Aivotärähdys kissalla

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Onko kellää kokemusta aivotärähdyksestä kissalla?
Tänään aamulla kun olin lapsen vienyt päiväkotiin ja saavuin kotiin, kuului aivan hirveä kolaus ja näin että toinen kissa hoiperteli menemään. Takajalat ei oikein kantanut, kissan katse oli tosi outo eli ihan ku se ei näkisi mitään ja kieltään roikotti ulkona sekä se säpsähteli/särki.
Soitin sitten eläinlääkärille samantien ja lähin näyttämään kissaa siellä. Lekuri totesi kissalle aivotärähdyksen sekä kissa on sokea toistaiseksi.

Kissa on maannut rauhallisessa paikassa aamu 10 tähän hetkeen. Se nukkui rauhallisesti ilman mitään sätkimistä 4-5 tuntia. Tunti sitte heräs uniltaan ja edelleen säpsähtelee mutta katsellaan jo seurailee jos ohi kävelee tai menee kissan viereen kyykkyyn katsomaan vointia. Eli tuijottaa selvästi suoraan silmiin. Yrittänyt pari kertaa jo vähän nousta ylös mutta etujalat ei kanna yhtään ja takajalat kantaa hyvin.

Eläinlääkärissä kissa sai yhden kipulääke piikin sekä kolme kortisoni piikkiä. Käski myös soitella viimeistään huomenna aamulla ja kertoa kissan voinnista. Tietysti jos pahenee niin sitten samantien eläinlääkäriin yhteys. Mut omasta mielestä vointi menossa parempaan suuntaan.

Huoli on kyllä edelleen erittäin paha ja tuskin tulee yöllä edes nukuttua tän asian takia mutta tarkkailen tilannetta.
Ps. Kissa on täysin sisäkissa. Kova hyppimään joka paikkaan sekä leikkimään toisen kissakaverin kanssa
 
vierailija
Ei kai muuta voi kuin odottaa ja tarvittaessa yhteys eläinlääkäriin. Toivotaan, että kissa tokenee. Kissat ovat sitkeitä. Siitä tulee sanonta, että kissalla on 9 henkeä.
 
vierailija
Kissaparka!!! Putosiko se siis jostain korkealta? Eikö ne laskeudu aina kevyesti koivilleen? Voi raukka:( Toivottavasti se toipuu täysin että näkee ja pystyy juosta taas ja joogailla. Käykö se laatikolla kuitenkin?
 
vierailija
Makaa selällään ja laita kissa nukkumaan sun päälle? Sitten huomaat varmaan jos sillä on joku hätänä. Noin mä tein vauvojen kanssa sillä olin tosi pelokas.
 
vierailija
Kai ne ny otti röntgenit yms, ettei mikään ole poikki? Ettei nyt olis sisäisiä vammoja kun ei käy edes laatikolla? Syökö ja juoko? Minä veisin heti kissan takaisin. Jos kissa, joka ennen oli pirteä ja leikkisä vaan makaa, niin se on todella sairas. Kissa ei näytä kipua. Taistelee viimeiseen ja esittää reipasta. Vie heti lääkäriin uudestaan.
 
Kuinka kissa voi ? Jos ei käy vieläkään laatikolla eikä liiku normaalisti niin äkkiä uudestaan eläinlääkäriin.
 

Yhteistyössä