~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Hän on tänään jo 7 päivää! Sektiolla tuli viime ke kun asento väärä ja verenpaine heitteli liikaa. Sairaalassa alku oli kyllä melkoista, pääsin onneksi kotiin 3. päivänä. Nyt opetellaan ja saadaan varmuutta onnistumisista. Voi tätä rakkauden ja huolen määrää!
Yritän kirjoitella enemmän myöh. Nyt pikkuinen vie kaiken huomion.
 
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 31.5.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 25.6.2018
maljakko ... 3.ICSI 2.PAS .. ensimmäinen ... 29.6.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 8.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ...11.8.2017
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 6.9.2018
Choco coco ... 2.? IVF 1.PAS ... kolmas ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018.
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 19.12.2018
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 1.1.2019
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 3.1.2019


Myöhemmin onnistuvat :unsure:

Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
Nenna81 (2.IVF 3.PAS - kkm)
AdeliinaJosefiina (2.ICSI 2.PAS - km)
Ravishing (1.IVF - kkm)
love- (1.ICSI ?.PAS - kem)
Jantzu (1.ICSI 2.PAS - kkm)
reason (2.IVF - kkm)
Molly3 (2 IVF+1 hoito lahjasoluilla 2.pas - tm)
Iiqu (? - kkm)
gemmy (3.IVF/1.PAS - kkm+tm)
Domi (4.IVF/1.PAS - tm)
An1z81 (1.IVF 1.PAS - tm)
Noran (2.IVF 2.PAS - ku)
Voyage (? - ku)


Maaliin päässeet (y)

Haaveilija87 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+2 ... 17.2.2017
Mamido ... 2.IVF ... toinen ... 40+1 ... 27.4.2017
shelterme... 1.IVF ... ensimmäinen ... 38+1 ... 9.5.2017
Reuna ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 39+5 ... 12.5.2017
VienoUnelma ... 6. ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 41+4 ... 13.6.2017
pussipiru ... 1. ICSI 2. PAS ... ensimmäinen ... ??+?
Yrittäjä J ... 2.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... 37+3 ... 16.6.2017
Sphinx ... 3.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... ??+? ... 24.6.2017?
adelmiina_ ... 3.IVF ... ensimmäinen ... ??+? ... 14.7.2017
Toive* ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+? ... 16.7.2017
Viljonkka_ ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+? ... 3.8.2017
Gerbera_81 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... 39+5 ... 5.8.2017
Emmiina85 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... ??+? ... 7.10.2017
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ...??+? ... 12.10.2017
Blob ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen yhteinen ... 37+3 ... 8.11.2017
Roxanne ... 6.ICSI ... ensimmäinen ... 40+4 ... 20.11.2017
Kesäheinä-78 ... 6.IVF 1.PAS ... ensimmäinen .. 38+3 ... 11.12.2017
Evangelina ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 36+4 ...15.12.2017
Giraffen__ ... 3.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 39+0 ... 19.12.2017
Voikukka ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 39+0 ... 19.12.2017
Henrietta77 ... 1.ICSI ... toinen ... 39+3 ... 13.1.2018
Caro87 ... 2.IVF 1.PAS ... toinen ... 38+6 ... 17.2.2018
MyMa ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 40+6 ... 24.2.2018
Ranau ... 1. IVF ... toinen ... 40+0 ... 26.2.2018
Xienna ... 2.ICSI 1.PAS ... toinen (1.yhteinen) ... 39+2 ... 21.3.2018
mavli ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ... 29+1 ... 5.4.2018
esemila ... 9.PAS (lahjamunasolut) ... toinen ... 32+3 ... 15.4.2018 ?
Helios... ... 4.ICSI 8.PAS (lahjasiittiöt) ... ensimmäinen ... 34+4 ... 23.4.2018
#hope ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 36+6 ... 30.4.2018
Bridge ... 5.ICSI:n jälk.lahja-alkio ... ensimmäinen ... 38+5 ... 23.5.2018
Siida ... 3.ICSI 1.PAS ... toinen ja kolmas... 37+6 ... 31.5.2018



************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön



******
Onnea Bridge! :love: ei tarvinnu odotella yliajalle..:)
Hurjasti voimaa ja onnea SalamaT:lle loppurutistukseen! (y)
 
Viimeksi muokattu:
@lullaby mulla riesana öiset pohjekrampit. Yksi yö nousi reiteen asti, eikä meinannut mennä millään ohi. Noi on ärsyttäviä, koska unet karisee kyllä nopeasti, kun kärvistelee tuskissaan.

@Siida tuo on niin ymmärrettävää! Onhan sulla tuplajännitys!

Täällä ei kummempaa. Mieliala on itsellä aika hyvä. Pariterapiassa ollaan käyty ja harjoiteltu puhumista, sopimista ja sanoittamista miehen kanssa. Siitäkin on aika hyvä fiilis. Vauva liikkuu paljon. Paljon enemmän kuin esikoinen. Muutamat kirppisvaatteet olen ostanut ja itselle imetysliivit, mutta ei vielä oikein muuta ole valmiina. On kai tässä pari kuukautta vielä aikaa. (n) Vointi on hyvä, välillä kävellessä tulee supistus tai muutama, mutta ei kuitenkaan levossa koskaan, eikä kipeitä. Äitiysloman alkua alkaa jo kummasti odotella :)
 
@lullaby mulla riesana öiset pohjekrampit. Yksi yö nousi reiteen asti, eikä meinannut mennä millään ohi. Noi on ärsyttäviä, koska unet karisee kyllä nopeasti, kun kärvistelee tuskissaan.
Huh, karmeelta kuulostaa reiteen saakka yltävä kramppi..! :confused:
Mulla yleensä säärissä ja joskus myös jalkapohjissa/varpaissa, ne tosiaan herättää ainakin tehokkaasti.. Tänä aamuna molemmissa säärissä yhtaikaa, eli ei ainakaan vielä magnesium oo auttanu, kun eilen alotin lisäpuolikkaat. Täytyy kai kokeilla vedenjuonnin lisäämistä iltasin, senkin uhalla että sit yöllä joutuu ravaan vessassa.. Hiukan auttaa sekin kun krampin tullessa jännittää nilkkaa koukkuun niin kipu ei pääse ihan maksimaalisesti valloilleen.

25+6 (puolen tunnin päästä 26+0 :X3:)
 
SalamaT, Joko teillä on pikkunen sylissä?

Minäkin synnärillä. Vedet meni aamuyöllä ja nyt pötköttelen osastolla ja odottelen kunnon suppareita. 3cm oon auki ja kohdun kaulaa oli vöhän jäljellä. Kuulemma hyvä tilanne!! Vauvat raivotarjonnassa molemmat.

Lullaby, noi krampit kielii kyllä magnesiumin puutteesta. Kyllä mää oon syöny vahvaa magnesiumia koko raskauden. Eikai siitä oo mitään haittaa, päinvastoin.
 
Voi vitsit, miten täällä on tapahtunut, kun päivän olin pois palstalta...:LOL:

Onnea sylillinen @Bridge! Nopeasti tahtovat maailmaan tulla nämä meidän porukan pikkuiset:love: Tulehan myöhemmin kun jaksat kertomaan enemmän:)

Joko @SalamaT saa onnitella?!

@Siida lle vielä viimeiset tsemppihalit, täällä ollaan hengessä mukana!! Iso rutistus (sananmukaisesti...) tiedossa ihan näillä hetkillä, voi miten jännää kun ajattelen että sä siellä nytkin jo ähkit ja odottelet ja mäkin oon oikeastaan ihan lähellä... Et oo yhtään tyhmä jos pelkäät, päinvastoin se on ihan luonnollista. Mutta nainen on luotu synnyttämään että annat vaan sun kropan ohjata ja jos se ei tiedä minne mennä, niin kuuntele lääkäreitä ja kätilöitä :rolleyes::love:(y)

@Zoona onpa ikävän kuuloisia noi krampito_O Hienoa kun ootte käyneet terapiassa. Iso elämänmuutos kuitenkin tulossa kun uusi lapsi syntyy, niin hyvä kun olette nyt sitä ennen selvittäneet välejänne.

@lullaby säkin niin pitkällä jo :love: Olisko se parvo nyt jo taaksejäänyt ongelma?! Epäspesifi reaktiivisuus tarkoittaisi kutakuinkin, että kyseinen arvo heittelee ilman tiedettävää syytä. P. S. Esemila on nyt kaksi kertaa tossa listalla, varmaan jäänyt roikkumaan :)

MyMa
 
Pikaiset kuulumiset. Vedet meni eilen aamuyöstä, eli synnytys käynmistyi.i tsekseen. Olin 3cm auki ku tultiin sairaalaan, mutta kunnon säännöllisiä suppareita odoteltiin 5-6h, ennenku ne oikeesti alkoi. Pärjäsin ilman lääkkeitä 7cm saakka, sitten kätilö oli sitä mieltä, että kun kohdun pitäis jaksaa supistella vielä se b-vauvakin ulos, niin oksitosiini pitää laittaa jossain kohtaa ja sitä en kyllä suostu ottaan ilman epiduraalia, eli sain sitten noi kummatkin. Avautuminen oli täysin kivutonta siitä lähtien ja a-vauva syntyi 5min ponnistuksella 3400 ja jotain päälle, en muista tarkkaan. Sitten ooteltiin suppareita hetki..10min ja vaikkei kätilöt hätäilleetkään niin huomasin itte, että syke hidastui b-vauvalla ja heti vaan kun vähän tuntui supparia, niin ponnistin hänet ulos...ehkä minuutissa:LOL: Asettui a-n syntymän jälkeen hienosti pää alaspäin, ei pyörähtänyt mihinkään.

Mutta, sitten alkaakin ihan uusi luku. Aloin vuotamaan. Istukka syntyi ja verta tuli sen jälkeen aivan sairaasti. Menin paniikkiin, koska mulla niinmonta vuotokokemusta taustalla (puhjennut keltarauhaskystä joka vuoti 3l vatsaonteloon verta, sekä tytön syntymässä tullut repeämä, joka vuoti 2l) no, nyt pistettoin paremmaksi. Kokonaisvuoto kaavinnan jäljeen yht 4l. Onneksi mun hb ei ollut pohjalukemissa, vaan vedin rautaa monessa muodossa koko raskauden. Ennen synnytystä otetuissa verikokeissa se oli 130, eli en menettänyt tajuntaani kun vasta salissa saatuani maskin päähän ja nukkumatti otti tajun pois. Kaavinnassa löytyi istukan pala, sekä toinen vuodon syy oli yli venynyt kohtu, joka usein vuotaakin reilummin 1-2l kun alkaa taas supistua kokoonsa. Mulla tämän lisäksi oli jäänyt istukkaa sinne. Mutta siitä selvisin ja kaikesta paniikista huolimatta ja hysteerisestä huudosta kun olin niin paniikissa huolimatta, mulla on täällä kaksi ihanaa murusta ihailtavana. Huomenna laitan niistä kaikista varpaista kuvan❤

Kiitos teille ihanista tsempeistä ja ajatuksista, ne on kantanu ja niistä on saanut voimaa koko tämän prosessin aikana❤❤❤
 
Onnea Siida! Kyllä täällä ovat kaikki varmasti jännittäneet, pääseväthän pikkuiset turvallisesti maailmaan :love: Ja taas tulee mieleen, että luojan kiitos Suomessa on maailman turvallisinta synnyttää. Ja Ruotsissa tietysti (y) Paniikista huolimatta kaikki on nyt hyvin ja vauvoilla ei ole mitään hätää. Onneksi ei tarvinnut hätäsektioon ruveta, kaavinnasta varmasti toipuu nopeammin ja sait varmaan vertakin siinä rytäkässä. Tsemppiä muillekin, missä raskauden vaiheessa olettekin. Mä täällä unelmoin vauva tuoksuisia vaaleanpunaisia unelmia :D
 
Kiva @Siida kun jaksoit jo noinkin paljon kirjoitella! Melkoinen kokemus sulla taas takana, onneksi kuitenkin ponnistusvaihe meni ilmeisen hyvin :) Mutta voi kauheeta, on ollu kyllä raju vuoto:eek: Luojan lykky että Suomessa ollaan, taas tämmöisissä tilanteissa muistaa että kyllä sitä riemumielin niitä veroja maksaa..! Tuo jälkeisvaihehan on äidille juuri se vaarallisin osa synnytystä. Mutta ihan mahtavaa että sitten sait välittömästi avun ja nyt on muruset sylissä:love:(y) Kyllä se olokin alkaa siitä nopeasti parantumaan, kun tuommoisessa onnen hormonin huurussa saa pesiä ❤ Lämpimät onnittelut kaksosista ja varpaan kuvia odotellessa ❤

Nyt ollaan niin kohkattu tästä Siidan kaksoissynnytyksestä, mutta ihan yhtä lailla nyt jännään @SalamaT uutisia!! Hiljaisuus toivottavasti tarkoittaa, että oot kiireisenä nuuskuttelemassa sitä omaa pientä kultaa :love:
 
@Siida Voi että :love: sydin täydeltä onnea sinne! Hurjasti kyllä menetit verta mutta kuten kaikki muutkin sanoi niin onneksi ollaan suomessa! Yöllä kun heräsin taas pissalle niin oli pakko käydä kurkkimassa että joko joko joko! Pitkä odotus on vihdoin palkittu ja nyt he ovat täällä :love: varpuleiden kuvia täälläkin odotellaan!

@SalamaT Miten musta kans tuntuu että siellä ollaan jo nyytti kainalossa :love:

@Zoona Hienoa että terapiasta on ollut apua! Onhan se helpompi tehdä tätä matkaa hyvissä mielin kaksin kun on saanut välejä selvitettyä ja ”avaimet” siihen että kuinka ratkoa kaikki! :)

Ja voihan kääk! Se olisi sitten mun vuoro listan mukaan seuraavana :eek: päivittäin tulee kyllä jo jonkinlaisia supistuksia, välillä kipeempiä ja välillä lievempiä. Mutta jotenkin kyllä sellainen tunne että pitkäksi paukkuu!

Kiuski 36+5
 
  • Tykkää
Reactions: Zoona
Valtavasti onnea Siida!! Ihanaa että kaikki on nyt hyvin, pelottavasta jälkivuotoepisodista huolimatta <3<3 Tulihan noi syntymäpäivän ja -viikkojen tiedot listalle nyt oikein..jos osasin laskee? Kumpi pienistä syntyi ensin, tuliko isoveli ja pikkusisko, vai päinvastoin? :)

Jokos SalamaT:llä on :barefoot:uutisia, ja mikä on esemilan tilanne?
 
Moi kaikki, tyttö syntyi vihdoin viime yönä 00.38, 3400g ja 49cm täyttä rakkautta <3 Synnytin sit koko rahan edestä, ei meinannut lähteä käyntiin ja sittenkin kun lähti, ei juuri edennyt. Vuorokauden kärvisteltyäni tenssillä, kuumalla ja suihkulla olin jo ihan samaa mieltä oksitosiinista ja epiduraalista. Niilläkin meni vielä 16h... eli tyttö syntyi kun vesien menosta reilu 40h, mulla nousi eilen salissa crp ja kuume, tänään nousi vauvankin crp joten on nyt teholla antibiooteilla. Reipas on ollut silti ja hyvä kun hoidetaan heti ajoissa! Aika rankka reissu, täytyy sanoa...

Siidalle isot tuplaonnittelut!!
 

Yhteistyössä