Alhainen anti-Muller hormoni ja ivf

Hiskias :D
Tulihan se puhelu :)

on: Kaksi 1-luokan 4-soluista siirrettiin eilen 11mm paksuiselle limakalvolle :heart: Siirto sujui kivuitta onneksi, kun mulla se mutka siellä haittaa. Tänään meni pakkaseen yksi 1-luokan 8-soluinen ja kaksi 2-luokan 8-soluista. Luget, Progynova ja Disperin jatkuu. 14.2. on kotitesti. Toivotaan, että tämä olisi nyt se hoito. :)
 
Kiitos Malsu :flower:, kyllähän sen punktion kestää, sen jälkeen se ahdistus alkaa, kun perjantaihin mennessä selviää, oliko niistä soluista yhtään mihinkään... Onko sun pahoinvointi jo helpottanut?
 
Punktion saldo oli 5 solua, että ans kattoo, selviääkö ne torstaihin. Pitkää viljelyä ei nyt sitten päästä edes kokeilemaan, kun punktio oli maanantaina. Viimeksi 4 päivää lyhyemmällä stimulaatiolla soluja oli 8, joista saattin 6 alkiota. Että siinä sen dhean vaikutuksen näkee. Nyt ei voi kun odottaa, jolloin nähdään, onko edes noilla lisäravinteilla, joita olen kourakaupalla syönyt kesästä lähtien, mitään vaikutusta. Jollei, niin heitän ne loput ikkunasta ulos ja ostan niilläkin rahoilla vaikka punkkua :LOL:
 
Onnea munissaldosta, Hiskias, viisi ei ole paha. Mulla yritettiin pitkää viljelyä pakon edessä ennen joulua ja ne viisi päivää oli kyllä pahemmat kuin tähänastiset piinaviikot yhteensä… Ei kyllä enää jäljellä olevilla kahdella kerralla kokeilla sitä. Kyllä viidestä aina torstaiksi siirrettävää tulee.

Oliko sulla siis niin, että sulla on aiemmin ollut DHEA käytössä, mutta ei nyt..? Hetkinen, ne oli ne sydänoireet, eiks niin..? Mä pistelen sitä DHEA:ta paraikaa siinä toivossa, että sillä olis jotain suotuisaa vaikutusta viimeisiin yrityksiin, mutta määrän kasvattamisella ei olis niin väliksikään (kun eivät ole pakastuskelpoisia kuitenkaan), jos vain tuoreena siirrettävien laatua saisi jollain konstilla paremmaksi.
 
Aleksa2, kiitos. Olen siksi niin skeptinen, kun mulla ekasta hoidosta tuli 6 solua (ilman dheata, lyhyt kaava) ja 1 hädin tuskin siirtokelpoinen (2. päiväinen alkio), joten siitä syystä epäilen, että mitenhän nyt käy. Toisessa hoidossa oli dheat (flareup - kaava) ja saatiin 6 alkiota, joista päästiin kahteen siirtoon. Joo, mulle tuli ne sydänoireet siitä dheasta toisella syöntikerralla ja lopetin niiden syömisen kesällä, joten tämä kolmas kerta mennään ilman niitä. Miten sulla tuon pitkän viljelyn kanssa kävi? Selvisikö ne alkiot? Toivottavasti ne dheat sulla auttaa ja parantaisi alkioiden laatua :).
 
Kiitos itsellesi, Hiskias, samalla tavalla me ollaan aina saatu pelätä päästäänkö edes tuoresiirtoon. Aina ollaan kuitenkin päästy, vaikka ovat yleensä olleet aina hidastuneita ne siirretyt (meillä siirretään aina aikaisintaan kolmipäiväisinä). Loput ovat menneet aina roskiin, joten vaikka munisten määrä on ollut yleensä normaali, tiukkaa on tehnyt tuoresiirtojenkin kanssa. Toisessa ivf:ssä saatiin neljä solua, mutta silloinkin päästiin tuoresiirtoon kahdella alkiolla.

Pitkä viljely tuli joulun alla eteen, kun itsenäisyyspäivän takia juuri se punktion ja siirron välinen viikonloppu venyi kolmipäiväiseksi. Muuten ei oltaisi siihen ryhdyttykään. Siinä vahvistui se mitä ollaan pelätty, että missä tahansa kehityksensä vaiheessa meidän solut saattavat kupsahtaa yks kaks yllättäen. Neljäntenä viljelypäivänä oli kaksi hyvännäköistä alkiota, ja pähkäiltiin, että tehdäänkö yhden vai kahden alkion siirto seuraavana päivänä. Turhaan mietittiin, koska nämä molemmat silloin ehdottomasti parasta fragmentoituivat piloille yön aikana, ja siirto tehtiin sitten yhdellä hidastuneella alkiolla, joka oli morulavaiheessa kun olisi jo pitänyt olla blasto. Eli kun parhaan näköisiä yritetään valkata siirtoon, se on täyttä hakuammuntaa. Eikä muitten laatu riitä pakastamiseen koskaan.

Pidetään peukkuja, että teillä olisi siirrettävää torstaina!
 
Hiskias :D toivotaan, että sä ostat seuraavan kerran punkkua reilun vuodenpäästä ;) Ootko kuullu väliaikatietoja?

on: Täällä Luget vetää mielen matalaksi. Syynä voi olla myös yövuorot, jotka ei sovi mulle yhtään! Tänään pp 7 eikä oikee mitään oireita..perustissit jne.. Onneksi mulla ei ole testejä kotona, koska olen entinen himotestaaja :D
 
Tsemppiä Halle! Pysy lujana! Minä en pysynyt :D

Testasin tänään plussan! Ihan oikeesti elämäni ensimmäisen plussan! Ensimmäinen reaktio oli että jo on kiero tämä Murphyn laki. Juur kun on päässy eteenpäin ja elämällä on selkee suunta ja hoidot ja piina loppuu niin sitte päättää vielä vähän lisää heittää vettä myllyyn. Eihän tässä olekaan vielä niitä keskenmenoja kokeiltu tai mitään muutakaan paskaa joten otetaan nekin nyt sitten vielä niin ei ainakaan ala ikävöidä lastentekoa.

Nyt muutaman tunnin jälkeen ja yhden ERITTÄIN pitkän kaveripuhelun jälkeen alkaa pikkuisen sellanen ilon kipinä välähtelemään. Isännälle en kerro vielä tänään koska meen nukkumaan ennen kun hän tulee kotiin ja herätys on 03 aikaan töihin, joten pakko saada nukkua. Kerron vasta kun voidaan asiasta sitten jutella ja hihkua yhdessä.

Veritesti olis perjantaina ja sen tuloksen saan vasta maanantaina... Mut eipä se paljoa asiaa muuta... jos perjantaina on viiva tikussa niin eipä siinä erehdyksen varaa ole sillä erää kuitenkaan...

Nyt jos pitäisi olla oikein taikauskoinen ja levittää raskautumistietoutta niin tietty tää johtuis kesän alusta alkaneesta viljattomasta elämästä... Tai psykologisesti tää johtuis siitä että mä oon luovuttanu hoidoista nii sit tärppää....tai kilpirauhasuskonnon mukaan tää johtuu tulehduksen antamasta buustista kun on vieläkin liikatoiminnan suunnassa arvot...tai tai tai.....tai sit tää on vaan tää Murphy...
 
yrittäjä, ONNEA :heart: :heart: :heart: Samahan se sitten on mistä se johtuu, kun johtuu :D. Eilen illalla ajattelinkin, että milloinhan pääset testailemaan.

Halle, Säkin olisit niin plussan ansainnut, pidän peukkuja, että se sieltä tulee =). Ei ole mitään klinikalta kuulunut.
 
Onnea yrittäjä!!! :heart: Miten arvaamatonta tämä voi olla. Mulla oli kyllä sellainen tutina että kun olet kaiken luovuttanut ja siirtymässä eteenpäin niin sieltä puun takaa tulee plussa :) ihan mieletöntä. Nyt sulla oli tuossa jo aika monta mahdollista tärppisyytä, pitäisiköhän alkaa viljattomalle... tai ehkä vaan luovuttaa :)

Hiskias pidän peukkuja niistä soluista! Tule huomenna kertomaan saldo:)

Halle milloin sun testipäivä on?

Entä Aleksa, milloin ryhdytte taas hoitoihin?
 
Mä päätin pitää vitamiinienpopsimistaukoa ja aloittaa seuraavan eli toiseksi viimeisen hoidon huhtikuun kiertoon. DHEA:ta, ubikinonia, vitamiineja b ja e, omegaöljyjä, magnesiumia, foolihappoa ja sitä rataa. Huhtikuuhun mennessä on varmasti kaikkia takana vähintään se kolmen kuukauden kuuri. Nyt vaan joku tuolla uudessa pinossa (joku "Kokemuksia dhea:sta tms.") on löytänyt artikkelin, jonka mukaan DHEA voi olla suorastaan haitallista - että silleen. Mutta menköön nyt, kun sitä hoitava lääkäri on mulle määränyt. Ehkä se tietää maallikoita paremmin mitä lääkkeitä määrää...
 
Terveisiä alkionsiirrosta, kaikenlaisia ihmeitä voi tapahtua! 5 solusta oli saatu 3 kelvollista 8 soluista alkiota, joista 2 oli päätynyt pakkaseen. En siis taaskaan saanut kahden alkion siirtoa, mutta yksi kyytiläinen on mukana alkioliimalla doupattuna, olen niin onnellinen :D

yrittäjälle terveisiä, että taikauskon mukaan alkioiden hyvä saldo johtui... niistä hulppeista vitamiinimääristä, joita itseeni olen ½ vuotta tunkenut... tai sitten nimenomaan siitä ubiqinonista jättiläismäisellä annostuksella... tai siitä gelee royalesta - emomaitohan parantaa kaiken... tai sitten vyöhyketerapiasta jossa olen käynyt ja jossa kävin kesken stimulaation ja tein kuolemaa illan sängyn pohjalla, kun olin niin huonovointinen (en todellakaan suosittele kenellekään, enkä mene itsekään enää ikinä kesken piikityksen)... tai sitten lääkärin sanoja lainatakseni "ei voida tietää mistä se johtuu", joillekin jopa toistuvat stimulaatiot auttavat parantamaan solujen laatua. WHAT :confused:

Aleksa, eiköhän se ole niin, että yksi sopii yhdelle ja toinen toiselle. On niitä onnistumisiakin sillä dhealla saatu.

Punkkuhuuruinen Hiskias PP0 (punkkuhan auttaa kiinnittymisessä, jos ette tienneet :saint:)
 
Onne Hiskias kyytiläisestä! Pidän kovasti peukkuja :heart: kiva että saitte kaksi pakkaseenkin.

Joko Hallea testittää :)

Aleksa varmaan hyvä ajatus katsoa tuon DHEAn vaikutus ja mennä sitten hoitoon. Olen myös aiemmin lukenut jenkkipalstoilta että dhea voisi olla haitallinen ja sitten niitä kokemuksia ettei siitä ole mitään hyötyä/vaikutusta. Oma vanha ja uusi lääkärini sanoivat että ei siitä haittaakaan voi olla mutta aika uusihan se lääkkeenä taitaa olla? Niinkuin low amh:kin on.

Mulla on ens viikolla kolposkopia ja otetaan kohdun limakalvonäyte/rapsuttelu sen yhteydessä. Saa nähdä kuinka paljon huudan tällä kertaa... Teemme myös kromosomitutkimukset tässä odotuskierrossa.
 
Kävin jo mielestäni kerran kertomassa lisäkulumisia, mutta eipä näy sitä viestiä. Verikokeessa käyty ja 260 oli tulos. Yli 100 lasketaan hyväksi plussaksi, mut ei kuulemma ole mikään varmat kaksoset lukema. Tänään haistoin koiran luun parin metrin päähän ja pakki on tooooosi turvoksissa ja tukala. Ihan niinku punktion jälkeen. Ei mitään sellasii tissioireita mitä ei olis joskus 4 vuoden aikana ollu, ja ihan jumalattomia menkkakramppeja eteenki maatessa, kun yleensä ne iskee ylös noustessa.

hyvin outoa, hämmentävää ja pelottavaa. Ultra varattu parin viikon päähän. En teitä nyt enempiä häiritse höpinöilläni. Palaan kyllä kertomaan kuinka meittin käy, viimeistään kuun lopussa.

halle tulee nyt samalla ovenavausella mukaan? Hiskias myös vois kiiruhtaa. Minähän olin menossa jokatapauksessa... nyt vaan hiukka hämmentyneempänä.

jonnulille rohkeutta rapsutteluun. Kromosomitestit olis meillekin ehkä tarpeen...

palaillaan asiaan.. meen kärsimään kramppailustani ilolla...
 
  • Tykkää
Reactions: Malsu
Heippa, täällä huutelee yksi tähän kastiin luokiteltu... Ihanaa että tällainen ketju on olemassa ja kenties saan täältä hieman lohtua ja tukea saman asian kanssa kärsiviltä. Ja kuinka mahtavaa että onnistumisia on silloin tällöin tullut vastaan, kun tätä ketjua olen selaillut.

Meille on suotu vuoden yrittämisen ja clomifen-kuurin jälkeen kohta 3-vuotias tytär. Kaksi vuotta sitten aloimme yrittää toista, mutta kierrot eivät koskaan tasaantuneet. Yksityisellä kokeiltiin clomit ja femarit, mutta niillä ei saatu ovulaatiota aikaiseksi ja aika koitti siirtyä julkiselle. Verikokeet sitten paljastivatkin karun totuuden, jota on nyt hyvin vaikea sulatella... viikko sitten kuulin, että FSH on 14,8, ja tänään tuli sitten AMH-tuomio, <0.2 :( Ja olen 32-vuotias. Ehdimme jo aloittaa pari viikkoa sitten ovulaation induktion puregonilla, josta kyllä saatiin yksi folli aikaiseksi: lopputulosta vielä odotellessa, mutta en elättele suuria toiveita. FSH-arvon kuultuaan lääkäri voivotteli OI-hoidon aloittamista, ja laittoi meidät pikaisesti ivf-listalle. Suunnittelukäynti on kuun lopulla ja punktio suunniteltu viikolle 14. Nyt kuitenkin pelottaa, voidaanko koko ivf-hoito perua kun lääkäri näkee AMH-tuloksen :(

Onkohan tämä nyt ihan toivoton tilanne, kannattaako lapsesta edes haaveilla? Ihmetyttää kyllä nämä arvot kun kuitenkin jotain aktiviteettia munasarjoissa on aina näkynyt, vaikka mitään järkevää ei luonnostaan tunnu syntyvän. Mutta että munasarjareservi olisi muka ihan loppu? :confused: Ensin pelotti ivf-hoitoihin lähteminen näin äkkiä, ja nyt pelottaa että ei päästä niihin ollenkaan. Lääkäri katsoo arvoni huomenna ja polilta otetaan yhteyttä, jos suunnitelmiin tulee muutoksia. Pahimmassa tapauksessa kuulen negatiivisen tuomion suunnittelukäynnillä, pitäisikö siihen jo varautua :(
 
Halle, joko oot testaillut?

Jonnuli, kiitos. Hyvä kun teillä asiat etenevät, tuo rapsutus on kyllä kiinnostava juttu. Itselläkin on sitten se vielä "kokeiltavana" jollei näistä vikoista alkoista nyt mitään tulosta tule.

Lempiviola tervetuloa tänne rupattelemaan :flower:, vaikkei sitä tietenkään kenellekään suo tänne ajautua... Tuo amh on pirullinen, vaikkei se kaikkea kerrokaan, mutta yhdistettynä tuohon korkeaan fsh - arvoon, se onkin hankalampi "taltutettava". Itselläni amh oli muutama vuosi sitten 0,3 ja fsh normaali, joten en osaa sinulle vastata, että voisiko hoitaminen kaatua julkisella tuohon fsh - arvoon. Toivotaan kuitenkin parasta, että pääset edes yrittämään =).

Täällä menossa pp4, eikä oikein tunnu miltään, puuttuu jopa ne tutut lugeoireet. Johtuukohan se siitä, että tissit kipeytyi jo stimulaation aikana, niin kipua ei enää riittänyt niin paljoksi tähän piinailuvaiheeseen :p. Öisin on välillä outoa vatsakipua, se kovettuu kivikovaksi ja kramppaa - pelotta vähän, että supisteleeko se, siinä saa sitten heittää hyvästit alkion kiinnittymiselle :(.
 
Oletpa, Lempiviola, saanut kurjia uutisia :( Yrittikö lääkäri arvailla miksi arvot ovat tuollaiset, vaikka sulla ei ikää paljon olekaan? Mä olen tehnyt itsestäni omadiagnoosin PAO, Prematurely Aged Ovarians, kun mullakin FSH oli koholla ja AMH alhaalla jo kolme vuotta sitten kun ne mitattiin, vaikka iästäni ei sitä olisi pystynyt päättelemään.

Kyllähän tosi huonoillakin arvoilla on raskaaksi tultu, täältä listaltakin esimerkkejä löytyy, samoin tuolta äidit 40+ -listalta ym.

Mä olen jo ivf-konkari, menossa viidenteeni myöhemmin keväällä (yksityisellä), ja nyt yritän parannella mahiksia lisäravinteilla, joista olen löytänyt tietoa juuri täältä listalta. Monet katsovat saaneensa niistä apua munasolujen sekä laadun että määrän parantamiseen. Loppupeleissä tuntuu, että kaikki on arpapeliä ja tuuri käy jos käy, mutta itse syön näitä aineita sillä mielellä, ettei tarvi sitten vanhainkodissa katua ja meittiä, että olisikohan niistä voinut olla jotain apua kuitenkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Hiskias
Meikälle ei käynyt hyvin. Tänään pp14 ja nega. Viime viikon alusta asti olu negaolo ja mieliala todella matala. Mä oon niin katkera, kun pari vuotta menny yksityiselle kaikki rahat ja edelleen yksi viiva testissä.. Ei sil rahalla mitään väliä olis jos onnistuisi ja hoito on todella hyvää, mutta... jatkan lääkkeitä perjantaihin ja teen vielä testin. Maanantaina olis jo juttutuokio lääkärin kanssa.. pitää jatkaa tätä katkeruuden nielemistä ja sen jälkeen nousta taas uuteen toivoon..

Anteeksi, en tällä kertaa jaksa oikee kommentoida..
 

Yhteistyössä