Akvaarion omistajat ( kotiloista )

Kertokaa nyt joku keino millä mä saan kotilot hiivattiin mun akvaariosta :kieh:
eilenkin poistin parisen kymmentä :headwall:
ja taas näkkyy...
tiistaina pääsen tuohon eläintarvikeliikkeeseen...
mitäs kannattais ostaa??
kotiloansa?? rapu???
joku myrkky kenties ???
 
Mulla joskus muinoin sama ongelma ja ostin tiikerinuoliaisen ja kotilot sai kyytiä.tiikerinuoliainen syä kotilot pois.riippuen tietty sun akvaarion koosta.
itse en saanut apua myrkyistä,aina niitä tuli jonkun uuden kasvn mukana lisää
 
pienemmässä akvassa, ostettiin myrkkyäkin. Ostettiin 250l akvaan 4 harlekiininuoliaista, ei ole ollut sen jälkeen kotiloita kovin montaa näkyvillä. Muita ongelmia kylläkin riittää ;)
Nuoliaiset syö kotilloita, valitse niistä akvaarioosi parhaiten sopiva parvi.

Isommassa akvaariossa on Tiikerinuoliaisia. Ja pieni "sisustusongelma" tästä syystä. Mikään kasvi ei tunnu kestävän "kulutusta" :D
 
Onkohan kyse millaisista kotiloista?
Postitorvi- vaiko kierteisistä?
Tavalliset kierteiset kannattaaki antaa olla,ne möyrii pohjaa.
Postitorvikotelot ovat sitkeitä ja kovia lisääntymään.Liiskaa sormella sitä mukaan kun löydät mutta vaikeaa on päästä kokonaan eroon ja vaikka pääsiski niin niitä voi tulla taas esim.uusien kasvien mukana.
Yritetään kuitenkin muistaa,ettei akvan kuulukkaa olla mitenkään steriili kuten ei ne joet ja uomat ole luonnosakaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja MOLLA-77:
Onkohan kyse millaisista kotiloista?
Postitorvi- vaiko kierteisistä?
Tavalliset kierteiset kannattaaki antaa olla,ne möyrii pohjaa.
Postitorvikotelot ovat sitkeitä ja kovia lisääntymään.Liiskaa sormella sitä mukaan kun löydät mutta vaikeaa on päästä kokonaan eroon ja vaikka pääsiski niin niitä voi tulla taas esim.uusien kasvien mukana.
Yritetään kuitenkin muistaa,ettei akvan kuulukkaa olla mitenkään steriili kuten ei ne joet ja uomat ole luonnosakaan...


ku osat kotilot on silleen kyljellään..eli vaan se kotilo rulla näkyvissä..
toisilla on taas se rulla selässä...ja sit ne on ku etanoita..sarvet ja kaikki..
mä en tiiä mitä noi on...luultavasti noita postitorvikotiloita
 
mulla oli kaksi ISOA kotiloa omassa akvaariossa. kaveri osti toisen, koska OLI myös tuhokotilo ongelma. seuraavana päivänä kiitteli, kun iso oli syöny tuholaiset.
eli ostakaa yksi tai kaksi ISOA kotiloa liikkeestä. se on ainakin yksi toimiva juttu. :)
 
PETOKOTILO,on tämän kotiloiden syöjän nimi!!! Itselläni oli nuoliaisia,jotka myös syö kotiloita,mut ei läheskään niin hyvä,kun petokotilo. Itse ostin petoja 5kpl 10€ aqua-webistä. Saa niitä jostain ilmatteeksikin,mutta edullisempaa kaikinpuolin verrattuna nuoliaisparveen tai myrkkyihin ym ym.
 

Yhteistyössä