~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Pahoittelut Mintikka! :( Tää on niin epäreilua, nämä epäonnistumiset tuntuu moninkertaisilta kun taustalla on rankat hoidot. Ymmärrän hyvin tuon, ettei oikein halua puhua muille näistä kokemuksista. Ei näitä lapsettomuushoitoja ja niiden tuomia tunteita voi ymmärtää, jos ei ole itse niitä kokenut. Onneksi on keskustelupalstat, joista löytyy samassa tilanteessa olevia ja samoja juttuja kokeneita. Nyt vaan annat itsesi surra rauhassa ja sitten levänneenä uusiin hoitoihin.
 
  • Tykkää
Reactions: Mintikka
Kääk aamulla suihkun jälkeen keikun peilin edessä ja huomasin että tuo alamaha kyllä törröttää jo :eek: Eilen tuli syötyä vielä suht pieniä määriä ruokaa, vaakakin on sitä mieltä että painoa ei ole tullut lähtötilanteeseen yhtään, eikä turvotusta tuntunut ennen aamupalaa olevan. Mutta silti sellanen sojottava pömppis tuossa vaan on.
Mies kysyi eilen että oonko meinannut dokumentoida mahan kasvua, youtubessahan näitä belly progression videoita on. Mietin sitten, että oishan se varmasti itselle kiva jälkeenpäin, että näkis miten se muodostuu. Ei tietysti ole alusta asti tullut otettua kuvia, mutta ei niissä mitään kummempaa olisi näkynytkään. Jos sitä kerran viikossa pyytäis miestä kuvaamaan omiin arkistoihin.

Onko teillä minkälainen maha meininki siellä?

Edit: ainii aina unohdan ne viikot. 9+5 tänään. Kohta vaihtuu kaksinumeroiset :eek:o_O:geek:
 
Viimeksi muokattu:
Jaksamisia Mintikalle!! <3

Mandala, mulla on turvottanu alusta asti. Nyt on iltapäivällä jo aina kunnon pallo ja aamullaki vähän isompi maha kun normaalisti. Painoa ei ole tullu lisää. Näillä viikoilla kait kohtu nousee ylöspäin et kai kohta vois sitä itteäänki alkaa näkyä. Ensiraskaudessa ilneisesti saattaa kestää pitkäänki että näkyy. Saa nähdä miten mulla kun pituutta on vaan 153 ja painoakin alle 45.

Rv 11+3
 
Heippa.. täällä maha näkyy jo.. tai sit se on turvoksissa pahasti...:LOL:
Olin kaverin babyshowerilla ja sielä tuli kysymyksiä olenko raskaana.. vaikka paita oli löysä... jotenkin ahdistavaa kun on niin alussa ja näkyy jo ni ei pysty oikein peitteen. . Mies tosiaan ottanut kuvia masusta jo mut jotenkin tuntuu ettei se voi olla muuta ku turvotusta näin alussa kun ollaan...:)

Rv11
 
Mulla oli viime vuotisessa melkein jatkuvasti maha turvoksissa joltain viikoilta lähtien, nyt ei kovinkaan usein. Mut yks ilta se tosiaan näytti siltä kun ois jo paljo pidemmälläkin, ja se ahdistaa mieskaveria :(
Jos nyt oikein tarkkaan kattoo peilistä niin ehkä aavistuksen pullottaa siitä häpyluun yläpuolelta, mutta se ylempi pömppö taitaa olla kuitenkin vaan sitä muuta turvotusta. Sen verran alhaalla kohdun reuna tuntus olevan vielä tässä vaiheessa. On siinä navan seudulla tosin pieni pömppö ilmankin raskautta.
Mulla ei kyl ekassakaan raskaudessa koskaan maha kovin isoks ja näkyväks tullu, oon sen verran pitkä että se ikäänkun "hukkuu" muuhun vartaloon.. ja ihan hyvä niin :) ei oo sit niin vaikee pimittää melko pitkällekin niiltä joille ei halua sanoo mitään.
Jotenkin mulla on joku ylivarovainen taikausko ton kuvaamisenkin suhteen, ei musta sillon ekassakaan raskaudessa oo kun yks kuva missä se kumpu näkyy, ja siinäkin oon kuvan taustalla istumassa löysässä villapaidassa. Jotenkin pelkää et jos kuitenkin tää menee vielä pieleen niin miten hirveetä niitä mahan kuvia sitten ois kattoo :S ja niitähän kattois vaikka kuinka tuskaa tekis...

Viime päivät etomisen tarkkailu ja tissitilanteen vellominen on nyt vaihtunu enempi mahan tunnusteluun ym. kyttäämiseen...ja heti jos jonain päivänä ei tunne tai nää mitään "varmaa" liikettä, niin vaivaa jatkuvasti mieltä ja alkaa paineleen mahaa että vastaa nyt jotain..! Ihan kun niitä nyt muutenkaan vielä varmuudella vois joka päivä tuntee. Ja onhan niitä rauhallisempia päiviä vissiin myöhemminkin.

13+2
 
Pahoittelut Mintikalle! Jaksamista myös haunooralle! Kovia joudutte kokemaan :(

Luulisin, että mun mahan pyöreys on pelkkää turvotusta. Sitä onkin sitten niin paljon, että se kiinnittää huomiota. Pitää viikonloppuna käydä vaatteita läpi, jotta löytyisi sellaisia, joissa on kiva olla ja jotka peittävät mahdollisimman hyvin. Rintaliivitkin kiristävät sen verran, että pitäisi ostaa uudet.

Meillä kaikki on ollut jotenkin niin epävarmaa, etten ole oikein uskaltanut ajatella olevani raskaana enkä ole pystynyt iloitsemaan siitä. Niinpä en ole ottanut kuvia vaikka kuvasarjat ovat minusta aivan ihania ja minua on aina surettanut, että äidistäni ei ole yhtään kuvaa odotusajalta.

Aikaistin ultra-aikaa ja kävin siellä ensi tiistain sijaan jo tänään. Pikkuinen oli kasvanut omalla alakäyrällään, sydän sykki ja liikkeiden näkeminen oli ihanaa. Seuraavaksi on np-ultra reilun 2 viikon päästä. Olisin varmasti muutenkin murehtinut koko alkuraskauden, mutta nyt se on ollut ihan toivotonta, kun syytäkin tavallaan on. Menin kaiken lisäksi lukemaan foorumia, jossa sikiöseulonnoissa kiinnijääneet kirjoittivat kokemuksistaan ja olen alkanut jännittää ja pelätä sitä.

peppermint 10+2
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Ihanan pitkällä olette minun näkökulmastani, saatte jo liikkeitä ihastella ja vatsan pyöristymistä voi jo seurata. <3

Aika lailla viikko sitten alkoi flunssan oireet ja nyt iski ihan hirveä räkätauti. Normaalisti olisin jo doupannut kunnon lääkesatsin, mutta nyt ei voi. Tulipas hassu olo kysyä apteekista, mitä nenäsumutetta raskaana oleva voi käyttää, ei oikein osaa sanoa koko sanaa vielä ääneen.

rv 5+2, edelleen aika matelee kuin taaksepäin kulkisi.. Oireita on jonkin verran ja vuoto pysynyt poissa, hieman alkaa toiveikas olo heräämään. Silti täytyisi vielä vajaa kaksi viikkoa malttaa varhaisultraan.
(Saatoin ehkä tehdä hätäisen one step liuskan äsken kauppareissun jälkeen, mutta mitään en myönnä ;) JOS olisin sellaisen tehnyt, niin heti ilmestyi ihan tumma viiva, tummempi kuin kontrolliviiva. Huh, ei sovi imagoon tällainen :D )
 
Nytpä vaihtui kaksinumeroiset! Taatelin kokoinen ihmisen alku siellä mahassa pitäisi tällä hetkellä olla. Vastahan se oli riisin jyvän kokoinen! Tuntuu jotenkin isolta saavutukselta tämä 10+0 mukamas :ROFLMAO: ensi viikolla tulee doppler, ai hitto että toivon saavani sillä jotain kuuluviin :X3:

Mukavan laiskaa sunnuntaita kaikille :love:
 
  • Tykkää
Reactions: iinukka1
Vaikka en oo alkionsiirrosta plussannut meillä piti alkaa ivf-hoidot tässä kuussa, mutta hoito vaihtui lennosta ovulaatioinduktioon, josta sitten plussasin perjantaina verikokeessa hcg arvo oli 512 viikoilla 3+5. Jos vaan muille sopii niin voisin tänne tulla keskustelemaan odotusajasta. Varhaisultra olisi 19.11 pitkät viikot vielä edessä. Siihen asti saa jännittää onko matkassa 1 vai 2, kun ultrassa näkyi 2 kypsää munasolua.. tänään vaihtu viikot 4+0. Ekassa verikokeessa arvo oli 57 ja muutamaa päivää myöhrmmi toi 512, onko muilla ollut ongelmana ummetus?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kop kop ja iinukka1
Tervetuloa hannuliini!

Mulla tuntuu, ett yhdessä vaiheessa vaihteli muutaman päivän välein mahan toiminta; välillä ihan löysällä ja välillä kovalla, tai jotenkin hitaalla. Ummetus ainakin johtunee metabolismin hidastumisesta.

Huomannut myös, että finnejä tulee (leuan ympärys, rinta ja korvan taa) ja tukka rasvottuu tosi helposti. Ja ainakin aiemmin lähti suihkussa tukkaa vähän normaalia enemmän. Että tosi hehkeä olo joo-o :rolleyes::ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: iinukka1
Hannuliini Joo ummetus alkoi heti plussasta. Juo paaaaljon vettä. Ja syö kuituja, hedelmiä yms. Luumuja tarvittaessa ja apteekin ummetuslääkkeitä. Kannattaa hoitaa, kun raskaana saa helposti peräpukamia ummetuksesta ja muutenkin :(

Mandala tuleeko sulle se raskauskeijun doppleri ens viikolla? Jee :)

On: torstaina oli ultrassa 34mm ja syke tallessa kovista vuodoista huolimatta. Mä niin tykkään meijän klinikasta!!! Ihania ihmisiä <3
Maha on kuin puolessa välissä raskautta, vaikea piilotella. Joudun siis piilottelemaan myös silloin, kun en ole raskaana.
Iltapahoinvointi on kamalassa vaiheessa:( voin kokata mutten syödä. Lenssukin iski eikä lähe millään pois. Nautitaan ihanasta raskausajasta ;)

Rv10+4
 
Viimeksi muokattu:
Mua jotenkin pelottaa ku perjantaina kun sain tietää ton tuloksen niin heillä on se käytäntö et luget loppuu positiiviseen testiin, niin oon miettinyt sitä et toivon mukaan mun omat hormoonit pystyy pitämään raskautta yllä. Ja jotenkin tää on niin outoa et väsymystä ja ummetusta lukuunottamatta ei oo paljoon oireita, tai no tissit on turvoksissa. Jotenkin oon koko ajan odottanut sitä et ekat oireet on se et oksentaa aamuisin kaipa sekin vielä sieltä tulee.
 
Hannuliini onko sulla todettu keltarauhanen vajaatoimintaa? Yleensähän noi luget yms on vähän sellasia 'varmuuden vuoksi' juttuja kun monikaan ei niitä edes tarvitse oikeasti. Kyllä se keho osaa pitää huolta tarvittavista hormonitasoista, ellei sitten ole todettu ongelmaa tai jos on vaikka täysin lääkkeellinen PAS takana. Mutta kyllä ne luget on monellekin sellanen psyykkinen apu, että ei sekään välttämättä huono ole.

Mä olen koko ajan laskenut itseni periaatteessa oireettomaksi, onhan sitä kaikkea ollut mutta kuitenkin hyvin pientä eikä mitenkään jatkuvaa (tai tää tissikipuilu nyt on jatkunut muutaman viikon). Lääkäritkin sanonut että ole onnellinen oireettomuudesta, mutta vaikeaahan se tosiaan on!

Ihanat ultrakuulumiset kop kop :love: vaikka itsellä vähän rauhallisempi olo niin oishan se ihana nähdä taas <3
Ja joo raskauskeijua doppler tulee nyt. Katotaan nii se pirun kiinavehjekin tulee sitte samaan aikaan :ROFLMAO:
 
Hyvältä kuulostaa ultrakuulumiset kop kop!

Mandala - kyllä toi 10+0 kuulostaa suurelta saavutukselta täältä alkutaipaleelta käsin katsottuna. :) Itse iloitsen jokaisesta uudesta viikosta, aina vaan on paremmat mahdollisuudet päästä maaliin asti!

Hannuliini tervetuloa tänne puolelle!

ON: 5+4, sohvalla makaan ja äsken sai ihan tosissaan pidätellä oksennusta. Nytkö se sitten jo alkaa, suorastaan kuvottaa enkä saa edes vettä alas. Nyt on tissit myös kipeytyneet, tähän asti olleet vaan turvoksissa. Vatsaa nippailee, ja pitkien yöunien lisäksi olen nukahdellut pitkin päivää.. :whistle: Toivottavasti heräilevät oireet tarkoittavat sitä, että raskaus olisi lähtenyt hyvin käyntiin.
 
  • Tykkää
Reactions: annila
Tänään alkoivat krampit ja vuoto. Ihmeen pitkään kaveri jaksoi sinnitellä. Poistun nyt virallisesti tästä keskustelusta. Toivon, että palaan viel joskus takaisin, mutta epäilen, että te olette jo silloin poistuneet toiselle keskusteluaihealueelle.

Onnea teille kaikille jatkoon ja toivottavasti jokainen teistä pääsee maaliin asti!

6+1=0
 
Voi Mintikka "6+1=0" :cry:
Tuli tosta nollasta mieleen taas kun itelläkin sillon se 12+3 romahti muutamassa sekunnissa takasin nollapisteeseen....
Uskon että palaat vielä ja tottakai paljon nopeempaan tahtiin kun joskus monien kuukausien päästä! Ja ainakin mä varmasti tuun seuraan tätä palstaa ja muiden tilanteita sittenkin vaikka ite joskus pääsis sinne maaliin.. ei täältä oikein vuosien jälkeen niin vaan kokonaan poiskaan osais olla.

Mulla maha on toiminu oikeestaan normaalia paremminkin alun viikot mut viime aikoina se on alkanu normalisoituun tavallisen jäykäks :poop: välillä ollu jotain mahatautia tai mitä lie, kuitenkin ettei oo uskaltanu aina edes pierasta ettei mukana tulis mitään ylimäärästä litkua.. ;X

Mullakin luget loppui testipäivään eli pp10. Oisin saanu halutessani jatkaa joitain päiviä kauemminkin, mut aattelin että pakko uskaltaa, kyllä se siellä pysyy jos on pysyäkseen, ja jos on pois tullakseen, niin turha sitä on lugeilla mahdollisesti viivyttää.
Mut tässä asiassa voi kai tehdä miten itestä parhaalta tuntuu, ei siitä mun ymmärtääkseni haittaakaan oo vaikka jatkaiskin.

kop kop :love: on se aina yhtä helpottavaa nähdä omin silmin ultrassa että kaikki kunnossa!

Aamun kakomiset on välillä vähentyny, mutta edelleen niitä on, samoin iltaetomista. Tietenkin se tavallaan lisää henkistä hyvinvointia. Ihan viime päivinä alkanu tuntua sellasia aika inhottaviakin vihlontoja häpyluun yläpuolella/alla, oisko ne jotain normaaleja kohdun venymiskipuja ettei ainkaan enteile mitään pahempaa...mulla ne tosin voi olla endoonkin liittyvää, oon ennen raskauttakin epäilly että kohdun ja rakon välillä on kiinnikkeitä. Pesäkkeiden kai pitäs pikemminkin kuivua raskauden aikana? Vihlontaa tuntuu etenkin kusella käynnin aikana ja jälkeen, ja kävellessäkin se askelten tärinä ja kohdun hölskyntä pahentaa sitä, mut helpottuu kun istuu paikoillaan ja painelee mahaa. Siinä samalla tulee tarkkailtua mahan kohoiluja, jotka on välillä jo hyvinkin selkeitä, ja tuntuu sillon tällön sellasta jännää painetta. Tuntuu jotenkin hassulta ja uskomattomalta että siellä sisällä tosiaan möyrii joku joka elää siellä jo ihan omaa elämäänsä! Ehkä sitä kuitenkin on käytävä ensviikolla taas vakituisessa kuuntelussa.
 
Näinhän se varmaan on. Eilen illalla kun oli toi maha vähän kovalla niin mulla oli järkyttävät kiput et tiesin sen olevan suolistoperäistä eikä mitään muuta. Mä päätin perjantaina etten tee enää digi testiä ku uutiset oli niin hyvät niin äsken sorruin tekemään kun piti varmistaa et tosiaan oon vielä raskaana niin digi näytti raskaana 2-3 et kaipa se hormoonitaso on noussut vielä enemmän. Se raskaus mikä meni kesken reilu vuos sitten niin näillä viikoilla sain sillo digiin 1-2.. ja iltasin muuten ahdistaa välillä farkut kun turvottaa.. näin viime yönä unta että olin varhaisultrassa ja siell oli kaksi alkiota kera sykkeen en tiiä onko tää joku ennen uni.
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille, taidan ilmoittautua tälle puolelle. Plussasin viime keskiviikkona toisesta IVF:stä, ylipäätäänkin ensimmäisestä siirrosta. La oli verikoe, hcg 188 ja nyt taitaa olla 4+3. Taidan olla todella onnekas, kerran ikää jo 40 ja on alhainen amh sekä onnistui jo toisella ivf:llä. Ensimmäinen tyssäsi jo munasolujen katoamiseen.
Taitaa Hannuli olla vähän edellä? ja muut todella pitkällä täältä katsottuna. Perässä tullaan hitaasti, mutta varmasti.
 
  • Tykkää
Reactions: iinukka1 ja kop kop
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 29.4.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Aanis ... 1.IVF ... toinen ...
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
iinukka1 ... 2.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 13.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
Jezebel78 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 7.6.2016
annila ... 5.ICSI ... toinen ... 21.6.2016
Lia_ ... 2. ICSI ... ensimmäinen ... LA 22.6.2016
hannuliini ... keskeytynyt 1.IVF ... ensimmäinen ...
Bridge ... 2.IVF ...


Tapahtumia tulossa :)

iinukka1 - ultra 27.10. - rv11+4
Peppermint - ultra 27.10. - rv10+6
Caro87 - nt-ultra 30.10. -
lullaby - neuvola+lääkäri 2.11. - rv14+5
kop kop - np-ultra 3.11 - rv11+6
Henrietta- - neuvola 3.11..

Lia_ - ultra 5.11. -
annila - ultra 6.11. -
kop kop - - 1.neuvola 9.11. - rv12+5
Peppermint - np-ultra 9.11. - rv12+5
Henrietta- - ultra 9.11. - rv10

hannuliini - ultra 19.11.
iinukka1 - neuvola 23.11. -


Maaliin päässeet :love:



******
Poistin tuolta nyt Maria_V:n kun ei oo kuulunu aikoihin mitään. Lisäillään sitten takasin tarvittaessa.[
 
Viimeksi muokattu:
Mintikka voimia sinne ihan hirveästi! tulet sitten takaisin nopeasti, eikös joo?

Tervetuloa Bridge myös juttelemaan ja onnea plussasta! :) päivä kerrallaan etiäppäin!

lullaby aivan ihanaa jos liikkeitä näkyy jo selvästi ja useammin :love::love: Jos esim nt-ultrasta selviän kunnialla, niin toivon kyllä todellakin että olisi jotain seurattavaa kropassa tapahtumassa, koska jos ne vähäisetkin oireet niihin aikoihin katoaa niin ei olisi aivan peloissaan sitten koko ajan.

Mulle yks endoa sairastava kaveri sanoi, että periaatteessa raskaus olisi ainoa kunnollinen 'parannuskeino' endoon.

Oon myös ihan samaa mieltä, että tuskin täältä pystyy pysymään pois edes sitten jos maaliin pääsee. Toivon kyllä tosiaan, että kaikki tutut nimet olisi vaihtuneet uusiin tuolta toiselta puolelta sitten! Ilman tätä palstaa olisi kyllä ollut hyvin yksinäinen taival tämä, aivan mahtavaa että on saanut jakaa iloja ja suruja samassa tilanteessa olevien kanssa.

Lia noniin siitä se lähtee :D onnea alkaneista oireista :D

Mulla tossa viikonlopun aikana tuli vähän enemmän liikkeelle lähtiessä yms sellaisia pistoksia tuonne nivusiin. Vaikea ymmärtää onko ne niitä sukkapuikkokipuja, repäisykipuja vai kohdun kasvukipuja. Ei älyttömän kivuliasta, mutta huomattavaa kuitenkin.

Mulle on apteekissa käydessä tarttunut mukaan vau.fi:n tuottama sellanen kirjanen minkä ilmaseksi sieltä sai. Toinen puoli on ÄIDILLE ja kun kääntää toisin päin niin on ISÄLLE. Noh mä olen sieltä lukenut aina viikkokuvausta sillai, että esim rv9+3 olen lukenut 9.vko juttuja. Mutta tajusin vasta, että sehän on viikon jäljelssä kun esim nyt 10+1 ollaankin 11.vko. Vähän sekavaa mulle vielä tämä homma näköjään :rolleyes: mutta pääasia minkä luin oikealta sivulta oli se, että alkio lasketaan nyt sikiöksi sitten tällä viikolla :love:
 
  • Tykkää
Reactions: iinukka1 ja kop kop
Joo, tai endohan ei varsinaisesti parane koskaan, mutta sen pitäs helpottua ja kuihtua aina kun kierrot ei pyöri pitkään aikaan. Tosin oon muutenkin onnekseni päässy suht helpolla kipujen kans.

Taas tätä mun taikauskoo, mut jotenkin välttelin ite lukemasta tietyillä (viime kerran km aikojen) viikoilla kaikkia sikiönkehitysjuttuja...viimeks kun olin lukenu aina viikko kerrallaan niin sit se lisäs sitä masennusta kun oli lukenu "turhaan" vaikka ei ollu kasvanu mihkään enää moneen viikkoon : (

Vielä muuten siitä kaksosraskauden seerumiseulasta, toiselta palstalta luin että jollekin epäidenttisiä odottavallekin ollaan kuitenkin tekemässä se, tuloksen luotettavuus voi kärsiä kaksosuuden takia mutta on kuitenkin >80%. En tiä mitkä prosentit identtisillä sit on, luulis että ois vielä varmempi. Eli tää vahvistaa kyllä sitä että niissä mun identtisissä oli varmaan jotain pahasti vialla kun ne luvut oli niin pielessä....

Tervetuloa myös Bridge, oliko niin että säkin oot ollu yksin hoidoissa?
hannuliini, toivottavasti ainakin yks syke löytyis!
 
Siitä seulasta mulle sanoi lääkäri, että just kun toinen on kuollut niin se voi antaa sen takia väärää hälyä, ilmeisesti oli se syy mikä tahanas miksi on kuollut. Vaikka ovat identtisiä, niin ei tarkoitakaan kuulemma sitä, että jos toinen on kuollut vaikka geenivirheen takia, että toisellakin se varmasti on.
Ja ymmärsin lääkärin puheista, että jos molemmat on elossa niin jotenkin pystytään laskemaan ne tulokset sitten kahdelle paremmin kuin yhdelle elossa olevalle ja yhdelle kuolleelle.

8+2 ultrassa se toinen oli enää 4,5mm kokoinen (6+4 oli vielä 6,5mm), en tiedä sitten paljon sitä on enää mahdollisesti jäljellä nt-ultran aikaan.

Taikausko vaivaa täälläkin vielä kyllä tietyissä asioissa, joudun itselleni ihan hokemaan ettei se ja se tietty asia tätä kesken saa menemään.
 
Juu, kaikenlaista näissä seuloissa pitääkin huomioida.. en tiä sitten vaikuttiko mulla ja miten paljo se että ne oli tosiaan ollu jo lähes pari viikkoo kuolleena sillon. Muistaakseni tosta oli tuolla amh-ketjussa joskus puhetta, ja oliko se Kesäheinä kellä oli kuitenkin tullu ihan hyvä/normaali hcg-beeta arvo vaikka alkio olikin kuollu. Lisäksi pohdittiin, voiko alkio kutistua km:n jälkeen, eli että oiskin vasta myöhemmin kuollu mitä viikkoja vastaa, ja ilmeisesti ainakin joillekin viikoille saakka sekin on sit mahdollista.
 
Tervetuloa Bridge ja Hannuliini!! Ja onnea plussauksesta!
Mulla Hannuliini on ollut aikas pahaa ummetusta jostain5+ viikolta lähtien, nyt oon reilun viikon syöny duphalacia päivittäin ja vatsa toimii melkein päivittäin. Mulla jääny kova liikunta keltarauhaskystan takia niin aineenvaihdunta hidastunut.

Ultrassa käyty ja siellä vielä sydän sykki, oon niin iloinen :love: kokoa oli 1,56 cm vastas 7+6 ja tänään 8+0. Vielä jännitettävää seuraavaan ultraa koska kurkkasin vanhasta äitiyskortista niin keskeytyneessä keskenmenossa alkio oli 1,7cm. Toivo on kova tämän sintin puolesta!! Ikäviä uutisia myös tuli tuon kystan suhteen, se oli kaksinkertaistanut kokonsa. Nyt koko 6cmx7. Nyt se ei onneks oo oireillu, edelleen lääkäri oli toiveikas että se jossain vaiheessa kuivuisi kasaan mutta saa nähä.

Uskaltauduin neuvolankin varata, se olis 3.11 ja seuraava ultra 9.11.
Sillon olis 10+0. Meillä olis karibialle lähtö miehen kanssa marraskuun puolessa välissä ja jos toi kysta vielä jatkaa kasvuaan niin ei kyllä varmaan uskalleta lähteä, en todellakaan halua joutua pahimmassa tapauksessa johonkin munasarjan poistoon ulkomailla (n)
 

Yhteistyössä