ainoa oikea mielipide

  • Viestiketjun aloittaja Lumilinna
  • Ensimmäinen viesti
Lumilinna
Toisessa ketjussa "huohkis" kirjoitti, että jokaisella tuntuu olevan se ainoa oikea mielipide. Olin itse jossain vaiheessa kolmenkympin kieppeissäkin vielä sitä mieltä, että olen harvinaisen kypsä ja fiksu ihminen eivätkä muut oikein tiedä mitään tai osaa elää oikein. On vaatinut kovan elämänkoulun ja itsetutkiskelun, että pystyin tajuamaan sen, että elämää on monenlaista ja kaikki olemme omalla tavallamme oikeassa omassa elämässsämme. Pitäisi kuitenkin hyväksyä myös se, että kaikki eivät ajattele samoin ja keskustelua ei saa aikaan tyrmäämällä toisen mielipiteet kuuntelematta kunnolla toisen ajatusta. Elämä on muuttunut helpommaksi,kun olen lopettanut toisten ajatusten halveksunnan (en muuta sanaa keksinyt ilmaistakseni ajatuksen).
 
Erittäin hyvä puheenvuoro, olen tismalleen samaa mieltä. Voisin myös lisätä tähän, että helpottaa huomattavasti, jos myös pystyy olemaan arvostelematta toisten elämäntyyliä tai muita itsestä oudoilta tuntuvia tapoja.
 
jam
Just noin!
Elämä olisi paljon helpompaa kaikille, kun ei joka asiasta haastettaisi riitaa. Esim äidin ikä: Hyväksytään se, että ei ole olemassa mitään tiettyä oikeaa ikää saada lapsia ja siinä se.
 
Allekirjoitan edellisen. On myös todellinen taitolaji olla erimieltä niin ettei runno toisen mielipiteitä, varsinkin nettikirjoittelussa vaikeaa, kun tähän tulee vain se pintakerros kaikesta siitä mitä ajattelee.
 

Yhteistyössä