aftat

  • Viestiketjun aloittaja vituttaa niin paljon
  • Ensimmäinen viesti
vituttaa niin paljon
ja niiden ilmestyminen koko ajan suuhun?
onko normaalia,oon kärsiny näistä jonkun 15 vuotta jo,juossu lääkärissä.koittanu kaikkea aftalääkkeitä,mikään ei auta ja yksi kun lähtee niin tulee viikon kuluessa uusi jo.
joskus ollu montakin kerralla suussa.
että on kipeetä puhuminen ja syöminen :(

alkaa hermot palaa totaalisesti kohta näihin helvetin aftoihin.

kerran oli kieli turta kun afta oli alapuolella ja nyt on puolet suusta taas turtana ja koskee kun on kaksi isoa aftaa toisella puolella suuta.

oon myös koittanu vitamiinejä syödä mut ei auta nekään.ei c-vitamiini..ei b-vitamiini.

onko kukaan kokeillu ihan suuvettä apteekista?ajattelin seuraavaksi siirtyä niihin kun lääkäritkään ei tunnu auttavan tai tietävän mitään.
ihan siis suuvettä apteekista,ei kaupan litkuja.
 
mkpo
Minulla oli usein aftoja, mutta kaikki katosivat sen myötä, kun minulla todettiin keliakia ja ryhdyin syömään gluteenitonta ruokaa. Tsekkaa siis ruokavaliosi, jos jokin ei sovi sinulle.
 
"vieras"
Mitä hammastahnaa käytät? Minä käytin ennen jotain perustahnaa, mutta vaihdoin sitten Elmex-tahnaan, vihreä purkki. Aftat loppui siihen! Ehkä noin vuoden olen Elmexiä nyt käyttänyt ja nyt on muutamia aftoja ollut taas, mutta silloin tällöin olen pessyt muullakin tahnalla, ehkä syy siinä.. Mulla oli kanssa tosi paha afta-ongelma, saattoi olla puolenkymmentä kerralla suussa :(
 
Kyllä,
tiedän,aftat on inhottava vaiva! Mulla auttoi aloevera- hammastahna,olen nyt käyttänyt monta vuotta ja aftoja tulee aika harvoin,lähinnä kipeenä tai jos on paljon stressiä.Aiemmin oli melkein aina 1-8 aftaa suussa.Apteekista saa myös muita tahnoja ,mitkä ei lisää aftojen tuloa.Joskus aftat voi olla myös merkki keliakiasta.
 
mnöööö
[QUOTE="vieras";24066225]aftat ja suuseksi ei kuulu sit yhteen missään tapauksessa. Joten älä harrasta sitä.[/QUOTE]

sori vaan mut aftat ei tartu. eli voi ihan huoletta harrastaa.
hammastahna kannattaa vaihtaa elmex tahnaan, siitä puuttuu joku ainesosa jota muissa tahnoissa ja aiheuttaa aftoja.
keliakia testin voi ostaa apteekista jolla testata kotona. jos positiivinen tulos niin yhteys lääkäriin.
 
Minkälaista hammastahnaa käytät? Ns. tavallisissa hammastahnoissa on yleensä natriumlauryylisulfaattia, joka altistaa aftoille. Hammastahnan vaihtaminen apteekista saatavaan vaahtoamattomaan (ja siis natriumlauryylisulfaatittomaan) tahnaan auttaa huomattavasti, aftoja voi toki edelleen tulla, mutta huomattavasti harvemmin.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja mnöööö;24066270:
sori vaan mut aftat ei tartu. eli voi ihan huoletta harrastaa.
hammastahna kannattaa vaihtaa elmex tahnaan, siitä puuttuu joku ainesosa jota muissa tahnoissa ja aiheuttaa aftoja.
keliakia testin voi ostaa apteekista jolla testata kotona. jos positiivinen tulos niin yhteys lääkäriin.
ei tartukaan mutta siemennesteen koostumus pahaksi aftoille. Ei ainakaan paranna.
 
Mulla aftat on vähentyneet huomattavasti kun vaihdoin hammastahnan apteekkitahnaan ja muutin hiukan ruokavaliota. Mulle eniten ongelmia ruokavaliossa aiheuttaa viljat, tomaatti, suklaa ja punaviini, eli niitä pitää välttää. Harmi juttu, koska punkku + laatusuklaa -yhdistelmä on jotain niiin taivaallista.
 
ap, miä tiiän varsin hyvin mistä puhut.
Itse sain aftat poist Glister-nimisellä hammastahnalla. Myöskin Listerine suuvesi on oikein hyvä aftojen hoitoon, vaikka se sattuukin ihan vietävästi. Nyt käytän jotain pro- emalj hammastahnaa ja sitä listerineä, eikä oo aikoihin ollut aftan aftaa. Liioiteltu suuhygienia on helpottava konsti aftojen kanssa, mutta miä suosittelen noita kokeilemaan. Amway (fi) - GLISTER tuolta ainakin saa tilattua sitä hammastahnaa.
 

Yhteistyössä