Aikasta arkisesti ihmiset olivat pukeutuneet koulun kevätjuhlaan..

seliseli
Alkuperäinen kirjoittaja mjaa:
ei se aina ole arvostuskysymys, vaan myös kustannuskysymys. Jos ei ole rahaa ostaa uusia vaatteita, ei ole rahaa ostaa juhlaviakaan vaatteita. Tämä on oikeasti vaikea ymmärtää niille, jotka sanoo, että "tiukkaa on meilläkin eikä yhtään ole ylimääräistä mutta aina sitä sen verran että ....." Jos oikeasti pitää laskea suupalatkin, niin silloin ei osteta mitään, vaikka haluaisikin..
No voin sanoa, että me ollaan köyhimpiä koko palstalla mutta laitan aina vuosia vanhat mutta siistit JUHLAvaatteet juhliin. nyt pojan juhliin sain laittaa käytettynä saadun hameen ja oman vuosia vanhan siistin paidan.
 
Just. Tuntuu, että täällä vedetään nyt hernettä nenään kun joku uskaltaa kommentoida tuulipuku-feikkicrocsit yhdistelmää...onhan se toki lasten kevätjuhliin ihan sopiva asu. NOT! Eikä tämä tosiaankaan tarkoita sitä, ettei esim. siisteissä farkuissa/työvaatteissa voisi tulla. Ei varmasti ole rahasta kiinni, jokaisella on varmasti kaapissa niille verkkareille se siistimpi vaihtoehto. Juhla se on kevätjuhlakin, vaikka onkin "VAAN lasten" juhla, niinkun joku tässä ketjussa sanoi.

Kirpparit on pullollaan myös sitä siistiä, vähän juhlavampaa vaatetta ja varmasti jokaisen kukkarolle sopivaan hintaan. Ei lasten kevätjuhliin pukeutuminen vaadi mitään vaatevaraston uusintaa, ei niitä juhla-asuja tarvita kun se yksi. Ja jokainen tietenkin tyylinsä mukaan valitsee, ei ole pakko pistää hametta jos ei sitä muutenkaan käytä. Mutta peiliin saa ja pitäisi katsoa ennen ulos ryntäämistä.
 
vieras
Minä tasan tarkkaan aion laittaa ikivanhat tuulipuvunhousut ja -takin, huonon T-paidan, jalkaani lenkkarit, lapselle jotain muuta pyöräilyyn sopivaa, kun posotamme pe-iltana kevätjuhlaan. Ei voisi vähempää kiinnostaa, mutta sinne on pakko raahautua, joten otan siitä edes liikunnan hyödyn ja vedän sitten mennen tullen kunnon hikivauhtia.
 
tt
Alkuperäinen kirjoittaja Helmiina79:
Just. Tuntuu, että täällä vedetään nyt hernettä nenään kun joku uskaltaa kommentoida tuulipuku-feikkicrocsit yhdistelmää...onhan se toki lasten kevätjuhliin ihan sopiva asu. NOT! Eikä tämä tosiaankaan tarkoita sitä, ettei esim. siisteissä farkuissa/työvaatteissa voisi tulla. Ei varmasti ole rahasta kiinni, jokaisella on varmasti kaapissa niille verkkareille se siistimpi vaihtoehto. Juhla se on kevätjuhlakin, vaikka onkin "VAAN lasten" juhla, niinkun joku tässä ketjussa sanoi.

Kirpparit on pullollaan myös sitä siistiä, vähän juhlavampaa vaatetta ja varmasti jokaisen kukkarolle sopivaan hintaan. Ei lasten kevätjuhliin pukeutuminen vaadi mitään vaatevaraston uusintaa, ei niitä juhla-asuja tarvita kun se yksi. Ja jokainen tietenkin tyylinsä mukaan valitsee, ei ole pakko pistää hametta jos ei sitä muutenkaan käytä. Mutta peiliin saa ja pitäisi katsoa ennen ulos ryntäämistä.
Alkuperäisessä viestissä oli kyse farkuista ja arkisesta paitapuserosta, ei tuulipuvuista ja feikkicrocseista. Itse pukeudun yleensä tilanteen mukaan, joten lasten juhliin vähän juhlavampaa päälle. Ja kirppiksiä ei löydy joka paikasta, meidän lähin kirppis on 150 kilometrin päässä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmiina79:
Just. Tuntuu, että täällä vedetään nyt hernettä nenään kun joku uskaltaa kommentoida tuulipuku-feikkicrocsit yhdistelmää...onhan se toki lasten kevätjuhliin ihan sopiva asu. NOT! Eikä tämä tosiaankaan tarkoita sitä, ettei esim. siisteissä farkuissa/työvaatteissa voisi tulla. .

Kyllä muuten ap mainitsee aloituksessaan että joku kummajainen oli tullut juhliin farkuissa ja arkisessa paidassa ( mikä se sit on; T- paita kaiketi )
Mistään tuulihousuista ei ollut mainintaa...
Mä en omista tuulipukua enkä haisevia kumikenkiä, mutta kukkamekkoon mua ei saa kuin pakolla.

Bilettämään meen aina farkuissa ja niitä mulla löytyy varmaan kymmenet erilaiset.
Jos meen "oikeisiin" juhliin niin laitan juhlavaatteet.
Se ei mun mielstä oo kevätjuhla-asu, koska ne mulla on kaikki "pikkumusta" tyyppisiä pidempiä ja lyhyempiä hameita yms. juttuja.

Mutta kyllä mä ymmärrän mitä tässä haetaan.
On oikeesti joukko kansaa, jotka hiihtävät niin järkyissä vetimissä ihan yleisillä paikoilla ettei meitsi menis ees roskia viemään niissä vermeissä.

Ei tää kuitenkaan oo niin mustavalkoista ku ap:n aloitus antaa ymmärtää. :)
 
shock the monkey
Pukeutukaa kuinka haluatte. Me seurataan lasten esitystä, iloitaan alkavasta lomasta ja seurustellaan kaikkien kanssa heidän pukeutumisestaan huolimatta. Me teemme juuri niinkuin meitä huvittaa.
 
pah
Alkuperäinen kirjoittaja Herqules:
Mua yllätti, miten nykyaikana ei kunnioiteta juhlaa edes pukeutumalla juhlavaatteisiin, vaan juhliin tullaaan farkuissa ja arkisissa paidoissa. Tuntui vähän tyhmältä olla mekko päällä ja korkkarit jalassa, kun vieressä oli arkiseen paitapuseroon sonnustautunut äiti. Kait mä sitten ylipukeuduin, mutta niin olen tottunut kevätjuhlaan pukeutumaan ja mielestäni ennen muutkin tekivät niin.

Kuinkas teidän pukeutuminen ja mitä huomioita yleisesti juhlavaateuksesta olette tehneet, kellä jo koulun/eskarin juhlat olleet?
onko naisella aina oltava hame juhlissa? itse en hametta laita päälleni vaikka saisin miljoonan, jaloissani todella karmeat palovammat. yleensä kevätjuhliin olen laittanut mustat "suorat" housut ja jonkun siistin neuletakin/paidan. mies tulee tummissa farkuissa ja kauluspaidassa. riittävän juhlallista mielestäni.
 
Boogyman
Alkuperäinen kirjoittaja pah:
Alkuperäinen kirjoittaja Herqules:
Mua yllätti, miten nykyaikana ei kunnioiteta juhlaa edes pukeutumalla juhlavaatteisiin, vaan juhliin tullaaan farkuissa ja arkisissa paidoissa. Tuntui vähän tyhmältä olla mekko päällä ja korkkarit jalassa, kun vieressä oli arkiseen paitapuseroon sonnustautunut äiti. Kait mä sitten ylipukeuduin, mutta niin olen tottunut kevätjuhlaan pukeutumaan ja mielestäni ennen muutkin tekivät niin.

Kuinkas teidän pukeutuminen ja mitä huomioita yleisesti juhlavaateuksesta olette tehneet, kellä jo koulun/eskarin juhlat olleet?
onko naisella aina oltava hame juhlissa? itse en hametta laita päälleni vaikka saisin miljoonan, jaloissani todella karmeat palovammat. yleensä kevätjuhliin olen laittanut mustat "suorat" housut ja jonkun siistin neuletakin/paidan. mies tulee tummissa farkuissa ja kauluspaidassa. riittävän juhlallista mielestäni.
ei tietenkään tarvitse....housut jalassa voi mennä ihan yhtä hyvin...tärkeintä on ne lasten laulut ja esitykset.....
 
.....
Alkuperäinen kirjoittaja Tiiu:
Näin on täälläkin, mieluummin ylipukeutunut kuin alipukeutunut! Tuntisin itseni noloksi arkivaatteissa....
tämäkin asia on niin suhteellista, toisen arkivaatteet tosiaan on ne rähjäiset verkkarit, tuulitakki ja croksit. itse ehkä mökillä voisin noita crokseja ja verskoja käyttää, ja lenkillä toki ulkoilupuku.. mutta arkivaatteeni koostuvat farkuista/muista siisteistä housuista yleensä istuva t-paita/toppi ja siistit kävelykengät, mieluiten korolliset. en näkisi siinä mitään pahaa että menisin vaikka suoraan töistä lapsen juhliin, koska käytän arkenakin siisteä istuvia vaatteita. ja korujakin päivittäin..niin ja meikkiä..ja hiuksetkin laitan nätisti ihan jokaikinen aamu.
 

Yhteistyössä