Alaselkävaivat

Onko teillä ärsyttävää alaselkäjomotusta? Sellaista hieman seupistusten omaisia ja kk-kipuja, haittaavaa särkyä. Minulla on synnytysten jälkeen (07/03 ja 02/05) ollut kaksi hormoonikierukkaa, eka laitettiin 6 vkoa toisen lapsen syntymästä ja ilman tuoretta papaa. 10kk:n käytön jälkeen se jouduttiin poistamaan, koska kohdun sisäisiä tulehduksia oli kaksi, oireili alaselkäkipuna. Toisen hormoonikierukan uskalsin ottaa 06/06 josta alkoi lähes välittömästi valtavat kipuilut taas selässä, buranalla sinnittelin syyskuulle ja menin lääkäriin, kierukka roikku pois paikaltaan ja se poistettiin. Tämän jälkeen kävin yksityisellä gynellä, jossa ultralla totes mun kohdun harvinaisen pieneks kahden synntyksen jälkee, 33mm. Antoi yasminelle pilsut, 2listaa söin ja meinasin pimahtaa. Marraskuun alusta olen ollut ilman ehkäsyä ja helmikuussa alettii vauvan yritys. Kuukautiset ollu suht säännölliset ja ei juurikaan kipeet, tavallista alamahajuilimista alkupäivinä. Lyhyet ne on ollut, vain 2pv vuotoa.. Ennen synnytyksiä, jolloin siis viimeksi ollut kuukautiset, ne kesti sen 5pv aika runsaina. Nyt kahdessa kierrossa ollut epäilys, tai sit vaa liian kova toivo, raskaudesta, menkat olleet molemmissa n. 5pv myöhässä ja alaselkäkivut olleet todella pahat. Nyt juuri kp6 menossa, vuoto loppui kp3, mutta nämä kivut vaan jatkuvat.
Ihmetteln suuresti, mistä nämä voi johtua?? Kun esim. edellinen vuoto eli menkat olivat taas kivuttomat. Gyne sanoi silloin, että kierukka aiheutti minule kivut, koska kohtuni on liian pieni sille ja se supisteli ne pois, ja ihan järkevä selitys tuo, mutta miksipäs nyt nämä vaivat taas. Joku ehdotteli endoa, mutta viimeksi ultrattu maaliskuun alussa ja kaikki paikat siistit, edellisen kerran syyskuussa, silloin myös. Ja jotenkin, kun se ei ole joka kierrossa vaivana..lähinnä nyt tämän vauvan yrittämisen aikana ilmentynyt vaiva.

Olisi ihan mielenkiintoista kuulla, jos jollakulla samanlaista vaivaa, mitä on todettu tmv hoidettu, tehty.. Itse menen lääkäriin, jos jatkuu vielä ensi kuukautisten aikana/jälkeen (jotka toivottavasti jäävät pois). Ja verikokeissakin kävin, ei tulehdusarvot koholla tmv nyt, että johtuisi josatin tulehduksesta.
 

Yhteistyössä