AINOAKO?

Jaako
En olen lapsiani pois antanut,mutta itse kyllä olen adoptoitu.En kritisoi sinua vain haluaisin tietää miksi kyseisen päätöksen teit?Mikä sai aikaan jne? :hug: :hug:

 
sarah
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2005 klo 23:53 MAMA79 kirjoitti:
ONKO TOISTA SAMAA KOKENUTTA KUIN MINÄ? ANNOIN OMAN LAPSENI POIS... :'(

Hei
Minä olen.. Olen viimeisilläni raskaana ja aion antaa pienokaiseni pois :'(
Jos haluat vaihtaa jutskailla tässä mailini j.k.j@luukku.com.
Olisi ihanaa vaihtaa jonkun kanssa ajatuksia.
 
En ole antanut lastani pois, mutta minut on annettu adoptioon...
Haluan vain sanoa teille, jotka annatte lapsenne pois. Itse en ole biologiselle äidilleni katkera, vihainen tai mitään muutakaan sellaista. Ennemminkin haluaisin välittää kiitollisuuteni siitä, että antoi minulle mahdollisuuden kun itse tiesi, ettei hänellä olisi mahdollisuutta minua pitää :)
 
Nyytin saanut
Minä en ole antanut lastani pois vaan saanut kasvatettavakseni lapsen jonka bioäiti oli luovuttanut koska hän ei kyennyt vauvaansa hoitaman. Mielestäni hän teki suurimman rakkauden osoituksen siinä tilanteessa lapselleen. Hän on itse sanonut, että "rakkaus on myös luopumista" ja sitähän se on. Monena päivänä usein ajattelen tuota hyvin epäitsekästä tekoa ja sitä kuinka hän on omalla tavallan muuttanut myös meidän ajattelutapojamme!
Tsemppiä ja suuret halaukset sinulle!
 
Minut on äiti hylännyt pienenä vastasyntyneenä ja adoptoitu sitten suomalaiseen perheeseen. Ja täytyy kyllä sanoa, että olen katkera. En jotenkin voi millään hyväksyä sitä, että oma äiti antaa lapsensa pois. Etenkin kun nykyisin yht.kunta tukee kyllä taloudellisesti ja sosiaalisesti. Itselläni on myöskin lapsia, mutta tämä kipeä asia on pitänyt minut hiljaisena eikä lapseni tiedä minun olevan jonkun muun biologinen lapsi kuin mummin.

Toivottavasti olette miettineet todella tarkoin (varmasti olettekin) ja olette täysin varmoja päätöksestänne, koska se takuulla tuottaa jossakin vaiheessa tuskaa sekä teille itsellenne että lapselle. :'(
 
et varmaan
Itseni ei ole tuota vaikeaa päätöstä tarvinnut tehdä, mutta minusta sekin on parempi vaihtoehto kuin että esim. tappaisi vauvan jos sitä ei kerran pysty hoitamaan. Viime aikoina on ollut parikin tapausta lehdissä jossa vastasyntynyt vauva on tapettu, olisvat nämäkin äidit antaneet vauvansa adoptoitavaksi.
 
Kyselen
Te, jotka aioitte antaa vauvanne pois, miten se tapahtuu?
Onko teillä jo paikka valmiina vai hoidetaanko se vasta syntymän jälkeen?
Meneekö vauva suoraan adopitoon vai sijaishoitoon?
....vaihtoehtoja miettivä.... :'(
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.04.2006 klo 17:41 Anna77 kirjoitti:
Minut on äiti hylännyt pienenä vastasyntyneenä ja adoptoitu sitten suomalaiseen perheeseen. Ja täytyy kyllä sanoa, että olen katkera. En jotenkin voi millään hyväksyä sitä, että oma äiti antaa lapsensa pois. Etenkin kun nykyisin yht.kunta tukee kyllä taloudellisesti ja sosiaalisesti. Itselläni on myöskin lapsia, mutta tämä kipeä asia on pitänyt minut hiljaisena eikä lapseni tiedä minun olevan jonkun muun biologinen lapsi kuin mummin.

Toivottavasti olette miettineet todella tarkoin (varmasti olettekin) ja olette täysin varmoja päätöksestänne, koska se takuulla tuottaa jossakin vaiheessa tuskaa sekä teille itsellenne että lapselle. :'(

Kirjoitin tuossa ylempänä jo olevani myös adoptiolapsi, mutta onnellinen sellainen. Kysyisin, että onko adoptioperheesi ollut "huono" tms. vai etkö ylipäätään ymmärrä kun joku päätyy antamaan lapsensa pois? Tietenkään ei tarvitse vastata, mutta kysyn vain koska itse olen toista mieltä. Ja mielipiteitä toki saa olla monia :) tarkoitukseni ei ole todellakaan arvostella sinun mielipidettäsi :)

Meinaatko kertoa lapsellesi/lapsille missään vaiheessa taustastasi? Meinaan vaan, kun monessa paikassa kysellään perinnöllisiä sairauksia ym... niin voi tulla sekaannuksia. Tämänkään kysymyksen tarkoituksena ei ole arvostella mielipidettäsi :)
 
sarah
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.04.2006 klo 09:45 Kyselen kirjoitti:
Te, jotka aioitte antaa vauvanne pois, miten se tapahtuu?
Onko teillä jo paikka valmiina vai hoidetaanko se vasta syntymän jälkeen?
Meneekö vauva suoraan adopitoon vai sijaishoitoon?
....vaihtoehtoja miettivä.... :'(

Hei
 
sarah
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.04.2006 klo 09:45 Kyselen kirjoitti:
Te, jotka aioitte antaa vauvanne pois, miten se tapahtuu?
Onko teillä jo paikka valmiina vai hoidetaanko se vasta syntymän jälkeen?
Meneekö vauva suoraan adopitoon vai sijaishoitoon?
....vaihtoehtoja miettivä.... :'(

Hei..
Olen antamas pois,kuten tuossa edellä mainitsin :'( Juttelin ensin neuvolassa ja sen jälkeen neuvolatäti antoi minulle sosiaalitoimistoon adoptiota hoitavan naisen numeron,varasin sieltä ajan ja kävin juttelemassa.
Kun menet sairaalaan synnyttämään,sanot siellä,että olet antamassa adoptoitavaksi,he tekevät sen mukaiset järjestelyt(esim.jollet halua vauvan olevan kanssasi,menee vauvalaan...)
Lapsi menee sairaalasta sijaisperheeseen siksi aikaa kunnes uusi perhe löytyy.
Sinulla on syntymästä lähtien kahdeksan viikon harkinta-aika ja enemmänkin jos niin haluat ja vasta sen jälkeen tehdään paperit.
Ja koko tuon harkinta-ajan voit lapsen pitää itselläsi,ihan miten itsestäsi tuntuu parhaimmalta.
Tsemppiä päätöksen tekoon,ei tule olemaan helpoa :'(
 

Yhteistyössä