~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Ai niin, hampaidenpesusta taisi parikin kirjoitella. Mulle toi yökkiminen on normaalia, tekee välillä tiukkaa ihan ilman raskauttakin. Apteekista saatava vaahtoamaton tahna on mulle ehdoton (loppui samalla myös aftojen tulo siihen pisteeseen) ja usein aamuisin pesen hampaat osissa. En edes yritä harjata kahta minuuttia putkeen jos tekee pahaa, vaan ensin vaikka ylhäältä - laitan välissä hiukset - ja sitten alhaalta. Jos tämä on mulle normaalistikin vaikeaa niin saas nähdä mitä on edessä... :D
 
Eilen tuli käytyä yksityisellä verikokeessa ja tänään kuulin tulokset. Oli kyl aikamoinen shokki. Arvot oli vaan 1108 eli viitearvojen alapuolella. Iski paniikki ja soitin ivf hoitajalle ja huomenna menen uudestaan verikokeisiin. Sano viel, et jos aikaistettais sitä ultraakin, mutta mutta... jos sinne asti ees päästään.

Oli aika rankka päivä töissä, ku oli itku kurkussa koko ajan (oon vielä asiakaspalvelussa). Nyt ku ollaan päästy kotiin, tää on ollu yhtä vetistelyä koko ilta.

Googletin myös ottaakseni selvää noista arvoista, eikä sieltä mitään hyvää kuulunut. Kyllä täs täytyy pikkuhiljaa valmistautua keskenmenoon, siltä se aika vahvasti rupee näyttämään.
 
Mintikka, voi ei :( se on kyllä hirveetä olla töissä jos on saanut huonoja uutisia. Paljonko arvon pitäisi tuossa viheessa olla, että onko paljonkin heittoa viitearvoihin? Nuohan kuitenkin ovat niin yksilöllisiä..

Mä kävin eilen ostamassa kokoa isommat rintsikat kun on tuntunu vähän tiukoilta vanhat. Sama ympärys mutta kupin isommat ja hyvin sopivat :D ehkä jopa nekin aika naftit. Yöllä rupes heti mietityttään, kun tuli pari kertaa sellaisia kuuman aallon tapasia, mutta lievempiä mitä mulle tulee menkkojen aikaan. Lugethan lopetin viime ultran jälkeen. En muista oliko se tässä vaiheessa millon keltarauhanen surkastuu pois ja istukka ottaa kokonaan tehtävät hoitaakseen.
 
Mä en oo vielä viittinyt käydä ostamassa uusia rintsikoit vaikka rinnat selkeesti turpeat ja isommat ollut plussauksesta saakka. Illalla kun ottaa rintsikat pois niin on sellaset kivat punaset jäljet :unsure: Arat on myös, oon sellainen vatsalla nukkuja niin aina kun kääntyy vatsalleen niin kyllä tuntuu!

Eikös se istukka rupea ottamaan isompaa roolia viikolta 8 alkaen. Tai ainakin mulle lääkäri sano viime viikolla kun on tuo kysta että jos nyt reilun viikon sisään pitäis leikata pois ja keltarauhanen lähtis samalla niin raskaus keskeytyisi mutta että paremmat mahdollisuudet sitten kun viikkoja jo 8+.

Miten sitä aattelee että hyvinhän sinne ultraan jaksaa 1,5 viikkoa odotella ja nyt se aika vaan matelee! Onneksi sitä tuhrua ei oo tullut enää maanantain jälkeen, toivottavasti vain jotain hyvänlaatuista oli ja maanantaina ultrassa vielä kaikki hyvin :love:
 
Mintikka voi ei :( :( tämä on niin hiton epäreilua joskus ettei voi edes käsittää. Toivotaan kuitenkin vielä, että arvo pompsahtaisi ylös seuraavaan verikokeeseen mennessä!!

Lia mulla se hampaiden harjaus ottaa koviten takahampaiden takia. Tuntuu ihan samalta kun lääkäri tutkisi nielua sillä puutikulla eli en vaan pysty olemaan yökkimättä. Iltaharjaukset on nyt mennyt ihan hyvin, mutta aamulla on muutenkin kaikki jotenkin herkemmällä. Toivottavasti sulla ei pahene jos nyt jo ongelmia :D

Caro mä olen lukenut, että kuumat aallot liittyy raskauteen. En muista oliko tyypillisesti missä vaiheessa raskautta, ilmeisesti ei ainakaan ihan ihan alussa, mutta olethan säkin jo kohta ekan kolmanneksen käynyt läpi!
Onnea uusista rintsikoista! :D Mulla on kai jotenkin sen verran väljät kupit mun rintsikoissa, ettei ole tarvinnut uusia miettiä vaikka kasvua on ollut hieman.

Mä muistan lukeneeni, että se olisi jossain viikolla 12 kun istukka olisi kokonaan toiminassa. Voin muistaa väärinkin!

Tänä aamuna heräsin onneksi paremmalla fiiliksellä, että kyllä tässä raskaana ollaan vielä. Kummallisesti jugurtin syömisen jälkee tuli vielä huono olo, eikä meinannut mennä pois vaikka mutustelin ratikassakin vielä bevita keksiä. Toivottavasti ei menisi ainakaan huonompaan suuntaan, koska jos syöminen ei jossain vaiheessa auttaisi niin en tiedä miten pääsen aamulla ulos kotoota o_O

Ja tosiaan kyllä se aika matelee täälläkin :notworthy: varsinkin kun nyt on vaan tämä neuvola eikä mitään kunnollista tekemistä, kuten ultraa, vielä ainakaan buukattu. Jotenkin kai odottelen, että pääsis niitä sydänääniä kuuntelemaan, mutta se perkeleen dopplerikin on vielä ilmeisesti jossaa huolintaosastolla Kiinassa tracking tietojen perusteella :mad: Kohta ostan sieltä raskauskeijusta kyllä ja myyn pois sitten kun joskus tulee se toinen :X3:
 
Mandala tsemppiä neuvolaan? Etkös sä oo espoolainen? Ne ei taida neuvolassa kuunnella sydänääniä? Toivotaan että dopleri saapuisi pikimmiten! Mä voin ostaa sit sen kiinaversion sulta jos sinne asti pääsee ja meinaat tilata uuden!
 
Helsinkiläinen :) Jotenkin mä olen nyt ihan varautunut, että se neuvolatäti on sellanen vanha tätihahmo (nimi kuulostaa että olisi vanha :D ) mikä ei osaa mitään laitteita käyttää kunnolla ja tiedotkin on vaan jostain ohjekirjoista tms :D no kunhan ei olisi inhottavan luonteinen niin ehkä mä kestän :D

Voi kökkö, katoin just, että ne paremman oloiset dopplerit (missä erillinen sauva) on kaikki raskauskeijusta loppu, ainoastaan niitä angelsounds mini laitteita jäljellä :rolleyes:
 
Voi Mintikka :( mut mä mietin kyllä kans tota että montako päivää siinä oli välissä ja paljonko se oli viitteen alle.. kun sekin on tosiaan yksilöllistä.

Mulla on kans se käsitys että istukka ottas tehtävän vasta 1. ja 2. kolmenneksen vaihteessa, mut jokatapauksessa ainakin mulla on ollu jo pitkälti alle 10 viikonkin niitä että välillä palellu ja sit ollu kuumissaan.
Tissit tosiaan on jo pitkään pursunnu yli a-kupeista sisäkautta, vaikka yleensä niihin jää vähän tyhjääkin...pitäs kai kaivaa esiin jotain äitiltä saatuja isompia.

Nooh Mandala, äläs nyt, ne vahemmat tädithän on just niitä kokeneempia jotka varmemmin löytää ne äänet, jos niitä nyt ylipäätään voi löytää alle 10 viikon :) ja hyvällä tuurilla se on sellanen ystävällinen mummeli joka ottaa sut aina vastaan avosylin ja kestovirne naamalla.
Mulla siellä nykyneuvolassa missä yritettiin kuunnella 9+5 niitä, niin oli joku melko nuori ja vielä sijainen, vaikka voihan se olla ettei niitä kukaan muukaan ois sillon vielä pystyny löytään.

Eilen kun taas kävin dopplerilla, niin se vanhempi ja kokeneempi täti on ainakin sitä mieltä että kyllä niitä liikkeitä voi jo hyvinkin nähdä ihon läpi kun ei juurikaan ylimäärästä oo, ja niiden tunteminen on tosi yksilöllistä.. eli ei sekään mahdottomuus oo että nyt jo tuntis. Mutta niin kauan pitää käydä tuolla kun ei voi täysin luottaa että ne on niitä.

Pahoinvoinnista muuten luin jostain että mies vaikuttas siihen minkälaista pahoinvointia tulee. Erilaista tää ainakin on ollu kun ekassa raskaudessa ja jossain määrin erilaista kun viime vuonna, mutta mun on hankala vertailla kun en oo ollu kahta kertaa raskaana samalle miehelle.
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Henrietta 12viikolla on istukka täydessä toiminnassa. Siks jotku käyttää sinne asti tukilääkkeitä.

Mandala ne vanhat tädit on hyvällä tuurilla vielä aikasemmalta koulutukselta kätilöitä ja taitavampia ;) Tuu sitten kertoo kuin män!?! Ainahan voit koittaa pummia kuuntelua :)
Rupesin miettimään sitä halvinta angel soundia..onkohan toimiva? Edellistä kuuntelin stetoskoopilla kotona, mutta sillä kuuluu vasta lähempänä puoltaväliä kuten vessapaperirullalla :D

Nyt on seula- ja veriryhmälabrat otettu. Vielä pissakoe ja ne infektiolabrat jahka neuvolassa käyty hakemassa paperilähete. Argh, menee monimutkaseks tällaselle piikkikammoselle, mutta minkäs teet. Eikö oo vähän turhauttavaa ottaa taas infektiolabrat, vaikka justhan ne on hoitoja varten otettu? Tai onko kukaan teistä päässy skippaamaan ne?

Mintikka ompas epäreilua:( Toivotaan että oon vaan hidas nousi alussa!!!
 
Joo ootte oikeassa, ne vanhat tädit voi ollakin parhaimpia! Ei ollu älyttömän vanha tää täti, ei millään tavalla erikoinen tai mieleen painiva vaan ihan tavallinen viiskymppinen. Sentään ihan mukava. Joku kolme varttia siellä vain kului aikaa, ei mullakaan just ollu mitään erityistä mielen päällä niin meni aika sutjakkaasti paperien jakamisella (tiedot mitkä tiedän jo entuudestaan) ja tietojen kyselyllä. Verenpaineet mittas ja lähetteet sain.
Sanoi että rv12 vasta sydänääniä sitten :rolleyes: en viittiny alkaa vänkäämään. Eli oman kiinnostuksen mukaan turha reissu mutta pakkohan se hoitaa silti.

Mä selvitin että niitä dopplereita saa raskauskeijusta ensi viikolla taas joten nyt himottaa kyllä tosi paljo tilata se ja myydä sitte se Kiinasta tuleva eteenpäin hmmmmmm!
 
  • Tykkää
Reactions: iinukka1 ja kop kop
Kyllä se angelsoundskin varmaan asiansa ajaa ja mulla ainakin oli ihan hyvä ja toimiva (vaikka niitä oikeita ääniä en sillä koskaan kuullukaan). Huono puoli siinä vaan on kun se anturi on samassa laitteen kans, ja vielä se patterikotelo on siinä anturin vieressä, niin kannattaa laittaa joku teippi suojaks siihen ettei geeliä tms. rasvaa (perusvoidehan toimii myös yhtä hyvin) mee sinne pattereikoteloon.. oon lukenu että jollain hajos kyseinen laite tän takia.

Ne ei oo kaikki ilmeisesti ihan samoja infektiotestejä mitä neuvola ottaa ja mitä hoidoissa on otettu. Tän takia ne ei kelvannu keväistä hoitoo varten vaikka oli edellisenä syksynä otettu neuvolassa.
 
Joo kuppa tuli mullekin nyt uutena tuohon lähetteeseen.

Kysyin myös siitä veriseulasta kun alkanut kaksosraskautena niin tää täti sanoi, että kyllä se otetaan jos vanhemmat näin haluaa. Hän vain laittaa merkinnän sinne tietoihin siitä kaksosraskaudesta. Oishan se mahtavaa jos sais silti puhtaat paperit niistä testeistä, tilanteesta huolimatta! toisaalta jos ne hälyyttää niin ei välttämättä olisi sitten aivan paniikissa heti.

kop kop kuin sä pääsit sinne seuloihin ennen neuvolaa? mä luulin että sieltä just ne lähetteet saa kaikkeen.

Henrietta mä olen kyllä tiukasti kääntymässä sen puoleen, että tilaan sieltä raskauskeijusta kun saisin sen laitteen ensi viikolla :D Tää on tosiaan se laite mikä sieltä Kiinasta on tulossa. Se on euroissa 43EUR (sisältää sen heidän toimituskustannuksen, 3 puntaa).
http://www.ebay.co.uk/itm/CE-FDA-Certified-Contec-SONOLINE-B-3MHz-Hand-held-Pocket-Fetal-Doppler-Monitor-/301736542415

Kuten aiemmin sanoin niin siinä Delivery infossa oli että 11.marraskuuta mennessä on toimitettu perille, eli voi olla koska vaan sitä ennenkin kai.
Sano vaan jos tosiaan olet kiinnostunut sen ostaa, voin postittaa minne vaan ilman lisäkustannuksia sulle sitten kun saapuu!
 
Nyt kun aloin tarkemmin tutkiin ja vertaileen noita, niin kuppa mulla on katottu hoidoissakin, mutta sit neuvolan testeissä on vielä jokkut pari koodia, P-VRAb0sp ja Tr1horm. En tiä onko nää vaan jotain yleisnimityksiä veriryhmävasta-aineille ja raskauden hormoonimäärityksille?
Tosin useinhan noi infektiojutut otetaan seulahormonien ohessa samalla, ja kun ne on kuitenkin ilmasia neuvolan kautta niin samapa se vaik tutkiikin :)

Ja vielä tosta angelsoundsista, tää nyt on jotain tyhmää taikauskoo tms. herkillä oloo tässä tilassa, mut mua jotenkin vähän vieroksuttaa sen nimi, ku en ikinä sanois elävää lasta enkeliks..! :confused: no, määhän en sillä sitte muuta kuullukaan ku niitä enkelien ääniä (kuoleman hiljasuutta)....

Mulla oli harkinnassa verkkokaupasta tällänen
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/5353/drsfx/Unbornheart-Fetal-Doppler-kotidopplerlaite-alypuhelimelle-iO
tosin tossakaan ei näyttäs olevan erillistä anturia eikä kyl mitään älypuhelinhienouksiakaan tarvis välttämättä olla...
 
Lullaby noi 2 muuta on veriryhmämääritys ja trisomiaseula. Katoin kans sitä verkkokaupan kännykkädoppleria :) Ihmetelly angelsoundsia itekkin :O

Mandala soitin neuvolan ajanvaraukseen ja kerroin tilanteen, että tahon seulan, mutta neuvola-ajan vasta ultran jälkeen, koska vuotojen takia keskenmenoriski enkä taho tuhlaa tuntia terkkarin ajasta saati omaa mielenrauhaa häiriköidä ;) Pystyi laittaa muutkin labrat, mutta ne infektiotestit vaatii sen allekirjotetun paperilähetteen niin sen saan sit vasta neuvolassa. Mutta en tiiä miten tää onnistuis, jos ois valinnu sellasen synnärin, johon tarttee lähetteen jo np-ultraan. Ku silloinhan neuvola lähettää kaikki esitiedot sinne ja sit tulee aika kotio. Nyt varasin ite ajan, ku se on valkkaamani sairaalan käytäntö.
 
Tosiaan viikossa oli noussut 435:stä 1108:n eli kuulema oli hieman viitearvojen alapuolella. Jos mulla kierto heittäis muutamalla päivällä ( eli epäsäännöllinen kierto), niin sit se kuulemma ois just ja just viitearvojen sisäpuolella. En oikein itse tajunnu mitä se hoitaja selitti, oli siin kohtaa jo niin järkyttyny, et meni puolet ohi.

No kuitenkin tänään selkis sit missä mennään. Hcg arvot oli laskenut 650:neen, joten hoitaja meinas,et keskenmeno tulee olemaan. Viel ei oo tullu veristä vuotoa eikä oo ollu kipuja, joten vuotoa odotellessa. Hoitaja sano, et jos jotain positiivista pitäis tässäkin asiassa ajatella niin arvo on onneksi lähtenyt hyvään laskuun, ettei mitään kaavintaa tarvita. Viikon päästä uudestaan kokeisiin ja toivotaan et se ois laskenut silloin jo nollaan.

Oli puhelun jälkeen kyl sellaset itkunsekaiset tunteet, et sanoin pomolle, ettei asiakkaiden palvelemisesta tuu yhtään mitään. Onneks pääsin kotiin ja tää on ollukki sen jälkeen yhtä itkua. Kolme vuotta tätä koettelemusta on jouduttu kestämään ja tää kyl kruunas koko p***an.

Sori tää omanapaisuus, en oo oikein pystynyt kunnolla ajattelemaan viime päivinä.
 
Voi ei Mintikka :cry: ei oo reilua....jaksamista tuleviin aikoihin.
Ei varmaan lohduta nyt yhtään, mutta hyvä merkkihän se oli että kiinnittyminen on mahdollista, ja yleisin km syy on että alkiossa on jotain vikaa.. eli pienempi paha että jo nyt kun vasta joskus muutaman viikon päästä.
Jäikö teillä vielä alkioita pakkaseen?
 
Mintikka :( :cry: olen tosi pahoillani! Mutta ainakin sulla on selvästi mahdollisuus tulla raskaaksi, toivottavasti tästä järkytyksestä selvittyäsi pystyt näkemään sen asian edes jotenkin positiivisena! Voimia <3

Lullaby oon miettinyt noita puoli vitsillä :ROFLMAO: ei mitään hajua mihin noi perustuu kyllä ja aika hintavan oloinen tollaseksi kertatestiksi (?). Toisaalta katellaan nyt jos pääsee tilalle kolmannekselle edes..
 
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 29.4.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Aanis ... 1.IVF ... toinen ...
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
iinukka1 ... 2.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 13.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
Jezebel78 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 7.6.2016
annila ... 5.ICSI ... toinen ... 21.6.2016
Lia_ ... 2. ICSI ... ensimmäinen ... LA 22.6.2016


Tapahtumia tulossa :)

Mandala - 1. neuvola 21.10. - rv9+3
kop kop - veriseula 21.10 - rv10
Henrietta- - ultra 26.10. - rv8
iinukka1 - ultra 27.10. - rv11+4
Peppermint - ultra 27.10. - rv10+6
Caro87 - nt-ultra 30.10. -
lullaby - neuvola+lääkäri 2.11. - rv14+5
kop kop - np-ultra 3.11 - rv11+6
Lia_ - ultra 5.11. -
annila - ultra 6.11. -
kop kop - - 1.neuvola 9.11. - rv12+5
Peppermint - np-ultra 9.11. - rv12+5
iinukka1 - neuvola 23.11. -


Maaliin päässeet :love:



******
Poistin tuolta nyt Maria_V:n kun ei oo kuulunu aikoihin mitään. Lisäillään sitten takasin tarvittaessa.
 
Mintikalle lohdutushaleja!!!! :( Ei varmaan lohduta, että mieluummin nyt ja itsestään kuin myöhemmin..

Lullaby Mä en luota tuohon testiin ;) Esikoisesta ei tahottu tietää sukupuolta rakenneultrassa eikä 4D:ssä. Nyt en tiiä tahtoisinko. En ehkä muuten, mutta helpottais ehkä tietää kaivaako kaapin pohjalta valmiiks neutraalit- vai tyttövaatteet ;)
 
Kiitos lohduttavista sanoista, ne auttavat minua paljon selviytymään tästä raskaasta menetyksestä. Eikä mulla oo muuten ketään , jonka kanssa muuten voisi puhua näistä asioista. Tuntuu, etteivät he ymmärtäisi.

lullaby tää oli viimeinen alkio. Olinkin vähän helpottunut, ku viimeisellä tärppäs, ettei tarvis koko rumbaa uudelleen käydä, mutta toisin kävi. Tän jälkeen joudun hoitojonoon ja sitten alkaa 2. IVF (jos hermot kestää ja rahaa löytyy).
 

Yhteistyössä