Ärsyttäviä sanontoja, taas vaihteeksi

Hyviä asioita tapahtuu hyville ihmisille.

Mulla ei oikein koskaan mene ihan perille tuo juttu. Meinaako se, joka noin sanoo, että hänelle ja muille hyville ihmisille tapahtuu vain hyviä asioita. Ja jos tapahtuu huonoja niin se on sitten huonon ihmisen oma vika.

Voin kyllä ajatella asian niin, että on helppoa kuvittella olevansa hyvä ihminen ja parempi kuin muut, jos elämässä on tapahtunut vain hyviä asioita ja on selvinnyt suuremmilta vastoinkäymisiltä.

Toinen mitä inhoan on se, että kellekään ei anneta enempää, kuin jaksaa kantaa.
Eihän se ole totta, monet ovat uupuneet taakkansa alla.
 
vieras
Monta kertaa kyllä tuntuu et noi ap:n esimerkit on tarkotettu ikäänkuin kannustimeksi tms. Ennenvanhaan kun kasvatus ja kuri oli toista kuin nykyään niin rohkaistiin ja välillä peloteltiinkin lapsia käyttäytymään hyvin. Hyvähän se olis jos noi oliskin aina totta.
 
mua ärsyttää ihan hirveesti, et jos lapsi sanoo haluavansa jotakin( esim karkkia tai vaikka jotakin lelua) niin aikuinen vastaa siihen että "niin ja minä haluan helikopterin!"

tietenkään lapselle ei kuulu antaa kaikkea periksi, mutta on se nyt vähän eri asia haluta vaikka nukkea tai sitten helikopteria. :headwall:

jostain syystä tämä asia ärsyttää ihan h.itosti, kai siksi kun sitä on mulle lapsena hoettu.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ottilia:
mua ärsyttää ihan hirveesti, et jos lapsi sanoo haluavansa jotakin( esim karkkia tai vaikka jotakin lelua) niin aikuinen vastaa siihen että "niin ja minä haluan helikopterin!"

tietenkään lapselle ei kuulu antaa kaikkea periksi, mutta on se nyt vähän eri asia haluta vaikka nukkea tai sitten helikopteria. :headwall:

jostain syystä tämä asia ärsyttää ihan h.itosti, kai siksi kun sitä on mulle lapsena hoettu.
Tietenki se on eri asia haluta nukkea ja helikopteria mut sillä koitetaanki ilmasta lapselle,et kaikki haluu jotain mut niitä ei vaan saa ihan vaan sillä et tahtoo. Musta toi on koomista lähinnä ko väliin kuulee just kaupassa ko vanhemmat sanoo lapselle jotain tollasta ja lapsi menee siitä hiljaseks sitte ja on hölmistyneen näkönen. :)

Mua taas ärsyttää se,kun hoetaan kauheesti "te ootte vielä niin nuoria". Tapahtuu mitä tahansa ni aina joku pääsee sanomaan,että me ollaan vielä niin nuoria ja mitä siitä vaikka ollaanki? Mitä se vaikuttaa mihinkään minkä ikäsiä ollaan?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pikku-lumikko:
Mies hokee välillä: hyvä,hyvä sanoivat lapset ja taputtivat karvaisia käsiään. ( ja toi on sen mielestä hauska :/ )
eikös se oo suuria karvaisia käsiään? Meidän isä hokee tota aina välillä. :)
 

Yhteistyössä