Afta nielussa

Moro!

Huomasin tänään aamulla semmoisen että olisi afta nielussa. En kyllä ihan varma ole, mutta voiko se olla sitten jotain muuta kuin afta? Oon yrittänyt lampulla nieluun katsoa hammasharjan avulla että saa kielen vähän pois edestä mutta näin jotain valkoista, pientä aluetta heti nielurisojen takana, jos sen nyt noin voi sanoa :D

- Mikä se sitten onkin, onko siihen mitään apua, vai pitääkö soittaa lääkäriin huomenna aamusta? Joka kerta kun nielaisee niin tuntuu että kurkussa olisi jotain jumissa, eli tuntuu kuin olisi pala kurkussa ja on kipeä :(

Neuvoa/apua?
 
Ettei olis angiinaa?
..tosin virustaudissakin voi olla kurkussa valkoisia peitteita..

Itse kavisin nayttamassa kurkkuani heti huomenna hoitajalla/laakarilla, jotta ei tarvitsis ihmetella eika karvistella olon kanssa.
 
vierailija
Jos se on selvärajainen valkoinen pyöreä läntti, joka kirvelee älyttömästi, niin se on afta. Muussa tapauksessa kannattaa mennä näyttämään, että pääsee nieluviljelyyn. Valkoista voi olla ilman angiinaakin ja ne valkoiset voi hävitä ennen antibioottikuurin alkua, vaikka olisi angiina. Ja proppujakin voi olla.

Kaikista tapauksista löytyy kokemusta.
 
Ettei olis angiinaa?
..tosin virustaudissakin voi olla kurkussa valkoisia peitteita..

Itse kavisin nayttamassa kurkkuani heti huomenna hoitajalla/laakarilla, jotta ei tarvitsis ihmetella eika karvistella olon kanssa.
Okei. En tiedä, mulla ei kokemuksia ole angiinasta :D ja olin 3 päivää (oon vieläkin) kipeenä, kuumetta, keuhkoputken tulehdusta, yskää ja nuhaa. Kurkku ei ollut kipeä alussa mutta eilen illalla oli hieman karhean oloinen ja tänään sitten tuli toi ongelma kurkkuun
 
Jos se on selvärajainen valkoinen pyöreä läntti, joka kirvelee älyttömästi, niin se on afta. Muussa tapauksessa kannattaa mennä näyttämään, että pääsee nieluviljelyyn. Valkoista voi olla ilman angiinaakin ja ne valkoiset voi hävitä ennen antibioottikuurin alkua, vaikka olisi angiina. Ja proppujakin voi olla.

Kaikista tapauksista löytyy kokemusta.
En oikein tiedä onko niin selvärajainen, ja aina kun nielaisee (eli tavallaan kieli tuntuu että osuu siihen) niin tuntuu kauhea kipu. Angiinasta ei ole kokemusta, eikä kyllä mistään muustakaan nielussa. Aftasta on kokemusta mutta se on ollut jossain muualla kun nielussa, suussa kummiskin.

Mitään antibiootteja en pysty edes syömään.. :/ mulla on ennenkin ollu tämä sama juttu, ja se hävisi parissa päivässä, enkä silloin nähnyt mitään nielussa
 
vierailija
Hyvin todennäköisesti se on angiina. Itsekin luulin aftaksi, kun en ollut angiinaa ennen sairastanut. Ei ollut kuumetta, mutts kipeää niellä ja valkoinen aftan näköinen rakkula heti kurkunpäässä. Mene lääkäriin. Saat VPen Mega nimistä antibioottia ja se paranee kyllä.
 
Hyvin todennäköisesti se on angiina. Itsekin luulin aftaksi, kun en ollut angiinaa ennen sairastanut. Ei ollut kuumetta, mutts kipeää niellä ja valkoinen aftan näköinen rakkula heti kurkunpäässä. Mene lääkäriin. Saat VPen Mega nimistä antibioottia ja se paranee kyllä.
Hmmh, en vaan pysty antibiootteja syömään :D mutta pitää soittaa lääkärille huomenna aamusta
 
Hei, katoin nyt vähän tarkemmin (ilman oksennusrefleksiä) niin on se valkoinen täplä aika selvärajainen! Mutta en tiedä pystynkö siihen koskemaan ilman että tulisi oksennusrefleksi tai sitten suoraan oksentaisin koska oon aika herkkä :D
 

Yhteistyössä