Alhainen anti-Muller hormoni ja ivf

Tuntemuksia on, mutta on ihan mahdotonta erottaa mikä johtuu cyglogestista ja mikä jostain muusta. Nännit on selkeästi arat (varsinkin iltaisin) ja tämän yhdistän jotenkin lääkkeisiin. Ja arkuus on sellaista, että ei tarvi pohtia ovatko ne arat, sillä hipaisukin ”sattuu”.

Tiistaina oli selkeitä alavatsatuntemuksia, keskiviikkona ei ja eilen taas kyllä. Eiliset oli aivan menkkajomotuksen tunnetta niin vatsan ja selän puolella. Heräsin näihin viime yönäkin ja olivat sen verran voimakkaita, että jos olisi ollut menkat kyseessä niin olisin ottanut panadolin. Mitään teräviä repäisykipuja ei ole ollut.

Sumuttelut ja pistokset eivät juuri aiheuttaneet minulle kuin minimaalisia sivuoireita ja mutta nämä emätinpuikot ovat kyllä sitten ihan eri maailmasta😄 Oireet eivät haittaa mitenkään siis normaalia elämää, mutta niitä nyt selkeästi on.
 
vierailija
vierailija
vierailija
Tässä jo päästään siihen että onko myöhäinen kiinnittyminen sama kuin hidas alkio = viallinen/km. Sivua ja sen lähteitä en ala kaivelee, että onko esim. Ovulaatio todettu miten.
On ihan tutkimusartikkeli tuo viite.

"Ovulation was identified on the basis of the ratio of urinary estrogen metabolites to progesterone metabolites, which changes rapidly with luteinization of the ovarian follicle."

Koko artikkeliin löytyy tuolta myös linkki. Sieltä
"Among the 126 conceptions that culminated in live birth, the initial rise in urinary chorionic gonadotropin occurred 6 to 12 days after ovulation, with the rise in 106 (84 percent) occurring on day 8, 9, or 10."

Ei siis voida sanoa, että kiinnittyminen tapahtuu 7 päivää ovulaatiosta ja piste.

(Huomaatko muuten itse olevasi epäluotettavana pitämäsi keskustelupalstalähde..? :D )
 
vierailija
Vierailijat 1 ja 2 vai miten monta muuta täällä lie tällä hetkellä (toivottavasti minua ei sotketa teiksi, olen siis vierailija jolla alhainen amh arvo, syön letroja, ivf hoidot alkavat vko 18), minua ei henk.koht. kiinnosta tieteisartikkelit, eikä teidän kinastelunne tällä palstalla. Jos teillä ei ole jaettavana omaa kokemusta liittyen alhaiseen amh arvoon, ette ole hoidoissa nyt tai olleetkaan, menossa, niin pitäisikö etsiä joku toinen palsta minne jakaa tietojaa?
 
  • Tykkää
Reactions: Pelokas91
Pelokas;

Täällä nappailtu viimeinen letro.... Maanantaita jännityksellä odotan Toivottavasti olisi 2 follia kasvanut Monesko päivä siis voit tehdä testin?
Toivotaan nyt vain maksimissaan sitä 2 follia!

Virallinen testipäivä on siis vasta ensi viikon perjantaina 16.2. Herkällä testillä toki mahdollinen raskaus pitäisi musta näkyä varmasti ainakin maanantaina ja pohdin kovasti testin tekemistä jo aiemmin. Ehkä vähän suojatakseni itseäni, en jaksaisi toivoa pidempään kuin on ”pakko”. Vaikka oireita siis on ollut, niin fiilis kuitenkin sellainen että ne on nyt alkaneet heikentymään.

Ja koska tuntuu, että ollaan aina todennäköisyyksien heikommalla puolella, niin miten ihmeessä voitaisiin olla tässä ”voittajia”😅
 
vierailija
Ei oo itellä kyllä kovin toiveikas olo tästä viimeisestä, eli toisesta inssistä, jos se nyt päästään tekemään. Ei aiota 2vrk olla olematta yhdynnässä inssiä varten, kun se 2vrk kai pitäisi pidättäytyä (meillä ei siemenissä vikaa), nyt en jätä mitään sen "varaan".. 😬
 
vierailija
Vierailijat 1 ja 2 vai miten monta muuta täällä lie tällä hetkellä (toivottavasti minua ei sotketa teiksi, olen siis vierailija jolla alhainen amh arvo, syön letroja, ivf hoidot alkavat vko 18), minua ei henk.koht. kiinnosta tieteisartikkelit, eikä teidän kinastelunne tällä palstalla. Jos teillä ei ole jaettavana omaa kokemusta liittyen alhaiseen amh arvoon, ette ole hoidoissa nyt tai olleetkaan, menossa, niin pitäisikö etsiä joku toinen palsta minne jakaa tietojaa?
Jos ei kiinnosta, voi skrollata ohi! Tsemppiä sinulle kuitenkin hoitoihin!
 
Ei oo itellä kyllä kovin toiveikas olo tästä viimeisestä, eli toisesta inssistä, jos se nyt päästään tekemään. Ei aiota 2vrk olla olematta yhdynnässä inssiä varten, kun se 2vrk kai pitäisi pidättäytyä (meillä ei siemenissä vikaa), nyt en jätä mitään sen "varaan"..
Meillä oli ivf:n kohdalla ohjeistus pidättäytyä 1-2 vrk ennen punktiota, joten tähän nähden HUSin mukaan peittoa olisi saanut heiluttaa vielä vrk:ta ennen☺

Itse IVF-hoito tuntui menevän nopeasti, mutta nyt taas tämä odottelu tuntuu pitkälle. Ja kun tietää että negan tullen pitää taas odottaa ainakin se 6 viikkoa ennen seuraavan hoidon alkua.
 
vierailija
Pelokas;

Tiedän niin tuon tunteen.. pahinta on odottelu ja jatkuva "oireiden" kyttääminen, vaikkei se mitään hyödytäkään. Mutta toivoa teillä vielä on tämänkin hoidon suhteen ❤ Nyt vaan tekemään kaikkea kivaa, niin aika menee nopsaan 🙂 Mietin, että tämän kierron jälkeen pidän tauon lääkkeistä, eli yritettäisiin normaaliin kiertoon, kun olemme silloin lomalla ja loman jälkeen hoidot jo alkavatkin.. Täällä suositeltiin 2vrk pidättäytymistä, mutta ihan turha ohje meidän tapauksessa..
 
Uskaltauduin tekemään raskaustestin tänä aamuna ja se on positiivinen🥹 Koska toinen viiva ei tullut heti, luulin saaneeni jo negan. En ole ikinä saanut raskaustestiin näkyviin edes viivan paikkaan, joten tunne aivan uskomaton.

Toki kaikki on tosi alussa vasta ja mitä vain voi tapahtua, mutta tämä on jo valtava virstanpylväs itselleni ja antaa niin paljon uskoa tulevaisuuteen❤ Näköjään vain yksikin saatu hyvä alkio voi riittää, sillä emme saaneet sinne pakkaseen yhtikäs mitään🙏🏻

Tsemppiä ”vierailija” kovasti tuonne tämän päivän ultraan!❤
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Ihana uutinen pelokas!! ❤ Toivotaan parasta ❤ 1 kpl 17mm folli oli oikeassa muniksessa. En ollut tehnyt ovis testiä tänään aamusta, koska aiemmin ei kp9 päivänä ole ollut mitään muutosta testin värissä, tein uä jälkeen, kun lääkäri kehoitti, että näyttäisi ovis olevan lähellä ja tikku näytti positiivista, digi negatiivista! Varmastikin huomenna siis inssi.. Eilen olimme yhdynnässä ja aion olla kyllä tänäänkin! Meni syteen tai saveen 🙂
 
vierailija
Ovulaatiotesti positiivinen, huomenna inssi, en olis vielä edes testannut jos lääkäri ei olisi sanonut että nyt on lähellä ovulaatio! Ihmetyttää, kun nyt vasta kp 9 ja normaalisti kp 11 ollu ovistesti+. Vieläkun menkkavuoto kesti kp6 saakka.. ollaan oltu yhdynnässä la su ja ma, 1vrk tulee pidättäydyttyä huomista inssiä varten....
 
Onpas hyvä, että nyt oli vain yksi folli ja pääsette inssiin! Ja kiitos myös oman peiton heilutuksenne, varmasti joku siittiö löytää munasolun luokse. Enää on kyse siitä, että oikea yksilö osuisi kohdalle!😇

Mäkin luulin ennen ongelman olevan siinä, että munasolut ei hedelmöity, mutta ivf todisti sen, että hedelmöittyvät kyllä, mutta että oikeat yksilöt eivät todellakaan osu liian usein kohdalle.

Pidän kovasti peukkuja!❤

Täällä alavatsatuntemukset senkun jatkuvat, ihan kuin sellaista hentoa menkkajomotusta. Seuraava virstanpylväs keskiviikkona, jolloin normisti menkat alkaisi😅
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Pelokas;

Niin jännittävää! No tuopa just, että sattuisi kohdalle hyvä munasolu ja vielä siittiö sen hedelmöittäisi.... En jaksa uskoa, että raskaudun ennen ivf hoitoon menoa, mutta onpahan yritetty.. Kysyin tänään kaavastani, kuulemma tekevät nykyään lyhyellä, mutta pitkää voisi myös kokeilla minulle jos lyhyt ei toimi.. On yhteydessä vielä Kyssiin, kun Kys vastaa ivf hoidostani. Onneksi ei tarvitse olla töistä poissa inssin takia eikä tämän päivän uä:n takia. Ja onneksi varasin tälle päivää kontrolli uä:n, kun ehdottivat huomista, olisi mennyt tämäkin kierto pipariksi ainakin inssin suhteen, jos en tänään olisi käynyt ultrassa ja tehnyt testiä... onneksi on peittoa heiluteltu, niin ei jää vain inssin varaan 😅
 
Olisi jännä tietää kuinka lääkärit päättävät tämän pitkä vs. lyhyt kaava. Esim meillä lääkäri sanoi heti, että alhaisesta amh:sta johtuen käytetään pitkää kaavaa, mutta olen lukenut myös toisten lääkäreiden haluavan käyttää nimenomaan lyhyttä kaavaa samasta syystä (amh-arvo) johtuen🙈

Jos tämä raskaus jatkuu ja kestää, niin meidän kohtaama onni on ihan käsittämätön❤ Jotenkin tuntunut, että todennäköisyydet ovat olleet tässä lapsihaaveessa aina meitä vastaan, mutta nyt ehkä suunta olisi kääntymässä🥰

Yritän nyt ottaa eteenpäin tosi rennosti päivän kerrallaan😇 En ala laskemaan päiviä ja viikkoja, vaan yritän antaa asian edetä omalla painolla. Esim. seuraavan testin teen perjantaina virallisena testipäivänä ja testien teko päättyy siihen.

Olo on juuri nyt kovin levollinen - pelkkä tieto siitä, että me voimme saada plussan testiin on antanut luottoa tulevaan❤
 
vierailija
Pelokas;
Tänään käyty inssissä 🙂 Folli ei ollut vielä puhjennut ja inssi onnistui hyvin.. Siittiöitä oli ilmeisesti ihan normaali määrä ym. vaikka vajaa 1vrk oli väliä yhdynnästä, kun kyselin niiden perään.. huomenna vielä ainakin varmistellaan illasta..
 
vierailija
Eilinen lääkäri sanoi, että ennen heillä tehtiin aina pitkällä kaavalla mutta hyperin vuoksi siirrytty lyhyeen. Totesi sitten, että minun alhaisen amh vuoksi hyperin vaaraa ei tod. näk. ole eli olisi mahdollista tehdä pitkällä kaavalla.... Saa nähdä kumpaan päätyvät. Sanoi vielä, että nyt ei tavoitella suuria määriä vaan laadukkaita soluja....
 
Oma lääkärini käytti tuota samaa ilmaisua (ei määrä, vaan laatu)!☺ Hyvä, että inssi meni hyvin ja saatiin nyt tehtyä suunnitelman mukaisesti toisin kuin viime kuussa.

Ja nostan hattua vielä huomiselle varmistukselle! Meillä jatkuva yritys alkoi tietyn pisteen jälkeen puuduttamaan eikä energiaa ekstra-varmisteluille oikeen enää löytynyt. Ovulaatioplussa-päivätkin alkoi olemaan silloin tällöin pakkopullaa kiitos 2,5 vuoden yrittämisen ilman yhtään haamua tai plussaa.
 
vierailija
Meillä on nyt pelokas putkeen yritystä menossa neljäs kierto, kesällä oli "taukoa" eikä ole ajoitettu aiemmin yhdyntöjä näin tarkkaan, joten varmaan siksi molemmat on vielä innoissaan 😁 Lisäksi tuo alhainen arvo sai miehenkin "herätettyä" kunnolla asian suhteen.. toki aiemminkin olen ovulaatiotestejä tehnyt, mutta enemmänkin silloin tällöin.. aiemmin en mielestäni ole tuntenut tai yhdistänyt ovulaatio kipujakaan, kuten nyt. Tasan 1vrk positiivisesta tuntui ovulaatiokivut, eli 3h päästä inssistä 🙂
 
Inssi ollut sitten täydelliseen aikaan!🤩

Täällä virallinen testipäivä lähenee ja toivon perjantai-aamuna ”leffa-viivojen” saapumista raskaustestiin🙈 Tänään olisi ollut menkkojen virallinen alkamispäivä ja nekin pysyivät onnekseni poissa😅 Yritän ottaa edelleen rennosti, sillä esim mahdolliseen keskenmenoon en pysty itse mitenkään vaikuttamaan.

Vatsatuntemukset senkun jatkuvat ja heräsin niihin viime yönäkin. Välillä tuntemukset vähän voimakkaammat ja välillä lievemmät.
 
vierailija
Hyvältä kullostaa pelokas ❤ Tulethan huomenna kertomaan tuloksen? 🙂 Täällä otettu rennosti.. Harmittaa, kun tämä oli varmastikin meidän viimeinen inssi, olisin halunnut vielä kerran käydä ennen ivf hoitoja.... 😄
 

Yhteistyössä