Aiheuttaako PCO.....

  • Viestiketjun aloittaja "fbi"
  • Ensimmäinen viesti
mahdollisesti. mulla on pco mutta myöskin lievä endometrioosi, enkä tiiä kummasta kivut johtuivat. mutta pco-tyyppiset munasarjathan saattaa kypsyttää paljon munarakkuloita matkaan, kivut voi kyllä olla suuretkin oviksen aikoihin. mulla kasvatettiin clomifenilla niitä yhteen aikaan mutta vaste oli niin mahdoton että oli pakko lopettaa sen käyttö.

nyt kahden synnytyksen jälkeen kivut ovat huomattavasti lievempiä :)
 
Voi Bindi, miten söpöläinen avatar sulla :)

Ja ap, minulla on pcota toisessa munasarjassa ja kipuja oviksen kohdilla on ollut reippaammin kuin muussa vaiheessa kiertoa. Tiedä sitten, johtuuko juurikin tuosta useammasta munarakkulan kypsymisestä sekin että nyt odotellaan kaksosia ihan alussa :)
 
pco-lainen
Mulla on pco ja ovulaatiokivut ovat järkyttävät! Toisaalta pco kipuilee paljon myös muulloin kun ovulaation aikana, esim. menkkojen aikana ja heti niitten jälkeen.
 
myös pco
Mulla on pco ja ovulaatiokivut ovat järkyttävät! Toisaalta pco kipuilee paljon myös muulloin kun ovulaation aikana, esim. menkkojen aikana ja heti niitten jälkeen.


Mulla on myös pco. Aluksi mulla ei ollut ollenkaan ovista, mutta parin hormonaalisen lapsen jälkeen olen tullut 2 kertaa luomusti raskaaksi ja oviskipu on todella järkyttävä!! Lääkärikään ei uskonut asiaa ja tutki sitä sun tätä, mutta oviksesta ne kivut johtuivat...
 
Hei, voiskohan mun järkyttävät reisikivut selittyä pco:lla? Ne kivut on siis sellaset vähän menkkamaiset ja kestää suurin piirtein yhen päivän/kk, mutta lahopäänä en oo vielä saanut tarkalleen selville mihin aikaan kierrosta ne tulee. Kipuilu alko ku alotin e-pillerit, ja on paljon, paljon voimakkaammat ku normit menkkakivut. Se on vähän pelottavaa. : /
 
Ovulaation aikaan sekä sen jälkeen on repäisykipuja (minulla siis pcos), mutta niin niistä on kirjoitelleet sellaisetkin henkilöt joilla ei ole pco:ta, joten olen ymmärtänyt että on kiinni ihan henkilöstä, miten ovulaatio tuntuu ja mitä aiheuttaa.
 
[QUOTE="vieras";22575194]Onko joku syönyt Terolutia tuon pco:n takia? Kuin kauan ja auttoivatko?[/QUOTE]

Satunnaisia kuureja koska menkkoja ei kuulu kuukausiin. Terolutin tarve jäi pois kun clomit aloitettiin (kun ovuloi, tulee myös vuoto).
Nyt kuukausittainen Terolut-kuuri (kierron 15.-24. päivä) jatkuvan vuodon takia, syytä ei tiedossa.
 
kupsista
Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;22575133:
Kipuilu alko ku alotin e-pillerit, ja on paljon, paljon voimakkaammat ku normit menkkakivut. Se on vähän pelottavaa. : /
Tuota noin...eikös e-pillereiden toiminta perustu siihen, että ne estävät ovulaation..?
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;22575217:
Satunnaisia kuureja koska menkkoja ei kuulu kuukausiin. Terolutin tarve jäi pois kun clomit aloitettiin (kun ovuloi, tulee myös vuoto).
Nyt kuukausittainen Terolut-kuuri (kierron 15.-24. päivä) jatkuvan vuodon takia, syytä ei tiedossa.
Miksi clomeja? Sain just 10 kk kuurin teroluteja kun noilla satunnaisilla kuureilla ei vaikutusta. Jää siis menkat monta kertaa väliin ja sitte kun tulee niin ei lopu.
 
"just"
oon ite menossa huomenna ultraan pco ja endo epäilyn takia.
mulla vihloo lähemmäs 3vko oikealta alavatsalta ja viikon saan olla kivuitta, ei kiva tämä!!!
Eli vihlonta alkaa oviksen aikaa ja loppuu vasta kun menkatkin loppuu, vihlonta tosin ei ole jatkuvaa vaan semmoista sekunnin parin vihlaisu"kohtauksia".
 

Yhteistyössä