~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Onnea ihanista ultra kuulumisista @MyMa ja @Wintersun !!
Varasin tänään nt ultran ja se on 18.3 jos joku pistää listalle.
Milloin ootte saanu dopplerilla sykkeet kuuluviin? En muista yhtään miten viimeksi sain, sen tiedän että kohtu on taaksepäin kallellaan tai ainakin oli. Vielä ei kuulu mitään.. tänään rv 9+3. o_O

Heippa kaikki! Vieläkin täälä yhdessä koossa ollaan, ei mitään merkkejä ole mistään. Alapään tilannetta en edes tiedä kun ei mitään sisätutkimuksia ole tehty pitkiin aikoihin. Nyt tosiaan rv39+3. Maanantaina se laskettu aika siis ois. HURJAA!!!
Maha on tuolta aivan alhaalta missä kohtu vaihtuu alapääksi ( hyvä selitys :D) nii kireä ja vähän kipeä mutta ei muuta. Sain keittiörempan tehtyä ja aion ottaa suht chillisti.
ens keskiviikkona ois sitten neuvola ja ilmeisesti neuvolalääkäri, varmaan vilaistaan samalla paikkoja...

onnea kaikille jotka nyt kävi ultrassa niin hyvistä uutisista, aivan mahtavaa!! <3
Aina noi uä:t on jännittäviä eikä sitä tosiaan alussa meinannut uskoa että ne kuvat oli tosiaan omasta kohdusta otettuja. Kun tuntuu joskus vieläkin aika ihmeelliselle.

@kirsillevauva kauheen kuuloisia kipuja sulla, onneksi sait sairaslomaa. Onko tilanne yhtään helpottanut? Pitkällä olet jo sinäkin. <3

Täälläkin ollaan vielä kasassa. La tänään. Kipeitä supistuksia tullut kaksi päivää, mutta viimeyönä loppui kuin seinään! Klo 00-08 välillä tulikin enää vain neljä supistusta, mutta nekin kyllä sitäkin kipeämpiä ja tuskaisempia.

Sairaalaan jouduttiin tiistaina, kun raskausmyrkytysoireita alkoi iskemään. Paineet huiteli 150/103 ja proteiinit kolmella plussalla. Laittoivat kuitenkin kotiin kun vauvalla ei ollut hätää.

En oo tuota laskettua aikaa tuijotellut mitenkään orjallisesti, ja mun gut feelig kertoikin et yliajalle mennään (tai siis yli lasketun). Mutta tää parin päivän kipeä supistelu on kyllä saanut pinnan kiristymään ja huomaan että nyt jo vähän ärsyttää :’) tulis nyt vaan ulos! Jos seuraava viikko tai jopa kaksikin on tällasta ni onhan se nyt hirveää!

Nyuu ja 40+0

Närästys ei ole mulle kovin tuttu vaiva, mutta nyt on useamman päivän ollut sellainen tunne kuin närästäisi ihan koko ajan. Selvästi tulee närästysfiilis kun kumartuu vaikkapa laittamaan kenkiä jalkaan, mutta siis seistessäkin ja vaikka syömisestä olisi jo aikaa on jotenkin sellainen tukala olo. Ja ahdistaa kamalasti jos vaatteet kiristää vatsan kohdalta, sekin tuntuu pahentavan oloa. Rennietä ostin eilen, mutten huomannut että sillä olisi ollut mitään vaikutusta. Töihin pyöräileminenkin tuntuu yhtäkkiä kovin raskaalta ja vielä pitäisi neljä kuukautta jaksaa!

18+2

Olisin päivitellyt listaa, mutten viitsinyt kun en ollut varma, onko tarkoitus muiltakin poistaa samalla menneet käynnit ym.

Mä nyt toivon et tää mun sydämen muljahtelu selviäisi. Jos vielä ottaisivat kilpirauhasarvot. Kätilö veikkasi et väsymys voisi aiheuttaa. Voihan sekin olla mut haluan että kilpparit katsotaan vielä.

@Jasmina20 mun doppleri tuli postissa 10+0 ja silloin kuulin ekaa kertaa, mutta vain välillä kuuluu niin hyvin, että laite lukee sykkeet. Mulla on istukka tuossa edessä vähän vasemmalla ja se varmasti vaimentaa kuulumista koska siinä kohdin jos vauva on, kuuluu syke mutta saa etsiä ja vaimea ääni. Keskemmällä mahaa kuuluu tosi selkeästi. Noissa ohjeissa ainakin oli ett vkon 12 jälkeen voi alkaa kuulumaan muttei sekään vielä ihan varmaa ole.

Olisin päivitellyt listaa, mutten viitsinyt kun en ollut varma, onko tarkoitus muiltakin poistaa samalla menneet käynnit ym.

Mä nyt toivon et tää mun sydämen muljahtelu selviäisi. Jos vielä ottaisivat kilpirauhasarvot. Kätilö veikkasi et väsymys voisi aiheuttaa. Voihan sekin olla mut haluan että kilpparit katsotaan vielä.

@Jasmina20 mun doppleri tuli postissa 10+0 ja silloin kuulin ekaa kertaa, mutta vain välillä kuuluu niin hyvin, että laite lukee sykkeet. Mulla on istukka tuossa edessä vähän vasemmalla ja se varmasti vaimentaa kuulumista koska siinä kohdin jos vauva on, kuuluu syke mutta saa etsiä ja vaimea ääni. Keskemmällä mahaa kuuluu tosi selkeästi. Noissa ohjeissa ainakin oli ett vkon 12 jälkeen voi alkaa kuulumaan muttei sekään vielä ihan varmaa ole.
@Wintersun mullakin on ihan kamalia muljahteluita. Monta kertaa päivässä ja mulla oli kilpparit normaalit. En tiedä kans mistä johtuu, mut ens viikolla neuvolassa otan puheeksi. Mulla on joskus ollut tota vaivaa ja se johtui stressistä. Sain siihen Propraalin, mut en tiedä saako raskaana sitä käyttää. Inhottavia ne kyllä on!

Moikka!

Katotaan saanko fiksua tekstiä aikaiseksi. Täällä vauva ja mies nukkuu niin mulla on aikaa kirjoitella!

Eli meidän pieni prinsessa syntyi 1.3. viikoilla 40+2 <3

Sairaalaan lähdettiin karkauspäivänä, kun supistuksia oli tullut sen 8h säännöllisesti. Menin siinä vielä tuhdin mäkkäri-illallisen jälkeen suihkuun helpottelemaan kipuja, kun vedet meni ja sitten tulikin lähtö sairaalan. :’) sairaalassa ei olti yhtään liian aikaisin sillä mulla meni vointi tosi heikoksi, ja niin sitä vaan jäi unholaan kaikki suunnitelmat lääkkeettömyydestä ja ammesynnytyksistä.

Mä kirjoittelen synnytyskertomusta tänne tarkemmin kun pääsen kotio ja tietokoneelle. Tää kännykkänäpyttely on tosi haastavaa ja turhauttavaa. Synnytys ei ollu mikään helppo ja moni asia meni vähän toisin kun ois toivonut, mutta silti oon tosi tyytyväinen, henkilökunta on ollut aivan ihanaa ja kokemus kaikesta huolimatta voimaannuttava, niin klisheiseltä kuin kuulostaakin. :)

Onnea @nyuu prinsessasta, ihana että jäi hyvät fiilikset vaikka ei suunnitelmien mukaan mennykkään.

Oi @Silmu75 varmaan vauva jo alkaa tuntua, ootan jo niin et alkais tuntua, mutta huomenna vasta 14 viikkoa tulee täyteen nii hetki pitää varmaan viel odottaa.

@Jasmina20 ihanaa sydänääniä, viikko sit neuvolassa kuulin kans ensimmäistä kertaa äänet kauon sai etsiä mutta lopulta aika ylhäältä sivusta löytyi. Jätin itse taas loppujen lopuksi dopplerin hankkimatta.

Nt ultra oli viikko sit maanantaina ja olipa outoa ,mutta ihanaa nähdä vauveli. Kaikki oli hyvin. Vieläkään en oikein osaa ajatella että vauva sielä kasvaa, pitää ultrakuvia katsella ja yrittää sisäistää :D

@nyuu Ihan hirmuisesti onnea pikkuprinsessasta! ❤ Mua alkoi ihan itkettämään kun pitkän tien kuljettuanne pääsitte vihdoin perille asti ja nyt alkaa elämässä ihan toisenlainen vaihe! Ikävää, ettei synnytys mennyt kuten olisit toivonut, mutta onneksi vauva on nyt turvallisesti maailmassa.

@kiia-s Odottavan aika on kyllä pitkä kun niin toivoisi tuntevansa ne liikkeet. Eipä ole mullakaan tuntunut mitään sen jälkeen, mutta jos tässä joku ilta taas, niin ehkä sitten alan epäillä vauvan aiheuttamiksi.

Moikka!

Katotaan saanko fiksua tekstiä aikaiseksi. Täällä vauva ja mies nukkuu niin mulla on aikaa kirjoitella!

Eli meidän pieni prinsessa syntyi 1.3. viikoilla 40+2 <3

Sairaalaan lähdettiin karkauspäivänä, kun supistuksia oli tullut sen 8h säännöllisesti. Menin siinä vielä tuhdin mäkkäri-illallisen jälkeen suihkuun helpottelemaan kipuja, kun vedet meni ja sitten tulikin lähtö sairaalan. :’) sairaalassa ei olti yhtään liian aikaisin sillä mulla meni vointi tosi heikoksi, ja niin sitä vaan jäi unholaan kaikki suunnitelmat lääkkeettömyydestä ja ammesynnytyksistä.

Mä kirjoittelen synnytyskertomusta tänne tarkemmin kun pääsen kotio ja tietokoneelle. Tää kännykkänäpyttely on tosi haastavaa ja turhauttavaa. Synnytys ei ollu mikään helppo ja moni asia meni vähän toisin kun ois toivonut, mutta silti oon tosi tyytyväinen, henkilökunta on ollut aivan ihanaa ja kokemus kaikesta huolimatta voimaannuttava, niin klisheiseltä kuin kuulostaakin.
❤

Meillä on ollut jokseenkin rankkoja viikkoja, jotka ovat todella kysyneet voimia. Palstaileminenkin jäi kaiken keskellä ja kun täällä tapahtui sillä välin kummia ulkoasu muutoksia, oli koko keskustelu hukassa...

Minut otettiin viimeiseltä äitipoli kontrollikäynniltä käynnistykseen. Silloin oli menossa 39+2 ja jaksaminen alkoi olla ihan lopussa, kun synnytyspelko ja kivut vei kaikki voimat. Synnytys käynnistyi kolmen päivän käynnistelyn jälkeen ja meidän pieni pakkaspoika syntyi alateitse 39+5 lauantainaillalla 8.2. Syntymäpaino oli 3100g ja pituus 48cm. Synnytys oli todella rankka ja pitkä pään virhetarjonnan vuoksi, mutta ihmeen kaupalla selvisin siitä omin voimin. Eppari jouduttiin tekemään ja vähän tuli repeämiäkin. Syntymän jälkeen hetken tilanne oli rauhallinen, mutta sitten poika vietiin vastasyntyneiden teholle hoitoon. Hän ei oikein sopeutunut kohdun ulkopuoliseen elämään ja siksi keuhkot ei ihan toiminut riittävän hyvin. Tehohoitoa ja -valvontaa poika sai viikon verran. Minä kotiuduin ennen poikaa ja kun poika kotiutui, ehdittiin pari päivää olla kotona, kunnes minä jouduin takaisin sairaalaan. Muutaman päivän olin kohtutulehduksen takia hoidossa. Nyt ollaan parisen viikkoa kotosalla toivuttu ja opeteltu uutta arkea.

Aislinn83guest
Kirjotan pikavastauksen kirjautumatta, voi ettö paljon onnea @nyuu siis aivan ihanaa!!!!! Pieni tyttö on nyt vihdoin täällä!!!! Onnea vielä kerran! Jäämme odottelemaan sun synnytyskertomusta.

ja omat kuulumiset, vielä yhdessä palassa. :( 40+1 siis tänään. Vähä alkaa pelottamaan kun lukenut mm miten istukka alkaa vanheta ja jos vauva ei saakkaan happea kunnolla jne. Huomenna neuvolalääkäri, katotaan miltä paikat näyttää..

Suuren suuret onnittelut pikkuisesta @nyuu. Ihanaa vauva-arkea teidän perheelle.
@Jantzu paljon onnea! Rankka alkutaival teillä, mutta hienoa että nyt olette päässeet vauva-arjen syrjään kiinni.
Onnea ja tsemppiä myös jokaiselle muulle vaiheisiinne.
Täällä typy nyt jo 5 vkoa! Mihin aika oikein menee... juurihan sitä oltiin vasta jännittämässä ekaa ultraa. 2,5 vkon päästä on ristiäiset. Typy on superkiltti ja rauhallinen pakkaus. Paljon pitkäpinnaisempi kuin veljensä. Hän nukkuu jo viidenkin tunnin pätkiä öisin. Mä toivuin mun syöksysynnytyksestä jo kahdessa viikossa ja ollut sen jälkeen olo niinku ei olis synnyttänytkään. Kesää tässä jo alkaa odotella...

Haikara matkalla

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

Millionnea ... 3.ICSI... toinen ja kolmas (poika2010) ... 25.1.2020 x2 (????)

Nonnakka ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 1.3.2020
Aislinn83 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 2.3.2020
Karhurouvanen ... 2.IVF/1.PAS ... ensimmäinen... 26.4.2020
kirsillevauva ... luovutetut munasolut, 2.PAS ... neljäs ... 30.4.2020
miumiu_82 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... ??.4.2020
rouvaNiisku ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 7.5.2020
Aallotar19... enkelipoika rv 27...IVF/lahjasolut....20.5.2020
Pupuna112 1. IVF.....ensimmäinen.... 25.6.2020
Silmu75 ...1.IVF 1.PAS (lahjamunasolut)...ensimmäinen... 30.7.2020

Puhalluskukka......1. ivf..........kolmas.....18.8.2020
Ensikatse...1 ivf...... kolmas......24.8.2020
Seesam78... 1.IVF (lahjamunasolut)..... ensimmäinen.....30.8
Ellinoora38....2.ivf......ensimmäinen...............2.9.2020
Kiia-s..... 2 ivf/1 pas......toinen......2.9.2020
Wintersun......1.ICSI, tuoresiirto.....9.9.2020
Jasmina20..................toinen....27.9.20
MYMA................2 IVF.............toinen......8.10.2020

Tulevat tapahtumat

kirsillevauva:
6.3 neuvola
3.4 sairaalakontrolli radin takia

Pupuna112:

Karhurouvanen

Aislinn83

Ellinoora38

10.3. neuvola
30.3. neuvolalääkäri

Silmu75
18.3. rakenneultra

Aallotar19

Puhalluskukka

kiia-s

Jasmina20
24.2 neuvola

Seesam78
24.2 nt-ultra
17.4 rakenneultra

Wintersun
26.2 nt-ultra

Maaliin päässeet
SalamaT
... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 41+2 ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 39+1 ... 19.12.2018
Miitta37 ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 27.12.2018
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 4.1.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 38+0 ... 14.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 14.3.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 36+0 ... 28.4.2019
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 38+2 ... 29.4.2019
atvk87 ... 1.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen... 39+6 ... 22.5.2019
Pimpula76 ... 4.IVF lahja-alkio+lahjasolu/ 3.PAS ... seitsämäs ... 38+1 ... 28.5.2019
love- ... 3.IVF/ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 41+3 ... 20.6.2019
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI/3.PAS ... kolmas ... 39+0 ... 7.7.2019
MaiMei ... 4. IVF/1. PAS... toinen ... 39+6 ... 23.7.2019
Katti75 ... 3.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 29.7.2019
Ihanapa ... 2.ICSI/4.PAS ... ensimmäinen ... 42+1 ... 4.8.2019
gemmy ... 4.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 6.9.2019
hillan_kukka ... 4.IVF/2.PAS ... toinen ... 38+1 ... 16.9.2019
Ramiina ... 2.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 39+1 ... 23.9.2019
Domi ... 5 IVF/1.PAS (18. siirron) jälkeen "luomu" (scratshing) ... ensimmäinen ... 41+6... 11.10.2019
Noran ... 2.IVF/5.PAS ... toinen ... 39+4.....23.11
Rusakkonen ... 6. IVF ... ensimmäinen ... enkelipoika 36+1 ... 01.12.2019
BlackCat ... 1.ICSI/2.PAS ... toinen ... 19.12.2019

shelterme ... 1.IVF/ICSI/1.PAS... toinen ...29.1.2020
Sukkis ... 1.PAS (luovutettu munasolu + siittiöt) ... 40+6, 12.2.2020
[email protected] ... 1.lahjasoluhoito ... toinen ... 40+0, 10.2.2020
Jantzu ... 5.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 39+5, 8.2
nyuu ... 2.lahjasoluhoito/1.PAS ... ensimmäinen ... 40+2, 1.3

Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnö