Aika kiinnittymisestä syntymään?

Kuinka pitkä aika teillä on ollut vauvan kiinnittymisestä synnytykseen? Mulla vauva laskeutui vkolla 35+4 ja on nyt kiinnittynyt vkolla 36+4. Ei kai ihan vielä enteile synnytystä, painoarvio on tällä hetkellä 2500 g tuntuvilla, saisi vähän vielä kasvaa :|
 
En tiedä vastausta kysymykseesi, mutta ajattelin mainita omasta kokemuksestani. Mulla vauva ei laskeutunut eikä kiinnittynyt ennen synnytystä, vaan vasta sitten kun synnytys oli edennyt tarpeeksi pitkälle. Synnytys tapahtui siis rv 40+1. Vatsani oli melko pieni ja "ylhäällä" loppuun saakka :) En ole kuullut, että vauvan kiinnittyminen tai kiinnittymättä jääminen ennustaisi synnytyksen alkua..
 
Kiinnittymisen ajankohta hyvin yksilöllistä ja samoin myös siitä kesto synnytykseen.

Esikoisesta rv 40+6 ei ollut vielä kiinnittynyt, vaikka laskeutunut olikin. Esikoinen syntyi 2 päivää myöhemmin.
 
Kiinnittymisen ei ainakaan omasta kokemuksestani tarvi enteillä synnytystä piakkoin. Itselläni on lapsi ollut laskeutunut ja kiinnittynyt jo viikolta 36 ja nyt elellään jo rv39+2 ja lapsi yhä mahassa.
 
esikoinen ei kiinnittynyt koskaan, syntyi 38+6. nyt 36+4 eikä ole kiinnittynyt, eikä luultavasti niin teekään, painoa on sen verran kivasti, että syntymää ei estellä jos ulos haluaa tulla. Kaikkien toive on , että syntyisi samoihin aikoihin kuin esikko. ainoa asia kai mihin tuo kiinnittyminen liittyy enemmän on lapsivesien meno ja synnytyksen käynnistyminen, eli jos vedet menee kerralla ja lapsi ei ole kiinnittynyt, pitäisi sairaalaan mennä ambulanssilla makuuasennossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja annukka-80:
Kuinka pitkä aika teillä on ollut vauvan kiinnittymisestä synnytykseen? Mulla vauva laskeutui vkolla 35+4 ja on nyt kiinnittynyt vkolla 36+4. Ei kai ihan vielä enteile synnytystä, painoarvio on tällä hetkellä 2500 g tuntuvilla, saisi vähän vielä kasvaa :|

Mulla esikoine laskeutu ja kiinnitty just noihin aikoihin ja meni sitte melkeen 2 viikkoa yli...käynnistettiin. Ja toinen ei edes laskeutunu ennen synnytystä ja synty 39..
 
Mulla esikoinen kiinnitty noin viikkoa ennen synnytystä. Sen jälkeen tulleet ovat kiinnittyneet vasta salilla,kun synnytys on ollu jo täydessä vauhdissa...
Kovin yksilöllistä taitaa olla... :D
 

Yhteistyössä