Ahdistaa ja itkettää

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Otsikko kertoo jo jutun. Mua ahdistaa se etten ole enää muutaman vuoden päästä lapsi (nyt oon 13v). Mua myös ahdistaa vanhempien kuolema vaikka se ei ole lähelläkään (molemmat alle 45). Eikös Suomessa terveillä ekana tavoilla elä yleensä yli 80v? Ahdistaa se ajatus et joskus heitä ei ole. Ahdistaa ja itkettää joka päivä. pelottaa ja ahdistaa aikuistuminen. Onko syytä? Onko aikuisuus kivaa? Kiitän vastauksista.
 
vierailija
Jos olet terve ja sinulla on perhe, ei ole mitään syytä olla ahdistunut. Keskity koulunkäyntiin ja koulussa menestymiseen, hyviin numeroihin ja kavereihin. Hanki mieluinen harrastus, jos sellaista ei ole vielä.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Jos yhtään lohduttaa, niin nuo oli mullekin tuttuja tunteita ja ajatuksia sinun ikäisenä, eli varmasti et ole yksin ajatustesi kanssa. Ei kannata liikaa miettiä noita ahdistavia ajatuksia, vaikka se voikin tuntua tosi vaikealta. Yritä keskittyä kaikkiin positiivisiin puoliin elämässäsi!

On totta, että Suomessa elinajanodote on aika korkea, niin kuin oletkin tuuminut. Aikuisuuskin on ihan kivaa, vaikka se nyt saattaisi pelottavalta tuntua. Ei kannatakaan murehtia sitä: kasvat aikuiseksi ajallaan, ja siinä samalla se ei ehkä enää ahdistakaan niin paljon.

Neuvon kuitenkin, että kannattaa ehdottomasti puhua ajatuksistasi jonkun aikuisen, vaikka vanhempiesi kanssa. Se voi helpottaa ahdistustasi ja samalla voit estää sen, etteivät pelkosi ja ahdistuksesi pahene. Tuollaisia ajatuksia ja tunteita ei tarvi hävetä, vaan on tosi tärkeää oman nykyisen ja tulevan terveytesi kannalta, että haet apua ahdistukseesi mahdollisimman aikaisin.

Voi kuulostaa tyhjältä, mutta vaikka nyt tuntuu pahalta, niin aina se ei välttämättä tule olemaan niin. Ihan hirveästi tsemppiä tilanteeseesi! <3
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä