~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Vauvahoitoihmetyksiin kaikille tsemppiä! Varmasti hyvä Caro, kun otat härkää sarvista. Päivittänet tänne mitä lääkäri tuumasi.

Mä olen nyt käynyt Eskarin vauvanvaatteet läpi, jotta voin täydentää varastoja puuttuvilla jutuilla. Esim. muutamat 50 cm kietasubodit kyllä ostan, kun viimeksi kitkutettiin äitiyspakkauksen 50 cm kietasuPAIDOILLA 2 kk. :cautious: Paidat oli kyllä ikävät käyttää noin pienellä, kun koko menikin vielä noin kauan. Nyt ostan bodyt, vaikka olisivat heti pieniä :D 56 cm koossa olin sit viisastunut, ja bodeja löytyi valmiiksi. Seuraavaksi vaatteet pesuun ja odottelemaan tulokasta! :love:
Jotenkin luulen kyllä, että tämä kakkonenkin on poika...

Etsin nyt sitten kuitenkin vaunuja (yhdistelmä), vaikka alunperin piti mennä vanhoilla Emmaljungilla. Nykyiseen kotiimme vaan ei mahdu sisälle noi hyökkäysvaunut, vaan pitää löytää jotkut, jotka menevät pieneen tilaan kasattaessa. Ja että kasautuisivat helposti. Ja että niissä olisi hyvät jouset, eli pehmeää menoa. Jne.
Muutamissa malleissa tuntuis monta kriteeriä toteutuvan (Mutsy 4rider, Britax Go Next, Bugaboo Buffalo). Mutta enhän mä vielä ole yksiäkään livenä nähnyt (paitsi eilen Lindexillä mammavaateostoksilla näin noi Britaxit turvakaukalon kera, olivat Go:t tai Go Nextit). Ja olin mä ajatellut aika paljon pienempää budjettiakin... :whistle:

31+0
 
Viimeksi muokattu:
Frankie, päivittelen :) toivottavasti saa rahoilleen vastinetta.. Sinäki noin hurjan pitkällä, mihin tää aika menee!

Vauvajuttuja:

Soitti niistä magneetin tuloksista, harmittaa kun ei ollu poikaa hoitanu lääkäri puhelimessa. Siellä aivojen syvissä osissa näkyy vielä samanlaisia muutoksia, eipä ne kerro sen enempää tulevaisuudesta kun aikasemminkaan tuleeko edes mitään vaivaa. Toki itkut heti tirautin vaikka en uskonutkaan että kaikki sieltä olis hävinny. Palaa samat ajatukset vaan mieleen että tää kaikki olis ollu vältettävissä. No eka kehityskontrolli on heinäkuussa. En tiedä kuvataanko päätä enää jos ei tule syytä siihen.

Vauva muuten viihty ennätyspitkään leikkimatolla :) ja yksi erilainen tutti näyttää kelpaavan paremmin.

Caro ja poju 4vk
 
Minä en yhtään tiiä onko istukka mulla takana vai edessä viime ultrassa kun sykettä ei saatu doplerilla kuulumaan nii lääkäri vaan sanoi "ja siinä on istukka" , mutta en siihenkään kiinnittäny mitään huomiota ku paniikissa etin sitä sydäntä :giggle:
Onhan sitä tullu luettua et monet tuntee paljonki puolenvälin jälkeen, mutta silti niitä potkuja vaan odottaa varsinkin kun sukulaiset on jo monta viikkoa kyselly että joko se potkii :cautious: Sitäkin olen miettinyt että molemmat vanhemmat ollaan rauhallisia niin voihan se lapsukainenki olla rauhallisempi tapaus..
Nuista tavaroista, meillä alkaa olla jo pelottavan paljon tavaraa vauvalle, tulevat isovanhemmat tilas jo vaunutkin kun oli niin hyvä loppuunmyynti alennus :X3:
 
Frankie! Meillä on britaxin go next rattaat ja oon kyllä tykänny! En löydä valittamista. No ehkä se on huonoa, että ratasosan suojapussi jää siitä kuomun edestä tosi matalalle, mutta ostin neppareita pari ja ompelin siihen kuomuun vähä ylemmäs kummallekkin puolelle ja saan suojaisemmun sen siihen kiinnitettyä. Jää muutenkin ilman tätä lisäviritystä näin pienellä lapsella se suojapussi liian tyhjäksi jalkaosasta, kun jalat sen verta lyhkäset, eikä roiku alaspäin, vaan on suorana edessä. Näyttää muutenkin paremmalta kun on nostettu vähän ylöspäin sitä pussia, se jää muuten löysäksi ku sehän on tarkoitettu silleen alaviistoon jääväksi...siis että jalkatuki on alaviistossa. Jos jossain hipelöit niitä rattaita tarkemmin ja sitä jalkasuojaa laitat ratasosaan paikalleen, niin huomaat mitä tarkoitan, mutta siis tällä pienellä lisävirityksellä täydellinen setti!
 
  • Tykkää
Reactions: frankie
Voin vaan Caro kuvitella huolenne määrän... :unsure: Ja muukaan mahtunee laaja skaala muitakin tunteita! Milloinkohan tiedetään jotain varmasti muutoksista, parin vuoden iässä vai jo aiemmin?

Minkä verran kiialla olikaan viikkoja? Toosi myöhään esikoisen kanssa tunsin liikkeet, jotain rv 21 varmaan.

Kiitos Siida, tajusin varmaan mitä tarkoitat! Täältä löytyy Britaxia myyvä liike, pitää käydä siellä kruisailemassa Go Next, ja Go Big ja Smile 2 kiinnostaa kans. Naapurikaupungista löytyy Emmaljungaa myyvä liike, melko päheeltä vaikuttaa niidenkin uus malli NXT90.
Smile 2 ois näistä edullisin, kaikki muut samaa hintaluokkaa.

Vipa työpäivä! Eka kesäloma, (sit käyn täällä perehdyttämässä sijaisen), sit äippälomalle!

31+1
 
frankie, sitä kun ei tiedä. Jos jotain tulee niin voi näkyä vasta kymmenen vuoden päästä tai sit yhtälailla voi olla ettei tule mitään. Ja jos tulee jotain niin ei voi tietää mitä. Varmaan sitten 3kk iässä kun on neurolle aika niin kuulee enemmän. Kyllähän sitä kaikkee koko ajan miettii että onkoha tämäki normaalia vauvalle. Vauvan aivot kuulemma siitä kiitolliset että vaikka jotain vauriota olisi niin joku toinen osa aivoissa voi ottaa sen tehtävät. Ja fysioterapiat yms on tehokkaita pienelle.

Vauvajuttuja:

Käytiin siellä lääkärillä eilen ja jotain takaisinvirtausta sekin ajatteli. Neuvo kokeilemaan sakeuttajaa ja määräs tarvitraessa närästyslääkettäkin jota voi kokeilla. Viimesenä vaihtoehtona kokeilla oisko maitoallergiaa. Vähän kyseltiin tosta selän taivuttelusta ja hamuilusta niin sekin sopis tähän. Tekee sitä aika paljon mut mun mielestä sillon kun joku sitä vaivaa tai itkee kovasti. Pitää yrittää muuten asennoilla saada että selkä olis pyöreempi. Toki toi vois olla neurologistakin mutta ei ton lääkärin mukaan näyttäs siltä, poika vaikuttaa normaalilta kuitenkin. Mut jos itteä vielä rupee huolettaan niin pitäähän sitä sairaalaan soittaa. Poika ei yhtään tykkää ( väsyneenä ja nälkäsenä ainakaa) kun hoitopöydällä pyörittelin sitä kyljeltä toiselle, pistää välillä kovasti vastaan. Ois pitäny tota aikasemmin harjotella enemmän mut sillon ei uskaltanu pyöritellä kun pulautteli kaikki.

Caro ja poju 4vk
 
Caro, inhottavaa se on epävarmuus lapsen terveydestä :( mut onneks pienillä lapsilla tälläset tilat, mahdolliset vauriot ym. usein paranee itsestään iän myötä eikä mitään pysyvää, jälkihaittoja tms. jää!

(vauvajuttuja)

Meillä pojan ekg:ssä oli edelleen lisälyöntejä mutta nyt niiden määrä oli vähentyny puoleen viime kerrasta! Uus mittaus jälleen 2kk päästä.
Eilen neuvolassa kaikki muuten ok, kasvaa yläkäyrällä, paino jo reilusti yli 6kg ja pituuttakin tullu taas pari senttiä lisää 2 viikon takasesta.. lääkäri passitti kuitenkin verikokeisiin kun on vieläkin jonkin verran keltanen. Bilirubiini 110 mikä on kuulema ihan hyvä ja muutkin maksa jne. arvot normaalit.. joillain vaan se keltasuus katoo hitaammin ja täysimetys voi myös vaikuttaa siihen..(kuten siihen mun limakalvojen ohuuteen/ärtyneisen näkösyyteenkin).
Ensviikolla kuitenkin vielä varmuuden vuoks otetaan lastenpolilla uus verikoe ja joku virtsanäytekin.

Tässä vaiheessa kaikille valoisaa ja virkistävää Juhannusta ja keskikesän öiden taikaa!!


lullaby ja -poika
 
Hyvää Juhannusta kaikille! Nuuskutelkaa ja paljon pussailkaa niitä rakkauspakkauksia Nauttikaa odottajat pyöristyvistä vatsoista ja vauvan potkuista!

Me juhlitaan juhannusta ystävien kanssa ja lähetään ensi viikolla 2,5 viikoksi karavaanaileen! Mies on yrittäjä ja muutamaan vuoteen vihdoinkin pitää lomaa! Ihanaa lomaa kaikille!!!!
 
Ihanaa juhannusta kaikille tasapuolisesti :love:

Hauskaa lomaa Siida! Kyllä se loma aina enemmän lomalta tuntuu kun saa miehenkin mukaan rentoutumaan.

Rakenneultralaisille paljon peukkuja ja kylmiä hermoja. Tulkaa kertomaan hyviä uutisia sitten :)

Vauvailua:
Caro miten paljon ja missä tilanteissa teidän ukkeli selkää taivuttelee? Voiko se tarkoittaa jotain?
Meillä viime päivinä myös välillä taivuttaa selkää samalla kun kääntää päätä taaksepäin. Esim sohvalla sylissä kun haluaa tuijottaa kattotuuletinta ja myös välillä kun kitisee.

Uskon miten tulee huolehdittua vauvan tilaa kun ei pysty varmuudella sanomaan mitä tulee jos mitään. Mutta haluan uskoa, että teillä kaikki kuitenkin hyvin ja pysyy hyvin myös myöhemmin!

Lullaby hyvä että lisälyönnit on vähentyneet (y) ja edelleen mahtavaa teillä molemmilla, että tutkitaan tarkkaan, tulee huojentava olo itsellekin tietää että välittämistä löytyy asioiden selvittämiseen, jos jotain tulisi eteen.

On kyllä mukavaa kun kaikista peloista ja kauhukuviata huolimatta alakerta alkaa olemaan paremmassa kunnossa pienin askelin koko ajan. Kävelylenkit on saaneet pituutta kun ei ala kirraa ja sattua niin helposti liikkeellä. Ja rakkokaan ei ole enää aivan täysin tunnoton, joten toivoa on!

Pari yötä oli aika unelmia kun nukkui parin kolmen tunnin pätkiä omassa sängyssä, mutta nyt taas eilinen yö mentiin tunnin pätkissä sen jälkeen kun itse kävin nukkumaan. Pitäis vaan käydä silloin kun vauvakin vaikka se ois klo 21 :rolleyes:
 
Hyvää juhannusta kaikille! Mukava lueskella edellä menneiden kokemuksia ensiviikoista. Itsellä sovittuna elektiivinen sektio heinäkuun kolmannelle viikolle, oma vakaa toive + beibin sinnikäs perätila. Tosin voi vielä aikaistua, kun beibin napasuonten ultrassa virtaukset on normaalin ylärajoilla, jos alkaa tulla muita muutoksia, tai jos kasvu kärsii niin sitten aiemmin, viikottaiset kontrollit. Ei malttaisi odottaa... Kotona kaikki alkaa olla niin valmiina kuin voi etukäteen olla. Vointi on kohtalaisen ok, vaikka vaivoja onkin niin ehkä vähemmän kuin odotin.

grey 35+4
 
Ihanaa juhannusta kaikille :love:
Me käytiin viime vkolla rakenneultrassa ja kaikki oli hyvin. Tyttö on vilkas ja Poika rauhallinen <3 masu alkaa oleen aikamoinen rantapallo, mutta vointi on muuten todella hyvä. Taysiin mennään äippäpolille taas 13.7 ja jatkossa käydään kerran kuussa ja loppua kohden tihennetään.
Ihana lukea teidän vauvajuttuja <3
Rv 21+6
 
Oi onnea Jonpa! Väkisinkin tulee mieleen ne kauhun hetket mitä kanssasi elettiin tässä ketjussa, mutta aivan mahtavaa miten nyt sulla kuitenkin jo rakenneultra ohi onnellisesti :love:

Grey sullakaan ei pitkälti enää kun palkinto on sylissä! :love: Kyllä sitä itsekin mietin siellä synnytyssalissa kauheissa kivuissa tietämättä vielä miten päivä tulee päättymään, että olisi varmasti ollut niin paljon helpompi ratkaisu tuo selektiivinen sektio.
 
Onnea Jonpa!

lullaby, hienoa että ekg näytti jo paremmalta. Joo on se aina kamalaa kun lapsella on jotain ja vaikka ei olisi niin varmasti olis huolissaan millon mistäkin.

Mandala, jos vauva tekee sitä paljon niin voi haitata motorista kehitystä. Jotkut voi olla sillä tavalla syntymästä asti jäykkiä, meillä ei kyllä ollu, oli veltompi kun normaalisti. Meillä tekee sitä kun kovasti huutaa tai jos muuten on epämukava olo tai niitä vatsavaivoja. Hoitopöydällä on oppinu myös puskeen jaloillaan ja samalla työntää itteensä kaarelle jos ei tykkää vaipanvaihdosta tai muusta. Oon nyt yrittäny kantaa sitä paljon selkä mun mahaa vasten jalat koukussa, ideana hakea normaalia pyöreempää asentoo selälle. Saa vaan monesti hirveet raivarit ja ihan jäykkänä yrittää laittaa vastaan. Epäilen että sen takia kun ei nää mun kasvoja sillon. Samoin myös nostot aina kyljen kautta ja vaatteiden vaihdot yms. Pitää tuosta kysyä sitten heinäkuun lopussa kun meillä on se käynti sairaalalle.

Caro ja poju 5vk
 
Onnea jompa ultra kuulumisista :)
Itse olen ollut niin mökkitunnelmissa ultran jälkeen että on ihan unohtunut tulla tänne kertomaan uutiset sieltä. Elikkäs, kaikki oli juuri niinkuin pitää, pientä prinsessaa odotetaan täällä :love: ehkä suuntasin suoraan vauvapuolelle ostoksille..:whistle:
Sain tänään ensimmäisen kerran kuvattua mylläämistä masussa :love:
Hyvää juhannusta kaikille!
Rv 20+4
 
Onnea Jasmina tyttösestä ja hyvistä ultrauutisista, tosi hieno juttu :love:

Caro kiitti tiedoista, pitääkin pitää silmällä että miten paljon tuo ukko selkää taivuttelee ja tehdä asialle jotain. Ja tuo kyljen kautta nostelu kuulostaa järkevältä myös. Nämä on kai sellaisia asioita mitä voisi alkaa jostain lukemaan niin tietäisi tehdä oikein jo ajoissa kun tuon tapaiset jutut ei multa ainakaan maalaisjärjen kautta tule.

Vauvajuttuja:
Tänään ollut kivaa, huomattiin ekaa kertaa mobile hoitopöydän yläpuolella ja vietettiin pitkä aika sohvalla ihmetellen ja touhottaen itsekseen kaikkea, mahtava seurata tuota pientä ihmistä niin tyytyväisen innoissaan :) Ja pientä jokeltelun alkua alkanut kuulumaan, tai ääntelyä mikä ei ole kitinää tai mitään epätyytyväisyyttä, söpöä :love:

Mökkijuhannus meni myös ihan hyvin, vaikka onhan se tietysti raskaampaa tuollaisen pienen käärön kanssa vaikka moni mielellään vauvalle seuraa pitääkin. Ei paljon jaksanut ulkona muiden kanssa istuskella kun väsy iski. Yksi yö riittää kyllä ennen kuin tulee ikävä kotiin itsellä. On se kuitenkin omassa kodissa omien juttujen ja tavaroiden äärellä kaikkein mukavin.

Tänään 3vkoa vanha pikku-ukko <3
 
Toivottavasti kaikilla on mennyt Juhannus mukavasti :) Täällä vietettiin ensimmäistä kertaa Juhannusta ihan vain kotona, kun ei tän ison masun kanssa enää uskaltanu lähtee mökille, kun ei mökkipaikkakunnalla oo kunnon sairaalaa likimaillakaan :(

Viime viikolla käytiin neuvolassa synnytystapa-arviossa, täytyy sanoo että oli vähän turha homma, mutta kuuluu ilmeisesti asiaan... Mutta siis kaikki kunnossa, ja kohdunkaula edelleen 2 cm pitkä ja pehmeä, ei siis ole muuttunut sitten edelliskerrasta kun tarkistettiin. Täysaikaiselle syntymäpainoarvio olis n.3,5 kg :eek:
Tää pirpana tuntuu päivittäin harjottelevan jo syntymistä, kun punkeilee alaspäin :rolleyes::ROFLMAO: Sekä kätilö että lääkäri toivotti onnea synnytykseen :love: Ja kätilö naureskeli vielä että saa nähdä nähdäänkö ens perjantaina kun on seuraava neuvolakerta, vai ehdinkö lähtee synnyttään sitä ennen... Mutta eihän vielä ole aikakaan :eek:

Sairaalakassi on nyt valmiina kyllä, sen verran pelästyin :whistle: :D

Kiisuli rv 36+6
 
Kiisuli siellä myös loppumetreillä! Jee pian saadaan lisää vaaveleita tänne :love:
Tosi mielenkiintoista nähdä millä viikoilla muut synnyttävät kun tähän mennessä ei kyllä hoitoalkuisten raskauksien ennenaikaisuudet ole paljoa pitäneet paikkansa.

Vauvajuttuja:
Me käytiin taas neuvolassa kun viimeksi 2vko käynnillä ei napa ollut vielä ihan parantunut. Meillä siis lähti se ulkoisin osa jo pois mutta sinne jäi vielä jotain mikä erittää vielä. Laittoi viime viikolla jotain laapis tms nimistä mömmöä ja nyt uudestaan tarkastukseen. Vielä se erittää ja laitettiin mömmöä taas ja tarvittaessa ensi viikolla uudestaan ellei ole täysin parantunut.
Sitten onkin jo jälkitarkastus sitä seuraavalla viikolla sekä neuvolalääkäri vauvalla.

Mutta hitto tämä meidän pikku-ukko on taas kasvanut, nyt ollaan jo ihan millejä vajaa 60cm ja painoa 5,1kg :LOL: huomaa kyllä miten kasvanut kun ei mahdu kohta enää mun jalkojen päälle makoilemaan :cry::giggle:

Nukkumiseen tai ruokailuväleihin ei ole tullut muutosta täällä joten 1-3h mennään vielä. Mahavaivat on iltaisin läsnä mutta on alkanut pieruttelemaan enemmän mikä lienee hyvä, että tulee ulos ilma.

Mandala ja vaavi 3,5vko
 
  • Tykkää
Reactions: JONPA77
Puolivälin ylitys oli selvästi joku käännekohta, liikkeet on nyt 3-4 päivän aikana tuntuneet :love: Muutama päivä sitten kun olin alkamassa nukkumaan niin tuntui pari koputusta alavatsalla ja sen jälkeen on tuntunu maatessa, että kauheasti ilmaa liikkuisi suolistossa, mutta mitään ei kuitenkaan tule ulos joten uskallan luottaa et vauvan liikkeitä ne on :D
Otan aina kuvia kun viikot täyttyy ja nyt 20+0 ja 21+0 välisistä kuvista huomaa että maha on kasvanu ihan älyttömästi, varmaan yhtä paljon tuon viikonaikana kun koko ensimäisen puolikkaan aikana yhteensä :)
Huomenna sit vuorossa rakenneultra, jännittää vaikka jo vähän vähemmän kuin aikaisemmin noiden liikkeiden ansiosta.

-21+1
 
Hienoa saada lisää vauvoja tänne! Mielenkiinnolla luen noita teidän vauva juttujannekin, eli ainakaan itseäni ne ei häiritse.
Täällä ei selkeitä vauvan liikkeitä vielä oo tuntunut. Välillä epäilen gunteneeni jotain,mutta sitten kun tunne on vain lyhytaikainen niin epäilen itseäni. Toki lääkäri sanoi jo silloin aiemmin että istukka on edessä ja se vaimentaa liikkeet aika lailla. Hieman silti itseään alkaa epäilyttää että onko kaikki hyvin kun mitään ei tunnu. Ens viikolla ois sitten rakenneultra joten sinne asti jännitetään. Muuten täällä vointi hyvä, paitsi että sain itselleni kesäflunssan ja korvatulehduksen.
 
Mandala, teillä onkin ihan potra poika siellä! Meillä ollaan tällä hetkellä varmaan jotain neljäkilosia, pituutta en tiedä mut 56 vaatteet menee vielä. Ens viikolla neuvola niin sit näkee mikä on paino.

Vauvajuttuja:

Närästyslääke ja sakeuttaja ei tuonu sen enempää muutosta, tiedä sitten mikä tolla on.. Välillä on parempia päiviä, yleensä jos saa tutin ottamaan niin menee paremmin. Varmasti siis välillä kova imuntarve. Nyt on taas ollu limasempi, nielussa limaa ja sitä yrittää välillä nieleskellä ja siinäki menee lisää ilmaa mahaan. Nukkuminen pätkittäistä kun herää ja pelästyy kun ei saakkaan happea niin hyvin.

Te joilla on lapsia niin muistatteko millon tuli ekat oikeat hymyt? Ei siis pieruhymyt :D meillä kun päivät on suurimmaks osaks epätyytyväinen tai tuttisuussa niin liekköhän hymyilee pitkään aikaan :( muutaman kerran oon ehkä saanu hymyn houkuteltua mut siinä pitää olla tosi hyvä hetki ja ite hakee kontaktia.

Caro ja poju 5vk
 
Meilläkin 56cm vaatteet käytössä. Vaatteita on kyllä NIIIIN paljon liikaa meillä kun ainoastaan niitä tulee käytettyä ulos lähtiessä, kotona edelleen pystyy vaan käyttää pelkkää vaippaa tai tulee raivarit kun on kuuma. Joten periaatteessa pärjättäis ihan muutamalla bodylla :p

Olisi kiva tietää mistä vastasyntyneen tukkoisuus ja räkäisyys voi johtua. Meillä myös taas räkäisempi vaavi, vaikka oli muutama hyvä päivä välissä jo. Käytän ahkerasti niitä keittosuolaliuostippoja ja niistäjää, mutta se lima/räkä on ilmeisesti syvällä nielussa mistä en saa imettyä sitä niistäjällä pois :unsure: meillä vaikuttaa mun mielestä niin että syöminen on välillä hankalaa kun poika ottaa pari imua rinnasta ja irrottaa otteen, saa raivarin ja minä tungen tissiä takaisin suuhun. Tämä toistuu vaikka kuinka monta kertaa ja välillä hermostuu niin kovin ettei syömisestä tuu mitään. Sitten vaan huutaa kunnes sitten jossain vaiheessa kokee saaneensa tarpeeksi syötyä.

Caro eiköhän se teidän poju ala ihan normi aikataulussa hymyilemään kuitenkin vaikka epätyytyväinen onkin. Ainakin voisi kuvitella näin.
Meillä on aina hymyilty unissaan, rem univaiheessa. Mutta nyt on ihan selvästi muutamana päivänä hereillä hynyillyt tarkoituksella. Mutta toisin kuin olisi toivonut, hän ei siis ole hymyillyt vanhemmilleen vaan kattotuulettimelle :rolleyes::LOL::ROFLMAO::D on sitä tuuletinta tuijotellut aina ihailevasti ja kiinnostuneena, mutta nyt sitten rakkaus on ilmiselvää :ROFLMAO:
 
(vauvajuttua)

Täällä käytiin uusinta verikokeella lastenpolilla ja nyt bilirubiini oli laskenu viikon takasesta 155 -> 88! Eikä poika kyllä silminnähden enää ookaan keltanen. Pisunäytettä ei tarvinnukaan kun crp:kin oli normaali. Hiukan epäilin oisko toisessa korvassa jotain kun käännelly päätä puolelta toiselle sillee toistuvasti ja välillä "repii" sitä korvaa, mutta siistiltä sekin näytti.
Painoo tullu taas hienosti lisää, nyt 6,4 kiloo ja ilmeisesti sen pitäs pian tasottua niin ettei tuu enää näin nopeeta tahtia. Jos tulee, niin pitäs alkaa seurata mitä se on...eli liiankaan nopeesti ei sais kasvaa.
Huomattu kyllä että 62cm vaatteet alkaa olla lyhyitä.
Oon saanu kavereilta yhteensä pari säkillistä 50-80cm vaatteita eikä kyllä millään kerkee käyttää niistä kun pientä osaa. Sieltä on sitten valittu jonkun 10-15 bodypukua ja enimmäkseen vyötärömallisia potkuhousuja, mitkä mun mielestä kätevimmän mallisia vaatteita mm. vaipanvaihdon kannalta. Ei niitä oikeesti ihan hirveitä määrä edes tarvikaan.
Nyt kun on ollu niin hautovia ilmoja niin välillä otettu ilmakylpyjä ilman vaippaa. Kokeilussa muuten nyt X-tra merkkiset halpisvaipat ja ainakin tähän mennessä yhtä hyviltä vaikuttanu kun kalliimmat merkitkin, ei vaan oo mitään kuvia niissä, millä ei mun mielestä oo kyl mitään väliä, pääasia että toimii niinku pitääkin ja hinta-laatu suhde tältäosin tosiaan kohdallaan!

Meilläkin tulee tissiraivoa, kun maidonnousun ryöppy lakkaa niin ikäänkun pojalla ei kärsivällisyys riitäkään sen jälkeen kun maitoa tuliskin enää tavalliseen tahtiin ja sitten se on juuri tollasta Mandalan kuvaileman tapasta lyhyitä hörppyjä, kitinää ja taas hörppy jne. Toisinaan taas (tarpeeks väsyneenä?) malttaa hyvinkin rauhottua imeksiin kaikessa rauhassa ryöpyn jälkeen.
Täälläkään ei pikkuniistäjä oikein toimi tai en osaa käyttää sitä (?), oon sitten varovasti yrittäny sormilla ottaa niitä lähes ulos tulleita räkälönttejä pois.
Caro87 Oon merkinny kalenteriin ekan hymyn jo 6 päiväsenä, mutta en tiä oisko ollu näin alkuvaiheessa vaan jotain refleksiä tms.? Kuitenkin nyt jo monta viikkoo hymyilly joka päivä useita kertoja <3 usein se hymy tulee sillon kun kakkavaippa otetaan pois :D hymykuopan alkujen tapastakin on havaittu.. ne tulee sit jostain muualta kun meidän suvusta :rolleyes:

lullaby ja hymypoika 8vk / lähes 2kk
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Jaa oiskohan se sitten muuten samaa meillä sen syömisen kanssa. Alku yleensä menee just hyvin mutta sitten sitte pikku hörppyilyä sen jälkeen. Ehkä se ei olekaan tukkoisuudesta kiinni Hmmm. Toisaalta taas joskus jeesaa vähäksi aikaa se, että vaihdan sohvalta istuma-asennosta makkariin makuuasentoon.

Mulla on käytössä niistäjänä se nenä friida, tai siitä Yliopiston Apteekin versio missä on pienempi se suu mikä menee vauvan nenään. Sellainen millä itse imetään letkun kautta, eli aika tehokas jos räkä on just nenässä. Mutta ei tosiaan auta jos ei ole näkyvää se räkä.

Hyvä juttu lullaby nuo arvojen tippumiset (y) onko teillä vielä tulossa lisätutkimuksia vai alkaisiko kohta olemaan jo tarpeeksi seurantaa?
 
lullaby, joo ihan pienellä ne on vielä refleksejä. Meilläki kyllä tulee nukahtaessa aina. Meilläkää ei niistäjä toimi mut sellanen mistä toinen pää laitetaan suuhun ja ite imetään (joo ei räkä tuu omaan suuhun) nii toimii hyvin. Apteekista hommattu.

Kai niitä hymyjä oottaa kovasti kun tuota kehitystä tulee vainoharhasena katottua ja tuntushan se itestä kivalta nähdä kunnon hymy kun usein tulee sellanen huono äiti fiilis.
 
Ultrassa vauvalla kaikki hyvin 450g arviolta painava poitsu sielä lillu. Istukassa vaan oli kystia joten päässään noin parin kuukauden päästä kasvukontrolliin. Kätilön mielestä ei huolta, varmuuden vuoksi vaan katsellaan, että kasvu jatkuu normaalisti. Niin ja se istukka tosiaan oli edessä nii siksi sai liikkeitä odotella.
 

Yhteistyössä