Ajatko ylinopeutta?

  • Viestiketjun aloittaja mittarimato
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja lotta79:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja lotta79:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja lotta79:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja lotta79:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
en enää. Pakko ollut rauhoittua, seuraavasta sakosta lähtee kortti. En mitään yltiöpäisiä nopeuksia ole ajanut, parikymmentä ollut ylinopeutta moottoritien jälkeen, Yhdet sakot stop-merkin noudattamatta jättämisestä.
stop merkin noudattamista jättäminen pahempi rikos kuin ylinopeus...
Miten voit noin sanoa?
sakot on kovemmat ja ristiävä liikenne "luottaa" että pysähdyt... Ristiävän liikenteen nopeus voi olla maks. 80 km/h ja jos olettavat että stoppi merkillä pysähdyt, etkä pysähdykkään, jälki on aika pahaa... Vertaan ite siihen, että ajetaanko motarilla 120 vai 150... kaikki menossa kuiteski kahtaa kaistaa samaan suuntaan...
kiva, ettet ole vielä ketään tappanut... Katoppa seuraavan stop merkin kohalla, että minkä näköinen on risteys on KAIKKIIN SUUNTIIN... ja kyllä niillä dösä/taxi kaistoilla on jotain merkitystä... Pysähdytkö suojatielle toisen auton pysähtyessä??????????????????+
Voinhan minä varmistaa katsomalla tuleeko ketään vai ei. Ei sitä varten tarvi välttämättä pysähtyä.
Jos et ole huommannut niin stop merkit on yleensä laitettu näköesteisille tai muuten vaikeasti havaittaviin risteyksiin, kauanko sulla on ollu kortti?????????????? Ajelet varmaan bussikaistoillakin???????????????
Oletko huomannut ettei kaikki stop-merkit ole laitettu vaikeasti havaittaviin risteyksiin? Juu ajelen myös bussikaistoilla ja kortti on olllut 28 vuotta.
Jos käännyn oikealle niin miksi ihmeessä katsoisin muualle kuin vasemmalle?

Suojatien eteen periaatteesta pysähdyn aina. Joskus saatan vain hiljentää jos joku torvelo roikkuu puskurissa kiinni.

Bussikaistoilla saa ihan laillisestikin ajaa.
joo saa bussikaistilla ajaa, mutta kerroppa miten???????????????????
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja lotta79:
Pyydän anteeksi kaikilta muilta, että musta tuntuu että tästä tuli vaan taistelu mun ja jonkun välillä. Mä en vaan kestä, että asioita ei voida pistää yhteyteensä... Eli esim. motarilla voidaan ajaa 10 kilsaa ylinopeutta, mutta toiset paikat on tehty suojelemaan muita kuin autoilijoita... ( Ja kukaan ei vissiin tajunnu... en mäkään ehkä olisi jos en olisi tätä mieltä)
Onko se nyt niin hirveä rikos jos sivuutan stop-merkin nopeudella 2 km/h ja olen varmistanut etten törmää mihinkään?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja lotta79:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja lotta79:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja lotta79:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja lotta79:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja lotta79:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
en enää. Pakko ollut rauhoittua, seuraavasta sakosta lähtee kortti. En mitään yltiöpäisiä nopeuksia ole ajanut, parikymmentä ollut ylinopeutta moottoritien jälkeen, Yhdet sakot stop-merkin noudattamatta jättämisestä.
stop merkin noudattamista jättäminen pahempi rikos kuin ylinopeus...
Miten voit noin sanoa?
sakot on kovemmat ja ristiävä liikenne "luottaa" että pysähdyt... Ristiävän liikenteen nopeus voi olla maks. 80 km/h ja jos olettavat että stoppi merkillä pysähdyt, etkä pysähdykkään, jälki on aika pahaa... Vertaan ite siihen, että ajetaanko motarilla 120 vai 150... kaikki menossa kuiteski kahtaa kaistaa samaan suuntaan...
kiva, ettet ole vielä ketään tappanut... Katoppa seuraavan stop merkin kohalla, että minkä näköinen on risteys on KAIKKIIN SUUNTIIN... ja kyllä niillä dösä/taxi kaistoilla on jotain merkitystä... Pysähdytkö suojatielle toisen auton pysähtyessä??????????????????+
Voinhan minä varmistaa katsomalla tuleeko ketään vai ei. Ei sitä varten tarvi välttämättä pysähtyä.
Jos et ole huommannut niin stop merkit on yleensä laitettu näköesteisille tai muuten vaikeasti havaittaviin risteyksiin, kauanko sulla on ollu kortti?????????????? Ajelet varmaan bussikaistoillakin???????????????
Oletko huomannut ettei kaikki stop-merkit ole laitettu vaikeasti havaittaviin risteyksiin? Juu ajelen myös bussikaistoilla ja kortti on olllut 28 vuotta.
Jos käännyn oikealle niin miksi ihmeessä katsoisin muualle kuin vasemmalle?

Suojatien eteen periaatteesta pysähdyn aina. Joskus saatan vain hiljentää jos joku torvelo roikkuu puskurissa kiinni.

Bussikaistoilla saa ihan laillisestikin ajaa.
joo saa bussikaistilla ajaa, mutta kerroppa miten???????????????????
Vaikkapa käännyttäessä oikealle, tai pakettiautolla, voit jatkaa ihan itse listaa....
 
anni*
en oikeestaan lainkaan. erittäin harvoin voin ajaa 5km/h ylinopeutta, ja miksi pitäis ajaa ylinopeutta?? jos kaikki ajaisivat niinkuin sattuu ja kuinka itse haluaisivat niin mitä siitä tulis. minä haluan olla varovaine ja ennakoida asioita liikenteessä, en halua vaarantaa kenenkään elämää enkä halua ajaa edes eläimen päälle. olen aikuinen ja järkevä siksi toimin sääntöjen mukaan mun ei tartte enää esittää mitään
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja anni*:
en oikeestaan lainkaan. erittäin harvoin voin ajaa 5km/h ylinopeutta, ja miksi pitäis ajaa ylinopeutta?? jos kaikki ajaisivat niinkuin sattuu ja kuinka itse haluaisivat niin mitä siitä tulis. minä haluan olla varovaine ja ennakoida asioita liikenteessä, en halua vaarantaa kenenkään elämää enkä halua ajaa edes eläimen päälle. olen aikuinen ja järkevä siksi toimin sääntöjen mukaan mun ei tartte enää esittää mitään
Tiesitkö muuten sen, että koiraa pienemmän otuksen päälle pitää ajaa tai voit muuten saada syytteen liikenteen vaarantamisesta?
 
anni*
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja anni*:
en oikeestaan lainkaan. erittäin harvoin voin ajaa 5km/h ylinopeutta, ja miksi pitäis ajaa ylinopeutta?? jos kaikki ajaisivat niinkuin sattuu ja kuinka itse haluaisivat niin mitä siitä tulis. minä haluan olla varovaine ja ennakoida asioita liikenteessä, en halua vaarantaa kenenkään elämää enkä halua ajaa edes eläimen päälle. olen aikuinen ja järkevä siksi toimin sääntöjen mukaan mun ei tartte enää esittää mitään
Tiesitkö muuten sen, että koiraa pienemmän otuksen päälle pitää ajaa tai voit muuten saada syytteen liikenteen vaarantamisesta?
vai pitää!!!! joo olen minäkin autokoulun käyny ja tämän kuullut, mut saa***en aja!!!! kaikkeni teen ettei tarvii!!siksi yritän parhaani mukaan ennakoida ja silloin vauhti ei ole millään kaaharilla!
kuulostaa siltä että jos kerran pitää ajata jokaisen koiraa pienemmän päälle niin saako siitä pisteitä???
 
Alkuperäinen kirjoittaja anni*:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja anni*:
en oikeestaan lainkaan. erittäin harvoin voin ajaa 5km/h ylinopeutta, ja miksi pitäis ajaa ylinopeutta?? jos kaikki ajaisivat niinkuin sattuu ja kuinka itse haluaisivat niin mitä siitä tulis. minä haluan olla varovaine ja ennakoida asioita liikenteessä, en halua vaarantaa kenenkään elämää enkä halua ajaa edes eläimen päälle. olen aikuinen ja järkevä siksi toimin sääntöjen mukaan mun ei tartte enää esittää mitään
Tiesitkö muuten sen, että koiraa pienemmän otuksen päälle pitää ajaa tai voit muuten saada syytteen liikenteen vaarantamisesta?
vai pitää!!!! joo olen minäkin autokoulun käyny ja tämän kuullut, mut saa***en aja!!!! kaikkeni teen ettei tarvii!!siksi yritän parhaani mukaan ennakoida ja silloin vauhti ei ole millään kaaharilla!
kuulostaa siltä että jos kerran pitää ajata jokaisen koiraa pienemmän päälle niin saako siitä pisteitä???
Itse asiassa, mies tarkisti poliisi kaveriltansa, ei saa syytettä jos väistää eläintä... Mummoista saa pisteitä...;) Tyhmä juttu...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
tulee ajettua aika useinkin varsinkin sillon jos on oikeesti kiire ja lapsia ei kyydissä viimeksi hammaslääkäristä meinasin myöhästyä tuli ajeltua 70 aluella melkeen 120 lasissa :ashamed:

ja joo kovempiakin ylinopeuksia tullu ajeltua mut sillon ei todellakaan lapset kyydissä!

Yhdet sakot ja kortti ollut 5 vuotta
Tässä kulminoituu jotenkin hyvin monen ajatus : kunhan omat kullannuput on turvassa ja poissa, niin mitä väliä jos siinä toisessa autossa onkin jonkun lapset tai tien ylittää jonkun lapsi kun Minä ajan ylinopeutta kun minulla on KIIRE!
terveisin yksi jonka täti kuoli ylinopeutta ajavan kuskin takia.
 
v
hmm.. ajan maaseudulla tasaisesti reipasta ylinopeutta mutta edelleenkään en kaupungissa aja sitä 40km/h jos jalankulkijoita ja pyöräilijöitä on runsaasti. Moni kuvittelee että kaupungissa alinopeutta ajavat tekevät ne vaaratilanteet mutta pakko korjata että näin on vain maaseudulla, taajamien ulkopuolella, jossa oikeasti voi ajaa kovaa. Kaupungeissa sattuu näiden ylinopeuskaahareiden ja oikeaa nopeutta ajavien takia suurin osa onnettomuuksista. Ja ihan vain sen takia etteivät he kerkeä huomioida esim lapsia tai pyöräilijitä jotka putkahtavat mistä sattuu. Jos ajaa alinopeutta niin ei siitä vaaratilannetta synny, kun ei takana tuleva ohikaan pääse kaupungilla :)
Ja tuo stopmerkki-juttu. Ei ne stop merkit ole lähellekään aina missään vaarallisessa risteyksessä koska moni risteys on sen jälkeen kokenut muodon muutoksen tai ollut vain joskus niin vilkas että stop on siihen juntattu. Eläissäni en ole pysähtynyt siihen ENKÄ myöskään vaarantanut toisten henkeä. Tosin en kovin suurissa cityissä ajelekaan.. Toisekseen kun tulee stop merkistä mittarissa 70km/h niin ei se suoraan tuleva edes joudu törmäämään minuun koska kerkeän kiihdyttää siihen 80km/h ennenkö hän on edes kohdalla :D :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Tulotaso näkyy ajonopeuksissa, vain pienpalkallisilla on varaa kaahata yli päiväsakkorajan (opiskelijat ja työttömät). Veronmaksajat köröttelevät rikesakkorajan puitteissa.
Kyllä meillä mies kerää ne sakot ja maksaakin :D Mutta ehkä me ollaan sit niin SIKARIKKAITA että meillä on vara siihen. Ne sakot kun tulee tulojen mukaan aina, niille köyhillekin. Opiskelijan tulot on 200?/kk ja sakot on 115?, joten eikö se ole aika iso summa jos puolet kuukauden tuloista menee sakkoihin?!
 

Yhteistyössä