Ah,niin ihana potta...

Jos vähän apua ja tsemppiä sais. Tyttö on nyt 2v 2kk ja haluisin niin kovin jo vaipan pois mikäli se vaan onnistuis ilman hermojen menetystä ja pottakammoja.
Välillä kieltämättä on hermo tiukalla kun on just potalla oltu ja sitten se pissaa tai kakkaa samantien vaippaan.

Eli onko oikeesti tuottanu tulosta se, että antaa laskee housuihin monta kertaa ja siis jättäny vaipan pois?
Välillä tuntuu ettei toi neiti edes välitä että mitä siä housuissa on kun on vaippa pois ja kerran se jopa kakkas suoraan housuun eikä ollu moksiskaan. Ja kun se myös tekee sitä, että ottaa vaipan pois huomaamatta välillä.

Muutkin vinkit on tervetulleita. Mitä useemmin tota potalle viä, sitä vähemmän se siinä suostuu istuun. Ja tarrat on käytössä ja jopa tänää sanoin ettei saa mitään ylimäärästä herkkua sun muuta ennen kun edes yks pissa on potassa. En tiedä onko vähän liikaa, mutta alkaa tosiaan oleen hermot kireellä, vaikka tiedän ettei mikään himo kiire vielä ole.
Puhe sillä on hieman viivästyny, joten en tiedä mitä se kaikkee se mun kertomuksista ymmärtää.

Kiitos avusta jos viittitte vähän valasta tyhmää.... =)
 
nöppäri
Ei muuta kuin sitkeesti aina ruokailun jalkeen potalle, ja muutenkin tasaisin väliajoin.
Koita itse katsoa kuinka tiuhaan pissaa, vaikka sitten pitämällä pelkkiä pikkareita, niin opit itsekkin nopeasti kuinka usein täytyy käydä pissalla.
Meillä ei muksu halua /halunnut pahemmin potalle ollenkaan, vaan pöntölle piti päästä ;)
 
IhanaValo
Meijän 2v.4kk ei tykkää potasta vaan haluaa välttämättä kiivetä pöntölle. Ei oo vielä heitetty vaippaa, pian suunnitelmissa kyllä tuo että matot pois ja pikkuhousut jalkaan.

Meillä esikoinen oli tosi hidas potalle oppija, ja etenkin kakan kans oliongelmaa pitkään. Ihan rauhassa siis ootellaan miten pikkusiskon kans käy.
 
..
Meillä tyttö 2,5 vuotias ja nyt oppinut kuivaksi. Tulee tietty niitä vahinkoja mut itse huomasin et asiaa autto se että vaippaa ei enää pidetty kun ulkona ja unilla. Meillä oli ainankin vaikea lapsen hahmottaa onko vaippaa vai ei. Ja yritin kesällä jo olla ilman vaippaa mut ei selvästi ollut vielä valmis, nyt osaa itse jo hakeutua vessaan. Ja tekee mielummin pönttöön kuin pottaan.
 
Meillä on toi supistajakin, mutta siinä on ongelma se, että tyttö on aika arka ja pelkää tippuvansa vaikka mä oon siinä ja pidän kiinni.

Ja oon huomannu sen, että jos sillä on oikeesti hätä, niin ei suostu istuun potalle vaan yrittää kokoajan pois ihan kurjana kun on kauhee hätä. Oon yrittäny viihdyttää ja puoliväkisin pitää että huomais että olis kiva juttu kun pissaa pottaan. En siis väkisin ikinä pidä kiinni, mutta yrittäny puhua ja kannustaa, muttei onnistu.
 
muumibuumi
Kyllä meillä tuotti tulosta se raaka versio, eli jätettiin vaan vaippa pois housuista. Mitäköhän me siinä.. Varmaankin reilu viikko taisteltiin ja kuivattiin lattioita. Sitten se siitä alkoi tulemaan se "pissattaa".. Vahinkoja sattuu, kun on jotain touhua. Pitää muistaa kysellä, mutta 95% kuivaa on jo.

Nii ja LUOTA itseesi sen suhteen, että kun susta tuntuu että sillä varmaan on kohta pissahätä. Ja kun kysyt, että onko, niin jos vastus olisikin ei. Niin menkää silti pissalle. Arvaa vaan montako kertaa kirosin itseäni, kun uskoin muksua, enkä omaa intuitiotani..
 
Alkuperäinen kirjoittaja muumibuumi:
Kyllä meillä tuotti tulosta se raaka versio, eli jätettiin vaan vaippa pois housuista. Mitäköhän me siinä.. Varmaankin reilu viikko taisteltiin ja kuivattiin lattioita. Sitten se siitä alkoi tulemaan se "pissattaa".. Vahinkoja sattuu, kun on jotain touhua. Pitää muistaa kysellä, mutta 95% kuivaa on jo.

Nii ja LUOTA itseesi sen suhteen, että kun susta tuntuu että sillä varmaan on kohta pissahätä. Ja kun kysyt, että onko, niin jos vastus olisikin ei. Niin menkää silti pissalle. Arvaa vaan montako kertaa kirosin itseäni, kun uskoin muksua, enkä omaa intuitiotani..
Kyselen kyllä, mutta ikinä ei saa vastausta mihkään suuntaan. Toi kommunikaatio on pieni ongelma kanssa, kun ei tosiaan tiä mitä se ymmärtää, kun ei vielä puhu kunnolla.
 

Yhteistyössä