Aihetta urputtaa? taloyhtiön pysäköinti

  • Viestiketjun aloittaja kuhan kysyn
  • Ensimmäinen viesti
kuhan kysyn
meillä sattuu olemaan parkkiksella reunapaikka, eli vain toisella puolen on parkkiruutu, toisella ei. Maksulliset paikat tietty. Monet jättää autonsa siihen meidän auton toiselle puolelle, missä ruutua ei ole. Se on pelastustie. Sinänsä minulle se ja sama, kunhan jättää riittävän tilan meidän auton ja omansa väliin.

MUTTA. Yhden naapurin muijakaveri (joka ei edes asu tässä) jättää ison maasturinsa aina niin lähelle meidän ruutua, että renkaat on melkein sen meidän ruudun reunaviivan päällä. Eli omaan autoon on hankala päästä sisälle/sieltä pois kun on vielä kuskin puoli. Lisäksi pitää meidänkin saada mukula ja elukka välillä ulos takaovista, niin tilaa ei ole liielti siellä toisellakaan puolen kun siinä on naapurin autopaikka autoineen. Etenkin nyt raskausmahan kanssa asia on alkanut v*tuttaa aika paljon. Onko tuo teistä asia josta voi valittaa? Tätä naikkosta ei juuri pihalla näy, jos satutaan olemaan parkkiksella kun hän tulee pihaan, ei aja tuohon... ajaa vain silloin ilmeisesti kun kukaan ei ole näkemässä (?) Aattelin jättää lapun sen tuulilasiin sitten...
 
vinkki
Onko tuo teidän paikan viereinen kohta asvaltilla? Jos ei ole, niin se on sitten maastoa, jolle ei saa pysäköidä, vaikka siinä olisi tilaakin. Eikä etenkään niin, ettei teillä ole riittävää tilaa päästä autoonne.
Googlaa maastopysäköinti.
 
aloittaja...
Onko tuo teidän paikan viereinen kohta asvaltilla? Jos ei ole, niin se on sitten maastoa, jolle ei saa pysäköidä, vaikka siinä olisi tilaakin. Eikä etenkään niin, ettei teillä ole riittävää tilaa päästä autoonne.
Googlaa maastopysäköinti.
On asvalttia. Jokatapauksessa se on myös pelastustie, eli LAIN mukaan sille ei saa pysäköidä ollenkaan, edes tilapäisesti.
 
Tilaat sakottajat muutamaan kertaan, niin eiköhän vähitellen rupea pysymään poissa.
Tai sitten voi ihan ystävällisesti huomauttaa naiselle asiasta. Luultavasti sillä korjaantuu. Ja jos ei, niin sitten voit ottaa yhteyttä vaikka isännöitsijään ja pyytää häntä huomauttamaan kyseiselle asukkaalle, ettei vieraidenkaan autoja saa pysäköidä pelastustielle.
 
aloitttaja
Voisin sanoakkin nätisti suoraan jos näkisin tätä naista joskus... mutta tosiaan, hän ajaa ohi aina kun minä olen esim. kauppakasseja purkamassa omasta autosta... outoa :D Ainakin uskoisin että hän on naapuritalon miehen naisystävä, koska olen joskus hänen seurassaan naisen nähnyt, eipä sitä ukkoakaan paljon pihalla näy. Se että missä asunnossa mies asuu niin ei mitään haisua, isot kerrostalot kuitenkin kyseessä...

Isännöitsijälle on valitettu ihan yleisesti ja muidenkin asukkaiden toimesta tuosta pelastustielle pysäköinnistä, mutta eipä hän asialle mitään tee. Ehkä joka toinen vuosi tulee kotiin joku yleinen järjestyssääntömuistutuslappu, jossa asia mainitaan mutta ei muuta.... en nyt viittis poliisiakaan asialla vaivata, mutta liekö sitten muitakaan keinoja.
 
Klommo kylkeen vaan
Jos joku millä tahansa parkkipaikalla pysäköi niin liki omaa autoani, ettei ovea saa auki, niin aivan surutta tempaisen ovella kolhut tämän tampion autoon. Muutaman kerran kun makselee kolhujen korjauksia, niin varmasti oppii jatkossa parkkeeraamaan. Joskus olen jättänyt myös heippa lappuja kehuen onnistunutta parkkisuoritusta.
 
Noh.
Ihan syystä urputat. Mieti nyt jos sinulle tai sun mahassa olevalle vauvalle tulisi hätä ja pitäisi ambulanssi päästä paikalle, mutta pelastustie tukittuna. Tai jos syttyy tulipalo siellä, eikä paloauto pääse paikalle. Todellakin aihetta urputtaa.

Minä laittaisin tuulilasiin lapun, ihan ystävälliseen sävyyn toki. Sanoisin että paikalla on pelastustie, eikä siihen saa parkeerata. Ja jos tosiaan muutenkin ihan hävyttömän lähelle sun autoa parkkaa, niin voisin mainita siitäkin, että aika hankala kulkea autosta/autoon kun parkattu niin lähelle. Ensisijaisesti väläyttäisin kuitenkin siitä pelastustiestä siinä tuulilasikirjeessä.

Jos ei muutosta tapahtuisi, soittaisin vaikka poliisille tai mille lie sakottajalle jos sellaisillekin oikeasti voi soitella.
 
aloitttaja
Jos joku millä tahansa parkkipaikalla pysäköi niin liki omaa autoani, ettei ovea saa auki, niin aivan surutta tempaisen ovella kolhut tämän tampion autoon. Muutaman kerran kun makselee kolhujen korjauksia, niin varmasti oppii jatkossa parkkeeraamaan. Joskus olen jättänyt myös heippa lappuja kehuen onnistunutta parkkisuoritusta.
Kieltämättä tuo on käynyt pari kertaa mielessä... :D
 
vierass
en nyt viittis poliisiakaan asialla vaivata, mutta liekö sitten muitakaan keinoja.
Ota yhteyttä pysäköinninvalvontaan, he hoitavat väärinpysäköijien sakotuksen.

Meillä yksi naapuri pysäköi jatkuvasti pihalla, missä oli pysäköintikielto ja ainoastaan huoltoajo sallittu. Niin isännöitsijä kuin taloyhtiön hallitus jätti huomautuslappuja, muttei niistä mitään hyötyä ollut. Tilasivat sitten sakottajan muutamaan kertaan, niin sen jälkeen tuo sai autonsa vietyä muualle pihasta.
 
natusan
Jos joku millä tahansa parkkipaikalla pysäköi niin liki omaa autoani, ettei ovea saa auki, niin aivan surutta tempaisen ovella kolhut tämän tampion autoon. Muutaman kerran kun makselee kolhujen korjauksia, niin varmasti oppii jatkossa parkkeeraamaan. Joskus olen jättänyt myös heippa lappuja kehuen onnistunutta parkkisuoritusta.
Toi on muuten hyvä vaihtoehto, mutta jäähän siitä omaankin autoon jotain ikävää jälkeä?! Siitä tempaisusta siis... Itseänikin pikkusen ketutti, kun jouduin yks päivä menemään pelkääjän puolen ovesta sisään ja akrobatian taidoilla kiipeämään kuskin paikalle, kun joku mukava immeinen, oli ajanut oman autonsa niin lähelle mun autoa, ettei siitä raosta ois mennyt sisään edes tiirikka/sorkkarauta..
 
aloitttaja
http://kuvapilvi.fi/finnshark/OlI.jpg

Vähän tähän tyyliin hän parkkeeraa... peilikuvana. eli mulla tuo musta auto, punainen parkkeeraa noin mun ruutuun kiinni ja minä yritän sit kuskin puolelta pungeta ulos. Ja mitään ruutua siinä ei edes ole, vaan pelastustie. Itse pitäisi parkkeerata ihan oman ruudun vasempaan reunaan, mutta siinä on naapurin parkkis ja auto vieressä joten sitten en saa mukulaa sieltä ulos kunnolla.
 
aloitttaja
Ota yhteyttä pysäköinninvalvontaan, he hoitavat väärinpysäköijien sakotuksen.

Meillä yksi naapuri pysäköi jatkuvasti pihalla, missä oli pysäköintikielto ja ainoastaan huoltoajo sallittu. Niin isännöitsijä kuin taloyhtiön hallitus jätti huomautuslappuja, muttei niistä mitään hyötyä ollut. Tilasivat sitten sakottajan muutamaan kertaan, niin sen jälkeen tuo sai autonsa vietyä muualle pihasta.
kiitos vinkistä. täytyypä tehdä niin jos kerta noin onnistuu.
 

Yhteistyössä