~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Tervetuloa Illantähti ja onnea plussasta +mahdollisesta sykkeestäkin jo :) onko tämä siis 4. (yhteinen?) lapsenne, ja minkälainen hoitohistoria muuten, minkä verran aiempia siirtoja, oliko tämä ivf vai icsi ym.? Onko aiemmat lapset tulleet luomusti?
 
Tervetuloa Illantähti! lasten lukumäärällä ei ole väliä kun meitä kaikkia yhdistää nämä rankat hoidot kuitenkin :)

Täällä onkin ollut vähän hiljaista uusien tulokkaiden osalta ja muutenkin, ilmeisesti me nykyiset ollaan vain rauhassa masuja kasvateltu :giggle: Toivottavasti tuolta hoitoketjustakin tulee pian ryntäyksellä porukkaa kun siellä monet punktiot juuri käyty läpi!

Itsellekään ei kuulu mitään erityistä, paitsi jännää kun tilasin nyt ne vaunut mistä haaveilinkin! Ollaan pähkäilty miehen kanssa värivaihtoehtoa jo jonkin aikaa eikä osattu päättää, mutta nyt on sekin sitten päätetty :D Tosin tilauksessa meni joku pieleen, enkä saanut tilausvahvistusta, mutta rahat meni tililtä :ROFLMAO: Kolmen viikon toimistusaika kuitenkin niin luulisi jäävän vielä tarpeeksi aikaa jos jotain pitääkin vaikka vaihtaa, niin ei mene ihan viime tinkaan.

27+3
 
Jotenkin tuntui kurjalta lukea lian menetyksestä, kun itsellä on kaksi pientä tulossa ja varsinkin kun on alkanut niitä liikkeitä tuntea pieniä hentoisia ne vielä on, mut kaipa ne siitä alkaa voimistua kun viikkoja tulee lisää. Huomenna poksuu jo 22 viikko ja tasan kuukausi olisi sinne seuraavaan ultraan äkkiä tää aika tässä menee, ens viikolla jo seuraava neuvola vähän taas jännitttää toi paino homma onko tullut lisää vai ei. Sillon saadaan myös ne kelapaperit et voi alkaa hakee äityispakkausta ym.
 
:) tämä on mulle neljäs ja miehelle kolmas lapsi, mut steriloitiin kun nuorimmaiseni oli vuoden, eli 10v sitten...viime syksynä tehtiin eka alkion siirto, Bemfolaa käytettiin, ei siis tärpännyt, nyt vaihdettiin Menopuriin ja saatiin 15 rakkulaa, joissa 12 munasolua, osa sai vapaasti valita kohteensa ja neljä valittiin icsiin, mutta loppupelissä vain yksi icsattiin ja se on pakastimessa tällä hetkellä. Tämä siirretty alkio oli hieman raaka ja siis vapaasti valikoitunut, mutta oon kuullut että ne vähän heikommat oliskin sit parempia... Aiemmat on ihan luomulapsia, siksi uskoinkin että tärpäähän tämä joskus...toki muniksia jouduttiin vähän herättelemään...nyt vain pidetään peukut pystyssä, olen kyllä luottavaisin mielin. Mulla ainakin toi Menopur tuntui paremmalle valmisteelle, vähemmän oireita kun Bemfolasta, toki pistos kohta oli tosi kipeänä ja oireili muutaman tunnin piston jälkeen...
 
Tervetuloa Illantähti!

Ehkä mäkin voisin taas pitkästä aikaa kirjoitella jotain. Täällä ei ole oikein mitään tapahtunut. Aamuisin huomaa, että alavatsa on kasvanut jonkin verran, mutta päivisin ja iltaisin suolistoturvotus peittää alleen kaiken muun. Moni varmaan luulis tän pötsin perusteella, että oisin pidemmälläkin, joten oon yrittänyt peitellä sitä huiveilla yms. Yhdelle työkaverillekin kerroin raskaudesta, mutta vain siitä syystä, että hän kertoi itse saavansa lapsen lokakuussa. Mä pyysin, ettei kertoisi mun tilanteesta muille, (vaikka moni sen kai jo arvaa), sillä oon vielä monta viikkoa "pelko persiissä". Oli vaan jotenki niin koomista, että mä koen olevani vielä riskiviikoilla ja hän ei, vaikka plussasi vasta muutama päivä sitten. :D

Ja näin sit tietenki painajaista, jossa mulla oli kuukautiset, sillä sain kai jostain päähäni, että työkaverille kertominen tois huonoa onnea... o_O

Tässä olisi pari uutta aikaa tapahtumalistaan:
neuvolalääkäri 2.3. 17+1
neuvola 6.4. 22+1

Nyt siis 16+1 ja rakenneultraan on enää alle 4 viikkoa...
 
Uskaltaisinkohan varovasti tulla tänne jo kurkkimaan, meidän tie on tosin vasta alkumetreillä 4+0. 12.2 on kaksi alkioo siirretty ja ICSI tehtiin. Eilen tein pp11 positiivisen raskaustestin vaikka virallinen testipäivä on vasta ylihuomenna perjantaina. Tänään oli aamulla vähän kuvotusta ilmassa, en tiedä onko se normaalia näin aikaisessa vaiheessa, kahviakaan en saanut juotua, kaikki jännittää niin kovin, meneekö kaikki hyvin jne. Tänään oli tullut pikkuhousunsuojaan pieni ruskea pisara ja nyt odotan että mitä siitä seuraa, hirvittää :eek:
Mutta pakko se on ajatella positiivisesti ja lopettaa tää vauhkoominen, hulluksihan sitä muuten tulee, kävi miten kävi.
Meillä on lapsettomuutta 12v takana ja toissapäivänä sain elämäni ensimmäisen haamun. Selittämättöminä meitä ollaan hoidettu.
 
Onnea JONPA77!!
jospa tää alottais nyt sen uuden plussavyöryn tänne!
Hienoa lukea etenkin muiden ikätovereiden onnistumisista (jos siis toi 77 on sullakin syntymävuosi) =) tässä kun ei ihan nuoria enää olla...mulla tulee juuri LA aikoihin 10 vuotta siitä kun exän kanssa alettiin yrittään, joo.. vapun aikoihin 2006 oli eka ovis/"yk1" jollonka ois voinu onnistua (HAH!).. on sitä sitten "muutaman" kerran joutunukin yrittään uudelleen sen jälkeen :sleep:
Mulla oli myös lievää etomista testin aikoihin (pp10), ja seuraavina viikkoina sitä oli välillä vähemmänkin.. ei oikeestaan mitään muuta oiretta vielä sillon. Onko sulla veritestiä tulossa?
 
  • Tykkää
Reactions: JONPA77
Tervetuloa Jonpa tänne puolelle! :love: täällähän se todellinen piina vasta alkaakin ;)

Mulla virallisena testipäivänä alkoi ruskea tuhru, sitä tuli aina toisen varhaisultran jälkeen asti eli rv9+. Kaiken eri väristä ruskeaa ja oranssia joka päivä sain ihmetellä pöksyissä ja ekan varhaisultran iltana tuli ihan vertakin kun limakalvot sen verran herkät tässä tilassa. Toivotaan ettei ikävä tuhruilu sua sen kummemmin vaivaa, siitä saa aina vähän ylimääräistä stressiä kuitenkin kehiteltyä.

Tuli nyt tilausvahvistus vaunuistakin. Onneksi tulikin tilattua nyt, toimitusaika on 4-5vko tällä hetkellä o_O
 
  • Tykkää
Reactions: JONPA77
Kiitos <3 ei ole veritestiä, perjantaina teen vielä pissatestin ja sit soitto tayssiin, jossa on kahden viikon päästä ultra. Joo ei tässä nuoria enään olla, -77 on syntymävuosi ja 39v tuli mittariin muutama viikko sitten..toivotaan että kaikki sujuu hyvin ja tulen kovaa vauhtia teidän perässä :love:
 
Onnea Jonpa ja ihanaa kun pääsit tälle puolelle!:love:
Itsellähän alkoi voimakas kuvotus myös noilla päivillä ja jatkui viikolle 13.. Myös mulle tuli sillon ennen sitä virallista testipäivää, oisko ollut pp11, yhden kerran peukalonpään kokoinen läntti verta siteeseen. Säikäytti kunnolla mut onneks tais olla hyvä merkki.:love:

Mä en oo hirveesti jaksanut kirjotella, kun musta tuntuu että aina valitan jostain. Mut mulla on siis ne selkäkivut aika kamalia ja nyt kolmisen päivää sattunut niin et tuntuu et koko lonkat menee ihan jumiin, nivuset tosi kipeenä. Plaah, aina jotain. Haen hiihtoloman jälkeen sellasen kunnon tukivyön neuvolan fyssarilta, jos auttais.:oops:

Tasan 5 vkoa rakenneultraan.o_O:barefoot:

Lottainen rv15+5
 
  • Tykkää
Reactions: JONPA77
Onnea plussista Illantähti ja Jonpa ja tervetuloa mukaan!

Lottainen, I feel you! mulla alkoi iskiastyyppiset kivut rv13, ja rv20 tienoilla alkoi särkeä etupuolella häpyluussa ja nivusissa. Täällä ei saa vyötä enää neuvolasta niin sellaisen hankinta venyi joulunkin takia. Jälkeenpäin olen miettinyt olisinko säästynyt jatkuvilta kivuilta, jos olisin hankkinut tukivyön nopeammin. Selkäkivut jäivät lopulta naprapaatin pöydälle, tavallinen hieronta ei auttanut. Liitoskipuja helpottaa jonkin verran kuumalla kaurapussilla hautominen ja rauhakseen ottaminen. Tsemppiä! Toivottavasti saat avun tukivyöstä!

Peppermint 28+0
 
  • Tykkää
Reactions: JONPA77
Kiitos Peppermint.
Mullakin sattuu (nyt jo! Näillä viikoilla!) häpyluuhun.:/ onneksi on öisin doomoo-tyyny auttamassa, mut päivisin ei tiedä mikä auttaisi.
Just mietin että taidan kilauttaa tutulle osteopaatille jos tukivyö ei auta. Nyt pidän mielessäni myös naprapaatin, kiitos vinkistä.
Kaurapussia ei harmikseni täältä mökiltä löydy, mut huomenna kotiin ja sieltä onneksi löytyy.
Harmittaa jos vaikean alkuraskauden jälkeen tyssää taas tähän. Plääh. Aina jotain hankaloittamassa.
 
Tervetuloa Jonpa ja Illantähti!!! Isot onnittelut plussista :)

Täällä nyt ekaa kertaa eilen oli epämiellyttävä olo töissä, selkää särki ja vatsaa kivisti, aikas pitkälle pääsin ilman vaivoja :) En tiiä oliko jotain supistusmaista, enemmänkin sellasta jomotusta ja tiukkuutta vatsalla. Kiirus oli töissä eikä oikein ehtinyt istua ja ergonomia oli kaukana, lepäsin illan ja oon tän päivän saikulla niin saa levättyä. Nyt ei enää kipuja onneks! Nostan hattua teille jotka jo alkuaraskaudesta jotutuneet kärsimään kivuista ja epämiellyttävästä olosta, tsemppiä!!

Kävin sokerirasituksessa toissapäivänä ja pitäis kohta jättää viestiä neuvolaan että mikä tulos oli!! Iiks:) En jaksa uskoa että sieltä mitään tuomiota tulis mutta eihän sitä koskaan tiedä..

Kovasti odottelen tietoa uudesta äitiyspakkauksesta, en oo vielä mitään hakemuksia laittanut eteenpäin, pitää kohta laittaa ettei unohdu :)
Meille tuli vielä kolmas muutto tähän keväälle, oma äiti muuttaa huhtikuussa myös niin pitäähän sielläkin vähän auttaa, huoh!

Ihanaa kun täällä etelässä nyt vähän kuivempaa ollut ja aurinkokin pilkistänyt, tulee keväinen fiilis!! Ihania kevätpäiviä kaikille :love:

25+3
 
  • Tykkää
Reactions: flow^ ja JONPA77
Onnittelut plussasta Illantähti ja Jonpa! Illantähden la taitaa olla jossain kohtaa syyskuun loppupuolella ja Jonpan sit lokakuussa?

Tajusin, että tuhrua ei ole pariin viikkoon näkynyt, eli sitä kesti melkein rv 12 asti. Olin toissapäivänä neuvolassakin, ja voi miten mukavaa oli kuulla ne sydänäänet (Siellä on tosiaan joku! Hyvä saada parin viikon välein varmistus ;) mut ens "varmistukseen" meneekin 7 viikkoa). Samaan syssyyn Eskari tuli kipeäksi ja eilinen meni päivystyksessä. Onneksi on nyt jo paremmassa kunnossa.

Henrietta samaa mieltä, tällä viikolla on kyllä tosiaan hellitty auringonpaisteella.

Ja Lialle vielä voimia, ja onnea uudelle hoitokierrokselle, kun pääsette aloittamaan!

14+1
 
  • Tykkää
Reactions: JONPA77
Voi herranen aika mikä muuttoruljanssi sulla Henrietta! pyytäkää tarpeeksi apukäsiä mukaan, voi olla kuule ettet sinä paljoa tavaroita kanna enää siinä vaiheessa. Mulla ainakin on isompien tavaroiden kantaminen jo vaikeaa kun ei mahaan oikein viitti nojata vaan pitää tuohon sivuun nojata kantaessa. Ei saa niin hyvää tukea. Mies tosin ei anna mun mitään painavaa edes kantaakaan vaan ähkinyt itse sitten kaikki uudet ostokset :D
Tsemppiä sokerirasituksen tulosten odotteluun!

En ole vieläkään "päässyt" kävelylenkille takaisin keleistä huolimatta, mutta mietityttää kuinkahan pitkän lenkin saisi tehtyä edes kun tuntuu, että työmatkallakin ne pienetkin matkat ratikasta metroon ja metrosta työpaikalle saa mahan sivun kivistämään inhottavasti vaikken mitenkään reippaasti kävele. Ja yleensä just kun nousee ylös niin pikkuherra alkaa painamaan rakkoa :D

Lottainen (ja muutkin) kyllä sitä saa purkaa mieltä täällä raskausvaivoista jos siltä tuntuu! miehet saa aina korvan täydeltä muutenkin kaikesta niin sitä vartenhan nämä palstat on olemassa, että tänne niitä kaikenlaisia tuntoja voi kaataa! harmi, että kipuja on sinullakin noin paljon :unsure:

Onnea frankie tuhrusta eroon pääsemisestä! (y) mullakin kun sitä kesti viikkotolkulla niin sitten kun se loppui niin eka ajatus oli, että onkohan kaikki kunnossa kun jotain muuttui noin :ROFLMAO: voi näitä aivoja.. :D

Onpa ollut muuten hassun erilaista kun on viime päivinä alkanut tuntumaan pientä liikettä myös tuossa ylämahassa, selvästi navan yläpuolella :D

27+4
 
Tervetuloa Illantähti ja Jonpa!! :) Kiva saada pitkästä aikaa uusia.

Lottainen
, toivottavasti tukivyöstä on apua. Tosi ikävän kuulosta tollanen. Mullaki ollu vaikka mimmosia kipuja mut noilta oon ainaki toistaseks välttyny. Ja saa täällä musta valittaa, ei viiti miehillekkää aina purnata ;)

Mandala, onko sulla tukivyötä käytössä? Kannattaa tosiaan omaa kroppaa kuulostellen liikkua. Mä oon nyt pystyny jopa 45min rauhallisia lenkkejä tekeen, tukivyö on kyllä aina. Ei oo nyt ollu ihmeempiä kipuja, mut rakossa yleensä tuntuu ikävältä. Oon siitä huolimatta kävelly, kun sille ei varmaan mitään voi tehdä jos vauva sinne painaa :ROFLMAO:

Henrietta, kyllähä ne tulokset jännittää vaikkei uskoisi mitään ongelmaa olevan :) Ei varmasti ole muuttohommat kovin kivoja enää sillon. Mulla on ainaki pitkään tehnyt pahaa jos joutuu kumartelemaan, annat vaan muiden kantaa ja nostella ainaki raskaimmat ;)

Tässä olis nyt mahakuvaa pitkästä aikaa :ROFLMAO: :



rv 29+1

Piti laittaa näin kun jostain syystä jos linkillä laitto niin aukas kuvan tosi isoks :oops:
 
Ihana pallo sullakin Caro :love: Sinäkin kohta uudella kymmenyksellä! (y)

Muoks. Ja juu jos tuohon mahan kiristys/kivistyskipuun se tukivyö voisi auttaa niin ehdottomasti täytyy kokeilla! Katsoin, että aikamoinen hintaero voi olla. Joku Carriwell vyö irtoaa jo noin 15eurolla siinä missä joku toinen maksaakin melkein 50eur.
 
Viimeksi muokattu:
Lottainen, naprapaatti auttoi SI-nivelestä johtuviin iskiastyyppisiin kipuihin. Silloin ei vielä liitoskivut kolottaneet häpyluussa, joten en edes osannut kysyä olisiko siihenkin jotain apua. Ystävälle oli neuvolasta suositeltu omt-fysioterapiaa, mutta olen kuullut, että osteopaatiltakin voisi saada apua. Kerro sitten jos käyt, että auttoiko :)
 
Hohhoh, tää on niin tätä :ROFLMAO: Het ku ehtii sanoa, et kahteen viikkoon en oo tuhrunnu, ni samantien kroppa päättää todistaa toisin. Eli rv 14+1 tuli taas semmosta "vanhaa verta" aina pyyhkiessä.

Ultrassa viime viikolla sanoi, että syy saattaa olla istukka, joka on melko alhaalla. Muuta syytä ei ultratessa näkynyt. Mutta ei se mitenkään huonossa paikassa, esim. kohdunsuulla ollut. Ehkäpä kohdun kasvaessa pääsee vähän ylöspäin.

Tänään kohdussa tuntuu pinkeältä, liekö kasvaa. Neuvolan infograafista katsoin, että rv 14 ja 15 kohdun kokoero on jo aika iso, rv 17 ollaankin sit jo ihan eri kokoluokassa.

14+2
 
Soitin tänään tayssiin ja sain ultran vasta 17.3, kuinka hitossa maltan odottaa sinne asti? Tänään alamahaa on juilinut vähemmän mutta ärsyttää kun herään joka aamu aikasemmin ja aikasemmin pissalle ja sit olen pirteä, enkä saa enään unta. Tänään heräsin viideltä :eek:
 
Jonpa ihan tuttua ekojen viikkojen meininkiä. Mä heräilin aamuyöstä ihan pirteänä myös testailujen aikoihin. Oliko sitten, että jännitti se testaaminen vai mikä. Heräsin kyllä ajoissa myös niinä aamuina kun en testannut ja testaamisen lopettamisen jälkeenkin :D

Jos meinaa hermot pettää varhaisultraa odottaessa niin voithan sä aina vaikka yksityisellä käydä ottamassa tuplaverikokeet. Mä tein itse näin kun halusin ehdottomasti saada tilannetietoa miten asia etenee ennen kuin oli mitään järkeä mennä varhaisultraan. Mun klinikalla maksoi noin 40eur per verikoe, kävin siis parina eri kertana että pystyttiin laskemaan nouseeko hCG normaaliin vauhtiin. Sillä jaksoin sitten just ja just sinne 6+4 viikolle jolloin eka varhaisultra oli.

frankie no voi tyhmä tuhru kun sua taas muisti. Toivotaan, että menee ohitse nopeasti!

Mä kävin mallaamassa Anita tukivyötä liikkeessä tänään. Harmi kun niillä ei ollut sitä Carriwell vyötä ollenkaan, että olisi pystynyt vertailemaan kun ovat aika erilaisia ilmeisesti. Tuo Anita ainakin vaikutti sellaislta, että haluaisin sen varmasti ottaa pois päältä istuessa esim. Päätin nyt kuitenkin vielä katsoa miten hommat etenee, kun tuokin mokoma sen 50eur maksaa kuitenkin.

27+5
 
Julkisen kautta verikokeeseen taitaa olla tosiaan vaikeempi päästä hcg-mittauksiin, mulle ei koskaan Taysissa tarjottu niitä (eipä sillä että kotitesteissä ois ollu aihettakaan..), eikä niitä plussien jälkeen neuvolastakaan oo saanu. Yksityisen kautta lähetteellä ollu viime vuoden puolella 24,70/testi.
 
Koska olen eka, joka jäi kiinni sokerirasituksessa, ajattelin jakaa kokemukseni viikko diagnoosin saamisen jälkeen. Syytähän tähän ei tiedetä, mutta joillain raskaus vaikuttaa sokeriaineenvaihduntaan. Mulla ei ole ylipainoa, mutta pcos rasitteena. Neuvolasta sain mittarin, ohjeistuksen mittausten tekemiseen (alkuun 4 pvänä viikossa: ennen ja jälkeen aamupalan sekä lounaan, päivällisen ja iltapalan jälkeen) sekä ruokavalio-ohjeet. Käytännössä olen alkanut syödä säännöllisemmin, lisännyt välipalat aterioiden väliin ja jättänyt herkut pois. Hiilihydraatteja (ruisleipä, kuitupuuro, täysjyväpasta) ei ole tarvinnut jättää pois, koska arvot ovat pysyneet kurissa ruokavalio-ohjeita noudattamalla. Alun järkytyksen ja pettymyksen jälkeen mieli on ollut hyvä. Noudattamalla ohjeita ja seuraamalla verensokeria tiedän, että pikkuiselle ei koidu harmia. Alkuun ajattelin, että useista mittauksista on kauhea vaiva, mutta en ole kokenut sitä niin. Välillä olen miettinyt, että onko mikään ollut kovinkaan pahasti pielessä alkuunkaan, kun arvot ovat olleet nyt kirkkaasti hyviä, mutta saattaa olla, että minulla arvoja nostaa nimenomaan sokeri, jonka olen nyt jättänyt pois (en yleensä syö herkkuja juurikaan, mutta raskausaikana niitä on tullut välillä syötyä).

Toivottavasti muiden sokeriarvot pysyvät kurissa, mutta jos niissä jollakin sattuisikin olemaan heittoa niin ei se maailmanloppu ole. Mulla on soittoaika neuvolaan viikon päästä ja kuulen sitten, miten jatketaan eteenpäin, jos arvot ovat hyviä. Uskoisin, että mittauspäiviä vähennetään.

Peppermint 28+2
 
  • Tykkää
Reactions: flow^ ja Mandala

Yhteistyössä