Aiheuttaako kannabis psykoosia?

Mä en halua olla pössyttelijöiden kanssa missään tekemisissä, mun mielestä se ei ole missään muodossa hyväksyttävää ja ne ketä tiedän et on pössytellyt kannabista pidemmän aikaa ovat sellasia et niistä kyl näkee sen ja se on huume, sen käyttöä ei voi puolustella mitenkään.. Ne käy jotenkin "hitaalla". Mun sisko jätti miehensä kun mies pössytteli niin paljon ja kun sisko oli omien mielenterveysongelmiensa vuoks sairaalassa ja puhuttiin siskos tapaamisessa siellä psykiatrin kanssa tosta pössyttelystä niin se psykiatri sanoi et niillä on valitettavan monta psykoosiin vajonnutta pössyttelijää osastolla et sisko teki oikein kun jätti sen miehen eikä jäänyt vierestä seuraamaan kun mies tuhoo itsensä.
Kannabiksen liikakäytöllä on ihan samalla tavalla riskejä kuin alkoholinkin. Tuo sinun tarinasi ei muuten olisi muuttunut juurikaan vaikka "kannabis"-sanan tilalle olisi laitettu "alkoholi".
 
  • Tykkää
Reactions: Millenia
Puolustaksä oikeasti kannabiksen käyttöä? Alkoholi ja kannabis on täysin eri asia. En silti tykkää yltiöpäisestä juopottelustakaan, ihmisistä tulee ärsyttäviä. Olisko susta ok jos sun lapset alkaa pössytellä aikanaan?
En sen kummemmin puolustele kuin alkoholinkaan käyttöä. Mutta kannattaisi Suomessakin pikkuhiljaa alkaa keskustella päihdepolitiikasta ja miten sitä pitäisi muuttaa. Nykyisellään se ei toimi ja maailmalla on oivia esimerkkejä paremmin hoidetuista asioista.
Alkoholi on tosiaan eri asia kuin kannabis. Miten tahansa vertailtuna alkoholi aiheuttaa enemmän ongelmia, on vaarallisempaa ja addiktoivampaa. Ja nämä ei ole mielipideasioita vaan ihan tutkittua tietoa.
 
  • Tykkää
Reactions: Millenia
Kannabiksen liikakäytöllä on ihan samalla tavalla riskejä kuin alkoholinkin. Tuo sinun tarinasi ei muuten olisi muuttunut juurikaan vaikka "kannabis"-sanan tilalle olisi laitettu "alkoholi".
No joo kai ne periaatteessa menee samaan gatekoriaan. Alkoholi tekee ihmisistä ärsytäviä ja koukuttaa ja tekee alkoholistiksi, sillon on kyseessä sairaus. Ja joo on sama asia pössytellä ja jäädä siihen koukkuun koska tavallaan se on sairaus. Missään ei ole todistettu kunnolla et pössyttely ei auheuttas psykoosia enkä kyl ite lähtis kokeileen. Mut jos puhutaan kohtuu käytöstä niin pidän alkoholia silti turvallisempana vaihtoehtona, mut tämä mun mielipide. Kannabis on laiton aine, mun ei tarvitse hyväksyä sen käyttöä.
 
Miten tahansa vertailtuna alkoholi aiheuttaa enemmän ongelmia, on vaarallisempaa ja addiktoivampaa. Ja nämä ei ole mielipideasioita vaan ihan tutkittua tietoa.
Mä en usko tohon sekunninkaan vertaa. Mun vanhemmat on sairaanhoitajia ja puhuu ihan toisella tapaa asioista. Jos tollasta tutkimustulosta jossain on niin sen on pakko olla yhtä oikeaa kun nää missä väitetään ettei lasten rokottaminen Suomessa kannata. Kannabis koukuttaa pahemmin kun alkoholi ja todellakin äen lasteni mieluummin ottavan aikanaan pari pulloo olutta kun pössyttelevän kannabista.
 
Mä en usko tohon sekunninkaan vertaa. Mun vanhemmat on sairaanhoitajia ja puhuu ihan toisella tapaa asioista. Jos tollasta tutkimustulosta jossain on niin sen on pakko olla yhtä oikeaa kun nää missä väitetään ettei lasten rokottaminen Suomessa kannata. Kannabis koukuttaa pahemmin kun alkoholi ja todellakin äen lasteni mieluummin ottavan aikanaan pari pulloo olutta kun pössyttelevän kannabista.
Tuossa on linkki lyhennelmään eu:n tutkimuksesta. Sieltä löytyy myös linkki alkuperäiseen tutkimukseen. EU-raportti: Kannabis tupakkaa ja alkoholia turvallisempaa - MTV3.fi - Uutiset - Ulkomaat
Näitä tutkimuksia on pilvin pimein, milloin istäkin suunasta vertiltuna. Kannattaisi tutustua myös tuohon koukuttamisasiaan, ei se ihan noin ole kuin väität. Mutta kuten sanoin, nämä ei ole mutujuttuja.
 
Mä en usko tohon sekunninkaan vertaa. Mun vanhemmat on sairaanhoitajia ja puhuu ihan toisella tapaa asioista. Jos tollasta tutkimustulosta jossain on niin sen on pakko olla yhtä oikeaa kun nää missä väitetään ettei lasten rokottaminen Suomessa kannata. Kannabis koukuttaa pahemmin kun alkoholi ja todellakin äen lasteni mieluummin ottavan aikanaan pari pulloo olutta kun pössyttelevän kannabista.
Siis sun vanhemmat on sun mielestä luotettavampi tietolähde kuin vaikka WHO:n tutkijat, koska ne on SAIRAANHOITAJIA?? :LOL: ootko oikeesti tosissas?
 
Siis sun vanhemmat on sun mielestä luotettavampi tietolähde kuin vaikka WHO:n tutkijat, koska ne on SAIRAANHOITAJIA?? :LOL: ootko oikeesti tosissas?
No ilmeisesti sitten ei ole. Onnea vain teidän lapsille tulevaisuudessa. Mun mielestä on järkyttävää et vanhemmat puolustaa huumeita, ei se ilman syytä laiton ole, eikä alkoholistakaan turhan vuoksi varoitella :O Olkaa vaan sinisilmäisiä ja uskokaa noihin huuhaa tutkimuksiin, mun ei sitä tartte tehdä. Mä uskon siihen mitä lääkärit ja ammattilaiset sanoo asiasta ja kyllä se edelleen on huumevalistuksessa mukana tuo teidän "niin terveellinen" huumeenne. Ja kyllä mä olen ihan omin silmin nähnyt miten kannavis on koukuttanut entisiä kavereita joten en voi edeleenkään olla samaa mieltä siitä ettei siihen jäisi koukkuun..
 
Tuossa on linkki lyhennelmään eu:n tutkimuksesta. Sieltä löytyy myös linkki alkuperäiseen tutkimukseen. EU-raportti: Kannabis tupakkaa ja alkoholia turvallisempaa - MTV3.fi - Uutiset - Ulkomaat
Näitä tutkimuksia on pilvin pimein, milloin istäkin suunasta vertiltuna. Kannattaisi tutustua myös tuohon koukuttamisasiaan, ei se ihan noin ole kuin väität. Mutta kuten sanoin, nämä ei ole mutujuttuja.
Tää varmaan vastaa ihan yhtä hyvin tutkittua tilannetta..? Kannabiksen haitat - MLL
 
"vieras"
No ilmeisesti sitten ei ole. Onnea vain teidän lapsille tulevaisuudessa. Mun mielestä on järkyttävää et vanhemmat puolustaa huumeita, ei se ilman syytä laiton ole, eikä alkoholistakaan turhan vuoksi varoitella :O Olkaa vaan sinisilmäisiä ja uskokaa noihin huuhaa tutkimuksiin, mun ei sitä tartte tehdä. Mä uskon siihen mitä lääkärit ja ammattilaiset sanoo asiasta ja kyllä se edelleen on huumevalistuksessa mukana tuo teidän "niin terveellinen" huumeenne. Ja kyllä mä olen ihan omin silmin nähnyt miten kannavis on koukuttanut entisiä kavereita joten en voi edeleenkään olla samaa mieltä siitä ettei siihen jäisi koukkuun..
Tiedätkö mikä WHO on?
 
[QUOTE="vieras";25732742]Tiedätkö mikä WHO on?[/QUOTE]

Joo tiedän kyl mut tossa raportissa ei puhuttu who:sta vaan stakesista ja niiden raportit ei aina ole 100% luotettavia. Mut ihan mielenkiinnosta luen jos sulla on toi who:n tutkimus asiasta? Saa linkittää! En mä silti tule muuttamaan mielipidettäni aineesta joka on laiton ja oon tosiaan itse seurannut ihmisten käyttöä läheltä. Mut jos itse käytät niin eihän se tarkoita et mun pitäs se hyväksyä..?

Muoks:
Ja lisään sen verran ettei noissa (löysin Englannin kielisenä sen who:n jutun) lue etteikö kanabis olisi silti vaarallista.. Mutta kuten sanottu niin kukin saa pilata aivonsa millä haluaa.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Joo tiedän kyl mut tossa raportissa ei puhuttu who:sta vaan stakesista ja niiden raportit ei aina ole 100% luotettavia. Mut ihan mielenkiinnosta luen jos sulla on toi who:n tutkimus asiasta? Saa linkittää! En mä silti tule muuttamaan mielipidettäni aineesta joka on laiton ja oon tosiaan itse seurannut ihmisten käyttöä läheltä. Mut jos itse käytät niin eihän se tarkoita et mun pitäs se hyväksyä..?

Muoks:
Ja lisään sen verran ettei noissa (löysin Englannin kielisenä sen who:n jutun) lue etteikö kanabis olisi silti vaarallista.. Mutta kuten sanottu niin kukin saa pilata aivonsa millä haluaa.
Keskusteltiinko tässä nyt mielipiteistä ja käyttämisestä vai tutkituista faktoista?
 
[QUOTE="vieras";25732819]Keskusteltiinko tässä nyt mielipiteistä ja käyttämisestä vai tutkituista faktoista?[/QUOTE]

Niin ja tutkituissa faktoissakaan kannbista ei luokitella silti vaarattomaksi ja sellaiseksi mistä ei ole mitään haittaa.
 
[QUOTE="vieras";25732896]En mä, kiitos vaan tarjouksesta. En käytä myöskään vaarallisempia aineita, kuten esim alkoholia.[/QUOTE]

No voi harmi. En mäkään. Onpas kurjaa et muillakin on näin jäykkää ja tylsää elämää..
 
Niin ja tutkituissa faktoissakaan kannbista ei luokitella silti vaarattomaksi ja sellaiseksi mistä ei ole mitään haittaa.
Kukaan ei varmasti ole väittänyt kannabista vaarattomaksi. Keskustelussa on ollut se että mitä kannabis ja alkoholi aiheuttaa ja kumpi lienee vaarallisempaa. Ja se, mikä teki kannabiksesta laittoan Suomessa, oli arpa. Ja ei kai ihan ilman syytä ympäri eurooppaa luovuta kannabiksen käytön rankaisemisesta? Aletaankohan muualla herätä katsomaan päihdeongelmaa tutkimusten perusteella sieltä järkevältä kantilta? Mutta turha tässä sinun kanssa on jänkätä kun jo ilmoitit ettet mitään tutkimuksia usko. Kaikki on huuhaata mikä poikkeaa omasta kannastasi. :wave:
 
YOYO
Kyllä uskon että kannabis voisi viedä psykoosin, mutta se on mielestäni todellai pieni todennäköisyys. Kannabiksen polttelijoilla saattaa iskeä pelkotiloja tai fiiliksiä tulla hulluksi, kannabiksen olojen kuluttua oireet häviävät. Pitkä aikaisen käytön jälkeen eripäivinä kuin polttaa on erilaiset fiilikset eripäivä.
 

Yhteistyössä