Ärsyttävintä odotusajassa??!!

Mahtava ketju :D

Itselläni on jäänyt päällimmäisenä mieleen syksyn tosi rankka pahoinvointi jakso, jonka aikana ei pystynyt nauttimaan mistään yhtään mitään. Pystyin juuri käymään töissä, muuten meni muu aika oksentaessa ja voidessa pahoin. Sanoinkuvaamaton helpotus tuli, kun pahoinvointi hävis n. viikolla 14.

Mahankoon kommentointi ja tuijotus ärsyttää jostain syystä myös tosi paljon, samoin vatsan taputtelu. Myös jatkuva kommentointi juuri näistä syömisistä, liikkumisesta, painavien esineiden kantamisesta, tuolille nousemisesta jne. ärsyttää, vaikka ihmiset tarkoittaa varmasti vain hyvää. Koko ajan on jollakin ihmisella joku kommentti tai mielipide miten päin pitää ja ei pidä olla.

Sukupuolen kommentointi
Me ei olla haluttu tietää sukupuolta ja sitä on ihmetelty hirveesti. "Miten osaatte nyt ostaa vauvalle vaatteita?" Just joo. Ihmiset arvailee jatkuvasti kumpi on tulossa, "syke on kyllä nyt pojan, kun on niin nopea" "eikun se on tytön, olen kuullut niin aina tytöillä olevan...". Joka yö joku sukulainen näkee unta kumpi on tulossa (meillä taitaa kyllä ihmiset odottaa aikalailla tätä vauvaa :D).

Myös hyvin henkilökohtaiset kysymykset ärsyttää esim. kauanko yrititte, oliko suunniteltu jne.

Mitäs muuta vielä.... Kaikesta huolimatta tämä on tähän astisen elämäni parasta aikaa ehdottomasti, välillä vaan toivoisi ettei se olis niin huomiota herättävää muissa ihmisissä :)

Kristiina 26+2
 
Viimeksi muokattu:
Vessas ramppaaminen ja housuihin pissiminen.. oon vasta viikolla 26!!!! (kannan masussa kaksosia) saan hakee mun mammalta vaippoja loppu ajasta.. ja alapää on niin hemmetin kipeä.. turvoksissa ja kipeä..

Kauhisteluja siitä, miten sä oikeen tuut pärjäämään kahden vauvan kanssa ( no entiä, mutta mitäs mulla on vaihtoehtoja, jättää ne mahaan vai??) Sitte kerrotaan kaikki tutuntuttejen kauhutarinat koliikki/allergia yms ongelmavauvoista ( sitähän mä kaipaanki..)

Ja huonona päivänä ku tuskailen, että mitä ihmeen pahaa mä oon tehny, kun pillereitä käyttäen tuun raskaaksi ja saan vielä kaksoset, niin sitte aletaan kertoa, miten onnellinen mun pitäis olla kun toiset ei saa lasta millään, vaikka kuinka yrittäisivät ja minä saan näin helpolla! Kyllä mun pitäis olla kiitollinen elämälle. ( no, olisko mulla ollu ne pillerit siksi, etten pitäny elämän tilannetta oikeen huonostikkaan sopivaksi lapselle ja mieheenki olin tutustunu vajaan reilun kuukauden ennemmin) Tai aletaan kertoilla toisten keskenmenoista.

Ja se on tietysti mukavaa, kun ulkopuoliset suree jo mun menetettyä ulkonäköä.. niin kyllä musta iso tulee, mutta kai mä siitä vähä joskus pienenen? :LOL:

Muuten mulla on ollu helppo raskaus tähän asti, ärsyttäähän tuo, kun himourheilijasta tulee sellainen, joka hengästyy postinhaku reissulla.. ei pahoinvointeja tms.. :)

Loistava ketju!!
 
Joo, koko raskausaika on menny totaalisessa yksinäisyydessä kaverien ja ystävienkin osalta. Nyt kun alkaa olla oikeesti ryytynyt tähän mahan kantamiseen ja kivuliaampaan oloon ja kun väsyy heti kaikesta tekemisestä ni nämä kaikki olis tulossa vielä mua kattomaan viimesen kerran ku on se suuuuurensuuri ihana vauvamaha olemassa. Vauvamasu88 kerto samasta asiasta. Nyt pitäs sitte olla kahvipannun rivassa kiinni hälytysvalmiudessa ja kertoa koko 9 kk:n asiat kerralla sellaselle joka ei ole niitä typeriä kysymyksiä vaivautunu kysymään aikasemmin vaan vouhottaa kaiken kerralla. Äh.

Sitten toinen asia mikä tuleekin ilmi tuosta ylläolevasta avautumisesta. Kitkeryys ja katkeruus ja äkäisyys ja jatkuva v*tutus ja ärsytys ja paska asenne lähes kaikkea kohtaan. Nautin muuten raskaudesta, mutta tämä asenne ja mieliala saisivat olla jotakin muuta. Tästä kun ei pääse irti, vaikka sen tiedostaa ja huomaa itsekin miten äkänen ämmä oikeesti on. Sekin ottaa taas lisää pattiin ja haluaisin takaisin omaksi itsekseni.

Tämmöstä.
ilutiak 37+5
 
Tähän mennessä on ehtinyt v*tuttaa vasta muutama asia. :D Tänään menossa 20+4 ja vaikka anoppi niin innoissaan vauvasta onkin, niin hän on ollut varmaan yksi pahimmista ärsytyksen aiheista.
Alkuraskaudessa kyseli koko ajan vointia niin minulta kuin mieheltä, vaikka molemmat toistuvasti sanottiin, että vointi hyvä eikä mitään ongelmia ole ollut ja valittaisin kyllä, jos olisi jotain valittamista. ;)
Seuraavana ilmiönä oli facabook-vihjailut. Toki on hellyyttävää, että tuleva mummo odottaa innoissaan, mutta tarvitseeko sitä koko ajan kuuluttaa facebook-kavereilleen, joista ei osaa edes tunne kuin verkon kautta. Olen miettinyt mahdollisen sukupuolen selvitessä sitä, että pitäisimme tiedon itsellämme tai ainakin anopilta piilossa. Kyllä alkaisi ottaa päähän, jos lukisin siitä ennen syntymää facebookista, kumpi meille tulee.
Mahani kasvun suhteen totesi alussa, että "Onpa se pieni, kun perse leviää ja maha ei kasva niin sen täytyy olla tyttö!". ... Nyt kun maha on sitten alkanut kasvaa, niin tarrasi mahaani kiinni teatterissa. "Oi kun suloinen pikku masu" ja koitti taputella. Minähän taputin takaisin: "No mikäs se täällä, oi kun suloinen masu!". :vampire: Sen jälkeen ei enää kokeillut taputella mahaani. :LOL:

Ja jos jotain muistakin, niin ei, minua ei kiinnosta olla vieraiden ihmisten (ihmisten, joiden seuraan joudun vain pakolla) kyselyihin vastaamassa. Kun lähes ventovieras ihminen alkaa tilanteessa, josta ei pääse poistumaan salamana, kyselemään niin neuvolatätini nimeä kuin miten olen voinut, niin ensimmäisenä tekisi mieli sanoa "Ei kuulu sinulle pätkän vertaa". Toki olen kertonut netissä vaikka ja mitä, mutta täysin vapaaehtoisesti ja lähinnä vertaistukea etsien. On aivan eri asia joutua vastaamaan henkilökohtaisiin kysymyksiin ihmiselle, jolle ei muutenkaan kertoisi mitään. Enkä ymmärrä sitä, että jos toinen mutisee vastaukseksi sanan tai kaksi, niin jatketaan sitä kyselyä.

Jospa se siitä. On sitä ilonkin aiheita ollut raskaudessa jo yllin kyllin. Niin liikkeet kuin miehen ihastus tulokkaaseen. Aamulla luin näitä mies vieressä, ja itselle tuli ihan paha mieli Tirlittanin läheisten suhtautumisesta vauvan tuloon, niin mies siihen että häntä ei haittaa ollenkaan vaikka vauva olisi poikakin. Toivoo toki tyttöä, kun hänellä on ennestään teini-ikäinen poika, mutta kuulemma pojan voisi opettaa metsästämään ja kalastamaan. ;) (Jos tulee äitiinsä, niin oppinee nuo myös ilman ongelmia ja prinsessavalituksia :LOL: )
 

Yhteistyössä