Ärsyttää noi jotkut lapsettomuudesta kärsivät!!

mun sisko sai juuri kuulla että joutuu lapsettomuushoitoihin. ei se vielä oo mikään hernepalkonenä, mut luulen että siinä katkeroituu ajan kuluessa. ei mun mielestä kenenkään tarttis nostaa itseään jalustalle, joko saa lapsia tai ei. olis vaan tyytväinen siihen mitä on.
 
Aluksi haluan sanoa että minulla on ystäväpiirissä muutamia pariskuntia, joille lapsettomuus on/on ollut fakta, joillekin jo pitemmän aikaa ja yhdessä on itketty negatiivisten ja positiivisten raskaustestien vuoksi.

Itse olen nuori ja saanut ensimmäisen prinsessani 16-vuotiaana ei-suunniteltuna, mutta EI todellakaan ei-toivottuna. Kaikista eniten itteäni satuttaa katkeroituneet "muka-normaalit-aikuiset", jotka yleistävät tietynlaisia tai ikäisiä äitejä arvottomiksi tuuri-pekoiksi, jotka eivät lapsiaan ansaitse. Tietämättä tietenkään allekirjoittaneen iästä/perhetilanteesta yhtikäsmtn..
Itse olen oppinut jo pienestä pitäen että elämä ei aina mene niinkuin suunnittelee/haluaa, mutta en silti menee sättimään itse "äidittömänä" ihmisiä, jotka kehuvat kuinka ihana ja rakas äiti heillä on. Lapsellista mutta sanon silti: Mikseivät ihmiset voi olla onnellisia toisten onnesta, tai edes olla morkkaamatta??
 
Marjukka
Minua lapsettomana ihmisenä risoo eniten se, että lapsettoman ihmisen täytyy jakaa raskautuneen ilot ja surut ja myötäelää siinä vieressä, sitä odotetaan luonnollisesti toiselta ihmiseltä. Kukaan ei vaan kuuntele ja myötäelä minun tuskaani oman vartaloni kykenemättömyydestä kantaa lasta, vaan minun oletetaan olevan se joka myötäilee toisten elämää.

Samoin minua ketuttaa se, että lapsettomien ihmisten ongelmille (ja vaikka just niille ovistesteille) nauretaan ja lasten "teosta" saa tehdä avointa pilkkaa, ainakin tällä palstalla. Miksi minä en saa tehdä avointa pilkkaa vaikkapa siitä että täällä väki raskautuu vahingossa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marjukka:
Minua lapsettomana ihmisenä risoo eniten se, että lapsettoman ihmisen täytyy jakaa raskautuneen ilot ja surut ja myötäelää siinä vieressä, sitä odotetaan luonnollisesti toiselta ihmiseltä. Kukaan ei vaan kuuntele ja myötäelä minun tuskaani oman vartaloni kykenemättömyydestä kantaa lasta, vaan minun oletetaan olevan se joka myötäilee toisten elämää.

Samoin minua ketuttaa se, että lapsettomien ihmisten ongelmille (ja vaikka just niille ovistesteille) nauretaan ja lasten "teosta" saa tehdä avointa pilkkaa, ainakin tällä palstalla. Miksi minä en saa tehdä avointa pilkkaa vaikkapa siitä että täällä väki raskautuu vahingossa?
Sinulla on ikävä ystäväpiiri, jos he eivät tue sinua. Kyllä minä kuuntelen, tuen ja ymmärrän parhaani mukaan niiden ystävieni tuskaa jotka eivät lapsia saa.

Jos sinun oloasi parantaa se, että pilkkaat niitä jotka raskautuvat vahingossa, niin siitä vaan, anna palaa. Mutta tuskin siitä on mitään hyötyä.
 
Marjukka
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Marjukka:
Minua lapsettomana ihmisenä risoo eniten se, että lapsettoman ihmisen täytyy jakaa raskautuneen ilot ja surut ja myötäelää siinä vieressä, sitä odotetaan luonnollisesti toiselta ihmiseltä. Kukaan ei vaan kuuntele ja myötäelä minun tuskaani oman vartaloni kykenemättömyydestä kantaa lasta, vaan minun oletetaan olevan se joka myötäilee toisten elämää.

Samoin minua ketuttaa se, että lapsettomien ihmisten ongelmille (ja vaikka just niille ovistesteille) nauretaan ja lasten "teosta" saa tehdä avointa pilkkaa, ainakin tällä palstalla. Miksi minä en saa tehdä avointa pilkkaa vaikkapa siitä että täällä väki raskautuu vahingossa?
Sinulla on ikävä ystäväpiiri, jos he eivät tue sinua. Kyllä minä kuuntelen, tuen ja ymmärrän parhaani mukaan niiden ystävieni tuskaa jotka eivät lapsia saa.

Jos sinun oloasi parantaa se, että pilkkaat niitä jotka raskautuvat vahingossa, niin siitä vaan, anna palaa. Mutta tuskin siitä on mitään hyötyä.
Ei se tietenkään oloani paranna, enkä fiksuna ihmisenä sellaista harrasta. Se olikin vain vastaveto siihen mitä täällä saa välillä lukea "lapsen teosta". Miten ovistestit on aivan silkkaa hulluutta, testata ei sais kai lainkaan (kyllähän sen joo huomaa sitten kun on 7 kk täynnä), kaikki asiaan vaikuttavat sairaudetkin poistuu kun lopettaa stressaamisen, ja kirsikkana kakun päällä "kaikkia ihmisiä ei vaan ole tarkoitettu vanhemmiksi"-lause.
 
Ei minulle kenenkään helposti sikiävän raskaus tunnu pahalta, vaikka itse lapsettomuudesta kärsinkin. Eräälle tutulleni 2 kolmesta muksusta on vahinkoja (ehkäisy pettänyt ja odottaa nyt kolmattaan) . Toki itselleni niitä toivottomuus kohtauksia tulee, ettei meille ehkä koskaan suoda sitä suurinta lahjaa maailmassa..Silti olen onnellinen jokaisen tuttavani raskaus uutisista ja odottelen pienokaisen syntymää =)
Vaikea sanoa onko meillä vielä pitkä taival hoitojen suhteen, mutta ensi kuussa aletaan asiaa tutkia paremmin ja ehkä meillekkin elämä antaa jotain kaunista ja hyvää :heart:
 
hööh
Toivoin, yritin, halusin lasta reippaasti yli vuoden, oviksia tikutellen melkeen hoitoihin hakeutuen surren ja luovuttaenkin välillä RASKAUIDUIN, ja olen siitä erittäin ONNELLINEN.
Omaan erään ystävän joka lapsettomuudesta kärsii, pitääkö minun tosiaan hillitä omaa onneani lapsettoman ystäväni seurassa? Elämäni onnellisimmasta asiasta en saa sanaakaan sanoa YSTÄVÄNI seurassa. Mutta minun ystävänä toki pitää kuunnella hänen murheitaan ja olla tukena hänelle, mutta tukea en itse saa. Olkoon tämä raskaus kuinka onnellinen tapahtuma hyvänsä, TÄMÄ ON MYÖS ELÄMÄNI SUURIN MULLISTUS KOSKAAN ja tarvitsisin tukea myös.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marjukka:
Ei se tietenkään oloani paranna, enkä fiksuna ihmisenä sellaista harrasta. Se olikin vain vastaveto siihen mitä täällä saa välillä lukea "lapsen teosta". Miten ovistestit on aivan silkkaa hulluutta, testata ei sais kai lainkaan (kyllähän sen joo huomaa sitten kun on 7 kk täynnä), kaikki asiaan vaikuttavat sairaudetkin poistuu kun lopettaa stressaamisen, ja kirsikkana kakun päällä "kaikkia ihmisiä ei vaan ole tarkoitettu vanhemmiksi"-lause.
Olisivatkin asiat niin yksinkertaisia...että lapsettomuus parantuisi "relaamalla", tai että helposti raskaaksi tuleminen tarkoittaisi että on erinomainen vanhempi. Loppuisi työt lastensuojelulta ja lapsettomuusklinikoilta hyvinkin äkkiä.
Vaan eipä se niin mene...ajattelematonta sanoa sellaista lapsettomalle.
Viidesti munasoluja luovuttaneena olen hieman päässyt tutustumaan myös siihen kolikon toiseen puoleen, kun vauvaa ei vaan kuulu.

Sinulle kaikkea hyvää, toivon että haikara löytää teille :hug:
 
Voihan sitä olla hiukan hienovaraisempi omassa mahtavuudessaan, jos helposti raskaaksi tulee :/
Tarviiko sitä toitottaa suureen ääneen kun oikeasti on kipeä asia niille jotka ei sitä yhtäkään saa alulle yrityksistään huolimatta. Mutta totta se, että toisen onni ei ole joltain toiselta pois. Mutta vähän malttia siihen hehkuttamiseen, jos niin hyvin käy että toivottuja raskauksia saa alulle helpolla, voi olla siitä itse onnellinen, mutta tarviiko sitä veemäisyydessään käyttää lyödyn lyömiseen aseena?
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Voihan sitä olla hiukan hienovaraisempi omassa mahtavuudessaan, jos helposti raskaaksi tulee :/
Tarviiko sitä toitottaa suureen ääneen kun oikeasti on kipeä asia niille jotka ei sitä yhtäkään saa alulle yrityksistään huolimatta. Mutta totta se, että toisen onni ei ole joltain toiselta pois. Mutta vähän malttia siihen hehkuttamiseen, jos niin hyvin käy että toivottuja raskauksia saa alulle helpolla, voi olla siitä itse onnellinen, mutta tarviiko sitä veemäisyydessään käyttää lyödyn lyömiseen aseena?
Tässä on nyt se, että minkä toinen ottaa hehkuttamisena ja mitä ei taas ole alunperinkään tarkotettu mitenkään erikoishehkutukseksi.

Tai siis onko se liiallista hehkuttamista, jos KERRAN sanoo??? Ei tosiaankaan ole. Jos joku siitä palon vetää nenäänsä, se on sen häpeä. Se, mistä tämä ketju sai alkunsa, oli just tuollainen tilanne, et ap sanoi kerran ja jo heti joku veti herneet nenäänsä.

Sit ymmärrän, et vituttaa, jos toistuvasti sanotaan ja oikein oikeasti hierotaan. Mut ei kerran sanominen ole mitään hieromista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja pieni sydän:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja pieni sydän:
Meillä on lapsettomuusongelma. Yksi ihana tyttö on saatu lääkäreiden avulla ja toista toivottu kolmisen vuotta mutta ei ole kuulunut.

Kyllä se kieltämättä hieman kirpaisee aina kun joku ilmoittaa olevansa raskaana mutta pystyn häntä onnittelemaan ym. enkä vaadi, että raskaudestansa pitäisi olla hiljaa.
Jokainen raskaus on ihme eikä sen tuomaa onnea tarvi peitellä.

Joinakin aikoina raskausuutiset on helpompi kestää kuin toisena. Ihmisen tunne-elämä kun on sen verran monimutkainen asia.
Toivon, että teidän pikku pirpana saa vielä sisaruksen :hug:
Kiitos BV :hug:

Oma uskominen tähän asiaan vaihtelee päivittäin....
Helppoahan se on mun sanoa, mut yrittäkää olla mahdollisimman rennosti, monestihan lapsettomuudesta kärsiville on tullut luomuplussa kun he ovat jo luovuttaneet leikin ja lakanneet stressaamasta asiaa.
Tuon on kaikista ärsyttävin kommentti mitä olen koskaan kuullut lapsettomuudesta kärsivälle sanottavan. Itse vastasin kerran, etteivät mun munasolut vaan kasva vaikka kuinka olisin stressaamatta. Se ei sairautta poista.
No sä olet sitten varmaan myöskin tilanteesta selvä, ettet voi lapsia saada? =)
Luulisi ettei tollainen kommentti sitten nenuakaan kaivelisi.
 
Esim jos mä teen ketjun, että olen todella iloinen tulevasta vauvasta, niin miksi siihen pitää tulla sitten lapsettomien vittuilemaan, ei mullekaan tulisi mieleen mennä huutelee kenenkään lapsettoman ketjuun huutelemaan törkeyksiä.
Todellakin tilannetajua molemmin puolin pitäisi olla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Marjukka:
Ei se tietenkään oloani paranna, enkä fiksuna ihmisenä sellaista harrasta. Se olikin vain vastaveto siihen mitä täällä saa välillä lukea "lapsen teosta". Miten ovistestit on aivan silkkaa hulluutta, testata ei sais kai lainkaan (kyllähän sen joo huomaa sitten kun on 7 kk täynnä), kaikki asiaan vaikuttavat sairaudetkin poistuu kun lopettaa stressaamisen, ja kirsikkana kakun päällä "kaikkia ihmisiä ei vaan ole tarkoitettu vanhemmiksi"-lause.
Olisivatkin asiat niin yksinkertaisia...että lapsettomuus parantuisi "relaamalla", tai että helposti raskaaksi tuleminen tarkoittaisi että on erinomainen vanhempi. Loppuisi työt lastensuojelulta ja lapsettomuusklinikoilta hyvinkin äkkiä.
Vaan eipä se niin mene...ajattelematonta sanoa sellaista lapsettomalle.
Viidesti munasoluja luovuttaneena olen hieman päässyt tutustumaan myös siihen kolikon toiseen puoleen, kun vauvaa ei vaan kuulu.

Sinulle kaikkea hyvää, toivon että haikara löytää teille :hug:
En mä nyt tarkoittankaan et se poistais kaikki ongelmat, mut tuskin se asiaa auttaakkaan =)
Miksi pitää ottaa joka sana niin kirjaimellisesti :kieh:
 
vieras
sitä vois kyllä ottaa huomioon sellaset esim. ketkä on menettäneet vauvan synnytyksessä eikä hehkuttais niin paljon. elämässä täytyy ottaa muitakin huomioon ei aina vaan minä minä
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja pieni sydän:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja pieni sydän:
Meillä on lapsettomuusongelma. Yksi ihana tyttö on saatu lääkäreiden avulla ja toista toivottu kolmisen vuotta mutta ei ole kuulunut.

Kyllä se kieltämättä hieman kirpaisee aina kun joku ilmoittaa olevansa raskaana mutta pystyn häntä onnittelemaan ym. enkä vaadi, että raskaudestansa pitäisi olla hiljaa.
Jokainen raskaus on ihme eikä sen tuomaa onnea tarvi peitellä.

Joinakin aikoina raskausuutiset on helpompi kestää kuin toisena. Ihmisen tunne-elämä kun on sen verran monimutkainen asia.
Toivon, että teidän pikku pirpana saa vielä sisaruksen :hug:
Kiitos BV :hug:

Oma uskominen tähän asiaan vaihtelee päivittäin....
Helppoahan se on mun sanoa, mut yrittäkää olla mahdollisimman rennosti, monestihan lapsettomuudesta kärsiville on tullut luomuplussa kun he ovat jo luovuttaneet leikin ja lakanneet stressaamasta asiaa.
Tuon on kaikista ärsyttävin kommentti mitä olen koskaan kuullut lapsettomuudesta kärsivälle sanottavan. Itse vastasin kerran, etteivät mun munasolut vaan kasva vaikka kuinka olisin stressaamatta. Se ei sairautta poista.
No sä olet sitten varmaan myöskin tilanteesta selvä, ettet voi lapsia saada? =)
Luulisi ettei tollainen kommentti sitten nenuakaan kaivelisi.
Ei, vaan lapseme sai kyllä sitten alkunsa "helposti" 3. Clomifen kierrosta, mutta tuo kommentti on vaan ärsyttävä kun se stressaamattomuus ei auta sellaisiin sairauksiin, missä tarvitaan lääkehoitoa.
 
vieras
Siis yleensäkin musta tuollainen kommentti osoittaa tietämättömyyttä eli ei ole selvillä lapsettomuuteen mahdollisesti johtavista syistä. Yleisin ei oo tunnetusti stressaaminen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
sitä vois kyllä ottaa huomioon sellaset esim. ketkä on menettäneet vauvan synnytyksessä eikä hehkuttais niin paljon. elämässä täytyy ottaa muitakin huomioon ei aina vaan minä minä
No tämä on keskustelupalsta, kyllä täällä voi keskustella aiheesta kuin aiheesta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja pieni sydän:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja pieni sydän:
Meillä on lapsettomuusongelma. Yksi ihana tyttö on saatu lääkäreiden avulla ja toista toivottu kolmisen vuotta mutta ei ole kuulunut.

Kyllä se kieltämättä hieman kirpaisee aina kun joku ilmoittaa olevansa raskaana mutta pystyn häntä onnittelemaan ym. enkä vaadi, että raskaudestansa pitäisi olla hiljaa.
Jokainen raskaus on ihme eikä sen tuomaa onnea tarvi peitellä.

Joinakin aikoina raskausuutiset on helpompi kestää kuin toisena. Ihmisen tunne-elämä kun on sen verran monimutkainen asia.
Toivon, että teidän pikku pirpana saa vielä sisaruksen :hug:
Kiitos BV :hug:

Oma uskominen tähän asiaan vaihtelee päivittäin....
Helppoahan se on mun sanoa, mut yrittäkää olla mahdollisimman rennosti, monestihan lapsettomuudesta kärsiville on tullut luomuplussa kun he ovat jo luovuttaneet leikin ja lakanneet stressaamasta asiaa.
Tuon on kaikista ärsyttävin kommentti mitä olen koskaan kuullut lapsettomuudesta kärsivälle sanottavan. Itse vastasin kerran, etteivät mun munasolut vaan kasva vaikka kuinka olisin stressaamatta. Se ei sairautta poista.
No sä olet sitten varmaan myöskin tilanteesta selvä, ettet voi lapsia saada? =)
Luulisi ettei tollainen kommentti sitten nenuakaan kaivelisi.
Ei, vaan lapseme sai kyllä sitten alkunsa "helposti" 3. Clomifen kierrosta, mutta tuo kommentti on vaan ärsyttävä kun se stressaamattomuus ei auta sellaisiin sairauksiin, missä tarvitaan lääkehoitoa.
Eihän se sairauksia parannakkaan, mutta helpottaa omaa oloa.
 
niinpä niin
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja pieni sydän:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja pieni sydän:
Meillä on lapsettomuusongelma. Yksi ihana tyttö on saatu lääkäreiden avulla ja toista toivottu kolmisen vuotta mutta ei ole kuulunut.

Kyllä se kieltämättä hieman kirpaisee aina kun joku ilmoittaa olevansa raskaana mutta pystyn häntä onnittelemaan ym. enkä vaadi, että raskaudestansa pitäisi olla hiljaa.
Jokainen raskaus on ihme eikä sen tuomaa onnea tarvi peitellä.

Joinakin aikoina raskausuutiset on helpompi kestää kuin toisena. Ihmisen tunne-elämä kun on sen verran monimutkainen asia.
Toivon, että teidän pikku pirpana saa vielä sisaruksen :hug:
Kiitos BV :hug:

Oma uskominen tähän asiaan vaihtelee päivittäin....
Helppoahan se on mun sanoa, mut yrittäkää olla mahdollisimman rennosti, monestihan lapsettomuudesta kärsiville on tullut luomuplussa kun he ovat jo luovuttaneet leikin ja lakanneet stressaamasta asiaa.
Tuon on kaikista ärsyttävin kommentti mitä olen koskaan kuullut lapsettomuudesta kärsivälle sanottavan. Itse vastasin kerran, etteivät mun munasolut vaan kasva vaikka kuinka olisin stressaamatta. Se ei sairautta poista.
No sä olet sitten varmaan myöskin tilanteesta selvä, ettet voi lapsia saada? =)
Luulisi ettei tollainen kommentti sitten nenuakaan kaivelisi.
Ei, vaan lapseme sai kyllä sitten alkunsa "helposti" 3. Clomifen kierrosta, mutta tuo kommentti on vaan ärsyttävä kun se stressaamattomuus ei auta sellaisiin sairauksiin, missä tarvitaan lääkehoitoa.
Eihän se sairauksia parannakkaan, mutta helpottaa omaa oloa.
Se relaaminen on vaan helpommin sanottu kuin tehty sinä vaiheessa kun toivoo lasta enemmän kuin mitään muuta ja kuukausi toisensa perään pettyy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
sitä vois kyllä ottaa huomioon sellaset esim. ketkä on menettäneet vauvan synnytyksessä eikä hehkuttais niin paljon. elämässä täytyy ottaa muitakin huomioon ei aina vaan minä minä
No tämä on keskustelupalsta, kyllä täällä voi keskustella aiheesta kuin aiheesta.
Mitähän toi vieras nyt höpöttää? Ai sen takia ei saisi hehkuttaa, ku joku voisi loukkaantua? Heh heh...
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
sitä vois kyllä ottaa huomioon sellaset esim. ketkä on menettäneet vauvan synnytyksessä eikä hehkuttais niin paljon. elämässä täytyy ottaa muitakin huomioon ei aina vaan minä minä
No tämä on keskustelupalsta, kyllä täällä voi keskustella aiheesta kuin aiheesta.
Mitähän toi vieras nyt höpöttää? Ai sen takia ei saisi hehkuttaa, ku joku voisi loukkaantua? Heh heh...
Keskustelupalstat kaatuis hyvin äkkiä, jos pitäs lähteä tommoselle "varomislinjalle". :D

Ei sais puhua hiuksista, joku voi olla kalju, ei sais puhua sisustamisesta, joku vois olla koditon, ei sais puhua töistä, toisella ei välttämättä ole työpaikkaa jne. Kuka sitä voi sanoa, mikä kellekin on JUST SE arka ja kipeä kohta, joka loukkaa ja satuttaa, joten jätetään puhumatta kokonaan. =) Ollaan hilijaa.
 
Palstan sääntöihin tarttis lisätä kohtia.

Älä ikinä ylistä onneasi, koska jollain saattaa mennä surkeasti
Älä koskaan kerro raskaudesta, koska kaksplus ei ole sitä varten. Joku lapseton loukkaantuu
Älä mainitse olevasi rikas, koska joku odottaa lapsilisiä

Vain muutamia mainitakseni
 
IVF lasten äiti
Lapsettomuus on sairaus muiden joukossa. Joillaki ottaa tosi koville, kun lasta ei vaan kuulu. Sitä on helposti raskaaksi tulevan mahdoton käsittää, miltä se tuntuu.

Tuskin kukaan menee jollain muulla tapaa sairaalle hehkuttaan omaa terveyttään päin naamaa, varsinkaan jos sen toisen sairaudesta tietää.

 

Yhteistyössä