Ärsyttääkö jokin kielioppivirhe ylitse muiden?

Tuli vain tässä mieleen kun pari päivää on ärsyttänyt sana erilainen, joka tietenkin kirjoitetaan väärin erillainen. En edes pidä itseäni kovin nipona, mutta ehkä sitten on tullut liikaa vastaan noita parin päivän sisällä.



Noh, tää on taas näitä päiviä, mutta kiinnostaa vaan, et onko muilla sellasia sanoja, joissa virhe oikein korostuu ja pistää välillä ihan ärsyttämäänkin, vai olenko ainut pilkun*piip* täällä?
 
Mimmuli
Teen mä virheitä itsekin.. mutta kerran erään kasan työhakemuksia tutkiessani alkoi ärsyttää, miten aikuiset ihmiset ei osaa kirjoittaa. Siis ei kauhean hyvää kuvaa anna, jos työhakemuksessa kaikki yhdyssanat kirjoitetaan erikseen jne jne. Ja sitä oli hirvittävän paljon!

Kyllä mäkin tällaisia tekstejä kirjoittaessani saatan kirjoitella mitä sattuu, mutta virallisempaa postia tehdessään pitäisi mun mielestä olla pikkusen tarkempi..
 
Non compos mentis
Yhdyssanavirheet ja ap:n mainitseman kaltaiset kirjoitusvirheet (kuulostaa/kuullostaa, pidempi/pidenpi jne.) sekä useat muut kuten sinä-passiivi ja suoraan käännetyt lainaidiomit. Onneksi en itsekään osaa suomen kielioppia kovinkaan sujuvasti, joten moni virhe jäänee huomaamatta. Englanniksi spottaan useampia juttuja johtuen siitä, että vuodesta 1996 lähtien olen käyttänyt enemmän englantia kuin suomea.
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Yhdyssanavirheet ja ap:n mainitseman kaltaiset kirjoitusvirheet (kuulostaa/kuullostaa, pidempi/pidenpi jne.) sekä useat muut kuten sinä-passiivi ja suoraan käännetyt lainaidiomit. Onneksi en itsekään osaa suomen kielioppia kovinkaan sujuvasti, joten moni virhe jäänee huomaamatta. Englanniksi _spottaan_ useampia juttuja johtuen siitä, että vuodesta 1996 lähtien olen käyttänyt enemmän englantia kuin suomea.
Ehkä vähän ärsyttää finglismi.

 
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Ei todellakaan häiritse.
Täytyy kyllä olla tosi paha vika aivoissa jos jonkun toisen pienet näppikset ärsyttää.
No se varmaan selittääkin kaiken, sillä sitä vikaa tosiaan tästä päästä löytyy. :LOL:

En ymmärrä miks nää kielioppiaiheet otetaan aina niin tosissaan. En itekään ole täydellinen kirjoittaja ja puhekielellä tulee kirjoitettua, mutta jostain syystä tuo sana on sellanen mikä pistää silmään. Ja monella kyse ei oikeasti ole mistään näppäilyvirheestä, vaan kirjoitetaan sama sana aina väärin. Silloinhan ei oikeesti ole tiedossa kuinka se oikein kirjoitetaan? Ei tosin tällä palstalla niinkään ole pistänyt silmään, eräällä toisella kyllä.
 

Yhteistyössä