Alkion kiinnittymisen parantaminen?

Olemme mieheni kanssa suunnitelleet kokeilla seuraavassa IVF-hoidossa alkionkuoren avausta. Kuinka paljon kyseinen toimenpide parantaa mahdollisuuksia raskautua?

Lääkärimme myös ehdotti että siirron jälkeen pistäisin Gonapeptyl-pistoksen tai muutamana päivänä Pregnyliä pienellä annoksella 250IU:ta. Nekin kuulemma saattavat auttaa alkion kiinnittymisessä?

Onko olemassa mitään keinoja joilla voisin itse vaikuttaa kiinnittymiseen?
Seuraava hoito ajoittuu kesälomani ajaksi, joten ajattelin ainakin ottaa rauhallisesti siirron jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Hei "Sintu74"!

Kiitos kysymyksestäsi, ja pahoittelut, että vastaus on näin viivästynyt.

Itse ei oikeastaan voi valitettavasti vaikuttaa alkion kiinnittymiseen, olettaen tietysti että elämäntavat ovat kunnossa. Tässä kohtaa tarvitaan lääkitysten lisäksi vielä luontoäidinkin apua.
Nuo edellä mainitsemasi keinot voivat tosiaankin auttaa alkion kiinnnittymiseen, mutta suoraan ei voi oikein sanoa miten paljon ne mahdollisuutta parantavat. Siihen vaikuttaa aina hoidon ja sinun kokonaistilanne ja nämä varmasti arvioidaan aina erikseen ko. hoidon kohdalla.

Onnea matkaan!
 
Hei! Itse olen jo lapsettomuushoidot tuloksettomana lopettanut. Minua jäi hoitojen jälkeen vielä mietityttämään, että käyttääkö Felicitas esim. laisinkaan Gonapeptyl-piikkiä edesauttamaan kiinnittymistä? Muilla klinikoilla on käytössä.
 
Hei Sharlin!

Kiitos kysymyksestäsi.

Kyllä meillä käytetään myös Gonapeptyl lääkitystä tietyissä tilanteissa, toisinaan irroitamaan munasolua ja toisinaan tukemaan alkion kiinnittymistä siirron jälkeenkin. Nämä tilanteet ratkaistaan aina yksilöllisesti asiakkaan tilanteen mukaan.
 

Yhteistyössä