Ajatusleikki: Seuraavan lapsenne nimi.....laittakaa, vaikka lapsilukunne olisi jo täynnä

  • Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti
Pojasta tulisi varmaan Osku Samuel tai Juuso Samuel
Tytöstä taas Lotta Joanna tai Linnea Alisa.

Nämä siis tämän hetkiset suosikit, mutta ehtiihän tuo mieli tässä vuosien varrella vielä muuttua ennen kuin nimiä mahdollisesti päästään taas mietimään.
 
Mä en tosiaan tiedä! Tykkään kyllä vanhoista nimistä. Helmi on ihana, mun äidin nimi, mutta pikku-Helmejä alkaa olla jo liikaa... Sylvia on myös tosi kaunis, arvokas nimi.
Meillä voi kyllä tulla ongelmia kans, en nimittäin tiedä YHTÄÄN kaunista saksalaista nimeä ja kai sekin pitäisi jotenkin huomioida... mutta miettikää nyt: Helmut, Irma, Wolfgang.... :x ;)

Kompromissina tytär olisi Hulda Anneliese, molempien mummeilta nimet ja sopii mielestäni hyvin yhteen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Schmetterling82:
Mä en tosiaan tiedä! Tykkään kyllä vanhoista nimistä. Helmi on ihana, mun äidin nimi, mutta pikku-Helmejä alkaa olla jo liikaa... Sylvia on myös tosi kaunis, arvokas nimi.
Meillä voi kyllä tulla ongelmia kans, en nimittäin tiedä YHTÄÄN kaunista saksalaista nimeä ja kai sekin pitäisi jotenkin huomioida... mutta miettikää nyt: Helmut, Irma, Wolfgang.... :whistle: ;)
Entäs Hanna tai Laura? Toimivat sekä suomeksi että saksaksi molemmat nimet, ja ovat vanhojakin.
 

Yhteistyössä