Aika jännää, että tällä mun uudella ruokavaliolla nälkä tosiaan pysyy poissa, sekä makeanhimo

  • Viestiketjun aloittaja vieraana
  • Ensimmäinen viesti
vieraana
Aloitin syömään raakaravintoa, herkkuna on erilaiset marja/hedelmä/viher smoothiet sekä raakasuklaa. Kun sen suklaan tekee "siitä itsestään" eli aidosta, se on paljon täyteläisempää eikä sitä voi syödä kuin pari palaa. ( tai siis mä en voi )
painoa on lähtenyt viikon aikana 5 kiloa. Lohi on ainut minkä kelpuutan lihana, kaikki muu on kasviksia, hedelmiä, marjoja jne...
ja siis mun painoni ei ole se syy miksi lähdin tähän, vaan terveys ja oma olo. Jos paino siinä sivussa laskee, se on vaan plussaa.
Mun elimistöni ei ole varmaan ikinä saanut näin paljoa vitamiineja...
 
vieraana
Alkuperäinen kirjoittaja Oho:
Mun tarvis varmaan jotain vastaavaa kehittää... Kamala väsymys ja ällö olo... :/
suosittelen.... mä olin kans vielä viime viikon alussa koko ajan väsynyt, nyt en, eron huomasi muutamassa päivässä. ( viimeiset viisi vuotta olen mennyt jo klo 20.00 sänkyyn...)Ja tää ei ole sitten mikään rasvaton dieetti, hyviä öljyjä on saatava kuten oliiviöljy, rypsiöljy, kookosöljy ...
 
terve
Peruna, makarooni, riisi, valkoiset jauhot ja sokeri pitävät huolen siitä, että ihminen voi jatkuvasti todella huonosti ja on väsynyt ja saamanton. Sokeri itse asiassa ylläpitää kropan tulehdustilaa. Itse poistin nuo elementit (paitsi sokerin) ja tilalle laitoin kasvikset aina eri muodossa (kasvispihvit, -gratiinit, höyrytetyt vihannekset tai esim. papupalkoja kermassa) ja olen voinut äärimmäisen hyvin. Pidän huoli myös purkkitasolla vitamiini ja hivenaineista.
 
vieraana
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Mitä on raakasuklaa?
ostin aitoja kaakaopapuja, siis ne on murskattu sanotaan kaakaonibseiksi tms, kaakaojauhetta, kylmäpuristettua kookosöljyä, itse makeutan agavesiirapilla ( jotkut laittaa myös kaakaovoita mä en ) sekaan voi laittaa myös marjoja kuivattuina esim tai mitä nyt keksiikään. Sulatan vesihauteessa aineet yhteen, annostelen esim jääpalarasiaan ja laitan jääkaappiin kovenemaan.
 
vieraana
Alkuperäinen kirjoittaja Oho:
Mitä sä sitten tarkalleen ottaen syöt? Salaatteja ym. tuoretta vaan ja sitä lohta niinkö?
Mites leipä, peruna, riisi, kananmuna jne?
En syö viljaa esim puurona koska maha voi nyt paremmin ilman, en leipää enkä tietty riisiä tai makaroonia jne... mut hedelmiä, kasviksia, juureksia, yrttejä jne paljon. maitoa käytän vaan kahvissa, sitä juon kupin tai pari.
Tää on auttanut nivelkipuihin sekä väsymykseen.
 
ap
http://raakasuklaa.com/wordpress/?page_id=36

En mä mikään vegaani ole kuitenkaan... ja kyllä, syö vaan lihaa jos sitä tarvit ja haluat. Mulle toi kala riittää tällä erää. Ja voihan se kala olla muutakin ku lohta..mulla nyt vaan näin.
 
Mä oon siirtyny raakaravintopainotteiseen, eli kypsentämättömiä kasviksia ym. ja kohtuudella liha- ja maitotuotteita ym.

Tajusin ihan nyt että olen siis ollu lähes sokerittomalla ruokavaliolla nyt kuukauden ja toden totta, olo on parempi, energisempi, illalla laitan nukkumaan n.klo 22 ja herään klo 6 pirteänä. Ihan painonpudotusmielessä lähdin liikkeelle mutta siitä on tullu toissijaista tämän fiiliksen rinnalla! Ihan huomaamatta on karkit ym jääny kauppojen hyllyille.. illalla jos iskee makeanhimo niin oon keittäny kupin chamraj-teetä ja lisänny tl hunajaa. Sitä on ihan hurahtanu :D
 
tarhuri
Pitäis varmaan kokeilla jotain hiilareiden vähennystä. Kunto on surkea, läskit hyllyy (pari kiloa yli normaalipainon) ja on vähän kestoväsy. Kun sais miehenki mukaan ettei se keantais herkkuja kotiin...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mistä sä saat tarpeeksi proteiinia?
Luuletko, että liha on ihmisen ainut proteiinin lähde? Tai edes paras?
Tutustu aiheeseen jos kiinnostaa, esim moni urheilija on täysin 100% raakaravinnolla.

Pakko kehua miten hyvää smoothieta tuli, tehosekoittimeen banaani, puolukoita, hieman vettä ja teelusikallinen agavesiirappia .. aivan mahtava maku! Tää peittoaa kyllä sipsipussin ja karkit.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mistä sä saat tarpeeksi proteiinia?
Luuletko, että liha on ihmisen ainut proteiinin lähde? Tai edes paras?
Tutustu aiheeseen jos kiinnostaa, esim moni urheilija on täysin 100% raakaravinnolla.

Pakko kehua miten hyvää smoothieta tuli, tehosekoittimeen banaani, puolukoita, hieman vettä ja teelusikallinen agavesiirappia .. aivan mahtava maku! Tää peittoaa kyllä sipsipussin ja karkit.
niin ja lisäksi vielä, mä syön kalaa todella usein.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mistä sä saat tarpeeksi proteiinia?
Luuletko, että liha on ihmisen ainut proteiinin lähde? Tai edes paras?
Tutustu aiheeseen jos kiinnostaa, esim moni urheilija on täysin 100% raakaravinnolla.

Pakko kehua miten hyvää smoothieta tuli, tehosekoittimeen banaani, puolukoita, hieman vettä ja teelusikallinen agavesiirappia .. aivan mahtava maku! Tää peittoaa kyllä sipsipussin ja karkit.
en luule, siksi kysyinkin että mistä SÄ sitä saat? kuuluuko esim rahka,munat,juustot jne tähän sun raakaravintoos? vai mitä sä syöt?
lohta ei muuten kannata syödä kovin usein viikossa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mistä sä saat tarpeeksi proteiinia?
Luuletko, että liha on ihmisen ainut proteiinin lähde? Tai edes paras?
Tutustu aiheeseen jos kiinnostaa, esim moni urheilija on täysin 100% raakaravinnolla.

Pakko kehua miten hyvää smoothieta tuli, tehosekoittimeen banaani, puolukoita, hieman vettä ja teelusikallinen agavesiirappia .. aivan mahtava maku! Tää peittoaa kyllä sipsipussin ja karkit.
en luule, siksi kysyinkin että mistä SÄ sitä saat? kuuluuko esim rahka,munat,juustot jne tähän sun raakaravintoos? vai mitä sä syöt?
lohta ei muuten kannata syödä kovin usein viikossa.
Satunnaisesti saatan syödä kananmunaa, maitotuotteita vältän sen takia, koska ne lisää limaneritystä ja mulla on krooninen nuha. Eikä ihminen maitoa edes tarvitse, kalsiumia saa joistakin vihreistä jopa enemmän kuin maidosta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mistä sä saat tarpeeksi proteiinia?
Luuletko, että liha on ihmisen ainut proteiinin lähde? Tai edes paras?
Tutustu aiheeseen jos kiinnostaa, esim moni urheilija on täysin 100% raakaravinnolla.

Pakko kehua miten hyvää smoothieta tuli, tehosekoittimeen banaani, puolukoita, hieman vettä ja teelusikallinen agavesiirappia .. aivan mahtava maku! Tää peittoaa kyllä sipsipussin ja karkit.
en luule, siksi kysyinkin että mistä SÄ sitä saat? kuuluuko esim rahka,munat,juustot jne tähän sun raakaravintoos? vai mitä sä syöt?
lohta ei muuten kannata syödä kovin usein viikossa.
Satunnaisesti saatan syödä kananmunaa, maitotuotteita vältän sen takia, koska ne lisää limaneritystä ja mulla on krooninen nuha. Eikä ihminen maitoa edes tarvitse, kalsiumia saa joistakin vihreistä jopa enemmän kuin maidosta.
en mä kysynytkään kalsiumista, vaan proteiinista =)
 
Anne
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mistä sä saat tarpeeksi proteiinia?
Luuletko, että liha on ihmisen ainut proteiinin lähde? Tai edes paras?
Tutustu aiheeseen jos kiinnostaa, esim moni urheilija on täysin 100% raakaravinnolla.

Pakko kehua miten hyvää smoothieta tuli, tehosekoittimeen banaani, puolukoita, hieman vettä ja teelusikallinen agavesiirappia .. aivan mahtava maku! Tää peittoaa kyllä sipsipussin ja karkit.
en luule, siksi kysyinkin että mistä SÄ sitä saat? kuuluuko esim rahka,munat,juustot jne tähän sun raakaravintoos? vai mitä sä syöt?
lohta ei muuten kannata syödä kovin usein viikossa.
"Kasvikunnan tärkeimmät proteiinien lähteet ovat viljavalmisteet, herneet, pavut ja pähkinät. Muissa kasviksissa on niukasti proteiineja. Pelkästä kasvisruuastakin voi saada riittävästi proteiineja, kun Proteiinien keskeisimmät lähteet ateriaan sisältyy monipuolisesti eri kasviksia, joiden sisältämät proteiinit täydentävät toistensa aminohappokoostumusta. "
http://www.kasvikset.fi/WebRoot/1033640/Page.aspx?id=1048152

(google: kasvikset proteiini)
 

Yhteistyössä