~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Henrietta- Me ollaan vaimon kanssa päätetty, että pelkkä ultra riittää. Pitäis olla tosi, tosi pahasti asiat vialla (niin ettei lapsi kykenisi elämään), että raskaus keskeytettäis. Ehkä itsekästä jonkun mielestä, meidän ei. Joten ei haluta stressata ja murehtia yhtään enempää, kun kyllä ultran tulos riittää.

NIIN JA PALJON ONNEA!!! :barefoot::love::LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Oo onnea Henrietta!! :love: Kyllä sulla on lähimpänä koulukirja esimerkkiä synnytys kuin kellään vielä. Mahtavaa että kaikki on mennyt noin hyvin, myös kotona! <3

Lottainen, rv 35+ neuvolassa on ekaa kertaa todettu vauvan olleen oikeinpäin. En siis tiedä milloin sitä ennen oli kääntynyt, kun en ole sitä tuntenut. Toivotaan, että sielläkin tajutaan kääntyä vielä, onhan sitä aikaa ennenkuin edes yritettäisiin kääntää.
 
Mä täällä pakerran listaa että mitä sairaalakassiin ja täällä joskus aiemmin oli jo hyviä listoja. Mut millähän sivulla mahtoi olla..muistaako joku?

Listalla on jo

Kotiutumisvaatteet itselle ja pienelle
Varalle omat alusvaatteet (vaik jos vuotaa paljonkin ni verkkopikkarit on jees)
Omia sukkia, toppeja
Imetysliivit ja liivinsuojia
Hygieniatarvikkeet
Huuli- ja käsirasva
Hiusharja ja lenksuja
Itselle siteitä jos sairaalan onki liian paksuja
Nännivoide
Naposteltavia ja juotavaa
Harso
Itselle puhdistuspyyhkeitä
Musaa ja laturi
Laturi puhelimelle
Kamera
Vessapaperirulla

Onko jotain mitä en oo hoksannut?
 
Hyvältä vaikuttaa tuo lista (y) Mulla oli tuohon lisäksi vielä pukamavoide AC3 Comfort mitä raskauden aikana käytin. En tiedä oisko osastolta saanut, mutta oli ihan kätevä olla mukana kun aloin hölväämään sitä siellä jo ahkerasti.
Mä en lopulta sitä omaa vessapaperia käyttänytkään, pyyhkiminen vessan jälkeen on muutenkin enemmän taputtelua ja käsisuihkua.

Mulla oli myös jotain neljää eri juotavaa mukana, ne meni kyllä kaikki synnytyksessä; aika kova nälkä ehti siinä päivän mittaa tulla kun aamupalan jälkeen jo kättärille lähdettiin eikä koko päivässä sitten saanut ruokaa ennen kuin joskus osastolla aamuyöstä tullessa.
 
  • Tykkää
Reactions: Lottainen
Onnea Henrietta! Jännä miten erilaisia synnytyksiä kaikilla, mä en ois mitenkään selvinny avautumisvaiheesta kotona ja hyvä että synnärilläkään vaikka jotain kivunlievitystä sain, oli niin helvetillisiä supistukset. Ihanaa että synnytys voikin mennä noin hyvin :)

Lottainen, varmasti noillakin pärjäät. Mä en loppuunsa tarvinnu kun hygieniatarvikkeita, omat vaatteet, imetysliivit ja liivinsuojat ja pojan vaatteita. Ja kännykän laturia. Paljon oli turhaa laukussa, toki teholla hyvä että tajusin itse edes syödä niin ehkä normi tilanteessa olis muutakin tullu käytettyä.

Pojalla on paino noussu hyvin :) nyt oli reilu 3600g. Herätellä ei päivällä tarvii jos valvoo kauan ennen nukahtamista, voi vaikka antaa lisämaitoa ennen kun menee unille. Yöllä ei mielellään kuitenkaa yli 5 tuntia mut ei tuo niin kauaa oo nukkunutkaan. Muutenkin kaikki ok, sano että hyvin on jäntevöityny viime kerrasta mut ei ole mikään yli jäykkä. Nyt vaan pitää enemmän lattialla leikkimatolla jos viihtyy, tukee kehitystä. Mahallaan en oo saanu oikein vielä viihtymään vaikka niinkin olis hyvä välillä olla.

Caro ja poju kohta 4vk
 
Valtavasti onnea Henrietta- ja mahtavaa että vihdoin jollain on sujunu kaikki ihan nappiin!! <3

Täälläkin melko vaihtelevasti menee päivien ja öiden helppous.. viime yö meni vaan kahdella syötöllä mutta poika valvoikin sit niiden jälkeen 1-1,5 tuntia äherellen ja potkiskellen, jollonka en saa nukuttua ja jään vaan kuunteleen millonka sen vaipan vois vaihtaa...ottanu tavakseen nyt tehdä sen isoimman :poop:lastin just keskellä yötä. Harkitten jo yövaipoiks Pamperseja kun noi Liberot pursuaa aina lopulta yli vaipan vyötäröstäkin, sotkee selän, lakanan ja kaikki. Empä tosin tiedä onko noi sellasia megasatseja ettei niitä pidä parhain supervaippakaan :rolleyes:
Lottainen, mulla on 32+1 neuvolassa merkattu vielä perätila, ja seuraavassa 33+5 oli kääntyny. Eka raskaudessa on vielä 35+3 viikollakin laitettu kysymysmerkki, ja vasta 36+2 laitettu rt.
Eli eiköhän sielläkin pian muljahdeta toistepäin lähtövalmiuteen, ja aikaahan jokatapauksessa vielä on (y)
Mulla oli eväinä sairaalassa kuivattuja luumuja ja pari purkkia luumusosetta jotka kyllä helpotti :poop:lla käyntiä ekoina päivinä.. oli siellä sit onneks osaston jääkaapissa luumunektariakin ku eväät loppu jota kävin iltasin litkimässä vähintään pari mukia. Kahvia annettiin vaan kupillinen aamiaisella, mutta jemmasin toisen kupin aina edelliseltä iltateeltä mihin hyökkäsin hakeen käytävän kärryjen termarista heti toisen ennenkun kerkes viemään pois, kun oon tottunu kahteen kuppiin aamusin :coffee::coffee: mikä mulla myös auttaa mahan toiminnassa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Lottainen
Huojentavaa kuulla, noi perätilasta kääntymiset. Jospa tämäkin hoksais.

Joo Caro oot oikeessa et paljon voi olla turhaakin. Olin esikon aikaan reilun viikon sairaalassa, ensi käynnistelyssä ja sit hoidossa, siksi yritän pakata runsaammin mielummin kuin suppeasti. Et mielummin on sit vaikka turhaan juttuja mukana.

Ai joo totta Lullaby, luumujutut on kyllä jees. Mullehan kätilö käski miestä hakee pussillisen tuoreita lakujakin..
 
Onnea Jannelle ja Tuballe hyvistä ultrauutisista!

Ooh Henrietta, paljon onnea! Kuulostipa ihanalta tuo sinun synnytykseksi! Vähitellen kauhumuistot omasta synnytyksestä ovat haalentuneet, mutta synnytyksen jälkeiset kivut saivat epäilemään, uskallanko edes haaveilla toisesta. Hyvät uutiset ovat, että tiistaisen alupunktiokäynnin jälkeen tuskainen kipu on helpottunut, jäljellä on vähän epämukavaa oloa alapäässä kun on pystyssä pidempään, mutta se kuulunee asiaan. Ollaan siis tytön kanssa päästy jo käymään kirjastossa ja kaupassa ja tuntuu, että elämä alkaa voittaa! Tissiraivareita ja -rähvelöitä täälläkin ja välillä on avuton olo. Eilen otettiin tutti käyttöön kun suurin osa tissillä olemisesta oli tutittelua syömisen sijaan.

Peppermint ja tyttö 3 vk
 
  • Tykkää
Reactions: Janne91 ja Mandala
Heippa, liittyisin mielelläni mukaan listoille.
Takana 1 IVF ja plussa tuorresiirrosta. Laskettuaika 16.11 ja toinen lapsi kyseessä. Ensimmäinen myös hoidoilla tosin helpommalla. Syynä hoitoihin oli PCO sekä viime synnytyksessä kaikki pieleen mennyt. 1.7 meillä rakenneultra TYKSissä.

Lottainen, Meillä editionen on kesälapsi joten mukana synnärillä oli myös "silmälaput" jotka pystyi yöllä vetämään silmille että hieman tuli pimeätä.
 
  • Tykkää
Reactions: Tupsuli ja Mandala
Onnea RooRoo! Nuo silmälaput on kyllä hyvä vinkki, mä tajusin liian myöhään hommata ne. Teholla kuitenkin porukkaa ravas yölläkin huoneessa ja valoja piti pitää päällä usein. Sitte viimesiks öiks sain silmälaput ja nukuin paremmin kun koko sairaalassa olo aikana.
 
  • Tykkää
Reactions: RooRoo1
Niin juu, onnea täältäkin hyvistä ultranäkymistä ja uudesta plussasta RooRoo1!

Heh, käsitin ensin että lapselle ois jotain silmälappuja..? Täällä kyllä vois tarvitakin, mut ite ollu tarpeeks väsyny ettei se valosuus oo vielä haitannu.. hikisyys välillä kylläkin.
Mulla on myös aina käsilaukussa korvatulpat mukana, jos yöpyy jossain vieraassa paikassa missä voi joku kuorsata tai olla muuta melua, mut eihän niitä sairaalassa voinu käyttää kun sit ei ehkä ois kuullu lapsenkaan itkua..

Täällä sitä vaan tulee roikuttua ja jauhettua vaikka piti jäädä "taustalle" synnytyksen jälkeen...:X3: melkein välillä tulee mieleen että pitäskö se vauvaketju kuitenkin perustaa kun nykysin täällä on melkein enemmän niitä juttuja kun raskaana olevien, joille tää on alunperin tarkotettu.. Pitäskö tää ketju rauhottaa niille joillle se pääasiassa kuulluu?
Viime yönä sitten näin ekan raskausunen synnytyksen jälkeen...makasin siinä selällään ja huomasin yhtäkkiä kuinka mahassa myllersi ja hytkyi puolelta toiselle taas joku! Nytkö se mahan kaipuu sitten alkaa palailla just kun pääsi sanomasta ettei sitä oo...o_O
Vaipoista vielä, todettiin nyt myös että yhden merkin sisälläkin on melkosia laatueroja, siinä missä pampersin keltasen paketin (Premium?) vaipat on ihan kelpoja, on ne turkoosin paketin tavalliset (ilman sitä imuverkkoo) lähes yhtä surkeita kun lidlin...yöllä tuli kaikki kuraliemet lahkeesta ulos niin että sitä valahti omillekin kalsareille saakka (!) ja eilen tuli kusikin läpi parin tunnin jälkeen..
 
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

flow^ ... 2.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 14.7.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen … 20.7.2016
grey83 ... 1.ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 24.7.2016
Suvipilvi ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 9.8.2016
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 12.8.2016
frankie ...1. IVF ... toinen ... 24.8.2016
JONPA77 ...3.IVF 1.siirto ... ensimmäinen+toinen (2 sijaislasta) ... 29.10.2016
Jasmina20 ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 7.11.2016
Rizu ... 1.IVF 3.PAS ... toinen ... 7.11.2016
kiia-s ... 1.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 8.11.2016
Elika ... 2. IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 14.11.2016
RooRoo1 ...1. IVF, tuore ... toinen ... 16.11.2016
Mari32 ... 5.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 20.11.2016
Tupsuli ... 4.IVF, tuore ... toinen ... 30.11.2016
Hullabulla ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 3.12.2016
mar80 ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 7.12.2016
cerezah ... 1.IVF, 1.tuore ... ensimmäinen ... 30.12.2016
tuba factor ... xxx ... xxx ... 30.1.2017
Janne91 ... 1.IVF, tuore ... ensimmäinen ...2.2.2017

Tapahtumia tulossa :)

JONPA77 - rakenneultra 14.6.
mar80 - neuvola 14.6.
Lottainen - neuvola 16.6. rv 31+6
Janne91 - neuvola 28.6 rv 7+0
Cerezah - np-ultra 20.6
Jasmina20 - rakenneultra 21.6.
Kiisuli80 - synnytystapa-arvio 22.6.
Suvipilvi - neuvola 22.6. rv 33+1
kiia-s - rakenneultra 30.6.
JONPA77 - kelaneuvola 30.6.
RooRoo1 - rakenneultra 1.7
Elika - rakenneultra 4.7.
Suvipilvi - lääkäri 11.7. rv35+6
Tupsuli - rakenneultra 14.7.16
Lottainen - synnytystapa-arvio 18.7. rv36+3
mar80 - rakenneultra 21.7.


Myöhemmin onnistuvat :cry:

Kesäheinä-78 (3.IVF 3.PAS - tm)
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
Bridge (2.IVF/1.siirto - tm)
annila (5.ICSI - kkm)
Vilijonkka_ (1.IVF 4.PAS - tm)
SalamaT (2.IVF - kkm)
Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
Mamido (1.IVF 1.PAS - kkm)
SalamaT (2.IVF 1.PAS - km)
Siida (1.ICSI 6.PAS -km)
Nenna81 (2.IVF 3.PAS -kkm)


Maaliin päässeet :love:

lullaby ... 4.IVF, PAS ... toinen ... 40+6 ... 3.5.2016
kop kop ... 1.ICSI/IVF, 2.PAS ... toinen ... 38+0 ... 4.5.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 41+4 ... 21.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 41+3 ... 28.5.2016
Mandala ... 2.IVF,1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 4.6.2016
Henrietta ... 2. ICSI, 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 11.6.2016


************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön.
 
Viimeksi muokattu:
Henriettalle onnea vauvasta ja hyvin menneestä synnytyksestä! :love:

RooRoo1 tervetuloa! Minkä ikäinen sun edellinen lapsi on? Meillä on 2-vuotias, hänkin on syntynyt kesällä ja tämä toinen on tulossa nyt marraskuussa.

(.) Täällä liikkeet vahvistuu päivä päivältä, eilen illalla oli selvää muljuntaa irtokarkkien syömisen jälkeen :p Meetvursti ja salmiakki maistuis todella hyvälle, oon rajoittanut mustat karkit pariin kappaleeseen (hedelmäkarkkeja meneekin sitten senkin edestä) ja meetvurstit yritän kuumentaa mikrossa ennen syömistä :ROFLMAO: Lepo tekee hyvää, suppareita ei tule juuri ollenkaan päivisin, öisin/iltaisin saattaa pari tulla. Syömisiä pitää vaan nyt katsoa tarkemmin ettei paino ala nousta kun työmatkapyöräily tyssäsi sairaslomaan.

Minulla oli korvatulpat synnärillä vaikka vierihoito-osastolla saatiin perhehuone. Sairaalassa on aina sen verran meteliä. Ja hyvin heräsin oman vauvan ääniin, olen nukkunut niin pitkään korvatulppien kanssa, että olen kehitellyt "valikoivan" korvan.

Tuohon sairaalakassiin vielä lisäisin omia legginsejä, niitä oli mukava pitää mekon alla. OYS:ssa muuten saa keitellä potilaiden olohuoneessa joka osastolla kahvia niin paljon haluaa, me käytiin keittämässä päiväkahvit ja haettiin aamullakin toiset kupit. OYS:ssa oli myös laadukkaita terveyssiteitä, vaikka pelkäsin että siellä on vaan jotain paksuja. Ostin niitä samoja sitten kotiinkin kun tykästyin niihin mitä sairaalassa oli. Verkkohousuista en pitänyt, mutta onneksi mulla oli sen verran niukka vuoto, että omilla pikkuhousuilla pärjäsi. Lisäksi sisäkengät, koska sairaalassa on niitä tohveleita, jos haluaa omilla olla. Pukluharsojakin saa olla useampia, ne alkaa haista niin nopeasti. Myös liivinsuojia saa vaihtaa ahkerasti kun maito alkaa nousta.

sisäkengät
korvatulpat
legginsejä
(paljon pukluharsoja)
 
Lullaby! Täällä tulee roikuttua vaikkei raskaana ookkaan :( Minunkin piti mennä sivuun ja tulla sitte joskus, jos vielä joku päivä saan raskaana olla. Eli, en TODELLAKAAN kuulu tänne.

Henrietalle tulin kertomaan lämpöiset onnittelut! Eipä voi enää ihanammin mennä synnytys, niinku sulla meni! Mahtava juttu! Nyt vaan siitä ruususuusta täysillä nauttimaan ja nuuskuttelemaan :)

Mulla tänään kp1 Onnellinen siitä. Keho toimii taas ja nyt voi rauhoittua nauttimaan kesästä!
 
Onnea plussasta Rooroo!

Ja joo kun itsekin tullut kaadettua tänne ketjuun tätä vauvaelämää niin käynyt muutamaan otteeseen kyllä mielessä, että olisiko ihmisten mielestä parempi jos vauvautuneet katoaisivat omaan ketjuunsa.
Toki täällä kun on myös toista lasta odottavia, niin teiltäkin saanut kullankalliita kommentteja eri pohdintoihin.
Mutta ymmärrän kyllä, että alkutaipaleella raskaana olevia voi harmittaa vauvalässytykset jos on vielä kovii epävarma olo omasta raskaudesta.
 
Henrietalle onnea pienestä prinsessasta :love::love::love: Tosi hyvältä kuulostas toi sun synnytys, kumpa itelläkin olis ton suuntainen kokemus sitten aikanaan :rolleyes:

Rooroolle onnea hyvistä uutisista ja tervetuloa palstalle (y)

Omaa napaa... täällä on siirrytty virallisesti äitiyslomalle ja pikku hiljaa alkaa synnytyskin pyöriin mielessä :eek: oon tarkotuksella jättäny lukematta synnytyskertomuksia netistä (täältä oon kyllä teitin kokemukset lukenu) kun mulla on taipumus maalailla piruja pitkin seiniä :whistle::oops:
Tää mun pallura pitää välillä ihan mahdottomia rellestyksiä tuola masussa :ROFLMAO: tuntuu että punkee ittensä läpi tosta rintakehän alapuolelta...:cautious: ja vaikuttaa muuten hieman herkästi turhautuvalta välillä, jos hikka tuntuu kestävän niin alkaa hillitön myllerrys ja möngerrys :X3:

Musta on ollu mukava lukee noita vauvautuneiden juttuja, kun ite on ihan märkäkorva tässä hommassa. Että mua ei jutut haittaa, ja siirryn seuraamaan sitten toiseen ketjuun jos sinne päädytte.(y)

Rv 35+4
 
  • Tykkää
Reactions: Janne91 ja Mandala
Kävis mullekkin että voitas omassakin ketjussa vauva juttuja pulista. Ymmärrän myös jos kaikki ei niitä tässä ketjussa halua lukea.

Aika haipakka ilta ollu ja saa nähdä mimmonen yö tulee.. Oltiin pojun kanssa juhlissa ja kotona odotti usea kakka jälki lattissa. Nuoremmalla koiralla ilmeisesti oli vatta menny kuralle ja oli yrittäny siivota jälkensä. Miehelle tuli pää niin kipeäksi että meni suoraan sänkyyn. Täällä mä nyt sit yksinään hoidan vauvan ja koirat, kait mä yösyötötkin sit yksinään teen. Ja vauva oli ihanasti taas yliväsynyt nii en meinannu nukkumaan saada.

Caro ja poju 4vk
 
Tuli tuosta yksin hoitamisesta mieleen, että tässä täysimetyksessä on kyllä se paha puoli, että on jotenkin tosi yksinäinen olo välillä. Vaikka usein näkee puhuttavan siitä miten miehet voi tuntea olonsa ulkopuoliseksi vauvan tulon jälkeen niin kyllä se toimii toisinpäinkin. On itse niin kiinni vauvassa yöt päivät ja kun ei se mieskään oikein voi muuta kuin välillä sylitellä vauvaa kun se on hereillä siten ettei just vaan syö. Tuntuu että istun sitten sängyssä tai sohvalla vauvan kanssa nii on vaan yksin. Mies voi kyllä nukkua yöllä jos ääntelyiltä pystyy, samalla mä esim vaipatkin vaihdan öisin kun oon kuitenkin hereillä. Joten kyllä sitä tietyllä tapaa odottaa jo sitä aikaa kun mies pystyy osallistumaan enemmän.

Jännä että vaikka itse hoitaa suurimman osan vauvaan liittyvistä asioista nyt (yöllä kun hän eniten hereillä tuntuu olevan) niin silti jännittää kyllä aika paljon kun mies lähtee töihin. Onneksi ei vielä muutamaan viikkoon.

Caro toivottavasti ei tule liian hulinan täyteinen yö sinne! Täällä lupailee myös ähinää ja actionia kun koko päivä nukuttu ja nyt ei silmät sitten lurppaa millään :rolleyes:

Huomenna pitäis mennä vanhaan kotikaupunkiin kiertämään isovanhemmat ja isoisoäiti, toivittavasti pikkunen jaksaa mukavilla fiiliksillä :D

Mandala & pikku-ukko 2vko
 
Mä olen kyllä ehdottomasti sitä mieltä, että ei hajoteta palstaa! Ette te vauvautuneet enää kovin kauaa jaksa täällä roikkua ja musta on kiva lukea ihan alkuvaiheen hermoiluista kuin vauvautuneiden ihmettelystä, iloista ja ongelmista. Meillä oli viimeksi oma ketju vauvautuneille, mutta siellä porukka hiljeni varmaan viimeistään kun vauva oli muutaman kuukauden vanha. Minusta se elävöittää tämä ketjua kun jutellaan kaikesta mahdollisesta. Tämä on vaan mun mielipide, mutta haluaisin, että täällä puhuttais kaikesta mahdollisesta ja mukana olis uudet ja vanhat ja vauvautuneet :)

Me tehtiin sillä tavalla, että kun minä hoidin imetyksen, puoliso hoiti vaipan vaihdot, röyhtäytyksen, kylvetykset ja muut pikkuaskareet. Sillä tavalla meillä meni heti puoliksi vauvan hoito, puoliso sattui "onneksi" olemaan työttömänä pari eka kuukautta kun vauva syntyi ja näin ollen paljon kotona. Hänestä kuoriutuikin aika taitava vauvan hoitaja ja esim. minä vähän arastelin kylvettämistä aluksi, samoin ilmavaivojen poistamiseksi tarkoitettua vauvan "pierujumppaa", mutta puoliso teki nämä hommat todella asiantuntevasti :ROFLMAO: :poop: Kannattaa antaa puolison hoitaa heti alusta asti vauvaa, omalla tavallaan, mahdollisimman paljon. Näin hänelle tulee heti merkityksellinen olo ja vauva tottuu kahdenlaiseen käsittelyyn, niin hän hyväksyykin sitten paremmin jatkossa toisen vanhemman siihen hoitajaksi, kun äiti haluaa lähteä kävelylle, kauppaan, jumppaan tai edes suihkuun. Olen kuullut vauvoista, jotka on otettava mukaan vessaan ja äiti ei voi vauvan hereillä ollessa käydä suihkussa, kun vauva ei viihdy isän sylissä tai missään sillä aikaa.
 
Viimeksi muokattu:
Juu, toi on kyllä totta Tupsuli ja mietin kans, että nyt alkuun on enempi asiaa kun arki on muuttunu, monelle kaikki on ihan uutta ja ennenkokematonta synnytyksen jälkeen, mutta sit kun vauva-arki alkaa vakiintua, toimiin rutiinilla jne., se erillinen vauvaketju vois jäädä melko hiljaseks ja tippua lopulta pois...Mut toisaalta myös ymmärrän jos alkuviikoilla olevat ei haluais vauvahöpinöitä lukee, tai ne ei kiinnosta kun ne on vielä itelle niin kaukasia ja on täysin eri vaiheessa... mut mulle käy kumpi vaan, tulisin kuitenkin varmaan molempiin kommentoimaan (raskausjuttuja nyt toki vähemmässä määrin)..
Tietty siihen vois alkuun laittaa "varotuksena" ja erotellusti vaikka V-kirjaimen, :barefoot:-merkin tms. että seuraavassa kappaleessa tulee pelkkää vauvajuttua, että ne ketä ei näitä huvita lukee, vois helpommin skipata ne.. ja muuten synnyttäneetkin kommentois vaan raskausjuttuja, josta alkutaipaleellakin olevat vois saada jotain irti.. vai mikä systeemi siihen ois hyvä.. muokata ne eri värisiks? Vaik meneehän se mun puolesta ilmankin :)
 
Tupsuli nappasi jostain tuon listan niin että jäi mun lisäykset ja korjaukset päiviin pois (128 sivun vika juttu oli uusin lista) mut hyvä kun laitoit Henrietan rv:t oikein.
En jaksa nyt puhelimella muokkailla listaa uudelleen.

Legginsejä en uskalla ottaa, kun esikoisesta vuodot oli niin suuria et sotkin koko ajan, oli helppo sit sairaalan housuja aina vaihtaa puhtaisiin.
Millasia sisäkenkiä teillä ollut sairaalalla sit? Itsellä puutarhahommiin feikkicrocsit ja muuten flipfloppeja niin miettinyt et ehkä se on sama sit pitää sairaalan läpykkäitä?
Muuten tullut hyviä ajatuksia sairaalakassia ajatellen, kiitos.

Mun mielestä myös vauvautuneet voi hyvin höpistä täällä, toki ymmärrän jos alkuraskauden ihmiset ei halua lueskella niitä.

Onnea Rooroo!<3
 
Onnittelit henrietale myös tätä kautta:love: on kyllä mielenkiintoista ollut lukea noita synnytyskertomuksia- aika hurjia tarinoita ollut mutta onneks nyt tullut vähän "parempiakin" mukaan:X3:(y) ite pitäis nyy varata sypeen aikaa:oops::whistle:

Musta on myös mukava lukea vauva-arjen alkutaipaleesta myös ainakin!:) Luen siis kyllä usein mutta en vaan osaa vieläkään kirjotella..täällä vointi on oikeim hyvä- kunnon masu pompsahtanu viimeisten parin viikon aikana & ekat liikkeet myös tuntuneet:love::love: uskomatonta!! Ru 5.7 ja se toki jännittää hirveästi..

Muoks* ja tervetuloa uusille ja onnittelut :)

Mari 18+1
 
Vauva juttuja:

Yö meni ihan ok, vein syötön jälkeen suoraan sänkyyn ja ajattelin että käytän koirat pissalla nopsaan jos ei asetu. Tulin takas niin poju oli nukahtanu :D liekkö joku hetken mielenhäiriö.. Tässä illalla ollu taas haasteellisempaa, nukahtaa vähän ajan päästä mut herää myös aika nopsaan, enkä usko että on nälkä, vaippa kuiva yms. Tolla meinaa ääni lähteä kun välillä huutaa nii kovasti. Onkoha ihan tavallista? Ei oo mitenkään montaa tuntia kyllä päivässä huutanu. Limaa irtoaa kyllä jonkun verran, varsinkin syötön jälkeen sängyssä rohisee jonkun aikaa..

Caro ja poju 4vk
 
Musta myös kiva lukea vauvahöpinöitä :)
Täällä potkitaan oikein tuntuvasti jo, ei tarvii mennä maaten tunteakseen :) mieskin haltioissaan kun saa ensimmäisen "kosketuksen" vauvan kanssa.
Mulla alkanut nyt jo jonkin sortin pesänrakennus vietti, olen järjestellyt ja viikkaillut vauvan vaatteita kaappin, käynyt katselemassa vaunuja ja miettinyt hoitolaukkua :ROFLMAO: ultran siirsimme keskiviikkoon mutta ei kai sitä tarvitse listaan korjata enää.
Rv 19+6 <3
 

Yhteistyössä