~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Melkonen plussa-aalto, kun listaa katsoo :) <3

Se vau-kirja on kätevä, MANDALA. Samat asiat netissä vau-sivuilla, mutta tohon voi kirjottaa omat olot. Kattellu välill edellistä ja lukenu sillosia oireita, flunssia ja liikkeitä/ultrakuulumisia jne :)

Tuli mieleen tosta kuihtuneesta kaksosesta, että mulla kahella kaverilla leikattu aikuisiällä ihosta/ihon alta joku ja selvinny tutkimuksissa "kadonneeksi kaksoseksi". Eli siis kohtuaikana kaksonen tarttunu toiseen kii j kasvanu johki. Kyseessä ollu lopulta siis toisella joku rasvapatin tyyppinen ja toisella joku kovempi pienempi pala. Kaikkee sitä :O
 
Ihanaa Henrietta että sykkeet löytyi :love:
:love::love: Kovin

Kop kop hui mitä ihmettä :eek: todellakin kaikkee sitä... näinköhän se tuo minunkin toinen jää sitten toiseen kiinni :eek:

Siinä vau.fi kirjassa tosiaan ois paikat mihin kirjata oireita sun muita. Oon jotenkin niin elektroniikkaihmisiä, että koen helpommaksi näpytellä kännykkäsoftaan niitä; onpahan aina mukana jos tarvii joskus katsoa jotain. Ja kyllähän sitä tuntuu tarviivan :rolleyes:

Ja voi prkl sanon vaan. Nyt oli kotiin tullut postilappunen, että se Kiinan paketti on noudettavissa postissa :ROFLMAO: eli se raskauskeiju ei edes ehtinyt eka :rolleyes: en tajua, oon koko ajan katsonut vielä tracking tietoja ja vielä tänään näyttänyt, että on vielä Kiinassa.
Noh tiedän ainakin mitä teen tänään illalla. Ihan sydän jätti lyönnin välistä kun mietinkin, että kohta ehkä kuulee äänet vai kuuleeko!! :unsure:

Eli kohta on tosiaan yksi doppler ylimääräsenä myynnissä täällä :D :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: iinukka1
Tervetuloa Bridge! Hienoa kun tulee paljon plussia :) Hcg näytti olevan meillä aika samoissa lukemissa pp14, toisesta ketjusta kovasti seurailen hoidoissa olevien kuulumisia.

Mandalan kanssa ollut ihan sama harhaluulo viikoista, kuulosti heti paljon paremmalta omaan korvaan kun hoksasi olevansa jo pidemmällä kuin luuli. :)

kopkop hurjalta kuulostaa kavereistasi löytyneet "kaksoset". Varmasti tullut löydön yhteydessä monenlaisia ajatuksia. Tuostahan saisi jo hyvän Halloween-kertomuksen :D

5+5, joka päivä pitää ihmetellä, että kyllä se luku todella kasvaa! Kovin hitaasti eikä todellakaan varmasti, mutta pienikin askel on edistysaskel. :)
 
Kiitos kommenteista koskien tota luge hommaa, jos tämän viikon käyttäis vielä ja sit vois jättää pois. Ja voihan et toi mun vatsaongelmakin helpottaa ku jättää yhden lääkkeen pois. Ja kaipa sitä sit vaa täytyy luottaa siihen et kroppa hoitaa loput.
 
Noniin nyt on tuon dopplerin kanssa tullut sohittua hyvän aikaa. Siinä on näyttö mikä näyttää numeroina ja sitten tietysti se ääni. Suurimman osan aikaa näkyi 110-125 numero ruudulla joka taitaa olla istukka kun paljon kuului sitä viuh-viuh-viuh ääntä. Välillä kävi numero 135:ssä mutta ei se varmaan mitään ole. Istukka tuntui viuhkivan selvästi vähän oikeammalla puolella, sieltä mua on ajoittain enemmän tuikkinutkin.

Sitten ihan tuossa lopuksi alkoi sen viuh-viuh äänen kanssa samaan aikaan kuulumaan sellanen nopeampi tasainen jumputus, ta-da ta-da ta-da tyylisesti. Huusin miehen kuuntelemaan ja hän ehtikin paikalle. Keskityin äänen kuunteluun niin en nähnyt koko ajan ruutua mitä se numero näytti paitsi ihan lopuksi kun se vaihtui 162:ksi. Eli kai mä taisin äänet saada kuuluviin :LOL:
 
Huomenta!

Ja oih, IHANAA Mandala! :love:(y)

ON:
Näin painajaista keskenmenosta ja hormonihirviönä olemisesta (huusin unessa Appiukolle). Se oli NIIN todellinen... Nyt tässä yritän aamupuuroa nieleskellä ja vahvasti ällöttää kaikki, jotta taitaa olla kuitenkin kaikki ennallaan, onneksi... :sick::love:

Tänään 6+0 ja TODELLAKIN aika matelee...

Terkkuja ja valoa päivään kaikille! (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Ihanaa Mandalaa et sait sydänäänet kuuluviin. Missä vaiheessa ootte sukulaisille kertonut mahdollisesta perheenlisäyksestä? Mä eilen illalla miettisin sitäkin vaihtoehtoa et jos kävis yksityisellä tälläisessä paniikki ultrassa ennen sitä tyksin aikaa.
 
Hannuliini millä viikolla sulla on se tyksin ultra? Kyl mä uskoisin että rv6 vois olla hyvät mahkut kuulla sydänäänet kun on hyvät laitteet ja ultraaja. Rv5 näet ainakin onko alkio oikeassa paikassa ja vastaako se pussi viikkoja.
Oli se aika kuin pitkällä tai nopeasti tahansa niin alussa tuntuu kyllä ikuisuudelta joka tapauksessa. Sen takia mä kävin siinä toisessa verikokeessa itse välissä, että oli edes jotain tekemistä tai jotain mikä voisi rauhoittaa vähäksi aikaa. Mullakin siis korkea se eka verikoe eikä kontrollia suositeltu, mutt menin silti ett näin sen arvon nousevan normaalisti.

Annila voi kääk näitä raskausajan unia. Mä näin aluksi vielä testaillessa paljon siihen liittyviä painajaisia. Nyt näen vaan kaikkia ihan älyttömiä sekopääunia. Painajaiset mitkä liippaa läheltä tätä hommaa on kyllä inhottavia kun jää sellanen inhottava olo koko päiväksi :unsure:

Ihanaa kyllä huomata, että tämä meidänkin porukka vaan kasvaa koko ajan! Ja kyllä ne päivät ja viikot vain vierii eteenpäin vääjäämättä, vaikka matelevalta tuntuukin (y)

Piti taas kuunnella ääniä :ROFLMAO: jäin kerrasta koukkuun! Se numeronäyttö tuntuu kyllä turhalta kun se numero vaihtelee miten sattuu koko ajan. Mutta kyllä mä uskon että se nopea tasainen jumputus on pakko olla syke kun se tulee siihen istukan äänen päälle ja molemmat kuuluu siitä tietystä kohtaa. Vertaan siinä samalla aktiivisuusrannekkeen kautta omaa sykettä mikä ei kyllä niin nopea ollut.

Nii ne viikot taas jäi: 10+2
 
Viimeksi muokattu:
Hannuliini ei se mun mielestä oo mitenkään turhaa, jos se rauhoittaa mieltä niin se on tärkein asia. Kyllä tässä ketjussa monikin meistä on käynyt useammassa alkuraskauden ultrassa juurikin sen takia.
Mutta tosiaan ei välttämättä kannata mennä hirveen paljo ennen rv6.
 
Ihanaa mandala et kuulit äänet...(y)
Meillä tosiaan oli ultra tänään ja hirveitä painajaisia nähty viimeiset neljä yötä..:( mutta Luojan kiitos kaikki oli hyvin ja sielä se meidän pienoinen tyytyväisenä heilutteli meille käsiä. Millään ei suostunut kääntymään että olisi kunnolla saatu niskakuvaa mutta kuulemma mikä saatiin oli ok. Tunnin sitä yritettiin käännyttää että siellä mä hyppelin ympäri huonetta ja heiluttelin masua . .. jotenkin alkoi tuntuu todelliselta ja helpottuneelta jos sitä vihdoin alkais oikeesti uskoa ja nauttimaan raskaudesta..:love: :unsure: Tsemppiä muille tuleviin koitoksiin...(y)

Rv 11+4
 
MANDALA Jiihaa, sykkeen ääneltä vaikuttaa kuvailemasi <3 Sen kuuluukin olla vaihteleva. Jos on tasainen ja koko aika sama niin neuvolassa lähettävät silloin ultraan. Kylläpäs hotsittais oma doppleri, mutta toisaalt ei..

HANNULIINI ultraan vaan!! Näillä taipaleilla kaik ns. turha ei ole turhaa vaan ymmärrettävää ja sallittua. Ite ramppasin 3x hcg:ssä ja ultriakin takana jo 5. Nyt en mene enää ennen np-ultraa ellei vuodot lisäänny ykskaks.

Täällä onneks väsymys ja yökukkuminen loppunu, mutta tää ruoan etominen on kyllä melkoista. Ja pahenee!! Lämmin ruoka ei uppoa sit millään. Nyt rupee tekee kokkaaminen tiukkaa miehelle ja muksulle. Hankala tietää mitä kaupasta ostaa. Kahvilassa syöminen tulis liian kalliiks ;) :D

Rv 10+6
 
  • Tykkää
Reactions: iinukka1 ja Mandala
Tervetuloa uusille! :)

Voih tuo dobbler vois kyllä olla ihana :) no ehkä toistaseks pärjään ilmankin.

Pitää harkita laihikselle rupeemista jos mahan pullottaminen ei oo raskaudesta johtuvaa :D Aamullakin on selvästi isompi maha. Parina päivänä on töissä vaivannut huono olo ja väsymys jatkuu.. pe nt ultra. Kauhistuttaa ajatuskin..

Pikainen kuulumisten päivitys :)

Rv 12+0
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala ja iinukka1
Ihanaa iinukka että ultrassa kaikki hyvin :love::love:

Miten Peppermintin ultra meni?? Toivottavasti yhtä hyvin!! (y)

Ja näin se rantautui ummetus tännekin, tadaaa :LOL: levolac:a naamaan siis (y)

Mä oikeasti rakastun tuohon pieneen jumputukseen masussa joka kuuntelukerta enemmän!! Ois kyllä kauheaa jos se lakkaisi :unsure::(
 
  • Tykkää
Reactions: iinukka1
Onko kukaan muu sairastellut plussaamisen jälkeen poikkeuksellisen paljon?

Mulla on nyt plussauksesta asti (viimeiset 2 viikkoa) ollut jatkuvasti jotain päällä. Alkoi kurkkukivulla, sitten tuli hirveä flunssa ja nyt flunssan helpotettua iski jälkitautina ilmeisesti korvatulehdus..!! :mad: Tuskaista, korva aivan lukossa ja tuntuu kova paine kivun kera. Koitan sinnitellä aamuun, sitten katson suuntaanko lääkäriin vai töihin. Panadolista ei paljoa ole iloa, eli mukava yö tiedossa..

No, tässä tuskassa ei paljoa raskausasiat huoleta ja vaivaa päätä, jos jotain positiivista pitää hakea. :LOL: Anteeksi omanapainen viesti, nyt ei paljoa muuta mahdu pääkoppaan.

5+6, huomenna pääsee uusiin lukemiin taas :p
 
Jokainen päivä lisää on tässä kuin lottovoitto, tällä viikloja kasassa 4+2 parin viikon päästä edessä tuskan päivät ku edellisestä raskaudesta todettiin vuotelun jälkeen keskenmeno viikoilla 6+2. Te jotka käytätte ummetus lääkkeitä niin otatteko sen aamulla vai illalla? Päiväpissasta saatu tänään tasavahvat viivat testiin. Ehkä jopan vähän tummenpi kuin kontrolliviiva. Et kaipa ne testit sen kertoo et on raskaana. Ja ehkä ne oireetkin sieltä tulee pikkuhiljaa.. tuli vielä sellainen mieleen et kun mies tekee sellaista työtä et on vaikeeta lähteä käymään muualla kesken työpäivän ja matkakin tekee sen et voi olla ettei pääse mukaan sinne tyksin ultraan niin eikai se oo paha synti mennä sinne yksin?
 
hannuliini - Mä meinaan mennä varhaisultraan yksin, ihan samasta syystä eli miehen vaikea järjestää poissaolo ja matka työpaikalta on pitkä. Jotenkin pidän sitä ultraa enemmänkin varmistuksena, tulkoon sitten halutessaan mukaan kun on enemmän nähtävää. Mihinkään ultraan en meinaa painostaa, saahan niistä kuvan mukaan ja tarvittavat tiedot vaikka ei olisikaan paikalla. :)
 
Ihanaa, että paljon hyviä uutisia! Onnea kaikille <3

Mandala, mä olen harkinnut myös dopplerin hankkimista eikä mieskään pidä sitä enää niin tyhmänä ajatuksena, kun on nähnyt miten olen välillä huolesta sykkyrällä. Vielä mietityttää, kun pelottaa, etten saakaan sykettä kuulumaan ja huolestun lisää.

Hannuliini, kyllä minäkin kannustan varaamaan ultra-ajan, jos mielenrauha tuntuu sitä vaativan. Kannattaa kuitenkin varautua, että mielenrauha ei säily kuin hetken ultran jälkeen ;) Liian aikaisen ultran vaarana on kuitenkin, että saa virheellisesti huonoja uutisia, kuten meille kävi.

Caro, mä olin jo ihan epätoivoinen turvotuksen ja painonnousun kanssa, kunnes tänäaamuna vaaka paljasti, että olen takaisin lähtöpainossa. Todella hämmentävää. Olen yrittänyt juoda enemmän, vähentää suolaa ja syödä ananasta. Tiedä sitten, onko se auttanut turvotukseen, mutta olo on itsellä mukavampi. Tietysti samalla heräsi pelko, että turvotuksen lähteminen on huono merkki.

Kop kop, mä olen huomannut saman eli väsymys on alkanut helpottaa, mutta huono olo vaivaa enemmän, erityisesti iltaisin. Perjantaina oksensin ennen nukkumaanmenoa. Mies yritti ostaa kaikkea mahdollista jääkaappiin, mutta mitään ei tee mieli. Rinnat mulla on yhtä kipeät kuin ollut koko ajan.

Lia, pikaista paranemista! Mulla alkoi viime viikolla eka kunnon flunssa, sitä ennen ollut pientä kurkkukipua pari viikkoa eli ei mitään tuollaista kierrettä kuin sulla. Toivottavasti saat sitten loppuraskauden olla terveenä :)

Mä vaihdoin meidän ultra-aikamme jo viime perjantaille ja pikkuinen oli kehittynyt omalla kasvukäyrällään. Syke ja liikkeet olivat niin kuin pitää, mutta pieni koko huolestuttaa kovasti. Haluaisin uskoa, että selitys on kiinnitymisajankohdassa, mutta pelottaa, että syyksi vahvistuu kehityshäiriö nt-ultrassa. Siihen on vielä melkein kaksi viikkoa. Tuntuu tosi pitkältä ajalta! Kunpa mullakin olisi jossain vaiheessa sellaista, että uskaltaisi nauttia tästä odotuksesta.

Peppermint 10+6
 
LIA täällä kans sairastelukierre. Eka oli virtsatieinfektioepäily johon söin kuurin, mutta myöhemmin selvisi, että ei ollutkaan vti vaan hormoneista todnäk. Sitten tuli pari pikkuflunssaa ja kolmas isompi, joka kestänyt nyt 1,5vkoa ja meni poskionteloihin. Taas kuuri päällä. Kauhulla odotan loppuuko niistely ja nenäerite vasta synnytykseen kuten aiemmin :(

PEPPERMINT onko lääkäri sikiön kasvuun tyytyväinen? Onko teistä jompikumpi pienikokoinen tai ollu syntyessään pieni? Mulla kans ne doppler-ajatukset tommosia, että entäs jos ei saa kuuluviin. Siks käyn ehkä neuvolassa tai klinikalla kuuntelemassa niin saa heti lähetteen eteenpäin, jos tarvis.

Eka vrk ilman lämmintä ruokaa, ei vaan pysty. Saa hetkeks unohtaa ravintolat ja kauppakeskukset joissa niitä on. Mietittiin risteilyä tai kylpylää, mutta eipä voi vielä. Ja sais toi vuotelukin loppua.
 
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 29.4.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Aanis ... 1.IVF ... toinen ...
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
iinukka1 ... 2.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 13.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
Jezebel78 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 7.6.2016
annila ... 5.ICSI ... toinen ... 21.6.2016
Lia_ ... 2. ICSI ... ensimmäinen ... LA 22.6.2016
hannuliini ... keskeytynyt 1.IVF ... ensimmäinen ...
Bridge ... 2.IVF ...


Tapahtumia tulossa :)

Caro87 - nt-ultra 30.10. -
lullaby - neuvola+lääkäri 2.11. - rv14+5
kop kop - np-ultra 3.11 - rv11+6
Henrietta- - neuvola 3.11..
Lia_ - ultra 5.11. -
annila - ultra 6.11. -
kop kop - - 1.neuvola 9.11. - rv12+5
Peppermint - np-ultra 9.11. - rv12+5
Henrietta- - ultra 9.11. - rv10
Mandala - nt-ultra 9.11. - rv12+1
hannuliini - ultra 19.11.
iinukka1 - neuvola 23.11. -


Maaliin päässeet :love:



******
Poistin tuolta nyt Maria_V:n kun ei oo kuulunu aikoihin mitään. Lisäillään sitten takasin tarvittaessa.
 
Peppermint unohdin tyystin, että sinähän kävitkin jo katselemassa maha-asukasta! Vaikka itsekin jännitän nt-ultraa kovasti kun toinen identtisistä kuoli, niin kyllä mä uskon että se raskaudesta nauttiminen jossain vaiheessa voisi sitten täysin rinnoin alkaa. Toivotaan ainakin :)

kop kop voi että sun syömistä, toivottavasti alkaa maistumaan taas jossain vaiheessa :D

hannuliini mä otin eilen vaan ihan illalla Levolac ummetuslääkettä. Aamulla onneksi tuli helpotus jo sillä yhdellä annoksella. Ei kai sillä niin väliä koska noita tuollasia ummetuslääkkeitä ottaa, ei niiden kanssa kiire tule vessaan.

Sairastelusta.. harmi että niin moni kipeilee. Itse olen onneksi toistaiseksi välttynyt. Olen kyllä muutenkin todella harvoin kipeänä, kerran vuodessa tai kahdessa vuodessa. Kuuntelin duunikaverin megaköhää töissä hänen raskausaikana ihan äitiyslomaan asti, niin ei kyllä käy kateeksi. Pyrin pitämään vähän liiankin hyvää huolta käsihygieeniasta nyt kyllä.

Dopplerista.. Kyllä mäkin olin todella epäileväinen miten ne äänet saa kuuluviin sillä ite ja osaanko tietää milloin on vauvan syke kyseessä. En nyt ekalla kerralla kellosta aikaa kattonut, mutta kyllä siinä pitkä tovi meni. Sitten kun siitä tietystä kohtaa löytyi äänet ekaa kertaa niin ne on siitä kohdilta löytynyt todella paljon helpommin sen jälkeen. Olen aamusin ja iltasin kuunnellut nyt ja tänäänkin aamulla minuutin päästä ne äänet sain kuuluviin siitä tutusta kohtaa.
Vannotin kyllä itselleni ekaa kertaa kuunnellessa, että en mene paniikkiin jos en ekalla kerralla löydä. Varsinkin kun olin syönyt ison päiväruoan just ennen kuuntelua (ilmeisesti suositellaan ennen syömistä kuuntelua jostain syystä).

Eilen tuli sitten myös nt-ultra ja rakenneultra-ajat postissa. Harmi, että just niiden firman bileiden jälkeiselle maanantaille menee nt-ultra. Mulla on vaan niin sellanen tunne, että menee ilta siitä säätäessä jos yritän kikkailla salaa niiden alkoholittomien kanssa. Noh jää nähtäväksi miten se menee.

10+3
 
Viimeksi muokattu:
Nyt vaan omaa tilitystä... taidan sitte lopultakin tippua TAAS tästäkin ketjusta. En oo tuntenu/nähny mitään ns. varmoja liikkeitä enää sunnuntai-illan jälkeen, ma ehkä jotain vaimeita :( eilen olin jo melko huolissaan ja yritin mennä neuvolaan mutta ketään ei ollu paikalla... Eipä tolle varmaan tässä vaiheessa mitään voi jos vaikka istukka ei toimi enää kunnolla tms. Tietysti on tullu googletettua jotain "keskenmeno rv12 jälkeen" -juttua eikä helpota yhtään..paljo niitäkin tuntuu olevan ja monilla ei mitään syytä saada selville. Oireiden väheneminen vois mennä vielä normaalin piikkiin näillä viikoilla (14+0), ja toisaalta voihan se istukkakin niitä jatkaa vaikkei sikiö ois enää hengissäkään. Ei kai niistä voi enää paljoo päätellä. Joo, paremmassa tapauksessa se ois kääntyny vaan jotenkin niin ettei liikkeet oo niin havaittavia, mut miks se ois niin jo kolmatta päivää...eikä mitään eloo saa edes painelemalla.
Onneks tästä ei tiedä kun lähimmät sukulaiset (eli 4) mieskaverin lisäks, mutta mietin jo miten kertoo niillekkin taas, ei tuukaan mitään vauvaa, vieläkään..
Kyllä vituttaa ja sellanen masentunu tappiomieliala ollu eilisestä. Neuvolan puhelintuntia kammolla odotellessa....
 
Heissan pitkästä aikaa! Tervetuloa uudet! Viimeeksi tainnut kirjoitella rv 7+. Niin kovasti olku arjen kiireitä ja hässäkkää, että tänne ole ehtinyt. Rv 9+ käytiin toisessa ultrassa, jossa näkyi syke ja liikettäkin ja kaiken todettiin olevan normaalisti. Keskenmenoriskiksi sanottiin 1-2% vai oliko 2-3%. Noh, kuten tiedätte, niin mieli pysyi rauhallisena vain hetken:oops: Nyt mietin, et pitäiskö mennä yhteen ultraan vielä mielenrauhan saamiseksi ennen np-ultraa, joka 1,5 viikon kuluttua...vai suostuisko neuvola kuuntelee dopplerilla? Nyt siis 10+2. Pahoinvointia edelleen ja maha pömpöttää. Ahdistaa, kun pakon edessä työn luonteen vuoksi oon joutunut kertomaan asiasta muutamalle työkaverille. Vannottanut kyllä, että kukaan ei saa kertoo eteenpäin. Että mitä jos asiat meneekin huonosti, niin joutuu kertomaan sit uudelleen. Mielialat olleet myös ailahtelevat. Eilen sain poikkeukselliset huutoitkuraivarit ja sit pelästyin, jos se teki jotain vauvalle...mies vaan jaksaa huokailla näille mun jutuille, et mistä toi noita keksii:rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: kop kop ja iinukka1
lullaby toivottavasti pääset pian kuuntelemaan sykkeitä/ultraan tms, niin selviää! sinäkin olet kyllä juuri siinä vaiheessa raskautta, että kun liikkeitä ei masun sisältä vielä tunnu ja oireet voi vähentyä niin voi olla paniikin täyteiset ajat käsillä :unsure: jos samoille viikoille asti itse pääsen niin kyllä doppler kotona saa kyytiä, se on ihan varma.
Toivon kuitenkin , että kaikki on ihan hyvin siellä! Ei me sua minnekään täältä päästetä, niin sovitaan saman tien että kaikki on kunnossa, eikös!

Aanis kiva kuulla sinustakin! :) voi mies raukkoja kun meidän kanssa joutuvat elämään. Välillä saavat kiikuttaa kaupasta mitä tahansa sillä hetkellä tarviikaan ja sitten pääsevät vielä nauttimaan tulivuorimaisista tunteenpurkauksista :D :ROFLMAO:
 

Yhteistyössä