~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Kop kop frendi kertoi, että pitkät yösyötöt on ollut helpoin hoitaa sängyssä maaten, voi itse nukahtaa siinä samalla kuulemma :D mikäs siinä jos pystyisi itse nukahtamaankin silleen, mutta tosiaan 1-2h päiväsyötöt kuulostaa ainakin kyllä aika pitkältä ajalta muuten :confused:

Tuo pumppaaminen, maidon tilaaminen, on varmaan kyllä aikamoista hienosäätöä ekalla kertaa. Kun haluaisi, että ruokaa on riittämiin muttei haluaisi hankkia maitoa valtoimenaan ruiskuttavia tissejäkään :D ja tosiaan tuo miten saisi vauvan välillä juomaan pullosta jos tarvitsee käydä itsekseen jossain.

Äitiyslomasta vielä sen verran, että olipa outoa lähteä töistä perjantaina. Ei yhtään lähellekään sellainen fiilis kuin lähtisi esim kesälomalle tms. Noh olen frendien kanssa sopinut lounaita yms ja vauvan huone on vielä kaaos kun kaikkea tavaraa ja vaatetta pussit ja laatikot täynnä. Äitiyspakkauksen kamat ja omat ostamat vaatteet pitää pestä ja sitten hurja lajittelu, että olisi saman koon vaatteet samoissa laatikoissa. Mutta miten musta tuntuu, että ne on kuitenkin aika pian ihan sikin sokin jossain lipaston päällä vaan kun ei yhtäkkiä olekaan aikaa vaan lajitella ja pitää siistinä kaikkia paikkoja, tai aina voi yrittää :D

Mutta perhana, meidän rakennukseen on tulossa parvekkeisiin lasitukset. Ja alustavan infon mukaan ajoitus meidän rappuun on JUST sitten kaikkein paskin mahdollinen eli lasketun ajan ympärillä. Onneksi se on päivän projekti kuulemma meidän partsin osalta, mutta en todellakaan haluaisi sitä just silloin kun itse tullut synnäriltä. Ja kun sitäkään ei tiedä milloin lähtö sinnekin voi tulla, että voisi etukäteen sopia milloin meille tulisivat. Kun ei ne täällä voi remppaa jos ei ole ketään himassa kun kissa haluaisi olla 'auttamassa' ja siten olisi tiellä ja silläkin vois pelihousut revetä tuntemattomista miehistä.

Vaunutkin on jo pari viikkoa myöhässä, että hyvin menee :D eivät edelleenkään ole saanut vastausta ulkomaiselta toimittajalta. Noh löysin sitten vaihtoehtovaunut (stokken crusi vaunut näytti kivalta) mitkä käydään jostain hakemassa sitten jos aivan persiilleen menee lopuksi.

Hitsi mua vähän jo jännittää aina tulla tänne lukemaan kun odottaa olisiko Caro tai lullaby jo vaikka ilmoittanut, että lähteneet synnärille :love::barefoot:

34+6
 
Joo-o... täällä harrastettiin tänään vainoharhaisuutta ja koettiin pienimuotoinen hermoromahdus :unsure:

Just kun alkuviikosta pääsin kehumasta, että täällä on masussa pieni hyrrä, joka kieppuu jatkuvasti, niin viikon mittaan liikkeet vaimentu ja loppu välillä kokonaan :eek: Keskiviikkona kävin neuvolassakin, missä kuunneltiin sydänäänet (135-155) ja sain liikelaskentaohjeet... Siinä sitten torstaina ja perjantaina sain just minimi määrät liikkeitä tunnin kuluessa, vaikka tiukkaa tekikin... :oops: Ja sitten tänä aamuna tuntui pientä möyrintää aamusella, mutta sitten sen jälkeen ei niin mitään, vaikka teki mitä:eek: Koetin töniä ja painella masua vähän, ja join mehua ja liikuskelin, ja yritin saada laskennalla liikkeitä.. ei sitten ensimmäistäkään liikettä.. ei pienen pientä potkua tai tönäisyä tai kutinaa tai ilmakuplaa tai mitään...:cry: Mie olin ihan varma, että tässä tää nyt sitten oli ja väänsin itkua sohvalla ja mies soitti tyksiin ja sieltä kävi saman tien käsky tulla tarkastettavaksi.

Mies oli ihan hermona, vaikka yrittikin rauhotella mua.. Tyksissä päästiin itten suoraan sisään, ja kätilö haki samantien sydänäänet... Ja löysi ne suht helposti :love: Vähänkö olin helpottunut... vaikka täytyy myöntää ettei se sittenkään helpottanut pelkoja, kun ei ne liikkeet tuntunut vieläkään... Kätilöt yritti rauhotella, että kyllä siellä käyrällä näkyy liikkeitäkin ja että vauvalla on vielä niin paljon tilaa, ettei ne liikkeet aina tunnu. Mutta kun on tottunut tähän meitin hyrrään, niin ei se hirveesti helpottanu... Parisen tuntia saatiin odotella siinä sitten, että lääkäri ehti tekeen ultran, jossa todettiin, että kaikki on hyvin :barefoot:(y):love: Se kyseli, että tunnenko liikkeitä kun ruudulta näky selvästi potkuja, mutta en tuntenut... Ilmeisesti meitin veijari on nyt linnoittautunut jotenkin niin että se potkii suoraan istukkaan, eli siks ei potkut tunnu... On se taas ovelalla päällä :sneaky::p

On tässä illan mittaan alkanut välillä tuntuun taas liikeitäkin, että kai se on vaan uskottava että olen hieman vainoharhainen ja hätäinen :whistle: Mutta parempihan se oli käydä tarkistuttamassa asia, kuin kärsiä ja panikoida kotosalla... Ja nyt mies hokee mulle kokoajan, että siellä on kaikki kunnossa, hän näki sen :love::LOL:

Toivottavasti sitä sais nyt rentouduttua ja nukuttua kunnolla...:rolleyes:
Täytyy sanoa, että on vähän hölmö olo, mutta sallittakoon se ensikertaa kun tässä odottamassa ollaan :love::D

Kiisuli ja Pikkuinen rv 26+4
 
  • Tykkää
Reactions: mar80 ja Mandala
No onpa siellä ollut jännittäviä aikoja vähän väärällä tavalla! Mutta ymmärrän fiilikset tosi hyvin vaikkei ite vielä näytille ole tarvinnut lähteä. Loppua kohden hermostuttaa enemmän nämä asiat.
Teillä kyllä vielä sen verran pieni vaavi noilla viikoilla, että siellä siun lapsivedessä hän voi kölliä ja pyöriä vaikka miten päin vielä, niin ei ihme ettei aina tunnu liikkeitä. Hyvä kuitenkin, että kävitte näytillä niin saitte mielenrauhaa ja että kaikki oli hyvin! :)
 
Heh juu.... pitäis vaan pitää hermonsa kurissa ja muistaa että tilaa on vielä ruhtinaallisesti :whistle: mutta helpommin sanottu kun tehty, kun on tottunu potkunyrkkeilijään masussa :rolleyes: ehkä sitä nyt osais ottaa vähän rennommin, eikä panikois jatkuvasti.... kotimatkalla mietittiinkin, että jos nyt on jo näin hermoheikko niin mitä se onkaan sitten syntymän jälkeen..:eek:
 
Kiisuli, ehdottomasti kannattaa käydä tarkistuttamassa jos yhtään huolettaa! Ei se ikinä ole turhaa. Mulle on ainakin painotettu, että jos yhtään herää huoli niin näytille :) Mulla ainakin on selvästi hiljaisempia päiviä, eilen tunsin kyllä möyrintää päivälläkin, mutta esimerkiksi illalla oli "normaalia" hiljaisempi ja töninkin sen hereille, että omat hermot pysyy kasassa. Varsinaista liikelaskentaa en oo tehny, kun oon tottunu että joskus se vaan on rauhallisempi ja kuitenkin jossain kohti päivää möyrii kunnolla :)

36+4
 
  • Tykkää
Reactions: Kiisuli80
Mä en käsitä miten voitte elää ilma doppleria :ROFLMAO: Mä olisin varmaan käynyt kymmenen kertaa synnärillä, jos olisin luottanut liikelaskentaan. Onneksi aina sai epäilyttävässä tilanteessa itse kuunneltua sydänäänet. Vauvoilla on kai tapana mahassa viettää hieman hiljaisempia aikoja ja sitten taas (asennostako riippuen?) potkutella menemään. Mulla esikoinen oli loppua kohti aika rauhallinen kaveri, joten monet kerrat tuli kuunneltua sydänääniä senkin jälkeen kun potkut alkoivat tuntua. Yritin eilen kuunnella sintin sydänääniä, mut eihän ne toki vielä kuuluneet. Edellisessä raskaudessa kuului jo 8+4, eli viikon päästä voi aikaisintaan kuulua, mut viimeksi alkio oli kiinnittynyt etuseinään, nyt veikkaan takaseinää eli ei välttämättä vielä ens viikollakaan kuulu.

Muoks. Synnytystä muuten edeltää usein liikkeiden hiljeneminen. Itsellä kävi niin etten saanut mitään "eloa" kaveriin synnytystä edeltävänä iltana ja monille kavereille on käynyt samoin, useat on käyneet synnärillä siksi, että vauva ei liiku ja hyvä niin, aina kannattaa mennä, sitä varten ne siellä on.
 
Onpas tullut kauhea määrä tekstiä! :) olen pitänyt vähän hiljais eloa kun mitään ihmeellistä ei ole tapahtunut. Vielä olisi 8 päivää nt ultraan :X3: viikolla olin verikokeissa ja neuvolassa, pitää alkaa syömään lisää d-vitamiinia, voisikohan väsymykseni määrä johtua liian pienestä d-vitamiinin saannista?
Sitten tuota doppleri asiaa, neuvolassa löytyi melkein heti äänet ja itse löysin eilen toisella kuuntelu kerralla äänet ja tänään en vaikka puoli tuntia hain suurinpiirtein samasta kohtaa :oops: voiko se vaihtua kokonaan mistä äänet kuuluu? Minulla myös dopplerin käytön aikana alkaa tulemaan menkkamaista kipua alavatsalle:eek:
Tänään jo rv 10+6 :love:
 
Jasmina, noin alussa sen äänen löytäminen ei totisesti ole helppoa. Ei mullakaan edellisessä raskaudessa noin alussa aina kuulunut. Sen dopplerin pitää osua justiinsa kohteeseen, että kuuluu. Ehkä sä painat sillä dopplerilla sen verran että alkaa sattua mahaan? Siitä ei pitäs mitään vaaraa olla. Jossain luki, että se kuumentais alkiota, mutta en usko, että niin paljoa kuumentaa, että siitä haittaa on jos vaikka kerran pari viikossa vähän aikaa kuuntelee. Eihän noita laitteita markkinoilla muuten olis. Itse lopetan kuuntelun heti kun oon paikantanut äänet ja muutaman sekunnin kuunnellut. Kestäähän niskaturvoke-ultrakin joskus puolikin tuntia, kun etsitään sopivaa kuvakulmaa. Ja rakenneultra myös. Ja voihan se olla, että jotain jäi sulla väliin nyt, suolistoa ilmoineen tai alkio vähän vaihtoi paikkaa. Kyllä ne taas ens kerralla kuuluu!
 
Mulla sama juttu kuin Carolla, että tottunut kaverin pitävän lepopäiviä riehumisesta niin ei ole vielä joutunut ihan paniikkiin liikkeiden kanssa. Ja istukka vielä edessä niin sekin jonkin verran vieläkin vaikuttaa. Kyllä siis hermot riekaleina on ollut ajoittain mutta liikelaskentaan en ole vielä ryhtynyt.

Mä en ole dopplerilla kuunnellut moneen viikkoon. Rakenneultran jälkeen kuunnellut kaksi kertaa ja viimeksi en edes löytänyt sydänääniä muistaakseni. Etsin varmaan väärästä paikkaa silloin kun vauva oli tainnut silloin jo kääntyä pää alaspäin, enkä oikein tiedä kuinka syvältä tuo laite ääniä ottaa.

Mutta kuulostaapa jännältä, että Jasminalla tulee menkkakipua laitteen käytön yhteydessä. Vauva tosiaan on niin pieni ja lapsiveden seassa lillumassa, että asennon vaihtokin voi vaikuttaa siihen ettet ääniä saa kuuluviin.

Puuuh Lapsimessuilla käyty. Eipä siellä oikein mihinkään pystynyt keskittymään kun kroppa oli koko ajan sen tuntuinen kuin olis puolimaratoonin just juossut. Jalkapohjat teki kyllä ihan kuolemaa niinku minäkin nyt sohvalla :D mitään ei edes tarttunut mukaan.

35+0
 
Moi! Onnea mammalomalaisille! Ajatelkaa, töihin vasta jooooooskus... mites kauan olette suunnitelleet olevanne kotona?

Ihanaa Kiisuli ja Mari että kaikki hyvin -ja muutkin toki!

Täällä huimaukset jatkuu ja hirveä väsymys iskenyt. Töissäkin kyllä tosi paljon reissua eli päivät venyy, mutta oon kyllä aika kuollut. Pahoinvoinnit sen verran rauhoittaneet mieltä, ettei sitä yksityisen ultraa ole nyt tullut varattua. Viikko siis vielä varhaisultraan. Just kun äsken mietin, että onkohan kaikki hyvin, kun tänään ei ole ollut oloja, iski kunnon pahoinvointi päälle... Ja oon kyllä helkkarin kärttyinen tyyppi, pinna palaa vielä tavallistakin nopeammin

Mikäs olis hyvä doppleri, jos sinne asti pääsee..? Varmaan kyselinkin jo aiemmin mutta en yhtään muista.
 
Tää palsta on kyllä ihana kun saa kertoa huolistaan ja murheistaan, ja saa vertaistukea. Mieskin eilen oikein kannusti kirjottaan tänne, kun ei oikein itse osaa samaistua asiaan. Kiitos teille ihanille naisille :love::love::love:

On mulla ollu aikasemminki hiljaisia päiviä, mutta nyt jotenkin viikon mittaan liikkeet tosiaan vaimeni kokoajan ja sitten loppu kokonaan, niin iski paniikki :( täytyy todeta, että oli kyllä hyvä että käytiin tarkistamassa vauvelin tilanne, nyt kun on saanu yön nukuttua (suunnilleen ainakin) niin olo on helpottunut ja rauhallinen. (y)

Me mietittiin kans dopplerin hankkimista alkuraskaudesta, mutta tultiin siihen tulokseen, että voi aiheuttaa enemmän stressiä kun helpotusta niin ei hommattu... eilen mietittiin kyllä illalla että oisko sittenkin pitäny hommata se, mutta toisaalta ei se keskiviikon neuvolakäyntikään helpottanu yhtään mun mieltä...:cautious:
Eiköhän tässä nyt selvitä kuitenkin ainakin tonne parin viikon päässä olevaan lääkäriin asti:whistle:
 
Välillä on tosiaan etenkin siellä 20-30 viikoilla ahdistanu kun liikkeet on ollu jonain päivinä niin vaimeita (jotain kuitenkin aina sentään) että onks ny joku hätä... liekö siihen syynä just se kun sikiö ei kuitenkaan oo niin kovin iso vielä sillon että kaikki tuntuis ja varsinkaan kun on jalat istukkaan päin. Mut sitten kun huomas että toisina päivinä taas on sitäkin virkeempi niin yrittäny olla huolestumatta vielä parin kolmen päivänkään hiljasemmista jaksoista.. eihän aikuisetkaan läheskään joka päivä jaksa riehua :)
Multa ei myöskään oo kyselty neuvolassa liikelaskennoista, ja niitähän kai tehdäänkin vaan sillon jos liikkunu huonosti. Virkeenä ainakin ne tulee helposti täyteen.
Viime viikkoina vaikka liikkeet on tavallaan hidastunu aiemmasta niin ne tuntuu sitäkin paremmin, kylkiin kutittaa ja melkein kun repis kohdun seinämää ja välillä kohdunkaulaan/suoleen sattuukin. Eli eipä sitten taida synnytyksen käynnistyminen olla vielä lähellä jos liikkeiden pitäs hiukan vaimeta....? =o
Niin ja ainakin sit lapsen ulostultua näkee jatkuvasti sen voinnin ja sitä voi myös tarvittaessa auttaa nopeemmin ja helpommin, ettei ainakaan sen suhteen tarvi olla niin paniikissa ;)
Eikä tosiaan oo turhia käyntejä tarkistuksessa, ne on siellä ihan sitä varten, ja ainakin saa sitten selvyyttä epävarmuuteen ja helpotusta, jos ei mitään hätää ollukaan.. niinkun varmaan useimmiten kaikki onkin ihan ok!

Mä aattelin nyt toisella kertaa etten sitä doppleria hommaa parin viikon takia, 9+5 ei vielä neuvolassakaan saatu kuuluviin eli en tiedä oisko se kotikäyttönenkään hyödyttäny, ja toisaalta aloin nähdä ja vähän sen jälkeen tunteekin väreileviä liikkeitä jo 11-12 viikoilla, mistä voinu sen jälkeen päätellä et kaippa se kaiketi hengissä on kun liikkuukin :)

Määhän oon ollu työttömänä tätä lomaa ennen, niin mietin että jos ilmottautus jo vanhempainlomakaudella työnhakijaks,...ois kuitenkin sen verran parempi se tm-tuki kun vanhempainraha.. siis jos näin voi tehdä. Tarvii kysyä kelasta. Äitiyslomalla kai ei vielä voi..? Ja oishan se aika nihkeetä jos satuttaiskin sillon jo osottaan töihin...ehkei sillon vielä kehtaiskaan, imetyksetkin ja muut.

38+4
 
  • Tykkää
Reactions: Kiisuli80
Hei Naiset! :)

Koskapa olette tällä puolen, teillä täytyy olla kokemusta raskaustesteistä.. :rolleyes:

Onko kenelläkään kokemusta siitä, voiko Ovitrelle (250mcg/yksi esitäytetty kynä) näkyä raskaustestissä pidempään kuin pakkausselosteessa mainittu 10 päivää pistoksen jälkeen? Tai sitten jos Ovitrelle ei voi näkyä tämän pidempään, niin onko kellään kokemusta haamu haamulaisesta jo pp5 (blasto)?

Miten tämän jännityksen kanssa voi pysyä selväjärkisenä... :alien:
 
SalamaT mä tilasin Sonoline merkkisen dopplerin eBaysta. Se tosin tuli Kiinasta asti joten kesti tyyliin kuukauden saada se käsiini :D siinä on se sykenäyttö (mihin en kyllä koskaan täysin luottanut) ja erillinen anturi johdon päässä, ollut ihan hyvä laite.

Mä olen töissä sanonut, että ainakin vuoden olen pois, pyrin kuitenkin 1,5vuoteen kun nyt tuntuu siltä ettei vuoden ikäistä raaskisi vielä tarhaan laittaa.
Ja varsinkin jos tämä on ainokainen niin en halua kiirehtiä takaisin töihin kun ei sitä vauva-aikaa saa takaisin kuitenkaan.

Kiisuli tämä onkin ihan maailman paras vertaistuki :love: ja oikeasti tosi hyvä että olet paremmalla mielellä!
Mulle se doppler varmaan sen takia toimi tosi hyvin kun istukka etuseinässä joten aikaisilla viikoilla (rv10+) joka kerta äänet löytyi siitä samasta kohtaan.

Lullaby sitähän sitä miettii jos näillä omillakin viikoilla, että jos lapsi olisi jo ulkona niin ainakin näkisi miten voi ja pystyisi reagoimaan paremmin. Vaikka näillä viikoilla olisi vaavin todellakin paras olla vielä kohdun suojissa niin väkisin sitä pelkää vähän just kun ei näe.

Revontulet mä sain haamujen esiäidin pp5 blasto PASin jälkeen ja mä olin viikko ennen siirtoa pistänyt loput ovitrellen kynästä. Sitä ennen olin muutaman päivän pistänyt sitä yhden klikkauksen verran. Siitä se haamu sitten vahvistui pikku hiljaa. Toivottavasti näin käy sullakin!! (y)
 
Sunnuntaipäivää kaikille!
Täällä on ollu paljon keskustelua ja hyvä niin! Kaikilla tuntuu olevan asiat hyvin, se on ihanaa! Keskustelua oli dopplereista...mun mies ei oikeen lämmennyt eka raskaudessa siihen. Sanoi ettei kestä mun panikointia, jos ne äänet ei syystä tai toisesta kuuluisikaan ja siinä hän on ihan oikeassa, en jaksaisi itsekkään itseäni :D menisin kyllä paniikkiin ja kun se lapsi voi pyöriä näillä alkuviikoilla tuolla mitenpäin vain. Kun jotenkin siihen saakka selviää, että liikkeet tuntuu, niin ne tuo lisää varmuutta! Ja ei todellakaan oo hysteeristä lähteä näytille, mikäli liikkeitä ei tunnu! Itsekkin soittelin tayssiin kun oli todella hiljanen päivä loppuraskaudessa ja moneen tuntiin ei vauva juurikaan liikkunut. No, nukkumaan mennessä kuitenkin piristyi, mutta tytöllä oli suurinpiirtein joka toinen päivä rauhallisempi päivä ja joka toinen vilkkaampi. Kun rytmin oppi tunnistaan, niin ei sitä sillätavalla hättäillyt. Kyllähän sitä tuli heräteltyä välillä, kun oli tarpeeksi pitkään hiljaista. Tyttö on edelleen rauhallinen, kyllähän se vilkkaus/rauhallisuus kohdussa indikoi lapsen luonnetta....näin ainakin meillä.

Lullaby! Mulla katkesi määräaikainen työsuhde kun jäin äitiyslomalle. Tosi peestä oli se juttu ja nyt olen sitten hakemassa ansiosidonnaista päivärahaa! Enhän minäkään voi mitään työtä vastaanottaa, kun raskaana olen ja niiiiiiiin toivon, että saan olla joulukuuhun saakka :)

Oireina ollu nyt kuvotusta aika-ajoin ja väsymys! Välillä ihan hirveä väsymys!!! Tänäänkin koko päivä menny ihan sumussa, mutta en oo ehtinyt vierailta päikkäreitä nukkumaan. Tissit ei oo enää niin kipeät, mutta toisaalta muita oireita tullu enemmän, niin ollu rauhallisempi olo ja kun ei mitään mahakipuja oo ollu vohlasuja Lukuunottamatta ja pieniä tuikkimia, niin uskoisin ja TOIVOISIN kaiken olevan kunnossa.
 
Ihanaa että Kiisulilla oli kaikki hyvin! Toivottavasti pyörähtää pian taas niin että hyrän liikkeet tuntuu paremmin.

Onnea äitiyslomalaisille! Voi että kun pääsisi sinne asti, ja toki myös siitä eteenpäinkin. Mä olen tässä viime vuodet miettinyt että jos töistä jonkunlaisen hengähdystauon saan, niin meinaan kyllä pois pysyä ihan niin kauan kuin mahdollista :) no joo, tiedän että totuus tulee olemaan jotain ihan muuta :). Varsinkin kun kävin vielä tässä reilu viikko sitten työhastattelussa.. oli ehkä aika huono idea kun siellä sitten yritin jotenkin vaan selitellä että en mä nyt ehkä kuitenkaan, vaikka oon kyllä ihan kiinnostunut..

Ja Tinnulle onnea ultraan! Mulla varhaisultra huomenna, ja koska oireet on yhä käytännössä olemattomia, niin melkoisella kauhulla sitä odotan, vaikka kaipa tuo oireiden puuttuminen voi ihan normaaliakin olla..
 
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 27.4.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
iinukka1 ... 2.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 13.5.2016
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
Jezebel78 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 12.6.2016
Gaudeamus ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
hannuliini ... keskeytynyt 1.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 30.6.2016
flow^ ... 2.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 14.7.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen … 20.7.2016
grey83 … 1.ICSI 3.PAS … ensimmäinen … 24.7.2016
Suvipilvi ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 9.8.2016
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 12.8.2016
frankie ...1. IVF ... toinen ... 24.8.2016
Lara_ ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 2.9.2016
Misericordia ... 2.IVF 2.PAS ... ? ... 2.10.2016
Illantähti ... 2.IVF/ICSI ... neljäs ...
JONPA77 ...3.IVF 1.siirto ... ensimmäinen+toinen (2 sijaislasta) ... 1.11.2016
Jasmina20 ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 7.11.2016
Rizu ... 1.IVF 3.PAS ... toinen ... 7.11.2016
kiia-s ... 1.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 8.11.2016
Elika ... 2. IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 14.11.2016
Nenna81 ...2.IVF 3.PAS ... kolmas (ensimmäinen yhteinen) ...
Mari32 ... 5.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 20.11.2016
Tupsuli ... 4.IVF ... toinen ... 30.11.2016
Hullabulla ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 3.12.2016
mar80 ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ...
SalamaT ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 7.12.2016
Mamido ... 1.IVF 1.PAS ... toinen ...
Kiela ... 1.ICSI 6.PAS ... toinen ...

Tapahtumia tulossa :)

lullaby - neuvola 19.4. - rv38+6
Mandala - lääkärineuvola 19.4. - rv35+2
mar80 - varhaisultra 19.4.
Kiisuli80 - sokerirasitus 20.4. - rv27+0
SalamaT - varhaisultra 25.4.
Jasmina20 - nt-ultra 25.4.
JONPA77 - neuvola 28.4.
Elika - np-ultra 28.4.
Kiisuli80 - neuvolalääkäri 29.4. - rv28+2
Mamido - varhaisultra 2.5.
Mandala - neuvola 2.5. - rv37+1
Kiela - varhaisultra 2.5.
Lottainen - seurantaultra 2.5. rv25+3
Caro87 - äitiyspoli 4.5. - rv39+0
Mari32 - np-ultra 9.5. - rv12
Elika - neuvola 13.5.
Lottainen - neuvola 18.5. rv27+5
Lottainen - pelkopoli2 1.6. rv29+5
Lottainen - synnytystapa-arvio 18.7. rv36+3


Myöhemmin onnistuvat :cry:

Kesäheinä-78 (3.IVF 3.PAS - tm)
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
Bridge (2.IVF/1.siirto - tm)
annila (5.ICSI - kkm)
Mari32 (5.ICSI - kem)
Vilijonkka_ (1.IVF 4.PAS - tm)
SalamaT (2.IVF - kkm)
Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (kkm)


Maaliin päässeet :love:
 
Viimeksi muokattu:
Heippa taas pitkästä aikaa! Tai siltä se tuntuu kun ei muutamaan päivään käy kirjoittelemassa niin tekstiä tulee ihan hulluna :LOL: Oon käynyt kyllä lukemassa ja seurannut tilanteita. Kiisulilla ollut tosi hermostuttava tilanne, olisin itsekin varmaan säikähtänyt hulluna, vaikka pienelläno onkin myös selkeästi hiljaisempia ja vilkkaampia päiviä. Hyvä kun kävit tarkistuksessa!

Itse kävin sovitussa seurantaultrassa noiden kipujen ja supistelujen vuoksi. Kohdunkaula oli rakenneultrasta lyhentynyt vain ihan vähäsen, joten lääkäri sanoi että ei ole mitään rajoituksia olemisen kanssa. Sairasloma toki yhä jatkuu mutta kipujen ehdoilla voin yrittää puuhastellakin jotain. Ja nyt vkl onkin ollut ihan tosi ihmeellinen, sillä kivut ovat olleet paaljon lievempiä kuin viimeiset 5vkoa. Olen jopa vähän seisoskellut pihalla ja tehny ruokaa, melko luksusta. En oo uskaltanut hirveesti hehkuttaa kun ei tiedä kauanko kestää tätä onnea, etten jotenki jinxaa tätä..:ROFLMAO:
Tänäänkin kävin kaupassa, jee!(y)

Laitoin tohon listaan kun nyt sovittiin lääkärissä uusi seurantaultra ja sype- ja synnytystapa-arviokin jo.

Nyt meillä vihdoin raskaus- ja vauva-ajan vakuutus voimassa, huippua!

Onkos Mandala teille jo ne vaunutiedot tulleet, että koska saatte? Onpa tylsä että menee niin vaikean kautta.:cautious:

Hurjaa katsoa miten paljon Lullabykin laittaa jo viikkoa kirjoituksensa alle, ihan älytöntä!:love:

Onneksi Tinnu sait kuitenkin reissulla sen zen-moodin päälle niin sait rentouduttua.(y)

Mites teidän pienet reagoi ääniin? Meillä selkeesti musiikki on se kaikista liikuttavin juttu.:love:

Lottis rv23+3
 
Eilen otiin lapsimessuilla 7h ja auts, kun tuntuu lantiossa!! Mutta oli ihanaa päästä liikkeelle kerrankin :)

Muistakaa, että liikelaskenta on tärkeää, koska vauvalla voi olla ahdinko, vaikka sydän lyökin. Ja siis laskenta vain, jos on huoli liikkeistä, ei siis rutiinisti. Ite tarttenu onneksi vaan 2 kertaa laskea.

Mulla ajatuksena olla kotona siihen asti kuin kuopus 3-v, jos talous kestää. Jos tää mukelo terve ja kaikki menee hyvin niin varmaan jossain vaiheessa kokeillaan josko taas pas tärppäis, kun tyyppejä kerran jemmassa on.

Tänään sype-lääkärillä kaikki hyvin :) Pää alaspäin, painoarvio nyt 2,4kg, sormelle auki, paikat pehmeet ja kohdunkaulankanavaa 2cm. Hepatoosilabrat jatkossa kerran viikossa, koska pientä nousua on. Seuraava ultra laskettuna päivänä ellei synny ennen sitä.

Rv35+5
 
7+2 ja ultrassa näkyi keskeytynyt keskenmeno. Cytotecit käsilaukussa.
Tämä oli tässä, meille ei tule ikinä toista lasta. Poistin kaikki onnelliset raskausviestini, en halua ikinä missään törmätä niihin.
Hyvää jatkoa teille muille.
 
Viimeksi muokattu:
Tinnu :cry: elämä voi olla kyllä todella julmaa.... Voimia paljon tyhjennykseen ja kaikkea hyvää jatkoon!

Lottainen kuulostaa todella hyvältä, että pystyt ja saat liikkua ettei tarvi olla liimattuna sohvaan kiinni. Toivottavasti kivut pysyy kurissa ja pääset nauttimaan raskausajasta oikein täysin siemauksin!

kop kop herranen aika 7h :eek:(y) ja mä olin aivan taju kankaalla jo vajaan parin! Tosin olin nukkunut pätkissä ja herännyt seiskalta, joten voi vaikuttaa, koska olin puhki jo heti kun sinne päästiin. Harmi kun ei just jaksanut yhtään tutkia yhden yhtään vaateständiä. Kisuja tietty piti käydä ihastelemassa yläkerrassa :giggle:

Ensimmäiset koneelliset pikkupyykkiä pesty. On ne vaan edelleen omiin silmiin NIIIIIN pieniä!

35+1
 

Yhteistyössä