Alhainen anti-Muller hormoni ja ivf

Jonnuli-77 ja 83yrittäjä, mitäs teille kuuluu?

Nat, mitkä siellä on suunnitelmat?

Malsu, sullahan taisi olla se ultra, johon pääsi mieskin mukaan? Paljonko pikkukaverilla oli kasvua tullut viikossa? Miten sä muuten voit?

Ketäs meistä on tammikuussa hoidoissa? Minä toivottavasti, jollei tuo lyhenevä kierto aiheuta aikatauluprobleemia. Johan siitä edellisestä IVF:stä onkin jo vuosi ja vuoteen on mahtunut kaikki 2 siirtoa. Argh.
 
Pakastin tyhjennelty hiljaisuudessa ja hoidot nyt lopetettu. 2 ICSIä jäänee julkiselta käyttämättä.
Kaverini ilmoitti tänään kaksoisraskaudesta. LA joskus ensi kesänä. En jaksa enkä edes halua ymmärtää. Onnittelin, mutta en sydämestäni. Ehkä joku päivä.
Kiitos kaikille tsempeistä ja myötäelämisestä. Minä suren nyt.
 
Hautomo, olen ihan mielettömän pahoillani. Paljon voimia teille.

Hiskias, en ole viitsinyt tänne enää tulla kertomaan raskauden etenemisestä, kun ajattelin, että se voi tuntua yrittäjistä kurjalta. Kerron nyt kuitenkin, kun kysyit!

Alkio oli tokassa ultrassa kasvanut lähes nelinkertaiseksi, 7,7 milliä, ja oli siis vähän käyriä edellä. Kaikki vaikuttaa olevan kunnossa. Keskiviikkona on eka neuvola, jota pelkään tietty, koska olen ihan varma, että jokin kuitenkin salaa on pielessä.

Minä taas olen ollut mielettömän pahoinvoiva aivan koko ajan ja olenkin sairiksella toista viikkoa. Viime viikolla oksensin yöt ja päivät, viikonvaihteessa iskivät migreenit (joita ei ole mulla koskaan ollut). Äänet, valot, hajut, liikkuva kuva, näytön katsominen kaikki saattavat laukaista järkyttävän päänsäryn ja oksetuksen, johon ainoa apu on mennä pimeään huoneeseen makuulle loppupäiväksi. :( Ei ole ihan niin kuin kuvitelmissa tämä raskaanaa oleminen. Toivon, että nämä kauheudet olisivat pian takana, että voisin vähän myös nauttia ja iloita siitä, että tämä vihdoin onnistui. Nyt kaikki voimat menee hengissä selviytymiseen. Ihan rehellisesti tämä on ollut niin kamalaa (hoidot mukaan lukien), että melko varma olen, ettei meille koskaan toista lasta yritetä.

Tsemppiä sulle Hiskias tammikuun hoitoon! Toivottavasti se nyt onnistuu kierrosta huolimatta. On ihan älytöntä, että vuodessa saa vain kaksi siirtoa. Ei tässä nuorentumassa olla!

Voimia kaikille yrittäjille!
 
  • Tykkää
Reactions: Hiskias
Hellou... ei meille kuulu mitään ihmeempiä... pitäisi 23.12 aloitella synarelat, mutta jotenkin stressaa noi kilpparihommat kun niitä aletaan tyksissä nyt endogrinologin toimesta tutkia vasta tammikuussa... Mietin pitäiskö ottaa vielä yhdet testit ennen kun alan suihkimaan, kun olis se tyhmää että joutuisin turhaan sitä jäätävän sonnan makuista suihketta ruiskimaan.

Hiukka on sellanen kutku että ollaan jo matkalla vajaatoimintaan päin takaisin ja pitäis lääkettä ottaa jo enempi vaan kun ei oo kontrolleja taas ollu kuukauteen niin en tiiä...
 
Ei oo kyllä varsinaisia sydänoireita ollut, Hiskias! Toivottavasti ei tulekaan. Kiitos toivotuksista. Lasken päiviä siihen maagiseen 12 viikon rajaan, jolloin tää lääkärin mukaan saattaa helpottaa...
 
Malsulle mielettömästi onnea että olet tässä vaiheessa ja ultrakin jo kurkistaa nurkan takana! Voimia selviämiseen ja huonokuntoisuuden kestämiseen :heart: se lopputulos...

Hautomolle taas pahoittelut ja jaksamista suruun :hug:

Hiskias minä pääsen toivottavasti jo tammikuussa hoitoon kanssasi. Toivottavasti koska tämä uusi klinikka ei ole vielä valmis, olen käynyt sen kerran vastaanotolla eri paikassa (kivalla lääkärillä). Ja kuten sanoit niin eihän niistä kierron pituuksista aina voi tietää miten osuu sopivasti. Miten sulla aika on kulunut? Onko tämä nyt vika hoito?
Meillä on ollut loma, lyhyt mutta oli aurinkoa ja irrotti taas ajatuksia tästä arjesta. Toisaalta nosti pintaan ne ikävät tunteet että kaikilla muilla on lapsi(a) paitsi meillä :( Vielä kun palasin töihin ja siellä on nyt yhteensä 2 uutta jäämässä keväällä äippälomalle... Voisipa sitä vaan tehdä etätöitä! Yrittäjää symppaan kilppariasioissa, munkin pitäisi mennä mittaamaan niitä arvoja. Jos susta tuntuu vajaatoiminnalta niin sinuna menisin mittaamaan enkä odottaisi tammikuuhun jos mahdollista.

Miltä joulu teistä tuntuu lapsettomana (ties kuinka monennen kerran)? Mikä on pahinta?
 
83yrittäjä, pääsitkö aloittamaan synarelat?

Jonnuli, juu meillä alkaa viimeinen julkisen hoito seuraavasta kierrosta noin 3 viikon päästä. Miltäs siellä näyttää, onko hoito jo varmistunut tammikuulle? Ja millä "systeemillä" sitä tehdään, onko uusia malleja ja lääkkeitä?

Olenkohan mä vuosien saatossa jotenkin ”paatunut” tähän lapsettomuuteen. Joulu meni siinä sivussa, eikä se mua ahdistanut sen enempää tai vähempää kuin arkenakaan. Eilen juurikin ajattelin, että noinkohan on tarkoitettu, ettei me lapsia saataisikaan. Nämä odottelukuukaudet menevät aina niin kivasti, mutta kun hoito alkaa lähestyä, hermotkin kiristyy. Että semmosta.
 
Hellou sisaret! Aloitin synarelat vaikka viimeiset verikokeet näytti vajaatoiminnan puolta. Vetäsin ihan loton ja jokerin pohjalta uuden annostuksen jossa olen nyt sitten pysynyt ja katsotaan muutaman päivän päästä kontrolli taasen josko olis osunu oikeaan annoksen arvaus. Pidetään sormet ristissä. Jos on hyvät arvot niin hoito vetästään läpi, mutta jos ei niin sitten oon taasen turhaan suihkinut tuota hirveää litkua kitusiini. Mä varmaan maistan sen ehkä noin 100 kertaa vahvempana kuin muut?? Vai onko synarela teistäkin sen makuista kun suihkasis dödöä, hiuslakkaa ja hajuvettä kurkkuun samalla latauksella... kestää sellanen 5-10 min että nenästä ehtii nieluun asti ja sit alkaa sellanen 20min nieleskely että maku menee pois.

Eilen oltiin kylässä perheessä jossa on 5 sijaislasta. Mä oon jo niin menossa siihen suuntaan 100 lasissa että ei kiinnosta tää hoito enää yhtään. Ajatukset on jo niin tulevassa. Tammikuussa alkaa koulutus ja toukokuussa on loppuarviointi. Sen jälkeen tenava sais tulla kun vaan sopiva/sopivat löytyy...
 
Hautomo :hug: voimia!

malsu toivottavasti oireet pian tasoittuu.

on: oon syönyt Primolutia tulevaa hoitoa varten, että saadaan mätsättyä kierrot kohilleen luovuttajan kanssa. Maanantaihin asti jatkan noita ja sit soitan klinikalle, kun uusi kierto alkaa. Joulun alla tehtiin se raaputus ja otettiin kohdun limakalvolta näyte. Odotan innolla sitä, että aikataulut täsmentyvät ja päästään tositoimiin :)
 
Tosi suuret peukutukset Halle tulevaan hoitoon :heart: vihdoinkin pääsette tositoimiin! Saanko kysyä että mikä näyte sinulta otettiin kohdusta? Olen itse miettinyt että pitäisikö sitä jotenkin tutkia, kaipa siinä limakalvossakin voi olla jotain ongelmia joka voisi estää kiinnittymisen. Vasta-aineet tutkitaan kai verestä?

Yrittäjä, tunnetko itse sen vajiksen? Toivotaan että lääkkeet on laskeneet arvoja ja pääsette hoitoon! Varasuunnitelmakin kuulostaa hyvältä tai parasta on että kuulostat sen kanssa "sinuilta".

Minä lähetin sille uuden klinikan uudelle lääkärille kaikki vanhat testini ja niiden perusteella hän sanoi että näyttää siltä että ainoat ongelmani ovat amh, joka on olematon, sekä kilppari, joka on hoidossa. Sitä amh:ta hän vähän ihmetteli kun follikkeleja näkyy niin mitä se olematon amh tarkoittaa. Ja ovuloin todistetusti edelleen mutta en ole koskaan ollut raskaana. Hän myös puhui siinä aika paljon ääneen mitä tutkimuksia vielä voisi tehdä ja kaksi vaihtoehtoa ovat kromosomitutkimus (minun soluille) ja tukostaipumustutkimukset. Jälkimmäinen on siinä mielessä turhan kuuloinen että vasta-aineita ei testien mukaan pitäisi olla ja jos on tukostaipumuksia niin olisin ehkä saanut keskenmenoja. Kuulostaa Malsun haasteilta? Kromosomiongelmat voivat aiheuttaa sen että soluissa on jotain häikkää, silloin olisi edessä suoraan lahjasoluihin siirtyminen. Sen tutkiminen maksaa n. 150e, todennäköisyys että sieltä jotain löytyy on pieni mutta voihan sekin olla meidän kohdalla... nyt kuitenkin sovittiin että aloitan tammikuun kierron Clomifeneillä ja varaan alkukierrosta ultran, sitten katsotaan vahvempia lääkkeitä. Eli uutta vuotta ja hoitoa kohti!

Ensi vuosi olkoon meille kaikille tässä ketjussa onnekkaampi :heart:
 
Jonnuli mulla näkyy myös ultrassa aina hyvin follien alkuja munasarjoissa ja ovuloin säännöllisesti vaikka amh on surkea. Meiltä on tutkittu verestä kromosomit, mutta voiko munasoluista selvitä vielä jotain uutta?
Multa otettiin kohdusta PAD-näyte eli vastaava saatetaan ottaa esim luomesta ja se lähetetään patologin tutkittavaksi. Sain tänään tuloksen ja mitään pahanlaatuista ei löytynyt, hyvä! Limakalvo ei kuitenkaan vastannut kierron vaihetta eli se oli epäkypsä vaikka ultrassa näytti hyvältä. Saas nähdä mitä lääkäri sanoo siitä..

on: Sain tänään tarkemmat aikatalut hoitoa varten.Tulevassa kierrossa alkaa äksönit :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: tuba factor
Hyvä Halle että sulla ei löytynyt mitään pahoja löydöksiä. Mielenkiintoinen toi kohdun tutkimus ja ne löydökset limakalvosta. Tule sitten kertomaan mitä se tarkoittaa ettei vastaa kierron vaihetta. Mullakin on aina "hyvä limakalvo" mutta entäs jos se vain näyttää hyvältä ja ongelmat ovatkin (myös) siinä... tässä vaiheessa olisi kiva tutkia kaikki mahdollisuudet, kääntää kaikki kivet, ettei tulisi tehtyä turhia kalliita hoitoja. :mad: Pitääkin kysyä tuosta kun tapaan lääkärin seuraavaksi. Niistä kromosomitutkimuksista en muuten tiedä tarkemmin että miten ne tutkitaan. Voipi olla että juuri verestä, kyselen siitäkin lisää kun tapaan lekurin. Sen hinta on niin pieni lääkkeisiin ja hoitoihin nähden että tekisin senkin mielellään. Puhuimme tästä vain puhelimessa kesken joulushoppailujeni niin en voinut kysyä kaikkea mitä olisin halunnut =)

Hiskias ja Yrittäjä, mikä teillä on tilanne? Milloin päästään tositoimiin?
Minulla on nyt kp2 ja aloitan tänään Clomit. Ensi viikon lopulla ultraan.
 
HalleB, onpas mielenkiintoinen tuo sun limakalvokoe ja se, ettei vastannut kierron vaihetta. Mistähän sekin on sitten merkki, toivottavasti lääkärillä on siihen joku selitys? Tsemppiä hoitoon!

Jonnuli, menikö sulla noiden clomien kanssa ”kotihommiksi” vai tuleeko tähän kiertoon jo muita hormoneita?

83yrittäjä, miten sen sun lottoamisen kanssa kävi?

tuba factorille onnittelut pojasta :heart:

Olenpa laiska kirjoittelija nykyään, ehkä tämä tästä vilkastuu, kun hoito alkaa. Eilen illalla alkoi ihan järkyttävä flunssa ja olihan pirullinen yö, kun ei mitenkäänpäin voinut hengittää. En ole ollut 3 vuoteen kipeänä, joten olisi voinut nytkin jättää mut väliin. Täytynee suunnata apteekkiin, jahka se aukeaa. Mulla on huomenna ultra ja seuraavasta kierrosta aloitetaan hoito, tänään kp15. Jäädään odottelemaan, mikä mahtaa olla tämän kierron pituus, aiemmat on olleet lyhyitä ja edellinen pitkä, joten historiatiedon varaan ei voi mitään laskea…
 
  • Tykkää
Reactions: tuba factor
Hei kaikki, tuolta toisesta ketjusta piipahdan tänne kylään, kun olen teidän kirjoitteluja seuraillut. Mulla myös AMH alle hedelmällisen viitearvojen ja ivf:ää lahjasiittiöillä tehdään. Viimeisimmässä yrityksessä joulun alla tehtiin ekan kerran pitkä viljely. 4000 euroa maksaneet menkat alkoivat kivasti jouluaattona.

Myös meillä ongelma munasolujen laadussa. Tuoresiirtoon päästään, mutta pakastuskelpoisia alkioita ei ole nähty toistaiseksi yhtäkään, eli kaikki piikit maksimiannoksilla lähtee aina alusta uudestaan.

Mulla DHEA ihan lääkärin määräyksellä ja ubikinonia otan 300g päivässä (200mg ubikinolia, jonka pakkauksessa kielletään ylittämästä 200mg:n päiväannostus + 100mg ubikinonia, jota saisi pakkauksen mukaan ottaa 300mg/vrk). Sit vielä meidän lääkärin mulle vinkkaama Femibion-lisä, jossa on mm. 800 mikrogrammaa folaattia.

Olisin kiitollinen, jos voisitte vinkata, mistä olette lukeneet noista vitamiini- ym. lisistä, kun olen vasta alkanut perehtyä aiheeseen. Jos joku tietää jonkun hyvän artikkelin tms. aiheesta, niin kertokaa.

DHEA, ubikinoni ja folaatti tuntuvat olevan kolme tärkeimpänä pidettyä ainetta. Minkälaisia määriä olette kuulleet, että kutakin olisi hyvä ottaa? Entä kuinka kauan näitä pitäisi teidän käsityksenne mukaan syödä ennen hoitoa, jotta vaikutukset näkyvät?

Meillä on siis tässä elämässä jäljellä kaksi yritystä, joten yritän tässä epätoivoissani maksimoida mahdollisuudet niissä. Muuta en oikein voi kuin popsia erilaisia ravinteita.
 
Tervetuloa Aleksa2 tännekin jutustelemaan, josko tähänkin pinoon tulisi lisää eloa =)

Mä en ole mitenkään aktiivisesti selannut nettiä noiden lisäravinteiden osalta. Dhea ja Q10:t on tullut luettua, mutta ei paljon muuta. Mä olen kesästä saakka (siis siitä lähtien, kun dhea poistettiin mun lääkelistalta sydänoireiden vuoksi) syönyt Q10:a 500 - 600 mg / päivä, foolihappoa 1 mg (kahdesta eri valmisteesta), d-vitamiinia 30 - 60 ug, b - vitamiineja, e-vitamiinia 50 mg ja viimeiset 2 kk vielä gelee royalea. Lääkäri käski lokakuun lopulla ostamaan multivita raskaus - valmistetta, kysyin, että mikä siinä just on niin tärkeää niin hän sanoi, että d - vitamiini ja foolihappo, joita pitää syöttää miehellekin. Seuraavassa hoidossa nyt sitten näkee, onko noista lisäravinteista ollut mitään apua. Jos tilanne on yhtä murheellinen kun aiemminkin, niin rahat on menneet niiden osalta hukkaan : /
 
Kiitos, Hiskias. Sulla ainakin kaikkia aineita on isompi annos kuin mulla toistaiseksi. Miten olet päätynyt näihin määriin? Kun kaikissa eri lähteissä puhutaan eri määristä vaikka tuota Q10:tä.

Tiedättekö, onko jokin aine (esim. a-vitamiini, jota raskauden aikana pitää välttää) sellainen, joka saattaa haitata jo raskautta yrittäessä? Tai onko jonkin aineen kohdalla yliannostusvaaraa?
 
Aleksa2, toiseen hoitoon söin tuota q10:a 200 mg, mutta sitten kun selasin nettiä, tulin siihen tulokseen, ettei se voi olla "hengenvaarallista" suurempina annoksinakaan. Aiemmin täällä on Lumi kommentoinut ettei tuo 200 mg riitä, kun hänelle Englannissa lääkäri määräsi 600 mg ja 2 - 3 kk ennen hoitoa on syötävä, että olisi apua.

Vesiliukoisista vitamiineista ei ainakaan ole yliannostelun vaaraa, kun ne tulee pissan mukana pihalle. Tuo A on rasvaliukoinen ja ne voi suurina annoksina kertyä elimistöön. Mä olen aina pyrkinyt tuota A:ta välttämään, kun olen ajatellut, että saan sitä ravinnosta riittävästi.
 
Okei, ehkä minäkin uskallan sitten ylittää pakkauksen suosituksen.

Onko jotain muuta kuin Q10, DHEA ja folaatti, joihin kannattaisi satsata? Olisi niin kiva, ettei joka ikistä hivenainetta varten joutuisi napsimaan erillistä pilleriä, vaan jos vaikka muutama edes tulisi samasta lähteestä.
 
Tervetuloa Aleksa2! Hyvä asenne sinulla viimeisiin hoitoihin. Ei kai tässä muutakaan voi :) mulla ei ole mitään erikoisia linkkejä vitamiineihin tai hivenaineisiin, netti on ystäväni tässä asiassa. Oma lääkärini sanoi että d ja b-vitamiinia hän suosittelee dhean lisäksi. Sitä otan 2-3 tabl päivässä. Olen huomannut että kolmas tabu tuo vähän sydämen epärytmiä tms ja muistan niin hyvin nämä hiskiaan ja malsun ongelmat etten uskalla ottaa silloin lisää. Dhean, b- ja d-vitamiinin, foolihapon, omegaöljyn, ubiquinolin ja satunnaisen magnesiumin sekä sinkin lisäksi en syö muuta. Jälkimmäiset lähinnä ihon ja lihasten (ai minkä?) hyvinvoinnille. En syö mitään jättiannoksia.

Mulla on nyt torstaina ultra, jossa katsotaan tilanne tuolla alhaalla ja siirrytäänkö kovempiin lääkkeisiin. Saa nähdä vaikuttaako dhea jotenkin jo, olen syönyt 2kk nyt. Huomasin tänään kun soitin uudelle klinikalle että kolme hoitajaa oli siirtyneet tälle uudelle klinikalle mun vanhalta klinikalta. Kivaa koska he ovat aika ihania!
Hiskias tiedätkö jo seuraavan hoidon lääkkeet?
 
  • Tykkää
Reactions: Malsu
Jonnuli, samalla lääkerepertuaarilla mennään kun viimeksi, ainoastaan Ovitrelle on vaihtunut Pregnyliksi ja tämä varmaan sen takia, kun vuosi sitten Pregnyl oli jokapaikasta loppu. Eli Synarela alkaa Kp2 ja sitten Gonal-F 150 + Pergoveris 150 Kp3. Voi sitä neulojen määrää. Viimeksi taisin kyllä sekoittaa ensin Pergoveriksen ja sitten laitoin siihen samaan ruiskuun Gonalit niin ei tarvinnut kun kerran pistää. Nyt vaan toivon, että tämä mahtiflunssa hellittää ennen kierron alkua, ei miellytä ajatus, että täytyy tota synarelaa tuikata nenään, kun se on muutenkin täynnä, nimittäin räkää :$. Miltäs ultrassa näytti?
 
  • Tykkää
Reactions: Malsu
Lääkärissä eilen käyty... kilpparilääkearvaus meni nappiin ja pääsen torstaina alottelemaan piikit. Tutut lääkkeet ja kaavat kuten tyksissä tapana. Uus erittäin hyvä kokenut lääkäri bongas uuden vian... ehkä munajohdin täynnä nestettä ja munasarjan ympärillä kiepillä tai joku muu hyytymä tai köntti siellä olis. Sivulauseen välistä ymmärsin että ei olis järkee siirtoja tehdä ennen ku köntsä on poissa päiväjärjestyksestä. Samaisessa munasarjassa on endometriooma möntti myös... saas nährä kuis meittin käy...

hyviä uutisia täällä oli muillakin. Hienoa että joillakin edetään! Tuun paremmin kirjaileen ku pääsen oikeen näppiksen ääreen...
 
Hienoa että yrittäjän arvot olivat hyvät! Taas mennään :) Tulehan kertomaan miten sen köntin poiston kanssa menetellään kun tiedät. Oliko teillä pitkä kaava?

Hiskias toivottavasti flunssa poistuu! Pitää koputtaa puuta että ei tule mitään alkuvuoden sairastumisia tms, kaikkea on liikkeellä.

Tänään lääkärillä (kylläpä on ihana lääkäri ja hoitajat, olivat kaikki siirtyneet edellisestä paikasta). Oikea puoli on kuulemma tosi laiska, siellä ei juuri ole kasvua. Clomifeneillä vasemmalla oli 3 hyvän kokoista rakkulaa näkyvissä. Muiden toivotaan vielä kiihtyvän mukaan kasvuun, aloitan Menopurin tänään. Vaikea arvioida onko dhealla vaikutusta kun tämä stimulaatio aloitettiin clomeilla eikä pistoksilla, siitä syystä että vuoto alkoi välipäivinä. Menopur on minulle uusi, sain sen nyt Pergoveriksen sijaan kokeiluun. Toivotaan että toimii, maanantaina taas kontrolli :)

Selasin taaksepäin viime huhtikuulle kun viimeksi käytin Clomeja. Silloin clomien ja 2 pv pistelyn jälkeen oli vain muutama 8-9 mm solu. Siihen nähden tämä tilanne on jo parempi nyt!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Malsu
Hmmmm.. mulla ei oo vuoto loppunu vaikka alko 3.1 ja yleensä loppuu viimeistään siinä kun ensimmäisiä piikkejä tuikkaa... Tänään menee jo neljäs piikki. Jotenkin on sellanen fiilis että mennään mettään oikeen urakalla ja katon kautta...

Toisaalta ei auta ressata. Tää menee nyt miten menee ja sitten se on siinä...

Jonnuli> Meillä ollu aina tyksin hoidoissa menopuri ja ihan jees on toiminut. Pirun kallista vaan... Nytkin mulla menee 300iu päivässä niin hui olkoon minkä hintanen paukku olis jos ei olis maksukattoa olemassa...
 
Syys-talvella 2012 olin juuri 41 täyttänyt lapseton nainen ja kävin lopulta kaikissa kolmessa F:llä alkavalla lapsettomuusklinikalla Hgissä. AMH arvoni oli mittariston alhaisin <0,2 ja fsh arvoni 32 (kp3). Munasoluja oli kuulemma niukasti ja ainoa vaihtoehto oli raskaus luovutetulla munasolulla. Vaihdevuodet ovat alkamassa sanoivat, kiertoni olivat olleet epäsäännölliset jo jonkin aikaa. Sain lugeja kierron tasaamiseksi sekä pyynnöstäni lääkäri kirjoitti minulle dhea:ta jäljellä olevan "kapasiteetin" parantamiseksi, tosin saatesanoilla "enemmänkin tämä on toiveajattelua". Kävin ravintoterapeutilla joka suositteli Solgarin female multiple monivitamiineja, d3:a sekä magnesiumsitraattia 2x200g + folaattia 400mg. Lisäksi söin tuota dhea:ta, kuningatarhyytelöä (gelee royale), omegayhdistelmää (eskimo brain sharp) sekä ubikinonia 400mg (Luin netistä muualla käytetyistä annosmääristä juuri hedelmällisyyttä silmälläpitäen, jotka ovat varsin reilummat suomalaisiin vastaaviin verrattuna). Lisäksi söin satunnaisesti spirulinaa, chlorellaa sekä vehnänorasmehua. Join myös lasin täysmaitoa päivittäin kun luin suomalaisen artikkelin aiheesta. Iltaisin olin L-asennossa nostaen jalat seinälle, jotta verenkierto lantionalueella lisääntyisi. Sain apua myös hormonijoogasta jonka liikkeitä tein puolisen tuntia päivittäin. En kuitenkaan orjallisesti noudattanut mitään rutiineita.

10 kuukauden yrityksen jälkeen kuukautiseni jäivät pois ja luulin kiertoni taas tekevän temppujaan. Niinpä oli suuri yllätys kun plussasin. Nyt olen raskaana viidennellä kuulla ja pieni tyttönen on kehittynyt masussa normaalisti ja aktiivisesti. Oma oloni on myös mitä parhain. Raskautumiseen ei tarvita kuin yksi hyvä munasolu ja siittiö (joka kohdallani oli 47-vuotiaan ei mitenkään terveellisesti elävän miehen). Moni asia on sattumasta kiinni, älkää siis menettäkö toivoanne! Onnea ja ihmetyksiä! :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä