~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Mandalan kanssa hyvin samoja ajatuksia, edelliskerran kemiallinen kummittelee aika paljon mielessä.ilman sitä kokemusta olisin varmaan aika paljon innokkaampi nyt.

Päivä kerrallaan, ei tässä muu auta. Meinasin ensin testata huomenna, onko viiva lähtenyt tummenemaan, mutta sitten totesin ettei siitä ole hyötyä (voi vaan saada ylimääräisiä sydämentykytyksiä). Mitenkään en voi itseäni suojella siltä tuskalta, joka tästä voi tulla, joten täytyy nyt vaan olla raskaana kunnes toisin todistetaan.

Eilen ja tänään on illasta ollut paha olo, ihan saa oksennusta pidätellä. Ruoka maistuu myös aika huonosti, ihan saa pakottaa itsensä syömään säännöllisesti.

Mukavaa, että tulee lisää alkutaipaleella olevia! On kiva lukea samassa vaiheessa olevien kokemuksia ja ajatuksia, samalla myös teidän pidemmällä olevien juttuja on ihana haaveillen lukea. Tasapuolisesti onnea matkaan ja hyviä hermoja kaikille :)
 
Mandala tiedän hyvin tunteen. Hyvin muistissa kevään kemiallinen ja vaik digikin sanoi tällä kertaa raskaana 2-3, en oo pystyny pahemmin riemuitsemaan. Vasta ku kuulin verikokeen tulokset, oon uskaltanut vähän hengittää, mutta mikään ei ole varmaa vielä.

Nyt tuli uusi huolenaihe. Tein tänä aamuna digin (halusin katsoa, onko mitään kehitystä tapahtunut) ja tulos näytti raskaana 2-3 vaik pitäis jo näyttää 3+. Nyt iski kauhee paniikki, onks siel jotain kamalaa tapahtunut. Pitäiskö mun mennä uudelleen verikokeisiin? Tää epävarmuus räjäyttää mun pään...
 
Mintikka - ehdottomasti verikokeeseen, niin saat mielenrauhan takaisin. Olen noista viikkonäytöllisistä googletellut, monelle tuntuu aiheuttavan turhaa päänvaivaa. Siksi jätän itse väliin, en pysty tilannetta auttamaan mitenkään testaamalla kotona. Verikokeisiin luotan enemmän, näkee sen tuplaantumisajan. Toivottavasti vika on nyt testissä ja sen viitearvoissa!
 
Minä en noita digejä ollenkaan tehnyt vaikka monesti haaveilin että saisi siinä nähdä raskaana tekstin. Monelle tullut niistä ylimääräistä huolta. Virtsankin vahvuus voi niin paljon vaihdella ettei niihin viikkoihin kannata luottaa. Kannattaa kyllä käydä verikokeessa jos se mieltä rauhottaa :)

Tänään herätty yhtälailla väsyneenä ja vähän huono vointisena. Varmaa väsymyksestä johtuu. Yöllä heräilin useasti ja ei sekää helpota tilannetta. Saa nähdä joutuuko aamulla alentumaan ja soittamaan töihin että vaikka mahatauti tai jotain :( ajattelin neuvolaan sitten soittaa että onko niissä mun verikokeissa ollut jotain, esim hemoglobiini alhaalla.
 
Caro87 minä täällä olen jo keskiviikosta asti potenut saman tyyppistä krapulaa, väsyttää ja on paha olo (hönttö olo), mutta ei kuitenkaan okseta... Töissä lepäilin keskiviikkona sohvalla ja höpisin josko ois vatsatauti tulossa. Yöunet reilut 9h + siihen sitten vielä 2-3h päiväunia, mutta siltikään ei oikein mitään jaksaisi tehdä.

Kylläpä kaksi viikkoa tuntuu pitkältä ajalta. Tiistaina olisi nyt varhaisultra, jossa nähdään onko siellä oikeasti joku oikeassa paikassa. Ja saan vihdoinkin lopettaa nuo luget. Olen myös pohtinut, että jos ne ovat osasyynä huono vointisuuteeni...
 
Mintikka, älä ota stressiä digistä. Kyllä sen 3+ vielä saat :) Mä tein 5+0 ja sain 2-3 ja seuraavan tein 5+3 ja tuli kolme +. Kuhan ei nyt viikot lähde laskemaan niin kaikki varmasti hyvin!

Eilen tuli ystävän häitä vietettyä ja hyvin sitä jaksoi tanssia kolmeen asti :) Mulla hyvin vähäoireinen tämäkin raskaus ollut, ei pahoinvointia, nälkä vaan tiheämmin eikä mitään kamalaa väsymystäkään. Edellinen keskeytynyt oli myös joten yritän olla ottamatta stressiä :)
Nyt pitäis saada täsrä tukasta joku 50 pinniä irti ilman että lähtee hiuksetkin mukana, tästä mä en tykkää kun käy kampauksella ;)

6+5
 
Mintikka joo ne digit voi olla petollisia juurikin kun odottaa sitä 3+ tulosta. Mulla myös eka tehty digi pp10 antoi 2-3 (kemiallisessa antoi 1-2) mutya ei sekään oikein rauhoittanut. Sekin vielä että oikeasti kukaan ei pysty varmuudella sanomaan paljon se arvo pitää olla että saa 3+. Tässäkin ketjussa nähty yli 4000 hCG arvo ja digi antanut 2-3, vaikka usein sanotaan että raja-arvo olisi muka 2000.

Ehdottomasti suosittelen uutta verikoetta mielummin. Jossain vaiheessa vaan ne kotitestit alkaa olemaan epävarmoja kun ei nekään loputtomasti tummene jne. Verikokeen seuraaminen on hyvää väliaikapuuhaa kun odottaa varhaisultraa :D

Se on jännä juttu kyllä miten ne pelot on niin voimakkaita, että mullakin alkanut kaksosraskautena ja eka verikoearvo oli todella korkea niin ei sekään rauhoittanut sitten kuin pariksi päiväksi. Sen takia kävinkin rv5 uudessa kokeessa ja sitten rv6+4 varhaisultrassa. Pitkiä on päivät niiden välillä kyllä. Eikä ainakaan itseä aivan totaalisesti eikä todellakaan pysyvästi rauhoittanut. Varmaan juuri sen takia että älyttömän pienillä oireilla menty alusta asti.

Caro kuuntele kroppaasi ja ota vapaata jos siltä tuntuu, sanon minä!

Rv 9
 
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 29.4.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Aanis ... 1.IVF ... toinen ...
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
iinukka1 ... 2.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 13.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
Maria_V ...
Jezebel78 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 7.6.2016
annila ... 5.ICSI ... toinen ... 21.6.2016
Mintikka ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 18.6.2016
Lia_ ... 2. ICSI ... ensimmäinen ... LA 22.6.2016


Tapahtumia tulossa :)

Mandala - 1. neuvola 21.10. - rv9+3
Kop kop - veriseula 21.10 - rv10
Henrietta- - ultra 26.10. - rv8
iinukka1 - ultra 27.10. - rv11+4
Peppermint - ultra 27.10. - rv10+6
Caro87 ... nt-ultra 30.10. -
lullaby - neuvola+lääkäri 2.11. - rv14+5
Mintikka - ultra 3.11.
Kop kop - np-ultra 3.11 - rv11+6
Lia_ - ultra 5.11
annila - ultra 6.11.
Kop kop - - 1.neuvola 9.11 - rv12+5
Peppermint - np-ultra - 9.11. - rv12+5
iinukka1 - neuvola 23.11.


Maaliin päässeet :love:
 
Viimeksi muokattu:
Lia jätin sut laittamatta kun mainitsit, että laitat itse itsesi sitten kun asia varmistuu enemmän. Meinasin eka laittaa, mutta olin ihan plussauksen jälkeen alussa kyllä itse ainakin jotenkin taikauskoinen kaiken suhteen, joten en halua tehdä huonosti kellekään muullekaan, nää on tärkeitä asioita :) :D

Paljon kaikkea jännää tulossa kaikille, kyllä pääsee jännittämään mukana :love:

Laittakaahan mulle laskettuja aikoja yms tietoja jos puuttuu vielä. Sitten tuohon nimilistaan voi laittaa lasketun ajan vaikka punaisella tai sinisellä kun sukupuoli jossain vaiheessa varmistuu :) Sinne on kyllä ikuisuus jos toinenkin matkaa vielä, mutta askel kerrallaan eikös ;)
 
Huh, pikkasen helpottaa kuulla, et tota digisekoilua tapahtuu silloin tällöin. Taidan mennä täs uudestaan verikokeisiin, ku seuraava käynti ois ultra 3.11. Täs menee muuten hermot sitä odotellessa.

Ai niin, mun LA 18.6.2016
 
Voi vitsit, ei nämä jännitysmomentit lopu :unsure: eilen kerran illalla vessareissulla pyyhittäessä valkovuoto oli vaaleanpunaista ja nyt aamusta pyyhittäessä hieman rusehtavaa... Mulla ei oo mitään tuhruja/vuotoja ollut niin kyllä se pistää miettimään. Toivottavasti ei lisäänny! Ultrakin oli sillon perjantaina niin ei kai enää sunnuntaina sen pitäis ärsyttää tai vuotaa..
 
Henrietta tuttu tunne :unsure: mulla edelleen yli kuukauden jälkeen tuhruaa. Yksi päivä tuli todella olemattoman vähän niin siitäkin sain päähäni jo, että onkohan kaikki ok nyt kun sitä ei tulekaan :D nyt sitten taas eilen kävelylenkin jälkeen tuli vähän reilummin haalean värjääntynyttä valkovuotoa. Mutta siis joo kyllä se tuhru voi olla harmitonta kun paikat on niin herkkänä, eikä se aina tarkoita että tulee kohdusta.
Toivotaan että pysyy kurissa!! (y)

Mulla on kyllä ny ollu pirun vaikeaa saada hampaat pestyä kunnolla :coffee: takahampaita harjatessa tulee yökkäiltyä ihan mahdottomasti että joskus tulee melkein aiemmat ruoat ylös :sick: aamusin ihan vakio, illalla saa ehkä psyykattua itsensä sillai ett takahampaatkin on sitte jotenkin pesty :ROFLMAO:

9+1
 
Viimeksi muokattu:
Paljon tekstiä tullu edellisen jälkeen, ensinnä tervetuloa kaikille uusille!
Toivottavasti haunooran tyhjennys onnistui ja pääset pian asioissa eteenpäin! Kiva myös että jaksat pitää yllä positiivista mieltä näin kurjan asian keskellä, siitä tuskin on ainakaan haittaa jatkossa, ja odotellaan sua sitten takasin tänne.. sitten seuraavaks 9 kuukautta :) onnea ja voimia vielä tuleviin aikoihin!
Henrietta- Varmaankin tuollainen hailu punerrus on ihan vaaratonta ja sitä normaalia alkuraskautta.. uä on siis viikon päästä, pystyskö sitä aikastaan jo tälle viikolle, jotta sais mielenrauhan?

Eilen kerroin tilanteesta veljelle ja pojalle, aattelin että ihan siltäkin varalta kun asuu tossa lähellä, että jos kuitenkin tulee jotain yllättävää ikävää että pitäs kiireesti lähtee autolla äitiyspolille/ensiapuun tms. niin ois velikin valmiudessa eikä tarvis siinä vaiheessa alkaa selitteleen koko hommaa alusta.
Eli ei tässä vieläkään mitään helpotuksen huokasuja oo tullu, eikä tavallaan vieläkään haluis päästää itteensä kiintyyn siihen raskaus-ajatukseen... ehkä se alun ajatus "ei tästäkään varmaan mitään tuu" on varovaisen hiljalleen alkanu vaihtuun "voiskohan tästä nyt oikeesti tullakin jotain"..! Mutta periaatteessa takaraivoon on iskostunu erään vanhan dokumentin osuva nimi Uskon vasta kun pää näkyy.
Oon yrittäny tarkkailla alamahan pintaa sillee puoli-istuvassa asennossa, ja ihan kun siinä välillä jossain kohtaa ihon pinta väreilis ja kohoilis, mutta voihan sekin olla vaan kuvitelmaa.. tai tiedän mitä näen, mutta voihan sekin johtua jostain ihan muustakin kun siitä mitä toivois....harmi ettei yleensä muuten oo tullu kytättyä mahaa että tekeekö ilmankin raskautta tollasta :D
 
Kiva juttu kun mandala sultakin löytyy vähän jo oireita!

Lullaby mä en oikein tiedä viittinkö aikaistaa ultraa tai jos ei uutta tai kirkasta vuotoa tule niin pidän tuon ajan, tuntuis jotenkin hyväktä kun sillon jo 8+0 mutta katsotaan miten mieli kestää :) neuvolaankaan en oo vielä soittanut, aattelin maanantaina soittaa ultran jälkeen. Kyllähän niden on aika annettava vaikka ei olis aikoja enää vapaana? Haluaisin osallistua siihenyhdistelmäseulontaan niin eikös se verikoe oteta viikolla 10+?

Vitsit jos tuo väreily olis jo pientä liikehdintää?! Aika ihanaa :love: otko käyny vielä neuvolassa kuuntelemassa sydänääniä!
 
Seulan verikoe otetaan rv9-11 ja uä 11-13.
Kai neuvolan velvollisuus on aika järjestää ja ääritapauksessa antaa ainakin seulalähete ja tilata uä-aika että niihin pääsee ajoissa jos ei muuta.

Pakkohan se on käydä vähintään kerran viikossa kuuntelussa kun ei niistä värinöistä kuitenkaan mitään varmaa voi vielä päätellä.
 
Viimeksi muokattu:
Mä oon yrittänyt painella tuolta häpykummun päältä, että jos tuntuis yhtään mitään. Lukenut kuitenkin, että tässä rv8-9 kohdun koko liikkuisi siinä appelsiini - greippi - akselilla, että vois luulla jotain tuntuvan. Mutta ei kai se mitenkään kova välttämättä edes ole vaikka olisikin suurentunut.
Alamahan pömpötys kyllä ei meinaa hävitä vatsaa kovasti sisään vetämällä, mutta turvotustahan tuo varmasti on. Ainakaan ei välttämättä tarvis mahan pullahtaa ulos hirveen ajoissa mun mielestä. Nähnyt kuitenkin rv11 mahakuvia joissa joillain ollut jo aivan täysin selvä raskausmaha :eek:

Mistä tuli myös mieleen, että hitto meillä on firman bileet kun mulla on 11+5 ja jos en juo alkoholia jään 100% varmasti kiinni, näille ei mene mitkään selitykset läpi. Ois kyllä kiva jos sais sen nt-ultran just ennen sitä käytyä :unsure: mutta sitä päivämäärää ei saa itse valita eikös se niin ole?

Hassu tuo mahan väreily :D toivottavasti olisi raskauteen liittyvää :love: Tosiaan itsekin harmitellut joitain asioita, ettei ole tullut ennen tarkkailtua niin ei osaa erottaa nykytilannetta. Tässä pari viikkoa pähkäillyt rintojen kokoa ja nyt olen kyllä vihdoin vakuuttunut, että ne on kasvanut. Mieskin sanoi, että paljon kiinteämmän oloiset. Kipeät ne vieläkin on. Varsinkin kun sängystä yöllä nousee vessaan (nykyään 3 kertaa yössä on vakio :rolleyes: ) niin sattuu aika paljon kun ne 'valahtaa' paikoilleen seisoessa. Ja auuuh sattuu kun kissa tepastelee rinnan päältä pusuttelemaan. Samaa oli silloin joskus isommalla lugeannoksella.
 
lullaby, kuinkas pitkällä sinä olitkaan? :) ihanaa kyllä jos rupeais jotain liikettä näkymään :)

Mä tänään myös yritin painella mahaa kun jostai luin että sen vois tuntee siinä häpykummun yläpuolella :D En tuntenu mitään.

Kävin lääkärissä kun en vaan aamulla kyenny töihin. Sain keskiviikkoon sairaslomaa ja sanoi että soita jos vieläkään ei parempi olo. Ehdotti että kysyisin töissä voisiko saada jotain kevyempää hommaa jossa vois levähtääkkin välillä. En usko että onnistuu mutta pakko kait töissä jo kertoa raskaudesta kun töihin näyttää vaikuttavan.. oisin halunnu oottaa nt ultraan asti.

Tänään on sekä närästäny ja ollu huono olo väsymyksen lisäksi. Ihanaa. Housut puristaa siihe mallii turvotuksesta että tekis mieli ostaa mamma housut mut ei jotenki uskalla vieläkään :D

rv 10+6
 
Mandala - alkoholitonta punkkua mukaan ja kaadat salaa lasiin vessassa? Tai jos bileet baarissa, niin käyt tilaamassa alkoholitonta siideriä tai olutta kun muita ei ole lähettyvillä. :D Itsekin olen miettinyt, että jos tästä pidemmälle päästään niin kova työ on salailussa tiedossa.

Tänään soitin ivf-hoitajalle, oli aika luottavaisen kuuloinen tuon mun verikoearvon (pp14 hcg 179, kaksipäiväinen alkio), että ei halunnut pistää kontrolliverikokeeseen. Ultra varattiin suoraan, 5.11. varhaisultra.

Ehkä mä nyt olen valmis tuohon listaan (pääsee siitä poiskin jos huonosti käy :D), eli tässä tiedot:

Lia_ ... 2. ICSI ... ensimmäinen ... LA 22.6.2016
 
Caro87, mulla nyt 12+5. En kyllä itekään tuntenu vielä oikein mitään selkeetä mahaa painaessa vielä rv10, saati sitä ennen, ehkä korkeintaan makuultaan syvemmällä sellasen "möykyn". Nytkään ei aina istuma-asennossa tunnu, paitsi jos on välillä sellanen kovempi (supisteleva?). Kai sellaset kivuttomat supistelut sillon tällön on normaaleja?

Mandala, ei varmaankaan julkisella puolen saa helpostikaan valita uä-aikaa (ainahan voi toivoa itelle sopivaa aikaa), oon käsittäny että ne ainakin täällä päin on hiukan ns. kortilla.. mut en tiä sitten, kai yksityisetkin niitä tekee?
Lia_lta tulikin jo mainiot kikkailuvinkit noiden alkottomien kans ;D
 
Henrietta-joo kaiketi keltarauhaskysta ja jääny ilmeisesti jo huhtikuun punktiosta. Oireili kesällä kojdunulkoisen aikaan tosi kivuliaasti. Epäilivät kipuja eka siitä johtuvaks, mutta myöhemmin sen jo poistuttua kropasta kävin kirurgin luona ultraamassa vatsan, kun epäilivät sappikiviä :D Se totes, että kysta se taitaa juilia. Ja silloin kun oli enempi hormoneja käytössä ja hcg nousussa, kipu koveni. Nyt kun lääkkeet olemattomissa ja hcg ei enää nouse niin kovaa niin on alkanut kystakin pienentyä ja kivut vähentyä. Välillä semmosta sukkapuikolla tökkäilyä enää.

Ei kai neuvolan tartte ottaa asiakkaaksi ylimääräsenä vaan raskaanaolevan ite hakeutua sinne viimeistään rv16kö se oli? Mutta uskoisin, että seerumiseulan saat puhelimitse. Sillai tein itekkin, kun en tahtonut sinne mennä ennen kuin np-ultan jälkeen. Varasin ajoissa labralähetteet ja mulle sopivan ajan ;) Mutta kaiketi kuntakohtasia eroja, koska esim joihinkin varataan ite nt-ultra-aika ja joistakin se tulee kotiin jahka neuvola eka tehnyt sinne lähetteen, kun on käynyt vastaanotolla..

Mahaliikkumisista ;) Mulla ollut aina raskaanaolevan maha, vaikken ollut aiemmin synnyttänyt ja joskus se kyllä muljuu ihan kuin olis yli puolenvälin :D Siis silloin kun ei ole raskaana. Nyt ei oo vielä näkyny/tuntunu mitään. Esikoiseta tunsin ekat liikkeet joskus rv16-17. Niitä ootellessa <3

MANDALA siis vuotaako sulla välillä vieläkin? Mä saan aina p...ahalvauksen kun lorahtaa:( Onneks vaan lähinnä vaaleanruskeaa ja jonkun verran lugemömmöö. Loppuis jo.

Joku mietti digin puuttuvaa 3+aa, mene labraan, älä luota digiin ;) Mulla oli nipinnapin yli 4000 ja mittari näytti 2-3.

Rv9+5
Ps. Nää viikot menee hitaasti
 
Lia, hyviä vinkkejä pikkujoulukauteen! (y) Minäkin olen tässä pohtinut, että miten selvitä siitä.

ON:
Onko kellään muulla ollut repiviä kipuja molemmilla puolin vatsaa? Jossain munasarjojen tienoilla? Tuntuu, ettei pysty yöllä kääntymään. Tai jos siinä onnistuu, niin aina herää. Uh! Voiko johtua punktiosta vielä? Vai mistä? Ja mikä neuvoksi? Menee hermot! Ja tilanne pahenee, jos vähän urheilee ja helpottaa jos ei tee mitään. Ei viitsisi heittäytyä ihan sohvaperunaksi moisen takia... Äh! En ymmärrä. Vinkkejä? :confused:

Mulle voisi lisäillä LA 21.6.2016 ja sitten tapahtumiin 6.11. varhaisultra
 
Caro jee sulle tuli kuin tulikin sitten kunnon liuta raskausoireita :D

Annila
mulla ei ole noita repäisykipuja ollut kuin ihan yksittäisiä siellä täällä tässä matkan varrella. Ei kai niihin valitettavasti oikein mitään "parannuskeinoa" ole, joten niin kuin raskauteen yleensä kai suositellaan niin kuuntele kroppaasi ja tee asioita sen mukaan.

kop kop joo vielä sitä on jonkin verran tullut. Toisaalta nyt viime päivinä ollut enemmänkin sellasta tummemman sävyistä valkovuotoa enemmänkin kuin ihan tuhrua. Kyllä sitä itekin toivois, että vois olla ilman pikkuhousunsuojaa edes jonkin aikaa tässä, mutta minkäs teet :D

Lia joo hyviä vinkkejä muuten! Just se viini on vaan ainoa mikä olisi ongelma, koska alkoholittomat viinit on ihan hirveitä ja ollaan menossa dinnerille. Toivottavasti muutkin joisi olutta ruoan kanssa niin pystyn alkoholitonta olutta juomaan siinä. Jos nimittäin viinejä tilataan pöytään niin voi mennä vähän vaikeaksi :D

Yyh mikä typerä yö, olen heräillyt vähän väliä. Siis sen muutaman vessareissun lisäksi sellanen tunne, että olen pyörinyt sängyssä jonkun verran. Eikä sitten enää edes nukuttanut klo kuuden vessareissun jälkeen yhtään.
Ja herätessä oli jotenkin sellanen tunne, että en kyllä varmasti ole edes raskaana enää. En tiedä mistä johtu, mutta aamusella kun rinnat ei tuntunut melkein yhtään kipeältä niin se varmaan vahvisti sitä :unsure:
Hampaiden harjaus meni taas kyllä ihan yökkimiseksi ja jouduin lepäämään jonkin aikaa sängyssä vaatteet päällä kun tuli muutenkin huono olo. Ja nyt sitten taas töissä tissejä painellessa tuntuu kipeiltä. Että en tiedä mitä mun pää kikkailee :cautious: Mutta tekee kyllä oikeasti mieli käydä ultrassa tässä ennen nt-ultraa. Varmaan soittelen aikaa ensi viikoksi.

9+2
 
annila, mulla on töissä tullu parikertaa mutta yöllä ei. Jännä miten joillekin niitä tulee ja toisille ei. Mä luulin että niitä tulee joka tapauksessa mut eipä oo näkyny. Normaaleja ovat vaikka varmasti inhottavia yöllä :) Mulla punktiosta on muutama isompi rakkula ollut jotka varhaisultrassa näky. Nekin on kyllä kipuillu välillä että voihan sekin olla että punktiosta villiinty. Raskaus kuitenki usein pahentaa.

Mandala, joo mullaki on inhottavaa yöheräilyä :( heräilen normaalistikki mutta nyt vielä pahentunu. Aamulla tuntuu ihan kävelevältä zombilta :D

Mä taidan tosissaa olla jotenki myöhäisheränny pahoinvoinnin kanssa. Tänää myös aamusta huono olo. Voi johtua närästyksestäki, tulee nykysin heti kun jotain syö. Pitää varmaa tänää hakea apteekista lääkärin määräämä närästys lääke. Vähä epäilyttää sitä käyttää vaikka lääkäri sano ettei sen ole todettu olevan haitallinen sikiölle.

Tänään poksuu rv 11+0 :) vissiin tämän viikon lopulla voi vähän huokasta :)
 
annila Mulla ainakin tuli muutamia kertoja yhtäkkistä repivää kipua munasarjojen seuduille, etenkin jos nousi nopeesti makuulta tai käänsi kylkee sängyssä. Nyt niitä ei juurikaan oo enää ollu. Ja mulla siis tehtiin pas luonnonkiertoon eli ei välttämättä johdu punktiostakaan.
Mandala Mullahan myös välillä on ollu noita oireiden vähenemisiä ja niiden takia sitte rampannukin 1,5 viikon välein ultrissa. Että eiköhän ne vaihtelut jossain määrin ihan normaaleja oo :) ja sitten ne oireet on taas palannu joidenkin päivien päästä.
Caro87 Kuulostaa melko samanlaiselta miten mulla meni 1. raskaudessa. Luulin jo säästyneeni kokonaan pahoinvoinneilta, kun ne sitten alkoi siinä vaiheessa millon "oppikirjojen" mukaan ois just pitäny helpottaa.. siinä ne sitten jatkui suht rajuina (lähes joka aamu alkoi pöntölle juoksulla kakoon limaa) koko raskauden loppuun. Jospa sä kuitenkin pääsisit vähemmällä :)

Maria_V:stä ei oo kuulunu aikoihin mitään, onkohan kaikki kunnossa, ja miten lääkärissä meni? Entä Aanis?

Tuolla aiemmin joskus väitin etten oo muka tehny turhia testejä enää verikokeiden jälkeen,.. no mitäs vielä, löysinkin vessan kaapin jemmasta jonku liuskarivin mitkä on tehty pp15, 16, 19 (eli 5+5) ja 6+5! Verikokeet otettiin pp10 ja 13. Enhän mä tollasia muistanu edes olevankaan :D kai noita on sitten tullu kytättyä oireiden vähentyessä... Melko tasavahvoja viivoja niissä kaikissa näkyy olevan, paitsi viimesin o-liuska on selvästi muita tummempi.
 
annila - Mulla on vähän väliä pientä kipua munasarjoissa, eilen illalla pisti oikein kunnolla. Vuorotellen suonenveto jossain (niitä mulla ei ole ollut muulloin lainkaan, myös kevään kemiallisessa oli) ja sit taas nipisti vatsaa. Ilmeisesti keltarauhaseen liittyy nuo munasarjojen kivut yleensä.

Sohvaperunaksi sitä tässä välillä itsensä tuntee, tänään suoraan töistä sohvalle ottamaan kahden tunnin unet. Ja silti olisin valmis taas nukkumaan.

Onneksi töissä on kiire ja rankkaa, niin ei liikaa ehdi googlettelemaan oireita ja miettimään asioita. Tällä hetkellä tuntuu yhä vahvemmin siltä, että odotan sinne varhaisultraan asti jos mitään vuotoja ei tule. Siihen asti verikokeet ja raskaustestit poissa pelistä (JOS maltan :LOL:). Vaikka nyt saisi kuinka hyvän tuloksen, voi koko homma olla loppu viikon kuluttua. Olen kuitenkin niin alkutaipaleella vasta, että riskiviikkoja on vielä monta edessä.

Lullaby - mä kanssa kirjoittelin aiemmin toiseen ketjuun, että en tasan tarkkaan säästele mitään testejä. No, tuollapa niitä on kolme kappaletta kun en ole raaskinut heittää pois. ;)

4+6, aika matelee...
 

Yhteistyössä