Akvaarion levästä

Olisko jollain akvaarion omistajalla hyvää vinkkiä miten saisi levän pois akvaariosta? Meillä tuli ilmeisesti uusien kasvien mukana jotain ihmeellistä tupsulevää ja se levisi kaikkiin kasveihin. Osan kasveista jo heitin roskikseenkin :/
 
Mene akvaario liikkeeseen sieltä pitäs tietoa löytyä. Itellä ei ole tällä hetkellä akvaariota mutta tuttu laittaa jotain ainetta sinne että levät pysyy kurissa mutten osaa sanoa mitä se ihan tarkalleen on nimeltään. Tietty on kalojakin jotka puhdistaa levää pois.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Taevahan Tosi:
Mene akvaario liikkeeseen sieltä pitäs tietoa löytyä. Itellä ei ole tällä hetkellä akvaariota mutta tuttu laittaa jotain ainetta sinne että levät pysyy kurissa mutten osaa sanoa mitä se ihan tarkalleen on nimeltään. Tietty on kalojakin jotka puhdistaa levää pois.
Täytyy yrittää etsiä. Tuntuu vaan että ne myyjät aina mainostaa niin kovasti tuotteita, pääasia että saavat myytyä vaikkei sitten oliskaan niin hyvä tuote :D
 
Parempi tuo että sais "luonnollisesti" pois ne levät, kuin noilla aineilla.. olen kuullut. Itsellä ollut muutaman vuoden akvaario, aina sillon tällön esiintynyt leväongelmia, mutta koskaan ei ole tarvinnut turvautua mihinkään aineisiin.
*muoks levää syöviä kaloja kehiin ja nimenomaan oikea levä oikealle kalalle!
 
Emmätiä.

Mutta levää tulee meille aina silloin kun ruokin liikaa tai akva ei ole muutoin tasapainossa. Mä nypin leväiset kasvit roskiin ja koetan vähentää ruokintaa.

Onko kyseessä ehkä tupsulevä?
 
Voiskohan se sit johtua liiallisesta ruokinnasta. Pari kertaa käynyt niin et esim. mä oon ruokkinut päivällä ja sit mies ruokkii pian uudelleen, jos ei se tiedä että oon jo ruokkinut.
Oltiin pari viikkoa reissussakin ja mun vanhemmat kävi sillä aikaa ruokkimas.

Täytyy kai yrittää nyppiä kaikki leväset pois nyt ja siivota taas kunnolla..

Tota suolaa voisin myös kokeilla, kun joku sitä suositteli. Paljonkohan sitä kannattas laittaa?
 
Kannattee jos lähtee reissuun ostaa niitä TetraMin Weekend tai vastaavia ruokia, ovat sellasia hitaasti liukenevia. Kun monesti "ruokkijalla" saattaa vähän lipsahtaa sen ruokamäärän kanssa, tai sitte annostele ruoka valmiiksi annoksiksi esim. joihinkin pikku kippoihin tms.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tytteli74:
Kannattee jos lähtee reissuun ostaa niitä TetraMin Weekend tai vastaavia ruokia, ovat sellasia hitaasti liukenevia. Kun monesti "ruokkijalla" saattaa vähän lipsahtaa sen ruokamäärän kanssa, tai sitte annostele ruoka valmiiksi annoksiksi esim. joihinkin pikku kippoihin tms.

Toi pussijuttu vois olla kätevä, kiitti vinkistä!
Me ollaan usein parikin viikkoa tai kuukausi reissussa, joten ne Weekend jutut ei käy niin hyvin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja RangaTanga:
Alkuperäinen kirjoittaja tytteli74:
Kannattee jos lähtee reissuun ostaa niitä TetraMin Weekend tai vastaavia ruokia, ovat sellasia hitaasti liukenevia. Kun monesti "ruokkijalla" saattaa vähän lipsahtaa sen ruokamäärän kanssa, tai sitte annostele ruoka valmiiksi annoksiksi esim. joihinkin pikku kippoihin tms.

Toi pussijuttu vois olla kätevä, kiitti vinkistä!
Me ollaan usein parikin viikkoa tai kuukausi reissussa, joten ne Weekend jutut ei käy niin hyvin.

hmm... Voiskohan ne ruuat annostella dosettiin... :whistle: *miettii* :D

Me oltiin viiden päivän reissu, kalat oli ilman ruokaa. Viikonkin voisivat olla safkatta, sanovat viisaat. Tiedä tuosta, tuolloin oli yksi loistobarbi huonossa kunnossa; koetin sitä hoitaa reissun jälkeen mutta kuolihan se.
 

Yhteistyössä