akvaarion omistajat HOI!

Meillä on tällä hetkellä 200 litraa siellä ui parvi neliraitabarbeja, 10kpl helmimonnisia, 1 albiinopartis, 1 kultajuovapleko, 1 isoseeprapleko ja pari lippukirjoahventa. Noille plekoillehan toi meijän tän hetkinen akvaario on pieni mutta plekot on vielä poikasia joten menee vielä, mutta niidenpä takia vaihdetaan sitten isompaan 450 litraiseen.
 
Juu ihan akvario ollaan hankkimas eikä maljaa. Puhun vaan siitä,et se on malja tai lätäkkö tai jtn. Meillä on 80litranen tulossa ja itellä on noin miljoona vuotta siitä ko viimeks on kaloja ollu ja nyt iski taas himo saada sellanen. Pari monnia meil on ainaki tulossa sinne. Tavallisia partaimumonneja ja mietin siihen päälle platyja, joita meil on joskus ollu. Tosin ne penteleet kävi lisääntymään ja sit meillä olikin miljoona sellasta ja piti hankkia toinen akvaario niitä varten... Mutta siis ajatuksena on jotain nättejä, värikkäitä ei pieniä mutta ei isojakaan. Ton kokoseen ei ees mitään isoja oikein voi ottaa, sen tiiänki jo ennestään,mutta mutta.. Kotilo olis kyllä hieno.. Sopeiskohan sellanen tuon kokoseen?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rimi Käikkönen:
taistelukala, kiilakylkiä, monniaisia, monni, erilaisia tetroja, miekkapyrstöjä, taitaa olla yks helmirihmakala ja sit jotain joista ei oo mitään hajua :D ja 200l:n pönttö löytyy =)
Tetroja en halua ja helmirihmoista oli kokemus joskus vuonna banaani ja nekään ei tullu ihan toimeen mun kanssa.. Taistelukala ois kyllä hieno, mut eikös se oikeestaan halua olla ihan yksinään tai sitten tapella kaikki muut hengiltä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rimi Käikkönen:
taistelukala, kiilakylkiä, monniaisia, monni, erilaisia tetroja, miekkapyrstöjä, taitaa olla yks helmirihmakala ja sit jotain joista ei oo mitään hajua :D ja 200l:n pönttö löytyy =)
Taita vesiarvot olla ihan erilaiset noilla fisuilla
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikku-lumikko:
riippuu, minkä kokoisen akvaarion ostat....mitä isompi, sitä helppohoitoisempi. Itse tykkään monneista....meillä on yksi vanhapiika partamonni, joka on aika äksy ja sitten 4 pilkku monnia, miljoonakaloja, intiaanisulka
Millanen on intiaanisulka? Kivan kuulonen nimi ainaki... =)
 
No esim. nuo platyt olis ihan jees ja sitten jotain monneja ja monnisia lisäksi. Mulla on 200-litraisessa juurikin niin, pelkkiä platyja, 3 monnista ja muutama partamonni ja lisäksi 2 tiikerinuoliaista on nyt "kotilohävityksessä" siellä lainassa isommasta akvaariosta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emmaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja Rimi Käikkönen:
taistelukala, kiilakylkiä, monniaisia, monni, erilaisia tetroja, miekkapyrstöjä, taitaa olla yks helmirihmakala ja sit jotain joista ei oo mitään hajua :D ja 200l:n pönttö löytyy =)
Tetroja en halua ja helmirihmoista oli kokemus joskus vuonna banaani ja nekään ei tullu ihan toimeen mun kanssa.. Taistelukala ois kyllä hieno, mut eikös se oikeestaan halua olla ihan yksinään tai sitten tapella kaikki muut hengiltä?
Oletkos koskaan tykänny miekkapyrstöistä?Näyttäviä ja ei niin pieniä.Ja kun liian isoksi kasvaa niin vie eläinkauppaan.

Mun lemmppareita on mustatetrat.
 
Mä suosittelen sitte jotain pientä ahventa teille, noi perhoskirjoahvenet on minusta nättejä ja värikkäitä. ja niiden seuraksi sitten joku pikkukalaparvi ja pohjakaloiksi monnisia ja vaikka katinkultamonni putsailemaan paikkoja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emmaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja Rimi Käikkönen:
taistelukala, kiilakylkiä, monniaisia, monni, erilaisia tetroja, miekkapyrstöjä, taitaa olla yks helmirihmakala ja sit jotain joista ei oo mitään hajua :D ja 200l:n pönttö löytyy =)
Tetroja en halua ja helmirihmoista oli kokemus joskus vuonna banaani ja nekään ei tullu ihan toimeen mun kanssa.. Taistelukala ois kyllä hieno, mut eikös se oikeestaan halua olla ihan yksinään tai sitten tapella kaikki muut hengiltä?
Tuo meijän taistelija on tuommonen aika hauska persoona. 2 taistelijaa ei missään tapauksessa samaan saaviin, kun tappaavat toisensa. Jotain pitää kyllä ottaa huomioon jos ottaa taistelijan kun ei tuu kaikkien kanssa toimeen. Mut noiden miun kalojen kanssa ei oo ollu mitään ongelmia. Välillä jahtaa pyrstöevät levällään muita kaloja, ja se on kyllä aika hauskan näköistä.. Eläinkaupassakun muistaa aina tuon taistelijan mainita, niin ei tuu vahingossa ostettu ei yhteensopivia kaloja. Mut aika monien lajien kanssa tuo taistelukala taitaa yksiin sopia :)
 
Pistoja syrämmes harmaana
mullon niitä intiaanisulkia,hopeita kaloja joiden selkäevä on mustavalkonen,niinku sulka siis. väritys vaan paranee ku ne kasvaa. mä oon luopumas mun akvaariosta,olisit saanu ne kaikki kalat!!! tetroja pari,inkkareita ja kiiloja,monni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pistoja syrämmes harmaana:
mullon niitä intiaanisulkia,hopeita kaloja joiden selkäevä on mustavalkonen,niinku sulka siis. väritys vaan paranee ku ne kasvaa. mä oon luopumas mun akvaariosta,olisit saanu ne kaikki kalat!!! tetroja pari,inkkareita ja kiiloja,monni.
Minkä kokoinen, missä päin ja mihin hintaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Palstapåliisi:
Alkuperäinen kirjoittaja Rapanhapakko:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Minkä kokoista olette ostamassa? Se nyt pitää ekana tietää.
Aivan. Ja vesiarvot ja....
Opiskele ihmeessä www.aquaweb.org

www.aquaweb.org on ulkomainen sivu, ja www.aqua-web.org on suomeksi. Ihan miten vaan rouva haluaa.
Sori :ashamed: Kirjotin innostuksissani väärin. mutta Polliisin linkki siis oikein.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Alkuperäinen kirjoittaja Pistoja syrämmes harmaana:
mullon niitä intiaanisulkia,hopeita kaloja joiden selkäevä on mustavalkonen,niinku sulka siis. väritys vaan paranee ku ne kasvaa. mä oon luopumas mun akvaariosta,olisit saanu ne kaikki kalat!!! tetroja pari,inkkareita ja kiiloja,monni.
Minkä kokoinen, missä päin ja mihin hintaan?
siis koko roska? hiukan vajaa 100litranen,seinäjoki ja 150e. kalat saa kaupanpäälle ku vaa joku veis tuon pois!

 
lehmu
Meillä on tummaripsimonni (n. 16 vuotta vanha!), kaksi partamonnia, loistobarbeja, kardinaalitetroja ja kaksi huulirihmakalaa.

Saatiin akvaario kaverilta kaloineen vuosi sitten ku se ei enää jaksanut odotella että ripsari kuolee vanhuuttaan - eikä hennonut lopettaakaan. Onni meille :D. Mä hommasin lisää kaloja altaaseen ja uusia kasveja. Nyt se on kuin koru olohuoneessa.
 

Yhteistyössä