~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Onko teillä muilla jo tullut turvotuksia? Minulla on tänään ja eilen sormia ja pohkeita pakottanut pahasti ja ainakin sormet on turvoksissa. Eikö näiden pitäisi alkaa vasta vikalla kolmanneksella?? En kuitenkaan ole syönyt kotiruokaa suolaisempaa ja vettä juon ihan riittävästi päivässä. Olen vielä lenkkeillyt ja salilla hikoillut juoksulaitteilla eli en nyt ymmärrä Ei ole kivaa, jos alkaa jo nyt. Pitäisi kuitenkin istumatyössä jaksaa olla...paino ei kuitenkaan ole yhtäkkiä heilahtanut ylöspäin.
Rv 22+2
 
Peppermint harmillisia nuo kivut, mutta tosiaan ollut itsellekin mielenkiintoinen oppimisprosessi, että miten oikeasti rauhoittua eikä vaan puskea eteenpäin entiseen tahtiin kaikesta huolimatta. Varmasti ihan hyvää opettelua ennen vauvaa, että asiat ei just aina olekaan itsensä kontrolloitavissa :D

Gaudeamus mulla viime viikolla tuntui sormia vähän turvottavan kun sormukset tuntui tiukemmilta. Ja varpaat oli vähän pulleammat. Meni toistaiseksi ohi vielä. Ei kai sille vaan mitään voi jos turvottaa, kun vauva kasvaessaan painaa lantion verisuoniin, veren virtaus hidastuu. Ja ylipäätään kun veren määrä raskaana suurenee niin paljon.

Itse olen ollut tyystin liikkumatta viime viikkoina :oops: ihan nolottaa.. muutenkin koko raskauden aikainen liikunta on ollut lähinnä kävelylenkkeilyä mikä jäi täysin tekemättä kovimmilla pakkasilla ja näillä kauheilla vesisateilla mitä täällä etelässä oli. JA influenssan aikana. JA nyt sitten mahaa kiristänyt ja kipuillut sivuilta jo ihan tavallisessa liikkumisessa välillä. Syitähän löytyy :D

Nyt on taas pari päivää väsyttänyt ja mietinkin jo onko hemppa laskenut, mutta tajusin että päätäkin särkenyt samaan aikaan ja leposyke taas korkealla. Pitää kaivaa verenpaine mittari taas esiin ja katsoa kuin alas menty taas. On todella vähän motivaatiota töissä olemiseen kun päätä särkee ja väsyttää.

26+4
 
Auts kun Peppermintin kivut kuulostaa pahoille! Otat nyt tosi iisisti, kropan ehdoilla vain. Tsemiä kipuihin!
Kuulostaa niin hurjalta, että enää 90 päivää! Sehän on ihan kohta! Iik!

Mandalan vastan höllyminen kuulostaa niin hauskalta, oi!:love:
Jäät kyllä saikulle heti vähän lepäilemään, jos tuntuu että ei jaksa ja toi hedarikin vaivaa. Ei ne työstä myöhemmin kiittele, että kiitos kun uhrauduit.;)

Mulla tulee huomenna 15 vkoa kasaan. Aika tuntuu tällä hetkellä matelevan, kun toivoisi että mentäisiin jo jossain tuolla maaliskuun lopulla ja olisi se rakenneultra.
Moni on nyt viime päivinä kysellyt, et joko tiedän kumpi on tulossa. Lian tosi murheellinen tapaus on niin vahvana takaraivossa, että mä vain jännitän ja odotan onko kaikki ok. Ihan sama mikä sukupuoli sieltä löytyy.
Ihanaa kun on ensi viikko lomaa. Tähän asti kaikki lomat ja sairaslomat mennyt niin huonossa kunnossa, nyt saa sit lomasta jotain irtikin.
vaikka toki oon yhä tosi väsynyt, meen iltaisin viim.yhdeksältä nukkumaan kun nukun sit aina klo2 alkaen vain pienissä pätkissä tai pahimmillaan, kuten viime yönäkin, valvoin taas 2-4 ja sit nukuin pätkiä. Ei sitä iltaisin oo sit enää mitään energiaa.

Missäs on masukuvat? Täällä on niin moni jo niin pitkällä, että olis ihana nähdä teidän pullahtaneita massuja!:love::love::love:
 
Ei olisi pitänyt luottaa siihen, että ovat neuvolasta yhteydessä, jos jotain pielessä labratuloksissa, mutta olen aktiivisesti yrittänyt olla murehtimatta. Pienempi murhe oli pahasti romahtanut hemoglobiini (jospa se selittäisi ainakin osan jatkuvasta väsymyksestä). Masentavinta, on että sokerirasituksen 1. tunnin arvo oli koholla. Menen huomenna hoitajan ohjeistukseen ja saan mittarin arvojen tarkkailuun. Verenpainekin oli noussut entisestään, mutta se mitattiin aika hätäisesti eikä tehty uudelleen mittausta. Google kuitenkin kertoo, että RD ja verenpaineennousu liittyvät yhteen. Kai tässä ollaan nyt sitten myös raskausmyrkytyksen riskiryhmässä. Liikunta auttaisi sokeriarvojen hallitsemista, mutta se ei ole mahdollista kipujen takia. Olenkin sitten tänään itkeskellyt sitä, miten nämä vaivat mahdollisesti vaikuttavat vauvan terveyteen. Ja vähän sitäkin, että oma riski 2.tyypin diabetekseen on tosi korkea enkä jaksaisi enää yhtään terveyshuolia. Lapsettomuutta aiheuttaneen pcosin lisäksi mulla on plakkarissa jo kaksi muutakin kroonisen sairauden diagnoosia :(

Istukkakontrollista sentään tuli hyviä uutisia eli istukka oli noussut riittävästi, vaikka alhaalla onkin edelleen. Alatiesynnytys saattaa silti olla poisluettu, koska RD voi aiheuttaa suurikokoisuutta. Siitä ei vielä ole onneksi merkkejä. Pikkuinen ei suostunut vieläkään esittelemään jalkoväliään kunnolla eli samat sanat kuin viimeksi "ei siellä mitään pullottavaa näy". Pelkopolin lähete pitäisi järjestyä huomenna hoitajalta. Nythän niitä pelkoja on sitten muutama lisää.

Mulla on ollut viimeiset viikot iltaisin jonkin verran turvotusta. Ananas on mulla auttanut nesteiden poistamisessa, mutta nyt pitää keksiä muita ratkaisuja. Lymfahierontaan ajattelin mennä, jos äityy pahaksi.

Peppermint 27+1
 
Peppermint on kyllä kurjaa ja ylimääräistä huolta aiheuttavaa noi arvojen nousut! Yksi mikä ainakin raskausdiabeteksen pitää kurissa on hiilariton ruokavalio. Vaaleat jauhot ja kaikki sokeri pois. Vaatii itsekuria, mutta pitää raskauskilot ja arvot kurissa. Paljon kasviksia, kalaa lihaa kanaa, tai mitä nyt tykkää syödä, mutta että noi nopeet hiilarit lähes nollaan. Tämä ruokavalio tekee hyvää muillekkin perussairauksille. Ja välttää kevyttuotteita! Vauva ja oma keho tarvitsee kunnon rasvaa. Olin alkuvuoden ilman sokeria ja hyvin vähillä hiilareilla ja paino tippuu 3kg 1,5kk.....nyt sitte vähä lipsunu...mutta kun perus ruokailutottumuksen pitää tällä pohjalla, niin välillä kärsii käydä arnoldsilla :) Raskausaikana mulla ei tehny mieli makeaa ollenkaan, mutta kyllä mulle siltikin tuli kiloja vaikken hiilareita juuri syönytkään, mutta ne pysy kurissa ja sokerit ihanteelliset! Sitruunavesi toimii monella nesteenpoistajana ja mulle toimi ananas vielä vähä paremmin. Rahkaa ja ananasta tai maustamaton jugurtti ja ananaspurkki sekaan. Hyvää ja poisti nesteitä! Kaikille ei toimi kaikki, mutta tässä muutama vinkki! Onnea odotukseen teille kaikille! Ootte jo niin pitkällä suurin osa! Tsemppiä loppuajan kolotuksiin ja se unettomuus on kauheeta, jotka tästä kärsii, niin paljon kärsivällisyyttä! Se oli tuttu vieras itsellenikin!
 
Onneksi sulla on Peppermint sit pian se pelkopoli, niin pääset puhumaan noista peloista joita kaikki aiheuttaa.
Toivotaan että arvot pysyvät hyvin kurissa kotimittauksilla . Tsemiä sulle kovasti!

Vinkiksi vaunuja miettiville, uusimmassa vauva-lehdessä oli erilaisia vaunuja esittelyssä.:)

Jee, rv15.:barefoot:
 
Peppermint harmi, että radituomio tuli, mutta onneksi kuitenkin ilmeisesti harvinaista, että joudutaan esim insuliinia käyttämään kun useimmiten ruokavaliolla pysyy kurissa. Itse yritän ajatella etukäteen, että jos joudun uuteen rasitukseen ja sama tulos niin pysyypähän paino sitten kurissa loppuraskauden :)

Oliko sulla tosi paljon heittoa siinä tunnin arvossa vai vaan vähäsen? ilmeisesti monillakin kellä vain ihan marginaalisesti koholla joku arvo niin lopulta ei tarvinnut mittailla edes kotona kun pysynyt kurissa niin hyvin.

Minäkin haluan nähdä masukuvia täällä lisää! :love: omasta pötsistäkin voisi taas kuvan julkaista kun saan otettua, onhan se taas kasvanut. Huomaa varsinkin kun istuu vaikka sohvalla kotona miten iso pallo siitä on jo omiin silmiin tullut. Sitten toisaalta taas jotkut ihmiset ketä näkee kun kysyy mitem pitkällä olen niin kommentoi, että onpas pieni maha. Tulee sitten kommentoitua, että niin ensisynnyttäjä kun tässä ollaan jne... :rolleyes:

Kävin synnytykseen liittyvässä perhevalmennuksessa just. Eipä siellä mitään sen kummempaa kerrottu mitä en jo olisi tutkinut netistä, mutta ihan jees se silti oli. Ja selvisihän sekin, että epiduraalipuudutus ei kaiketi oikein edes voisi vaikka halvaannuttaa väärin laitettuna. Ne jotkut hermot tms menee jossain ylempänä ilmeisesti, tms.

26+5
 
Lottainen, uni tulee mullaki siinä ysin aikaan. Välillä valvon väkisin myöhempään kun nukkumisesta on tullu niin vastenmielistä. Ihanaa että sullakin lomaa, koitahan nyt siitä nauttia :) musta taas tuntuu et koko raskaus on menny ohi enkä oo osannu nauttia siitä. En oikein vieläkään käsitä että joku oikee ihminen tuolla on.

Peppermint, kurja juttu että joutuu lisää huolehtimaan :( jospa arvo on sen verran lähellä normaalia ettei muita toimenpiteitä tarvita, toki ei sekää kiva ole jos joutuu ruokavaliota tarkasti kyttäämään mutta sillä saa kuitenkin paljon tuloksia aikaan. Mäki oon ruvennu tota pelkopolia miettiin kun synnytys alkaa ahdistaa koko ajan enemmän, en vaan jotenki kehtaa pyytää sitä..

Mandala, noi kommentit on kyllä ihmeellisiä välillä. Joskus tekis mieli kysyä minkälainen maha sitä sit pitäs olla. Kuitenki siihen vaikuttaa moni asia. Mullekki eilen yhdessä lastentarvike liikkeessä myyjä kysy kuinka pitkällä oon ja sit ihmetteli ettei mulla muka ole siihen nähden iso maha. Mulla ei oo yhtään ylimäärästä tossa mahalla niin on sellanen tosi pinkee pallo, varmasti näyttäs isommalta jos olis painoo tullu enemmän, nyt on tullu n. 5kg.

Voin laittaa mahakuvan kunha kotiin pääsen kun en ite saa otettua :)

Eilen supisti niin kovasti että koko maha oli jotenki iha vinossa. Piti ihan syöminen keskeyttää ja ihmetellä :D

28+2
 
Ei arvo mitenkään paljon heittänyt, mutta näissä seulonnoissahan ei katsota sitä, pelkästää se, että yksi arvo jossain vaiheessa on sama kuin raja-arvo tai huonompi riittää. Sain ihanaa neuvontaa ja kannustusta neuvolassa tänään ja on kaikki syyt uskoa, että saan arvot pysymään kurissa, kunhan alan syödä ohjeiden mukaan säännöllisesti (ruokavaliotani en joudu juurikaan muuttamaan, mutta ruoka-aikoja kyllä). Tänään siis jo parempi mieli, etenkin kun veripainekin oli normaali.

Caro, pyydä ihmeessä lähete pelkopolille, jos siltä tuntuu. Mä ajattelin, että turhaan pyörittelen mielessäni asioita yksinäni, kun on mahdollista, että ulkopuolisen kanssa puhuminen rauhoittaisi mieltä. Multa hoitaja kyseli hieman taustoja siitä, mikä pelottaa, mutta lyhyet perustelut (hoitoalkuinen kauan toivottu lapsi ja pelko, että lapselle sattuu jotain synnytyksessä) riitti (uskoisin, että perustelu tarvitaan lähetteeseen). Ei siis tarvinnut alkaa käydä asioita läpi hoitajan kanssa eikä pelkoihin suhtauduttu väheksyen tai ajateltu, että ne olisi poispyyhittävissä sillä, että hoitaja sanoo, että ei syytä huoleen.

Kateellisena lueskelen, miten pystytte vielä harrastamaan liikuntaa, vaikka vain sitten kevyttä kävelyä. Haaveilen jo siitä, kun pääsee koiran ja vauvan kanssa lenkille, koska olen luopunut toivosta, että kivut helpottavat ennen synnytystä (vaikka sekin kuulemma on mahdollista, kun vauva kasvaa eikä paina alas samalla tavalla). Tänään taas hammasta purren ja kyyneleet silmissä tarvoin kilsan matkan töihin ja mietin, missä rajani kulkee, että luovutan ja jään kotiin tekemään töitä. Ajattelin mennä kokeilemaan uimista, mutta epäilen etten mahdu yksiinkään bikineihin tai uikkareihin enää.
 
Mullakin välillä tosi vaikea ymmärtää, että mahassa on oikeasti joku. Se 3D ultra tosiaan teki asiasta taas tosi paljon ymmärrättävämpää, hetkeksi. Toinen oli se mahan hytkymisen ja liikkeiden näkeminen mahan päältä. Mutta ei sitäkään tapahdu joka päivä.

Peppermint hyvä että on parempi mieli! Oon huomannut että raskaana helpommin itellä tulee sellainen koko päivän kestävä tunnetila jos esim joku asia ei mennyt niin kuin piti, ja voi pyöriä kuin levy repeat:lla päässä. Sitten seuraavana päivänä onneksi on jo ihan normaali mieliala.
Ja tosiaan jos ruokavalio on jo kunnossa niin eihän siinä ole juuri kuin pientä hiomista vaan enää jos kerran arvot ei hirveästi heittänyt :)

Ai niin mullahan tuli siihen borrelioositestiin tulokset kun lääkäri soitti. Ja toinen niistä arvoista oli marginaalisesti koholla mikä voisi kuulemma viitata parantuneeseen tai hoidettuun tartuntaan, tai sitten ei kun kuitenkin niin vähän vain koholla. Olin silleen puhelimessa, että "aha :rolleyes:" Menen uuteen testiin ensi viikolla ja sen jälkeen varmasti otetaan se koepala. Tämä sitten yhden päivän vaivasi mieltä, mutta en ole jaksanut stressata sitäkään nyt enää.

Ja tässä iltakuvat pallosta :D http://imgur.com/a/7cJvf
Eihän tuo ihan täydellinen pallon muotoinen pallo ole. Ja aika alapainotteinen se edelleen on. Mutta tosiaan tajusin nyt samalla, että en sitten näe omia jalkojani enää kun suoraan alas katsoo :ROFLMAO:

Onko teillä muilla vauvalla jotain suosikkipaikka mahassa? Mä olen huomannut, että pikkumies tykkää eniten oikealla puolella olla. Välillä pönkii kovasti saaden painon tunnetta oikealle puolelle ja sitten maha on ihan kova siitä kohta, oiskohan selkä. Katsoo sitten miten muuttuu kun toivottavasti tajuaisi kääntyä itsekseen pää alaspäin jossain vaiheessa.
 
Viimeksi muokattu:
Peppermint Onneks ei oo kovin paljoa koholla se arvo, vaikka hetihän siitä tulee ylimäärästä huolta jos vähänkin jotain poikkeevaa.. ja jos kivut ei nyt enää raskausaikana hellitäkään niin ei mee enää montaakaan viikkoo kun pääsette jo kolmistaan lenkille, menee niin nopeesti nää viikot ettei huomaakaan :)

Mulla lapsi viihtyy potkuista päätellen pääasiassa selkä vasemmalle, missä asennossa lääkärikin sano sen olevan, ja samoin oli ekassakin raskaudessa, sydänäänet kuulu sillonkin aina parhaiten vasemmalta. Tänään aamulla olikin outoo kun oli kääntyny päinvastoin eikä oo tottunu tunteen sellasta liikettä vasemmalla, niin ihan kun joku ois kutittanu kyljestä ulkopuolelta!
Niin ja on ollu kyllä nilkat turvoksissa jo joitain viikkoja, etenkin pidemmän kävelyn jälkeen.

Voisin muuten esitelläkin kuvia mut kun niitä ei pysty (kai?) liittään suoraan tähän omista kansioista, kysyy jotain urlia, enkä muista miten se meni aijaan kautta, sen verran aikaa siitä on...pitäs kai yrittää tutkia jos osais.. pari päivää sitten just otin viimesimmät.

(lisäys) Näkyisköhän tää.. http://aijaa.com/FnB81B (kauheen kokosena kamera tuli siihen..mut en osannu rajata sitä pois yläreunasta)
 
Viimeksi muokattu:
Halusin vielä käydä kertomassa kuulumiset, älkää antako kuitenkaan niiden pilata teidän ihanaa menoa täällä, yhä edelleen meinaan käydä seuraamassa miten teillä menee. <3

Pääsin eilen illalla kotiin sairaalasta, päivä tytön syntymän jälkeen. Ihana henkilökunta oli, varsinkin omahoitajanani toiminut kätilö ansaitsee kaikki kiitokset. Tyttö oli pienen nukkuvan vauvan näköinen, muistoksi jäi kuvat ja saatiin vielä jalanjälki sekä syntymämitat mukaan. En ole vielä oikein pystynyt niitä katsomaan.

Synnytys meni hyvin, vaikka lääkkeillä tapahtuva avautuminen oli todella kivulias. Epiduraalin jälkeen ei ponnistaminen tuntunut yhtään, toki täytyy muistaa että tämä vauva oli reilut puoli kiloa painoltaan ja mahtui aivan eri tavalla tulemaan kuin 3 kiloa painavampi.

Lääkäri kävi vielä juttelemassa eilen, että aivan selvästi oli nähtävissä kaikki vammat, eli ratkaisu oli aivan oikea (me ei itse katsottu kroppaa ollenkaan, vaan tyttö oli peiton sisällä kun hänen kasvojaan katsottiin).

Nyt tästä alkaa pitkä toipuminen, hoitoihin lähdetään heti kun pystytään siihen fyysisesti ja henkisesti. Seuraavaa raskautta seurataan tarkemmin, sitä ei päästetä näin pitkälle jos sama on uusiutumassa. Uusi raskaus on nimenomaan meidän toinen lapsi, ensimmäistä ei mikään vie pois mielestä.
 
Osanotto Lia_lle täältäkin
On ollu pitkin viikkoa aina välillä mielessä miten mahdat jaksella..
Hyvä sentään että keskeytys/synnytys sujui ongelmitta. Varmaan nyt se raskain ja kamalin koettelemus on ohi, ja toipuminen voi alkaa. Uskon että helpottaa myös kun tila varmistui syntymän jälkeen ja että ratkaisu oli oikea. Ihania muistoja saitte tytöstä mukaanne <3

Kuinka varhaisilla viikoilla tätä tilaa ja ylipäätään vastaavia voidaan sitten jatkossa tutkia (ymmärrän toki täysin jos et halua tarkemmin diagnoosia täällä kertoa..), miten se tehdään, tutkitaanko esim. jotakin seerumiarvoja tarkemmin, ja onko selvinny mitään uutta, esim. onko kyse jostain periytyvästä vai vain huonosta tuurista?

Voimia vielä kovasti tuleviin aikoihin, ja toivon niin että nähdään sut sitten pian taas täällä iloisten uutisten merkeissä, kun sen aika on!
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin mietin aiemmin miten Lian keskeytys meni. Onneksi kaikki meni hyvin ilmeisesti niin hyvin kuin mahdollista ettei siitä jäänyt mitään hampaan koloon. Pitäkää huolta toisistanne nyt kun toipuminen voi kunnolla alkaa. Toivon koko sydämestäni näkeväni sinut pian täällä kun olette valmiita siihen ja pienen tyttönne pikku sisarus ilmoittaa tulostaan <3
 
Kiitos teille. <3

Jatkon tutkimukset selviää tarkemmin, jos/kun geenivirhe löytyy. Jos ei löydy Suomessa niin näytteet tutkitaan ulkomailla ja siihen menee useampi kuukausi jos näin käy. Kun tarkka geeni löytyy, niin jatkossa noin viikolla 11 otetaan lapsivesipunktio ja siitä nähdään varmuudella, onko sama uusiutunut. Toki tässä on vielä tutkimukset kesken, saadaan vielä tarkempaa tietoa uusiutumisen riskeistä.

Teille kertoisin ihan mielelläni tarkemmat syyt, mutta kyseessä on niin harvinainen juttu, että googlettamalla löytyisi tämä ketju ja sitä kautta olisin tunnistettavissa.

Jos jää kovasti mietityttämään juttu/pelottaa oma rakenneultra/omassa rakenneultrassa löytyy jotain häikkää (toivottavasti ei..), niin laittakaa rohkeasti yksityisviestiä.

Tarkoitus olisi tästä jatkaa heti kun saadaan lupa ja päästään pakastealkion siirtoon. Jos ei keväällä päästä jonojen takia, niin saatetaan kesällä käydä toisen kaupungin yksityisellä "salaa". Pahalta tuntuisi nyt odottaa pitkä aika jonojen takia, jos saan muuten puhtaat paperit jälkitarkastuksessa.
 
No todella hyvä, että saatte lisätutkimuksia heti seuraavassa raskaudessa! Ymmärrän kyllä hyvin, että toipumiseen auttaa varmasti hyvin uuteen hoitoon pian pääseminen: toivottavasti pääsettekin vaikka sitten yksityisellä jatkamaan pian! Tulehan kertomaan kuulumisia lisää taas <3

Mulla on nyt tässä vloppuna tullut vähän sellaista tukalaa oloa mahaan. Ei mitään suoranaista kipua tms, mutta sellaista kiristystä (ei samanlaista kuin repäisykivuissa kun tuntuu kiristävän) ympäri mahaa. Tai kiristyskin on väärä sana ehkä, mutta lievästi tukala kuvaa ehkä parhaiten. Oisko jotain kasvuun liittyvää, tuntuu istuessakin.
Myös edelleen mietityttää kovasti miltä ne harjoitussupparitkin tuntuu ja onkohan mulla niitä koskaan ollut. Välillä maha kyllä tuntuu aika kovalta, mutta ei se sellaista kovettumista ja löysääntymistä ole, se vaan jöpöttää tuossa kovan tuntuisena ilman mitään muuta tuntemusta.

27+1
 
Lia, kiva että jaksoit tulla kertomaan kuulumisia :) kaikkea hyvää tulevaan ja toivottavasti saatte hoidot rullaamaan nopeasti kunhan olette siihen valmiina.

Mandala, voisko se olla niitä suppareita kuitenkin? Itellä ovat niin selviä ettei ole epäilystäkään, jännä ajatella ettei kaikilla niin ole. Mulla niitä on usein, maha menee kivikovaksi ja tuntuu puristavana tunteena sekä usein tuntuu jotenki rakossa paineena samaan aikaan. Alkavat olla aika inhottavia välillä vaikkei varsinaisesti kipua olekkaan. Miltähän ne sit tuntuu kun rupeavat koskemaan..

28+5
 
Lia, minäkin ihailen miten uskomatonta vahvuutta kaiken surun taakan takaa sinusta tuntuu löytyvän.
Voimia toipumiseen, henkiseen ja fyysiseen.
Nyt on suojelusenkeli-isosisko odottamassa pikkusisarusta.<3

Mandala, mäkin mietin et olisivatki kuitenkin supistuksia? Harjotussupparit kun voivat voimakkuuksiltaan vaihdella paljonkin. Tai toki, voihan se kasvuakin olla.

Täällä tuntui ensimmäiset liikkeet viikonloppuna niin, että tunnistin varmasti liikkeiksi.:love:

Hyvää alkanutta viikkoa.:)

Rv15+3
 
No ehkäpä ne tuntemukset onkin harjoitussuppareita! Ainakin kunnes toisin todistetaan jos ne vasta myöhemmin alkaa :D

Lottainen ihanaa sielläkin liikkeitä jo :love::love: mä tässä oon alkanut miettimään, että toivottavasti en saa kehiteltyä huolta liikkeistä ja liikelaskennasta. Kyllähän sitä päivittäin tuntee niitä, joskus tosi paljon enemmän ja usein kuin toisina päivinä - kyllä se etuistukka selvästi vieläkin vaimentaa liikkeitä. 3D ultrassakin liikkui koko ajan enkä siinä tuntenut kuin pari kertaa 'ehkä' jotain. Kohta kun alkaa ne viikot, että liikelaskenta tulee kysymykseen niin voin kuvitella että saattaisin ahdistua suht helposti näistä jutuista - toivottavasti en.

Pikkuisten vaatteiden inventaario tehty ja tungettu hoitopöydän laatikoihin pois muovipusseista. Kylläpä niitä nyt onkin kertynyt ja aina yhtä ihana hypistellä :love: kauhean paljon enemmän 62-68cm vaatteita kuin 56, kiitos äitini innostuksen :rolleyes: pitää käydä hankkimassa lisää pienempää varastoon. Ja kauheasti tulee koko ajan mieleen mitä tarvitsee: harsoja, pieniä pyyhkeitä, yms pikku sälää kaiken muun lisäksi.
Ja en oikein yhtään tiedä milloin olisi sopiva aika tilata vaunut ja kaukalot yms. Vieläkin se sellainen "liian aikaisin?" ajattelu vaivaa :unsure:vaikka rahatilannekin olisi todella suotuisa nyt kaiken hankkimiseen.
 
Vielä noista kromosomi ym. tutkimuksista, siinä yhdistelmäseulassa ei taidakaan näkyä kun ne 3 trisomiaa, eikä nekään tietty täysin varmasti.. eikös Lia_llakin ollu ne seerumiluvut ja np ihan normaalit? Eikä ainakaan hälyytystä antanu.
Hyvä sentään että nykysin pystytään tutkiin niin tarkkaan ja perinpohjin kaikki jälkeenkinpäin eikä jäis sellasta ikävää epätietosuutta mistään.

Lottainen, se on jännä tunne kun tajuaa ihan konkreettisesti että joku siellä sisuksissa nyt elää jo ihan omaa elämäänsä :)

Voi ne olla supistuksia Mandala, mulla on jo joitain viikkoja ollu sellasia lievästi epämukavan/tukalan olosia, ei varsinaisesti kivuliaita, mutta tunnen ja huomaan kyllä mahaa kokeilemattakin puristavasta olosta lantion pohjassa millon sellanen tulee. Toki sitä muitakin kiristäviä tunteita aina välillä on, josta osan ainakin oon tulkinnu endosta johtuviks. Kumarassa ei oikein pysty ainakaan kauaa enää istuun kun tuntuu ettei pysty hengittään kunnolla.

Eilen tein ensimmäisen hankinnan ihan varta vasten tätä lasta varten, nimittäin pienen vaippapaketin. Olihan se jotenkin outoo ostaa se, siis minä vauvanvaippaostoksilla..! :alien: kun viimeks joskus 17 vuotta sitten. Tulihan tostakin jo sellanen olo että mitä mä nyt jo niitä meen ostaan ja oliks liian aikasin...mut ompa nyt valmiina sitten eikä tarvis sairaalasta kotiin tullessa sen takia muistaa kaupan kautta käydä. Laitoin ne suoraa vessan kaappiin, jota harvemmin aukasee ettei tulis katteltua saati hypistelyä liikoja.. sen lisäks ainoa lapsen tulosta muistuttava esine koko kämpässä on mun oma vanha narusta vedettävä soittorasia 70-luvulta jota välillä oon iltasin soitellu mahan päällä.
Kaikki muu oikeestaan löytyykin jo varastosta, eikä ainakaan tässä vaiheessa oo tullu muuta mieleen mitä välttämättä tarvis heti alkuun olla. Siellä ne sairaalaan tarvittavat on pakattuna valmiiks oven pieleen ettei tarvi kun käydä nappaamassa mukaan. Taisin pakata vaatteisiiin lapselle vaaleensiniset villasukat mut ehkä ne vaaleenpunasetkin pitää vielä varalta ottaa (neutraalin värisiä ei löytyny)....

30+5
 
Täällä ilmoittautuu uusi plussaaja, tosin viikkoja on vasta 6, mutta alkion siirto tehtiin 29.1. Emme ole virallisesti lapseton perhe,kun yhteislukumäärä on tällä hetkellä viisi....mutta mä olen steriloitu... Tämä oli toinen hoitokierros meille, ja nyt näyttäisi tärpänneen...maanantaina oltiin ultrassa kipujen takia, mutta ihan pienenpieni syke siellä mahdollisesti näkyi (y)
 
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 27.4.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
iinukka1 ... 2.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 13.5.2016
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
Jezebel78 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 12.6.2016
Gaudeamus ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
hannuliini ... keskeytynyt 1.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 30.6.2016
flow^ ... 2.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 14.7.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen … 20.7.2016
grey83 … 1.ICSI 3.PAS … ensimmäinen … 24.7.2016
Suvipilvi ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 9.8.2016
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 12.8.2016
frankie ...1. IVF ... toinen ... 24.8.2016
Lara_ ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 2.9.2016
Illantähti ... 2.IVF/ICSI ... neljäs ...
JONPA77 ...3.IVF 1.siirto ... ensimmäinen (2 sijaislasta) ...


Tapahtumia tulossa :)

flow^ - rakenneultra 29.2. - rv20+5
Suvipilvi - neuvolalääkäri 2.3. - rv17+1

Jezebel78 - sokerirasitus 3.3.
lullaby - neuvola 3.3. - rv32+1
Kiisuli80 - rakenneultra 9.3.
Lottainen - pelkopoli 9.3. - rv17+5
Lottainen - neuvola 17.3. - rv18+6
Suvipilvi - rakenneultra 22.3. - rv20+0
Jezebel78 - kontrolliultra 23.3.
flow^ - ä-polikäynti 24.3. - rv 24+1
hannuliini - kasvukontrolli 24.3.
Lottainen - rakenneultra 30.3. - rv20+3
hannuliini - kela-neuvola 3.4.
Suvipilvi - neuvola 6.4. - rv22+1
frankie - rakenneultra 13.4.


Myöhemmin onnistuvat :cry:

Kesäheinä-78 (3.IVF 3.PAS - tm)
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
Bridge (2.IVF/1.siirto - tm)
annila (5.ICSI - kkm)
Mari32 (5.ICSI - kem)
Vilijonkka_ (1.IVF 4.PAS - tm)
SalamaT (2.IVF - kkm)
Toiveikas81 (1.ICSI - km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)


Maaliin päässeet :love:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä