~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Onnea Mari liikkeistä ja masusta!! <3

Lottainen mä kävelin suurimmaksi osaksi aikaa osastolla vaan paljain jaloin :D oli jotenkin tosi lämmin koko ajan (on vieläkin) ja kättärillä ainakin lämpimät lattiat niin en jaksanut vaivautua käyttämään mitään kenkiä. Ja sukkia en myöskään käyttänyt paljon yhtään niitä omia mitä otin mukaan kun jostain syystä jalat alkanut hikoilemaan synnytyksen jälkeen :eek: ei oo mulle siis koskaan ollut ongelmana aiemmin.

Vauvajuttuja:
Meillä mies on rohkeasti laitokselta asti ottanut vauvan käsittelyyn, siinä missä mä aluksi aristelin vauvan nostelua ja liikuttelua. Ja vaavi onneksi rauhoittunut alusta asti miehen sylissä, paitsi jos on nälkä. Nyt tän täysimetyksen myötä tuntuu, että vauva on jatkuvasti mulla kun hän syö aika tiheästi. Pitää varmaan ihan oman pään takiakin muistaa istuttaa poju hänelle useammin. Jää vaan itse niin helposti koomaamaan syöttämisen jälkeen vauva sylissä :alien:

Päiväreissu isovanhempien luona onnellisesti ohi. Vauva nukkunut suurimman osan aikaa parilla tankkauksella ja vaipanvaihdolla eli oikein vieras korea tietty :D
Mutta nyt kotona tuntuu ettei mikään ole hyvin, karmea kitinä ja huuto välillä vaikka mitä tekis. Mietityttää ett miten ne vatsanväänteet tunnistaa. Ja pitäisiköhän kokeilla Cuplatonia ihan pois sulkemisen vuoksi.
Vässää myös jonkin verran kun yöllä nukuttiin vajaan tunnin pätkissä. Toinen nyt on yöaikaan tuntunut räkäiseltä ja siten tuntuu ett hepuli tissillä tulee helpommin kun jompikumpi sierain vähän tukkoisempi. Syö pienemmissä pätkissä ja nukkuu vähemmin siten. Niin ja yskii myös välillä mutta sellaista kuivaa yskää ettei mitää irtoa. No huomenna neuvola niin voi tiedustella asiasta.

Caro kai ne huudot voi pienen äänen saada lähtemään, luulisin näin?
 
Jos nenä on tukossa, NasoFrida apteekista, Prismasta ym. on ylivoimainen niistin, tuli meillä todella tarpeeseen.

Täällä on kans jonkinlainen pesänrakennusvietti meneillään, uutta kotia etsitään vimmatusti ja nyt mulla on vaununvaihto-operaatiokin meneillään. Möin just taaperon vaunut ja nyt mietitään kuumeisesti tupla-ratasvaihtoehtoja :ROFLMAO:
 
Kiitos kaikille, jotka auttoivat noiden seulan labrojen kanssa ja huojensivat mieltäni! Tänään oli nt-ultra ja vauvalla oli kaikki hyvin Niskaturvotustakin oli vain 0,7mm. Aivan ihana vanhempi kätilö huomasi paniikinomaisen olemukseni ja lupasi soittaa vielä tänään riskiluvusta, heti kun se koneelle ilmaantuisi. Riskiluvut olivat tosi hyvät, jotain 1:10000 ja 1:11000 eli nyt voi hetken relata ja olla onnellinen! Kävin ostamassa ekan bodynkin vauvalle
 
Onnea Cerezah! :love: Se on harmi kun itsekin niin monta kertaa sortui raskauden aikana lukemaan asioista mitkä aiheuttivat paljon stressiä turhaan, kuten myös nuo veriseuloista tulokset ennen ultraa. Mutta minkäs vauhko raskaana oleva nainen itselleen voi ;) onneksi kuitenkin usein stressi on tosiaan turhaa kuten sinunkin kohdalla.

Vauvajuttuja:
Meillä tänään neuvola ja taas ollaan kerätty hyvä määrä painoa lisää - 4,6kg jässikkä tällä hetkellä, joten on tosiaan niin sanotusti ollut 'kotona ruoka-aikaan' :D pituuttakin on jo reilu 57cm, vaikka vielä parhaiten istuu H&M 50cm bodyn.
Vatsanväänteistä puhuttiin ja sanoi, että just nämä meidän tiheät syömingit osaltaan aiheuttaa sitä. Mutta harmi ettei sille oikein voi tehdä mitään kun ei toista voi nälkäisenä huudattaakaan. Tosin jos päivittäin saisi edes yhdet pitkät päikkärit vaunulenkin tms muodossa niin sekin voisi jo helpottaa.
Pierutellut on myös jonkin verran viime päivinä, joten täytyy alkaa säännöllisesti röyhtäyttää kun selvästi masu välillä vaivaa.

D-vitamiinitipat aloitettiin tänään. Luin jostain että lisää 1tippa kerrallaan muutaman päivän välein, joten näillä mennään. Toivottavasti ei lisää kauheita aiheuta masuosastolla.

Onko teillä muilla miten hyvin tippoja siedetty?
 
Onnea helpottavista uutisista cerezah ja muillekin liikkeistä ym. kaikista ihanista tuntemuksista (y)

(vauvajuttuja)

Täällä lisätty d:tä viikon välein tipalla, ja huomenna alkaa täys annos 5 tippaa. Ehkä hiukan ylimäärästä kitinää seurannu parina päivänä annoksen noston jälkeen, mut ei merkittävästi enempää normaalista. Kakkaa alkanu tulla enemmän ja litkumaisempaa viime aikoina, mut eihän se välttämättä noihin tippohin mitään liity.
Käytiin tänään sairaalassa hakeen taas ekg-seurantalaite ja huomenna aamusta palautus.. hiukan taas jännittää ja kammottaa jos sieltä nyt löytyskin jotain hälyyttävää :unsure:
Iltapäivästä neuvolassa mun lääkäri ja jälkitarkastus, eli kiirettä pitää!

Tänään kun pesin pyykkejä, järjestelin samalla jo hiukan haikein mielin pois pienimpiä 50-56cm vaatteita...pieni hiljainen toive kävi siinä mielessä josko niille vielä munki luona jollekin joskus tulis käyttöö..:unsure::love:

lullaby ja eilen kastettu jäbä, huomenna 7 viikkoo
 
cezerah: sulla on ihan samat riskiluvut kuin mullakin :) Hyvä että huolet lieveni, mulla lieveni kans kun soitin sinne ultranneelle hoitajalle ja kysyin näkyykö nenäluu, kyllä näkyi :rolleyes:

D-tipoista: en ole ihan varma aiheuttiko se meillä mahavaivoja, mutta me käytettiin koko ajan niitä maitohappobakteeria sisältäviä tippoja (niitä joista sai niitä erivärisiä pipoja lahjaksi) + päivittäin annettiin Cuplatonia. Vauva kannattaa röyhtäyttää ihan joka syötön jälkeen, ja meidän vauvalta tuli joskus parikin röyhtäystä. Öisin en röyhtäyttänyt = tuli sitten yleensä pukluna vähän ajan päästä = olin laiska, mutta päivisin puoliso aina röyhtäytti.

Kannattaa tuo refluksi pitää myös mielessä, jos lapsen ääni on käheä, ei viihdy selällään, syö tiheästi, on mahavaivainen jne. Se on ainakin ennen ollut aika huonosti tunnettu juttu neuvolassa ja meidän tuttavapiirissä asia on selvitelty yleensä yksityisellä lastenlääkärillä.
 
Hei te jotka hankitte ns. Imetystyynyt jo raskaus aikana ja käytitte niitä nukkuma-apuna. Oliko se teidän mieledtä kannattava hankinta? Ja jos olette päässeet käyttämään sitä jo imetyksen apuna niin toimiiko sama tyyny myös siinä? Harkitsen sellaisen hankintaa,mutta kokemuksia tyynyistä otettaisiin vastaan.
 
Elika mä ostin jo suht aikaisessa vaiheessa Doomoo Buddy Original tyynyn ja se oli tosi hyvä unikaveri koko raskauden ajan, tosi muokkailtava ja mukavaa materiaalia. Nyt vauvan saavuttua en ole varsinaisesti imetystyynynä montaa kertaa käyttänyt (tavallisen sohvatyynyn saa nopeammin käyttöön) mutta vauvan saa siihen makoilemaan vaikka sohvalla viereen mukavan näköisesti. Sekä sillä saan ympyröityä vauvan sohvalla tai sängyssä niin, että uskaltaa jättää nukkumaan sen kanssa jos tekee lähellä jotain muuta vähän aikaa, ei pääse kierähtämään. Varmaan vauvan kasvaessa muutenkin kätevä tuki.

Ja kuten raskaudenkin aikana niin vieläkin tykkään muotoilla siitä itselleni sängyllä tai sohvalla nojailua varten tukea. Itse asiassa en olisi edes pärjännyt loppu raskaudessa ilman sitä; mulla oli esim sängyllä istuessakin joku 3-4 tyynyä ja Doomoo vielä lisäksi selän takana :D :LOL:

Eli lyhyesti: ehdottomasti sen noin 70eur arvoinen ostos! (y)
 
Täälläkin on tuo Doomoo ja hankin Mandalan kokemuksia kuunnelleena sen. Hinta tuntui kovalta, mut täytyy sanoa että n.20viikkoon ei olisi ollut yhtäkään hyvää hetkeä nukkuessa ilman sitä.
Nyt loppuraskaudessa kauheiden liitos- ja selkäkipujen kanssa Doomoo on ihan elinehto. Kulkee mukana päiväunet ja kaikki. Ihanan muokkailtava tosiaan ja niin ihanan pitkä! Lisäksi tuo monikäyttöisyys. Jos googlaa Doomoo (nimenomaan sit se pidempi malli) niin tulee hienoja vinkkejä käyttöön muutenkin kuin imetystyynynä. Aivan bueno :love:(y)

Lottis rv32+3
 
Elika mulla myös tuo doomoo pitempi malli ja ihan ehdoton ollut nukkuessa(y) saa kivasti jalkojen väliin ja vielä mahankin tueksi.

Täällä turvottaa jalkoja ja kädet/sormet tuntuu puutuvan hyvinkin herkästi. Pitäisiköhän tuohon turvotukseen käyttää jotain tukisukkia, tai siis voiko se aiheuttaa jotain jos antaa niitten vaan turvota?(n)

Nukkumaan mennessä alkanut ahdistaa henkeä vaikka olisikin kyljellään. Ennen ahdisti vain jos meni selälleen. Toivottavasti ei ole vauvoille haittaa...

36+5 :love:
 
Elika, mä ostin joskus rv 20 tienoilla Chicco Boppy body total pregnancy -tyynyn Amazonilta 70€:lla, kun tavalliset tyynyt eivät ajaneet asiaa enää. Ehdottomasti yksi parhaista hankinnoista! Nyt vauvan kanssa yksi osa on toiminut imetystyynynä ja toinen on ollut vauvan sängyssä pesänä. Muokattavuus oli ja on edelleen plussaa.

Onnea Cerezahlle huojentavista uutisista! Toivottavasti pystyt nyt nauttimaan raskaudesta. Kuukauden päästä nt-ultrasta tunsin ekat liikkeet. Kohta sekin ihana ihmetys on sulla edessä :)

Vauvajuttuja:
Täällä mahavaivat alkoivat jo ennen D-vitamiinia. En huomannut, että siitä olisi tullut mitään erityistä lisää. Meilläkin käytössä maitohapollinen versio. Ekat vaatteet jäämässä täälläkin jo pieneksi. Kävin vkonloppuna koon 62 vaatteet läpi ja otin housut käyttöön, kun näyttivät olevan saman kokoisia kuin koossa 56. Eka pieneksi jäävä on koon 62 yöpuku, mikä sai mut epäilemään, miten koot pitävät paikkansa. Just kun pääsin alapään kamalasta kivusta niin selkä alkaa vihoitella. Oli yöllä pakko nousta nojatuoliin imettämään, kun ei pystynyt olemaan kyljel. Tuli itku, että enkö saa yhtään olla kivutta. Ensi yö pelottaa. Tähän asti yöt olivatkin niin helppoja.

Peppermint ja tyttö 3+ vk
 
Lindexin venyvät ja miellyttävää matskua olevat edulliset osta 3 maksa2 bodyt on ihania! Niissä tosin suppea värimaailma, mutta itse oon tykänny niitä tytöllä pitää. Mukavia päällä ja venyy ja paukkuu! Ei jää heti pieneksi ja edullisia! Mielestäni myös nättejä. Löytyy pojille ja tytöille!
 
Vauvajuttuja:

Pitää kysyä huomenna kun neuvolasta tulee käymään että voisko toi äänen käheys refluksista johtua. Jotain sellasta oon meidän kohdalla ajatellu, ei kyllä pulauttele juuri ollenkaan kun korviketta vaihdettiin. Tekis mieli varata aika lastenlääkärille kun neuvolassa varmasti sanovat vaan että on normaalia. Yö meni huonommin, vauva säpsähteli hereille vähän väliä. Nukahti kyllä itekseen mutta ei siinä ite unta saanu. Nenä oli kanssa aika tukossa, sekin kai voisi siitä refluksista johtua.

Caro ja poju 4vk
 
Munkin mielestä on kiva lukea jo vauvan saaneiden juttuja. :) Oisko teillä vinkkejä pahoinvointiin, kun vaimoa oksettaa koko ajan, mutta ei kuitenkaan pysty oksentamaan? (n) Tänne ei kuulu siis nyt mitään muuta. Niin ja juhannusta odotellen. Lähdetään anoppilaan, jee. :LOL: Mitäs, millaisia suunnitelmia teillä on juhannukseksi?

7+5
 
Vauvailua:

Täälläkin eilen illalla oli ekaa kertaa varmaan vähän masuvaivaa, kovasti syömisen jälkeen kiehnäs ja oli hiukan levottoman oloinen. Sitten kuitenkin olis koko rinnalla syömässä ja kun yrittää vähän tauottaa ettei vetäis ihan övereitä kun tulee sitten ylös niin meinaa mennä hermo toisella :)

Neuvolasta oli eilen kotikäynti, oikein kiva uus terkkari (y) Tyttönen oli ottanut syntymäpainon kiinni, nyt 3320g. Katottiin imetystä, tosi hyviä nepvoja tuli vielä imetyksen ja vauvan asentoon.

Mites te muut, onko tuttia käytössä tai ootteko pullosta tarjonnu maitoa? Me ei olla vielä otettu tuttia käyttöön ja ollaan mietitty että otetaanko ollenkaan? Mutta sitten kun toinen isompi niin olisko kuitenkn kätevä jos rauhoittuisi tuttiin? Hmmmm :sleep: Rintapumppua meillä ei vielä ole niin en oo pumppaillu maitoa mutta olishan se kanssa kätevää jos olis maitoa pakkasessa ja vauva söis myös pullosta niin pääsis käymään vähän kauempanakin. Nyt oon käyny tekemässä yksin n. 30 minuutin kävelylenkkejä silloin tällöin niin saa vähän omaa aikaa :)

Mulla paino tippuu aika hyvin, mulle tuli 11 kg raskausaikana ja nyt 2 kg jäljellä. Pitää koittaa muistaa syödä hyvin että maitoa riittää toiselle :love:

Vitsit sua Peppermint koetellaan noiden kipujen kanssa, lähetän voimia!!

Vauveli 10vrk
 
Janne, ei taida mitään yleispätevää neuvoa olla mutta kannattaa syödä tasaisesti pikkumääriä, ihan sitä mitä pystyy syömään, monesti kylmät ruuat on parempia. Ja kannattaa sängyn viereen ottaa lasi vettä ja jotain pikku purtavaa jota voi ennen sängystä nousua ottaa. Mullaki oli pahoinvointia pitkään mutta en oksentanut. Ikävää mutta ainaki tietää olevansa raskaana :)

Henrietta, meillä opeteltiin tuttia jo teholla kun aluksi oli heikko imu. Kotona oon kokenu sen käteväks hoitopöydällä kun ei erityisesti tykkää vaipanvaihdosta yms ainakaa nälkäisenä. Samalla kun laittaa maitoa tulemaan niin voi myös tutilla rauhotella. Ei aina suostu sitä ottaan ja musta ois kiva että söis sitä enemmänkin. Ei viittis pikkunälkään aina pulloa tarjota jos onkin enemmän kyse imuntarpeesta. Onhan se tutista helpompi vierottaa kun peukalosta.

Mä varasin huomiseks lääkäriajan, tuleepahan käytyä. Nyt en meinannu taas saada nukkumaan kun havahtuu aina kun nielussa limaa. Saa nähdä kauan nukkuu. Huomenna onkin sitten kaikenlaista kun neuvolasta tullaan käymään ja lääkäri soittaa pään kuvauksista..

Caro ja poju 4vk
 
Me mennään (miehen vanhempien) mökille juhannuksena yhdeksi yöksi. Siellä on sähköt, vedet ja sisävessa niin voi edes ajatella menevänsä sinne. Toivottavasti ei tule taas räntää niinku viime jussina koska silloin mökillä olo on vähän turhaa :D

Janne valitettavasti tuohon oksetukseen ei taida oikein auttaa mikään varsinkin jos jo syö säännöllisin väliajoin. Mulla siis itsellä tuli huono olo ainoastaan jos ei syönyt heti kun silmät sai auki tai ruokailuvälit jäi liian pitkiksi päivällä. Toivottavasti ei mene pahemmaksi!

Vauvajuttuja:

Ei meilläkään tuttia kyllä mitenkään rakasteta. Kokeilen aina kun on epätyytyväinen, mutta pariin otteeseen vaan on jäänyt imeskelemään sitä, silloinkin saa aika pitkään tuputtaa. Olin alunperin ajatellut, että en tuttia tarjoa jos tulee perus tyytyväinen vauva, mutta kyllä olisi kiva jos tuota ajoittaista kitinää saisi sillä rauhoitettua tai vaikka helpotettua unille menoa joskus. Täytyy kohta pumpata taas ja tarjota pullosta kokeeksi, niin näkee sitten onko itsellä mitään asiaa yksin käydä missään imetyskauden aikana :D

Mulla vielä 5kg painoa siitä 15-16kg jäljellä. Ei enää lähde ihan harppauksin niinku alussa, harmi :D

Yöllistä räkäisyyttä neuvolan ohjeilla karkotettiin iltakylvyllä kuumahöyryisessä kylppärissä ja keittosuolaliuostipoilla. En tiedä auttoiko, mutta klo3 asti sain nukkumaan omaan sänkyyn ruoan jälkeen vaikka laitoin vaan suoraan aina ruoan jälkeen sänkyyn ilman, että odotin nukahtavan :eek: noh ei se toista kertaa näin varmasti enää toimi :p

Meillä tuntuu myös, että tuo aamuyö on sellainen "mua ei nukuta yhtään" aika yöstä. Jos herää esim klo3-4 niin sitten voidaan olla hereillä parikin tuntia tankaten tiuhaan. Onneksi kuitenkin jossain vaiheessa vielä nukutaan parissa pätkässä lisää, tänäänkin herättiin kaikki puoli 10 jälkeen.

Caro toivotaan hyviä tuloksia kuvauksista! (y)

Mandala & pikku-ukko 17pvä
 
Tänään puoliväli vuhuu! :D sen kunniaksi oksensin aamupalat ulos. Joo ei loppunu mulla sinne ensimäiseen kolmannekseen. No onneksi ne rajottuu vaan aamuun. Samaa sanoisin tuohon pahoinvoinnin estämiseen et nälkä ei saa päästä yllättämään, muuten huono olo iskee, mutta muuten en ole kyllä apukeinoja itselle löytänyt.
Yöllä näin rakenneultrasta kaksikin unta toisessa ultraaja ihmetteli kun vauva ei liiku ja kyselin onko se normaalia kun ei ole muissakaan ultrissa pahemmin liikkunu enkä tunne yhtään liikkeitä ja ultraaja vaan naureskeli et ei eihän se normaalia ole, normaalisti ovat kovia liikkumaan. Hyh oltiin ihan kauhuissaan ja heräsinki siihen. Toisessa unessa oli sentään vähän paremmat uutiset vaikka sieläkin liikkumisessa jotain outoa nähtiin.. Selvästi tää etten tunne vieläkään liikkeitä pyörii liikaa mielessä, vielä reilu viikko siihen oikeaan rakenneultraan.

Niin joo minustakin on kiva lukea jo vauva-arjesta joten kiva, että olette vielä täällä :D
 
Kiia-s josko et tunne liikkeitä siitä syystä että istukka on edessä?:) minulle sanottiin nt ultran aikana että istukka saattaa jäädä eteen mutta ei ollut varmuutta kun kohtuni oli vielä niin paljon kallellaan taakse. Nyt kyllä ihmettelen jos on edessä koska potkut on selkeitä ja vatsan peitteetkin värähtää :) eiköhän sullakin kohta tunnu, mulla tuntui aluksi vain kun meni selälleen ja oikein keskittyi ja kuulosteli :) huominen jännittää ihan kamalasti!! Jännittää varmaan enemmän kuin aikasemmat ultrat vai luulenko vaan
Rv 20+1 <3
 
Kiia-s minulla esikoisen kanssa kesti viikolle 25 ennen liikkeiden tuntemista. Istukka oli jopa takana joten neuvolassa hieman ihmettelivät. No meillä oli sitten todella rauhallinen poika vatsassa ja loppumetreillä voin sormia laskea kuinka montakertaa maha edes liikkui. Terve 2 vuotias kotona tänään joten hän vain oli rauhallinen. Jääkylmän fantan juonti oli ainut niksi saada kakara liikkeelle, ja ei edes silloin jokakerralla. Nyt kakkosen kanssa liikkeet tuntuivat jo v13 ja istukka edessä vielä joten isoja eroja ollut.
 
Onnea Kiia puolivälistä!:)
Täällä loppuraskaudessakaan ei saa nälkä päästä kurnimaan, jos kerran kurnii niin tietää et jos sillä sekunnilla ei haukkaa jotain saa syöksyä oksentamaan..:confused:
Jannen vaimolle toivon parempaa oloa. Itsellähän se kuvotus meni niin pahaksi, että en saanut mitään oikein syötyä ja paino vaan putosi..vasta rv13 nesteytys sairaalalla toi avun. Toivon että vaimollasi siis ruokahalu säilyy ja pysyy suolot tasapainossa(y)

Muokin jännitti rakenneultra kaikista eniten, olin miltei paniikissa. Siinä ultrapöydälle noustessa puhkesinkin lohduttomaan jännitysitkuun.. Mut kätilö silloin oli mielettömän ihana, selitti tyyliin lapsen kropasta joka millin miksi on hyvä että mikäkin on missäkin ja minkä näköinen. Tsemiä kovasti kiia ja jasmina jännityksiin!

Mullahan on istukka edessä ja vielä omaakin ihraa kiitettävästi, näin silti liikeet värähtelyinä jo rv20 ja risat. Se oli hullua. Nytkin välillä mietin, et miten tossa välissä voi muka olla 4cm istukka ja rasvaa kun perätilaisen pää poukkoaa niin voimalla liikkeet näkyviin..:LOL: Et näemmä vaan ihan tosi vaihtelevaa miten kelläkin liikkeet näkyy.

Tuttiongelmista kärsiville, mun kummipojalle kelpasi vain joku tietynlainen tutti, olisiko et piti olla luonnonkumia. Et jos haluaa tutille opettaa mut toinen ei oikein syö, niin kokeilkaa eri kumeja ja eri muotoiluja myös.:)

Hyvä caro kun varasit lääkärin, parempi se on tsekata ja refluksilta munkin kielestä alkaa kuulostaa oireet.

Flow, mulle ei ainakaan neuvolastakaan sanottu mitään kun valittelin sormien ja jalkojen turvotusta. Muuta kuin että liikuttelee niitä, nostelee jalkoja paljon ylös ja juo paljon vettä.. Mut tukisukista ei kyllä sanonut. Se turvotuskuumotus on kyllä inhottavaa (n)

Mekin mennään anopin mökille juhannukseksi, ihan vaan ollaan ja möllötellään.
Ei oo mikään rantamökki vaan vanha piskuinen torppa, ei siellä hirveesti juhannukselta tunnu mut eipä tuu mitään "äh pitäisi siivota" -juttuja mietittyä..:whistle::LOL:

Lottis ja heiluva rantapallo rv32+4
 
  • Tykkää
Reactions: Janne91
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

flow^ ... 2.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 14.7.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen … 20.7.2016
grey83 ... 1.ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 24.7.2016
Suvipilvi ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 9.8.2016
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 12.8.2016
frankie ...1. IVF ... toinen ... 24.8.2016
JONPA77 ...3.IVF 1.siirto ... ensimmäinen+toinen (2 sijaislasta) ... 29.10.2016
Jasmina20 ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 7.11.2016
Rizu ... 1.IVF 3.PAS ... toinen ... 7.11.2016
kiia-s ... 1.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 8.11.2016
Elika ... 2. IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 14.11.2016
Mari32 ... 5.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 20.11.2016
Tupsuli ... 4.IVF, tuore ... toinen ... 30.11.2016
Hullabulla ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 3.12.2016
mar80 ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 7.12.2016
cerezah ... 1.IVF, 1.tuore ... ensimmäinen ... 30.12.2016
tuba factor ... xxx ... xxx ... 30.1.2017
Janne91 ... 1.IVF, tuore ... ensimmäinen ...2.2.2017

Tapahtumia tulossa :)

Jasmina20 - rakenneultra 21.6.
Kiisuli80 - synnytystapa-arvio 22.6.
Suvipilvi - neuvola 22.6. rv 33+1
Janne91 - neuvola 28.6 rv 8+5
kiia-s - rakenneultra 30.6.
JONPA77 - kelaneuvola 30.6.
Lottainen - neuvola 30.6. rv 33+6
Elika - rakenneultra 4.7.
Suvipilvi - lääkäri 11.7. rv35+6
Tupsuli - rakenneultra 14.7.16
Lottainen - synnytystapa-arvio 18.7. rv36+3
mar80 - rakenneultra 21.7.
Lottainen - 3.pelkopoli 27.7. rv37+5


Myöhemmin onnistuvat :cry:

Kesäheinä-78 (3.IVF 3.PAS - tm)
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
Bridge (2.IVF/1.siirto - tm)
annila (5.ICSI - kkm)
Vilijonkka_ (1.IVF 4.PAS - tm)
SalamaT (2.IVF - kkm)
Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
Mamido (1.IVF 1.PAS - kkm)
SalamaT (2.IVF 1.PAS - km)
Siida (1.ICSI 6.PAS -km)
Nenna81 (2.IVF 3.PAS -kkm)


Maaliin päässeet :love:

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 40+6 ... 3.5.2016
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 38+0 ... 4.5.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 41+4 ... 21.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 41+3 ... 28.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 4.6.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 11.6.2016


************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön.
 
Täällä menee juhannus perinteisissä merkeissä eli mennään mun vanhempien luo "maalle". Siellä saa nukkua rauhassa aamut kun on muitakin pitämässä seuraa pojalle :sleep:

(vauvajuttuja)
Meillä tutti on ollu kyllä ihan ehdoton pelastaja ja poika useimmiten rauhottuu siihen jos kaikki on muuten ok. Saatiin eka tutti jo sairaalassa muutaman päivän jälkeen kun piti saada tehtyä niitä tutkimuksia, ja se tuntukin ihanan vapauttavalta!
Tuttipullosta oon opettanu myös ottaan niitä maitoja mitä on kerätty tissikupilla. On se kuitenkin paljo helpompaa jos jossain esim. kaupungilla asioidessa nälkä yllättää niin pullo on heti saatavilla eikä tarvi lähtee haeskeleen sopivaa imetyspaikkaa ja lapsi hermostuu jo tikahtumiseen saakka sillä välin ennenku löytys..

Eilen taas kun käytiin sairaalassa palauttamassa ekg laitetta, olin aatellu että siinä menee pari sekuntia ja sit samantien kotio, niin eikös poika alkanu kitiseen nälkää jo sinne mennessä ja attelin sit että no parempi varmaan käydä syöttään nopeesti kun oli isompi lastenhoitovessakin tarjolla...siellä se sitten päästi sellaset mega:poop:lastit että sotkeentu vaatteetkin eikä tietenkään varavaippaa mukana (edelliskerralla ois ollu)! Ei ollu neuvonnassakaan antaa ja jouduttiin sit kuitenkin lähtee vaihtaan puhdasta lasten polille sairaalan sokkeloihin..
Jälkitarkastuksessa kaikki muuten kunnossa mutta lääkärin mielestä limakalvot näytti vieläkin jotenki ärtyneeltä...tarvii kysellä varmaan tänään vielä lisää ku mennään pojan neuvolaan, kun en eilen tajunnu eikä ehtiny, jäi vähän häiritteen kuitenki .. Niin eikä osannu sanoo mistä johtuu että vieläkin pari aluetta jalkapohjissa on tunnottomia, mikä ilmaantu viimesinä r.viikkoina turvotuksen kera ja jatkuu siis vieläkin vaikka turvotukset katos heti synnytyksen jälkeen! Onko muilla ollu tällästä? Neuvolan täti arveli että jotkut hermot ois puristuksissa tms. mutta ois kai kaiken järjen mukaan pitäny jo parantua jos sellasta ois? No, katotaan jos ajan kanssa tunto palais ja ettei ainakaan lähtis laajemmalle leviään..

(edit)
Ainiin, ja eilen tuli uutinen että musta on tulossa täti ens vuonna! :love: Nyt voi olla vilpittömästi onnellinen veljen puolesta, ilmeisesti toisella yrittämällä tärppäs ja ehtikö edes kunnolla yrittääkään..., mutta saattas olla hieman ristiriitasempi olo jos itellä hoidot ei ois vieläkään onnistunu...:oops:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä