Alkaa oikeesti menemään hermo tän kivun kans *turhis*

  • Viestiketjun aloittaja IhanaValo
  • Ensimmäinen viesti
IhanaValo
En pysty ees nukkumaan enää, illalla n.klo 23 aikoihin menin nukkumaan kuhan ensin aikani pyörin ja tuossa puol 2 heräsin eka kerran, otin lääkettä ja mynthonin ja yritin takas nukkuu..no, tässä sitä taas ollaan.
Nyt on useampi yö menny suurimmaks osaks pyörien. Muutenkin oon huono nukahtaa ja kun kurkkuun sattuu ihan pirusti joka kerta ku nielasee niin ei se ainakaan asiaa helpota.
Mikä helvetin tulehdus kipeyttää näin, kun tuntuu että korviin asti koskee vaikka kun lääkärissä kävin niin olivat ok. Tuntuu myös että kun nielasee niin ei ees saa sitä sylkeä kunnolla menemään alas vaan pitää pariin kertaan nielasta.

Alkaa hajottaa tää, vaikkei olekaan kestänyt vasta ku n.viikon..eka ei ollu näin kipee, ehkä no, tämän viikkoa ollut tää kipukin. Angiinaa se ei ole, sen hoitaja tutki nielunäytteestä.
 
"vieras"
Kurkkukipu on kyllä kamalaa, vihaan etenkin vaihetta jolloin ei pysty nielaisemaan mutta suu ja nielu tuntuu olevan täynnä ties mitä eritettä... tuossa vaiheessa antaa melkein mieluummin kuolan valua suupielistä. Kurkku karhea, nieltäessä pistää korviin, kurkussa tuntuu kipeä pala, kihelmöintiä, haarukan pistoksia. Ite olen kipu vaiheessa vain väkiste juonut kuumaa, syönyt kaikkea kylmää ja imeskellyt pastilleja posket lommolla. Eli jatkuvat kosteutus on oma lääkkeeni ja kylmä turruttaa. Joskus olen vetänyt kitusiin terävän paukun, joka pistää veret liikkeelle.
 
Keittiönoita
Koita ajatella ja tehdä jotain muuta. En mä muuta neuvoa osaa sulle antaa :(. Mulla on ollut jatkuvia kipuja viimeiset 17 vuotta, joka ainoa päivä, joka ainoa tunti, joka ainoa minuutti ja joka ainoa sekunti. Joskus niin kovia, että olen ollut vähällä kaivaa sahan esiin ja sahata jalkani irti. Joskus on käynyt itsarikin mielessä. Hulluksihan siinä olisin tullut, jos olisin alkanut kipuja ajattelemaan. Mun "pelastus" on ollut juuri se, että olen keskittänyt ajatukseni johonkin muuhun kuin kipuun. Ihan mihin tahansa muuhun.
 
IhanaValo
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25335005:
Koita ajatella ja tehdä jotain muuta. En mä muuta neuvoa osaa sulle antaa :(. Mulla on ollut jatkuvia kipuja viimeiset 17 vuotta, joka ainoa päivä, joka ainoa tunti, joka ainoa minuutti ja joka ainoa sekunti. Joskus niin kovia, että olen ollut vähällä kaivaa sahan esiin ja sahata jalkani irti. Joskus on käynyt itsarikin mielessä. Hulluksihan siinä olisin tullut, jos olisin alkanut kipuja ajattelemaan. Mun "pelastus" on ollut juuri se, että olen keskittänyt ajatukseni johonkin muuhun kuin kipuun. Ihan mihin tahansa muuhun.
:hug: Tsemppiä!
Tälläisista jutuista sitä näkee miten pieni ja "turha" on oma valitus.
Tulee mieleen myös se aika, kun itellä oli nivelet kipeimmillään. Sillon ois antanut mitä vaan että ne vaikeudet liikkua jne. ois saanu pois..mietin että jos tää saadaan kuriin niin alan liikkumaan ja vahvistamaan lihasosastoa että ois edes vähän paremmassa kunnossa jos olo nivelten kohdalla taas romahtaa...vaan onko mitään tullut tehtyä, no ei.
Miten vaikea on muistaa nauttia siitä mitä on, sillon kun se on..hyvähän se on sitten ruikuttaa kun sitä ei enää ole.

Kiitos kommenteista.
 
monesti luullaan, kipuun ei ole yhtä ihmelääkettä, joka tehoaisi aina. Yleensä kipuun tehoaa kuitenkin vain monen eri hoitotavan summa: voidaan kokeilla lääkitystä, akupunktiota, fysioterapiaa, psykoterapiaa tai rentoutumistekniikoita. Oikean hoidon löytäminen vaatii tutkimuksia, aikaa ja kärsivällisyyttä

saatko kipu-uni lääkkeitä?ja nistä ei mitään apua?
uni on kuiteskin tärkeetä..omakohtasta kokemusta>mie mie olen,kun perseelle ammuttu karhu,jos mies *kuorsaa/korisee*vieressä...onneksi on vapaita makkareita vaihtaa huonetta
 
Keittiönoita
:hug: Tsemppiä!
Tälläisista jutuista sitä näkee miten pieni ja "turha" on oma valitus.
Tulee mieleen myös se aika, kun itellä oli nivelet kipeimmillään. Sillon ois antanut mitä vaan että ne vaikeudet liikkua jne. ois saanu pois..mietin että jos tää saadaan kuriin niin alan liikkumaan ja vahvistamaan lihasosastoa että ois edes vähän paremmassa kunnossa jos olo nivelten kohdalla taas romahtaa...vaan onko mitään tullut tehtyä, no ei.
Miten vaikea on muistaa nauttia siitä mitä on, sillon kun se on..hyvähän se on sitten ruikuttaa kun sitä ei enää ole.

Kiitos kommenteista.
Jokainen kipu on valituksen arvoinen. Joihinkin kipuihin kuitenkin löytyy lääke ja jos sellainen lääke löytyy, toki se kannattaa käyttää hyödyksi. Jos lääkettä ei ole, ei ole oikeastaan muita vaihtoehtoja kuin yrittää suunnata ajatuksensa kivusta pois. Tai alkaa kärvistellä kipunsa ympärillä. '

Mut hiljattain todettiin melkoisen terveeksi. Kolesterolit on erinomaiset, verensokeri samoin. Kaikki maksa-arvot ok jne. EKG ihan ok. Kuitenkin kuukauden seurannassa mun verenpaineeni on keskimäärin 190/160. Leukkarit ja CRP mulla on korkealla ja reumafaktori reilusti yli 10 kertaa normaalin. Nyt sitten tohtorit alkoivat pohtia, onko mun korkean verenpaineeni syynä sittenkin tämä nivelreuma. Mä olen oppinut hyvin hallitsemaan mieltäni ( osaan torjua kivun, joten mua voidaan punkteerata tai tunkea paksuja neuloja niveliini ilman puudutusta), mutta toimiiko mun kroppani kuitenkin eri tavalla kuin mieleni? Ensi viikolla kuulen yhden uuden lääkärin mielipiteen asiaan.
 

Yhteistyössä