Ahistaaaa

  • Viestiketjun aloittaja Ahdistunut
  • Ensimmäinen viesti
Ahdistunut
Olen seurustellut 10 vuotta ja niistä 3 vuotta ollut naimisissa. Yhteinen lapsi on 1 vuosi ja 3 kuukautta nyt. Seurustelun alkuaikoina oltiin ku paita ja peppu ja oltiin tosi monesta asiasta samaa mieltä ja oltais voitu keskustella aamuun saakka vaikka mistä. Nyt on monet asiat muuttuneet ja enää ei olla samaa mieltä edes perusasioista. Mies haluaa määrätä kaikesta kuten minäkin, mutta minä annan perusluonteeni takia aina periksi. Nyt on tullut tunne, että meillä on mukavaa yhdessä vaan silloin, kun katsotaan telkkaria tai syödään ja jutellaan täysin joutavista asioista. Musta tuntuu, että kun sitten puhutaan oikeista asioista, niin mieheni yrittää käännyttää minua omalle kannalleen ja jos en käänny, niin haukkuu mut alimpaan #&%?$!*. Hyvä isä on kuitenkin pojalleen aina kun vaan on paikalla ja tukenut mua monessa mun henkilökohtaisessa kamppailussa, josta mä voin aina olla sille kiitollinen.

Nyt kuitenkin tämä meidän erilaisuus on saanut mut tuntemaan, että meidän olisi ehkä parempi lähteä eri teille etsimään uutta onnea. Muutos kuitenkin pelottaa minua ihan äärimmäisen paljon. Mietin vain jatkuvasti sitä, miten tulen katumaan sitä vielä, että erosimme, mutta kun musta tuntuu, että näin me ei pystytä enää yhdessä elämäänkään. Lisäksi mä mietin, että jos me nyt erotaan, niin me pystytään eroamaan edes jotenkin ystävinä, mutta jos mä annan tän yhteiselon jatkua vielä 5-10 vuotta lisää, niin meistä ei tule yhtään sen onnellisempia kuin ollaan nyt vaan ennemminkin päinvastoin.

Kaikki argumentit miksi mun ei pitäisi erota liittyy meidän yhteiseen lapseen sekä siihen miten mun pitää auttaa mun miestäni. Ainoa argumentti jonka keksin liittyen itseeni on se, että mieheni voi pitää silmällä poikaamme sen aikaa, kun käyn muualla. Mä oon aina ollut uhrautuja ja nyt mä olen vielä konkreettisesti sen itselleni selvittänyt, kun tajusin nämä "miksi ei pitäisi erota" -argumentit. Mä oon aina auttanut miestäni kaikissa sen asioissa ja se tukeutuukin mun jatkuvaan pelastamiseen. Nyt mä en enää jaksa. Mun täytyy keskittyä meidän lapseen ja sen "pelastamiseen".

Jos nyt menen miehelleni sanomaan, että haluan erota, niin se tulee sille kuin salama kirkkaalta taivaalta. Olen muutaman kerran halunnut mennä keskustelemaan perheneuvolaan, mutta mieheni mielestä meillä ei ole sinne mitään asiaa, koska mitään ongelmaa ei ole vaan ongelma on pelkästään mulla ja mun asennoitumisessani. Mieheni mielestä mun ei pitäisi automaattisesti sanoa ei kaikkeen mitä hän sanoo.

Muutenkin pelkään, että jos ilmoitan miehelleni, että nyt erotaan, pakkaa kamasi, niin asunnosta hajoaa paikat. Mieheni ei ole väkivaltainen, mutta välillä äkkipikainen. Hänen mielestään on parempi hajoittaa huonekaluja/seiniä tms. kuin se, että löisi nyrkin naamaani. Onhan se tietenkin niin, mutta minä pelkään, että häneltä menee taas rystyset hajalle ja joudumme kesken eroriidan lähteä sairaalaan paikkaamaan häntä. Mä en haluaisi menettää välejä kokonaan enkä lopullisesti, mutta mä tiedän, että niin tulee tapahtumaan.

Lisäksi mä pelkään tulevaa elämääni yksin poikamme kanssa. Mulla on ihania ystäviä ja miesystäviäkin löytyy, mutta en tiedä uskallanko ikinä antautua enää suhteeseen, koska vaatimukseni ovat näiden kokemusten jälkeen niin korkeat. Puhuin omalle isälleni eron mahdollisuudesta ja hän sanoi, että vaihtamalla se ei parane. Onko mahdollinen tulevakin suhde tuomittu epäonnistumaan. Musta tuntuu niin pahalta, että mä en tiedä mitä tehdä, mistä aloittaa edes keskustelu jne. Mä en halua tätä, mutta parempi aiemmin, kuin todeta 50-vuotiaana, että olisi pitänyt erota jo silloin 20-vuotta sitten.
 
Älkää hyvät ihmiset
... erotko tosta noin vaan. Jos ei ole mitään todella pahasti vinossa, kuten väkivaltaa, huumeita yms., niin harkitkaa nyt vielä!! Lapsi on vielä vauva, ei kannata vetää johtopäätöksiä vauva-ajan perusteella. Kun lapsi kasvaa, voimia on enemmän myös parisuhteelle.

Muistakaa, että erotessanne altistatte lapsenne kaiken maailman uusperhe- ja isä/äitipuolikuvioille. Tunnen useita ihmisiä, jotka haluaisivat voida peruuttaa eronsa ja uusperhekuviot. Mutta siinä vaiheessa on myöhäistä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.01.2007 klo 19:57 Älkää hyvät ihmiset kirjoitti:
Muistakaa, että erotessanne altistatte lapsenne kaiken maailman uusperhe- ja isä/äitipuolikuvioille.
Tämäkö on pahinta mitä voi tapahtua? Minusta on parempi erota ja "altistaa lapsensa uusperhe ja isä/äitipuoli-kuvioille kuin että lapsi vaistoaa ettei kaikki ole hyvin. Toki, samaa mieltä olen siitä ettei heppoisin perustein tule erota ja vauva-aikana varmasti voimat on vähissä molemmilla mutta häipyykö miehen dominoiva asenne mihinkään? Minusta ap perusteli ero-aikeensa hyvin. Hankaluutena tässä on se, että myös hänen yksin tulee päätös tehdä. Me ei voida antaa kuin ajattelemisen aihetta ja tarjota erilaisia näkökulmia asioihin. Minusta ei ole oikein tuomita näitä "kuvioita", joillain ei ole vaihtoehtoa.

Toivottavasti kirjoittaja (jolta lainasin tekstin) ei nyt suutu tästä minun kommentoinnista, halusin vaan korostaa ettei uusperheet ole paha asia. Mutta mielipide-kysymys kai sekin on..
 
Mä ymmärrän sua tosi hyvin. Ei sun kannata välittää mitä toiset ajattelee tai sanoo koska eivät he elä sun elämääsi. Mä sain tietää uudenvuoden aattona että mun miehellä on toinen lapsi. Ollaan oltu yhdessä 18-vuotta josta 10- vuotta naimisissa ja neljä lasta. Meidän elämäntilanteesta ei tiedä totuutta kuin me ja kaikkein lähimmäiset ihmiset. Olemme muuttamassa erillemme j a samalla haemme eroa. Mä yritin kaikkeni jotta oltais voitu jatkaa uudestaan mutta mies ei haluanut jättää sitä toista.

Kun olen seurannut lastemme käyttäytymistä nyt jälkikäteen taakse päin niin olen tajunnut sen että he ovat astineet tän homman jo paljon aikaisemmin kuin me. Lapset ovat meinaan paljon fiksumpia kuin me aikuiset. Isä on unohtanu täysin heidät vaan elää sitä omaa elämäänsä ja me tapellaan kokoajan. En kerro syitä tai selitä miksi näin ollaan tultu koska se ei kuulu muille. Mutta älkää hyvät ihmiset tuomitko toisia jos ette todellakaan tiedä asioista kumpaakin puolta tai tunne niitä ihmisä. Mua meinaan ärsyttää suunnattomasti kaikki se sonta jota aina heitetään erotilanteissa tai jos toinen osapuoli ei voi enää jatkaa samaanmalliin.

On paljon uusioperheitä jotka tulevat hyvin toimeen ja on paljon jotka eivät tule. Se on paljon myös itsestään kiinni mitä tulema tuo. Meitä ihimisiä on erillaisia ja tutussakin liitossa voi toinen muuttua ihan vieraaksi ja tylyksi ilman että siihen on mitään syytä.

Keskittykää omaan elämään ja yrittäkää pitää se aisoissa älkääkä puuttuko toisten elämään!!!
 
vieras1
ketjun ap:lle. Minulla oli samanlaisia tunteita ja ajatuksia kuin sinullakin. Erään kovan riidan päätteeksi päätimme erota. Siitä on nyt puolivuotta aikaa. Alku oli todella kovaa aikaa. Sitten ajateltuani asioita uudelleen rauhassa ja kunnolla.niin tajusin,että se oli vain sellainen kyllästymisen vaihe kaikkeen. Huomasin,että tunteet miestä kohtaan eivät olleet hävinneet minnekään. Nyt olemme jutelleet asioista ja olleet yhdessä perheenä. Lapsillekkin kerroimme,että isä muuttaa takaisin kotiin. Ja voi sitä riemua mikä siitä syntyikään! =)

meidän eroon ei siis liittynyt toisia ihmisiä,väkivaltaa,alkoholia. Vaan pelkkä kyllästyminen samaan rumbaan.

Jos olisimme ollet fiksuja ja menneet perheneuvolaan juttelemaan niin tältäkin puoleltavuodelta oltaisiin voitu säästyä..

Neuvonkin miettimään todella tarkkaan ennenkuin mitään harkitsematonta menet tekemään..
Järjestäkää yhteistä kahdenkeskeistä aikaa ja käykää perheneuvolassa juttelemassa.

tsemppiä :hug:
 
Ahdistunut
Niin no tällä hetkellä mikään ei ole vinossa, mutta viimeksi marraskuussa sain taas kuulla kunniani. Minä en halua, että minulle puhutaan sillä tavalla tai kohdellaan sillä tavalla. Monia inhottavia temppuja mieheni on tehnyt ja minä olen aina antanut anteeksi. Silloinkin olen lopulta saanut kuulla, että syy niihin inhottaviin temppuihin on ollut vain minussa, koska olen joko ollut hänen kanssaan erimieltä tai vastustanut häntä asettumalla muiden puolelle. Välillä on selvinpäinkin sanonut minulle niitä asioita, joita humalassa eli hän on tosissaan sitä mieltä mitä sanoo. En halua toistaa niitä asioita joita on sanonut, koska ne ovat aivan kamalia. Ja kaikki vain sen takia, että olen mm. poliittisesti hänen kanssaan täysin erilinjoilla. Niillä asioilla ei edes pitäisi olla merkitystä perhe-elämän kannalta! Hänen mukaansa niillä asioilla ei olekaan mitään merkitystä, mutta minä vaan olen totaalisesti väärässä ja ansaitsisin saada sen mukaisen kohtelun. Ongelmahan on vain minulla eikä hänellä.

Nyt tällä hetkellä asiat ovat suhteellisen seesteisiä, mutta minä vain odotan sitä kamalaa päivää taas, kun saan kuulla kunniani. Sen takia minä haluaisin tehdä asialle nyt jotain enkä vasta sitten, kun se tapahtuu. Minä en haluaisi erota miehestäni, koska rakastan häntä ja meillä on myös monia hyviä hetkiä ollut yhdessä. Mutta tällä tavalla minä en pysty jatkamaan. Minä en pysty kuuntelemaan poliittista yms. aivopesua joka päivä.
 
Itse eron juuri kokeneena en haluaisi sitä suositella kenellekkään, jos ei todella ole pakko. Ainakin itse olen sen kokenut todella rankaksi, mutta jos omat voimat alkavat loppumaan ja järki sanoo, että on lähettävä ei muuta vaihtoehtoa ole. Kumminkin suosittelisin, että kanattaa käydä kaikki keinot läpi ja vähintään kesustelu terapeutin pakeilla on jo oman itsensäkin kannalta tärkeää. Jos mies ei sitä ymmärrä, että suunnan on muututtava ja parisuhde saatava terveeksi, mikä vaatii häneltäkn jotain, kertoo se varmaan hänestä paljon. Hieman tuli vain sellainen tunne, että olisiko tuossa sinun miehessäsi "pikkaisen"narsistin vikaa ja humalassa haukkuminen-->alkoholin käytön kanssa ongelmia. Niin kovin tutun kuuloista, itselleni kävi vaan niin, että kyseiset vaivat vain pahenivat pahenemistaan. Kannataa varmaan tehdä jotain ja toimia, minä itse huomasin, ettei se elämä ainakaan paremmaksi muuttunut pain vastoin, kun vain odotti, toivoi ja yritti kerto itsekin olevansa ihminen jolla on oikeudet ja mielipiteet.
 
jannica
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.01.2007 klo 23:14 Ahdistunut kirjoitti:
Niin no tällä hetkellä mikään ei ole vinossa, mutta viimeksi marraskuussa sain taas kuulla kunniani. Minä en halua, että minulle puhutaan sillä tavalla tai kohdellaan sillä tavalla. Monia inhottavia temppuja mieheni on tehnyt ja minä olen aina antanut anteeksi. Silloinkin olen lopulta saanut kuulla, että syy niihin inhottaviin temppuihin on ollut vain minussa, koska olen joko ollut hänen kanssaan erimieltä tai vastustanut häntä asettumalla muiden puolelle. Välillä on selvinpäinkin sanonut minulle niitä asioita, joita humalassa eli hän on tosissaan sitä mieltä mitä sanoo. En halua toistaa niitä asioita joita on sanonut, koska ne ovat aivan kamalia. Ja kaikki vain sen takia, että olen mm. poliittisesti hänen kanssaan täysin erilinjoilla. Niillä asioilla ei edes pitäisi olla merkitystä perhe-elämän kannalta! Hänen mukaansa niillä asioilla ei olekaan mitään merkitystä, mutta minä vaan olen totaalisesti väärässä ja ansaitsisin saada sen mukaisen kohtelun. Ongelmahan on vain minulla eikä hänellä.

Nyt tällä hetkellä asiat ovat suhteellisen seesteisiä, mutta minä vain odotan sitä kamalaa päivää taas, kun saan kuulla kunniani. Sen takia minä haluaisin tehdä asialle nyt jotain enkä vasta sitten, kun se tapahtuu. Minä en haluaisi erota miehestäni, koska rakastan häntä ja meillä on myös monia hyviä hetkiä ollut yhdessä. Mutta tällä tavalla minä en pysty jatkamaan. Minä en pysty kuuntelemaan poliittista yms. aivopesua joka päivä.
mulla on aivan täsmälleen sama tilanne..nyt olen niin loppu kuin loppu voi olla ainaiseen taisteluun että sanoinkin ukolle että saa lähteä..ja sinnehän se meni rakkaimman harrastuksensa pariin eli kaljoille.. haluatko vaihtaa meilejä? olis kiva jutella kanssasi kun sinulla sama tilannne..helpottais puhua jollekkin kun kavereilla on ongelmia omista takaa niin en jaksais niille ruikuttaa =(
 

Yhteistyössä