Ärsyttävin tapa ruokapöydässä?

  • Viestiketjun aloittaja "Passion"
  • Ensimmäinen viesti
ev
ahmiminen, se ettei huomaakaan muita jotka ovat samassa pöydässä. kuopukseni on sellainen, 8v poika. se on AINA nälkäinen ja rakastaa ruokaa. se oikein mumisee itsekseen kun syö (pelkään et sille ruoka on liiankin tärkeää)...
 
kyynärpäät pöydällä, ruoka suussa puhuminen, piereskely(mieheni tekee tätä), ei istuta kunnolla-esim jalat persiin alla. Ruuan sörkkiminen/valikoiminen(eli noukitaan jotain tiettyjä juttuja ruuasta sivuun)
 
Se, että ei osata pyytää ojentamaan jotain jos tavara on käden ulottumattomissa. Sitten kurotellaan pöydän yli, paita ui lautasella ja juomalasit kaatuvat. Tämä siis lasten tavoista, aikuisilla asia on hieman paremmin hallussa :)
 
"hmm"
toisten syömistapojen arvostelu ääneen, kuten eräs ystäväni tekee - esim ruokaviinin kanssa hirveä paasaus siitä kuinka häntä niiiin ärsyttää lasiaan lähmivät ihmiset jos joku erehtyy lasiosasta ottamaan kiinni jalan sijaan. sen ymmärrän jos erittäin äänekkäästä syömisestä tai ruoka suussa puhumisesta huomauttaa hienotunteisesti, mutta ei se vitun sormenjälki lasissa kenenkään ruokahalua vie.
 
hyiii
mä en voi sietää sitä että mätetään suu ruokaa täyteen ja sit samalla vetästään juomista sinne suuhun pyörimään,ku joku mylly pyöris ja posket pullallaan:/jotenki vaa ällöttää ajatuskin siitä et ruokaa suu täynnä ja samaan syssyyn ryyppästään jotain:O
 
"plop"
Se ettei voida hyväksyä, että joku voi todellakin tulla kylläiseksi vähemmällä ja syö nopeammin. Jään istumaan pöytään, jottei tarvitse keskusteluun ottaa osaa olohuoneesta, mutta ärsyttää se muiden ruuan tuputus. Ota nyt vielä, kyllä sä voit vielä syödä... Kerran jos kysytään otanko lisää, se on ihan okei, mutta pitääkö sitä lisäruokaa tuputtaa minuutin välein. Argh!
 
Meillä välillä muodostuu ongelmaksi kun toiset syö siten, että kyynärpäät sojottavat sivuille, istu siinä sitten semmoisen vieressä syömässä, ei muuten mahdu.
Omalleni olenkin sanonut, että ottaa ne teräsvillat pois sieltä kainaloista niin mahtuu vieruskaveritkin syömään ;)
Ompa jopa riita tästä kehkeytynyt kun kaksi samallatavalla tekevää on joutuneet vieretysten.
 
"vieras"
Vieras syö omalla lusikalla suoraan tarjolle laitetusta tarjoiluastiasta esim. italiansalaattia. Miehen veljen avovaimo harrastaa tuota anopilla käydessään... *oksennus*
 
"Mia"
[QUOTE="plop";23498229]Se ettei voida hyväksyä, että joku voi todellakin tulla kylläiseksi vähemmällä ja syö nopeammin. Jään istumaan pöytään, jottei tarvitse keskusteluun ottaa osaa olohuoneesta, mutta ärsyttää se muiden ruuan tuputus. Ota nyt vielä, kyllä sä voit vielä syödä... Kerran jos kysytään otanko lisää, se on ihan okei, mutta pitääkö sitä lisäruokaa tuputtaa minuutin välein. Argh![/QUOTE]
No, kauniisiin tapoihin kuuluu syödä samaan tahtiin muun pöytäseuran kanssa eli opettele syömään hitaammin, vaikka söisitkin pienen annoksen-
 
tosielämän esimerkkejä
1. Ulostejuttujen puhuminen ruokapöydässä. Kuvaillaan miten paska lensi kuin varpusparvi yms.
2. Röyhtäily
3. Nenän/korvavaikkujen/päähilseiden kaivaminen ja syöminen
4. Äänekäs mässytys ym. äänet
 
tosielämän esimerkkejä
Alkuperäinen kirjoittaja tosielämän esimerkkejä;23498437:
1. Ulostejuttujen puhuminen ruokapöydässä. Kuvaillaan miten paska lensi kuin varpusparvi yms.
2. Röyhtäily
3. Nenän/korvavaikkujen/päähilseiden kaivaminen ja syöminen
4. Äänekäs mässytys ym. äänet
Lisäys: 5. Pipo tai lippis päässä syöminen!!!!!
 
Se että pitää istua kuin kirkossa kun syödään ja olla vain ja ainoastaan kiinnostunut siitä ruoasta. Kauhotaan sitä hengen hädässä suuhun ihan kuin pelättäis että joku vie lautasen pois ennen kuin on ehtinyt syödä sitä tyhjäksi :headwall:. Ja jos joku sanoo jotain niin joko mulkastaan tai pyöritetään silmiä, argh todella ärsyttävää!!
 
"vieras"
Jos ei ole edes maistanut ruokaa kun jo sanoo, että en tykkää.

Sit kun ottaa voita ja saa jotenkin sen veitsen sinne kaatumaan ja rähmii sitä voita vielä sormiinsa, itse ei edes huomaa koko asiaa, sit levittää sen voin sormissaan kaikkialle ( aikuinen mies)
 
Ärrrrrrr
ärsyttää kun joku lukee ruokapöydässä! Mun mies joskus töiden jälkeen istuu ruokapöydän ääreen syömäään minun kanssani ja ottaa jonkun lehden siihen! Mä haluaisin mieluummin vaikka keskustella päivän tapahtumista ruokailun lomassa...
 
Kaiken muun vielä siedän, mutta sitä en että aikuinen suureen ääneen arvostelee ruokia tyyliin "en mä tätä voi syödä, kun en mä tykkää tämmösestä, enkä kyll tostakaan jne." Jos se syöminen on niin ylivoimaista, voi en osan ruoasta jota ei pysty syömään, siirtää lautasen reunalle ihan ilman sitä valitusta.
Muutenkin olen sitämieltä että aikuinen ihminen pystyy syömään mitä tahansa (normaalia) ruokaa, jos siis itse ruoassa ei ole jotain vikaa.
 
yöksis
[QUOTE="vieras";23498327]Vieras syö omalla lusikalla suoraan tarjolle laitetusta tarjoiluastiasta esim. italiansalaattia. Miehen veljen avovaimo harrastaa tuota anopilla käydessään... *oksennus*[/QUOTE]

Yäk!!! Etovaa on myös kakkulapion ja ottimien kaapiminen omalla suussakäyneellä lusikalla. Kerran lettupöydässä oli sellaista purkista puristettavaa mansikkahilloa. Sukulaismies "puhdisti" valuneen hillon nuolemalla sitä purkin kylkeä! Oli oikein kunnon hiivakieli vielä, joten meni sitten omat letut ilman hilloa sillä kertaa, kun en vain pystynyt koskemaan siihen purkkiin enää...
 

Yhteistyössä