~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Kyllähän ne kaikki mahan tuntemukset on normaaleja kun kohtu kasvaa. Onneksi sulla vuoto pysynyt poissa!
Mulla myös tissit kun tuli kipeiksi rv6 niin olin huomaavani myös koon suurentumista. Ja nännit suurentuivat alussa myös :eek: Niin ja tosi paljon tuli näkyviä, tummia, verisuonia rintakehään ja mahaan aika alussa myös.
 
Hiukan on nyt huoli itsestäni ja alkiosta. Yöllä heräsin, kun tunsin Panadolin tehon heikkenevän ja alavatsakipujen lisääntyvän. Aattelin vielä silloin, et nukun siihen asti kun kello soi ja töihin täytyy lähteä. Enpäs nukkunut. Kivut yltyi ja kävin siinä vessassa. Siinä vaiheessa olin jo kaksin kerroin kivusta ja viimeisillä voimilla raahauduin keittiöön, nappasin purkin Panadoleja kouraan ja sohvalle makaamaan. Ikinä ei ole sellasta kipua ollut. Siinä makoillessa sain yhen tabletin kurkusta alas ja kivut helpotti välittömästi.

Nyt vaan pelkään ettei nyt vaan kivut meinaa kesken mennyttä raskautta. Vuotoa ei onneksi ole. Kivut on aikalailla keskellä alavatsaa. :unsure:
 
Kurjaa reuna!! Onko kipu sulla sellasta kun menkkasäryt? Mulla oli semmonen kipu myös tosi pahana plussauksen aikaan, panadolit ei siihen kipuun auttanu, lämpötyyny vatsalla vähän helpotti. Koko ajan kipua on tuntunut..ei enää jatkuvana, mutta lähes joka päivä kumminkin välillä pidempään ja välillä vaan hetken. Älä siis huoli, kuuluu normaaliinkin raskauteen. Mulla esikoisesta menkkakivut jatkui varmaan about 12 viikolle asti. Nyt 9+0 ja tuntuis vähän olevan vähenemään päin... Kohtu siellä valmistautuu ja kasvaa :)
 
Mulla on myös päivittäin kipuja, lyhytaikaisia, ohimeneviä kramppeja/viiltelyä. Mites teillä muilla, oletteko päänsärystä kärsineet? Mulla nyt kahtena päivänä ihan kauhea päänsärky, siihen liittynyt myös voimakkaampi pahoinvointi. Tässä juuri töissä makoilen, tunnin jo huilannut ja nyt alkaa vähän helpottamaan...
 
Mulla alkoi jo ennen siirtoa tissit arastamaan. Siirron jälkeen homma lähtenyt käsistä niiden kanssa :D Nännit nöpöttää kokoajan, mitä ei ennen ollut. Tissit töröttää ja on turpeiset. Tänään hihittelin töissä kylmäkaapissa, kun nännit alko kylmästä enemmän nöpöttää, ni molemmat rinnat alkoi kauttaaltaan sattumaan. Että se siitä KOSKETUS herkkyydestä, kun ei enään tarvita kosketusta.

Alamaha muljaa tasaisin välein enemmän ja vähemmän. Etova olo ollut melkein viikko siirron jälkeen. Ei kuitenkaan okseta, mutta aaltoilevasti etoo. Olen löytänyt hyvän helpotuksen aamuetomiseen ja päivän käynnistämiseen. Skyrrin vanilja suklaahippu rahka sekä teemukillinen. Mieskin ostanut niitä rahkoja mulle läjän aamupalaksi, kun käy kaupassa. Voisi kyllä etoa vaikka enemmän, kun ei tää mun ruokahaluun ole vaikuttanut. Melkeimpä syöminen helpottaa etovaa oloa.

Perjantaina alkaa 5. viikko alkion siirrosta. Onko se sit toisella tapaa 8. raskausviikko alkaa (kuukautiset alkoi 5.8.)... Viikonpäästä eka ultra TYKSissä. Ei jaksais enempää odottaa, että näkee ultrakuvassa muutakin kuin mössökohtua :D
 
Shelterme: minä kärsin alussa päänsärystä, vähintään pari kertaa viikossa särki niin että taju meinasi lähteä. Puolen välin paikkeilla loppui säryt.:)
Ravishing: etovalla ololla alkoi täälläkin kunnes sitten alkoi viikon parin päästä oksentelu :ROFLMAO: onnea ultraan!
Huh! Voisin sanoa olevani jo valmis, mutta vauva ei.. Sattuu,särkee,olen valtava ja kömpelö, mummot menee kaupassa ohi :D saatte kuunnella valitustani vielä muutaman viikon :D
Rv 33+3 <3
 
Tervehdys pitkästä aikaa.

Mulla on nähtävästi joku surutyön masokistivaihe menossa, kun olen taas pari kertaa hakeutunut lukemaan teidän juttuja ja vaklannut varsinkin Tupsulin ja Hullabullan vaiheita, teillä kun molemmilla on vastaavalla tavalla toivottu kakkonen tulossa ja Tupsulin kanssa plussattiin samaan aikaan ja Hullabullan laskettuaika ihan sama kuin meillä oli.
En muista, mitä raportoin huhtikuun keskenmenostani, mutta ihan totaalisen päin persettähän se meni. Lopulta kesti 8 viikkoa ennen kun kaikki materiaali tuli ulos. Cytotecit ei tehneet mitään ja kaavinnastakin jäi skrämmäleitä kohtuun. Oli aivan hemmetin rankka kevät ja alkukesä. Aina, kun ajattelin, että nyt se on ohi, alkoi uusi vuoto ja ravasin Kättärillä ultrissa raskaanaolevien joukossa.

Mitään luomuihmettä ei ole meille tapahtunut ja alan jo niitäkin toiveita heittää syrjään. Ei mennyt elämä, kuten halusin. Katkeruutta ja ties mitä tunteita tässä on läpikäyty. Kyllä tämä tästä joskus tasoittuu, mutta ei ole helppoa ei.

Iloista odotusta kaikille, varsinkin yllä mainituille! Teillä on aarteet sydämen alla.
 
Taas alkoi vuoto. :unsure: Tosin pyyhittäessä tällä hetkellä, siteeseen asti ei vielä.
Eikö tästä saa alkaa jo nauttimaan, eikä pelätä vuotoja? Nyt on vaan sellasta menkkamaista jomotusta alavatsalla, jos kuitenkin soittais polille kun se aukeaa. Ties vaikka antaisivat saikkua, että voisi lepäillä vaan. Maanantaihin asti täytyisi kestää, sitten alkuraskauden ultra. Oireita on kyllä vaikka muille jakaa, mutta silti on pieni epäilys.
 
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

JONPA77 ...3.IVF 1.siirto ... ensimmäinen+toinen (2 sijaislasta) ... 29.10.2016
Jasmina20 ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 7.11.2016
Rizu ... 1.IVF 3.PAS ... toinen ... 7.11.2016
kiia-s ... 1.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 8.11.2016
Elika ... 2. IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 14.11.2016
RooRoo1 ... 1 IVF ... toinen ... 16.11.2016
Mari32 ... 5.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 20.11.2016
Tupsuli ... 4.IVF, tuore ... toinen ... 30.11.2016
Hullabulla ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 3.12.2016
mar80 ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 7.12.2016
cerezah ... 1.IVF, 1.tuore ... ensimmäinen ... 30.12.2016
tuba factor ... xxx ... xxx ... 30.1.2017
Janne91 ... 1.IVF, tuore ... ensimmäinen ...2.2.2017
Jolana ... 1.IVF, tuore ... ensimmäinen ... ?
Mamido ... 2.IVF/2.PAS ... toinen ... ?
Haaveilija ... 1.IVF/tuore ... ensimmäinen ... 15.2.2017
Reuna ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 16.5.2017
Ravishing ... 1.IVF/tuore ... ensimmäinen ... 17.5.2017

Tapahtumia tulossa :)
Reuna
varhaisultra 26.9.2016
Ravishing
varhaisultra 28.9.2016
Haaveilija 87
rakenneultra 29.9.2016



Myöhemmin onnistuvat :cry:
Kesäheinä-78 (3.IVF 3.PAS - tm)
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
Bridge (2.IVF/1.siirto - tm)
annila (5.ICSI - kkm)
Vilijonkka_ (1.IVF 4.PAS - tm)
SalamaT (2.IVF - kkm)
Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
SalamaT (2.IVF 1.PAS - km)
Nenna81 (2.IVF 3.PAS -kkm)
Siida (1. ICSI 7. PAS - kem)
AdeliinaJosefiina (2. ICSI/2. PAS - km)

Maaliin päässeet :love:

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 40+6 ... 3.5.2016
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 38+0 ... 4.5.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 41+4 ... 21.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 41+3 ... 28.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 4.6.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 11.6.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 39+4 ... 17.7.2016
flow^... 2. IVF ... ensimmäinen + toinen ... 39+1 ... 8.7.2016
grey83 ... 1.ICSI/3.PAS ... ensimmäinen ... 39+2 ... 19.7.2016
Suvipilvi ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+2 ... 11.8.2016
frankie ... 1.IVF ... toinen ... 39+1 ... 18.8.2016
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 41+1 ... 20.8.2016

************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön.
 
Huomenta.

Mä kokeilin päivittää listaa, toivottavasti onnistuin siinä oikein. Itelle näyttää suht samalta kun aiemminkin :)
Muutaman muutoksen tein, jotka nopeasti poimein tuolta tekstien joukosta. Päivitetään lisää jos jollakin jotain lisättävää!

Kovasti tsemppiä ja onnea ainakin Reunalle ja Ravishingille ensi viikon alkuraskauden ultriin!(y)
Ja Jasmina20, pysyttele nyt vaan hetki vielä täällä, jotta pikkuinen on valmis maailmaan ;) Tsemppiä kolotusten kanssa!

Itsellä tosiaan rakenneultra ensi viikon torstaina. Jännittää kyllä ihan tosi paljon ja olo on jo malttamaton. Kunpa kaikki nyt vaan olisi hyvin ja vauva terve :love:
Sukupuolen toivoisin jäävän arvoitukseksi mutta jos aiotaan vielä siihen 4d-ultraan tämän jälkeen niin kaverit sanoi, että siellä vähän vaikeempi olla näkemättä. Katsotaan nyt siis miten käy sen kanssa.

Liikkeitä tunnen tai ainakin luulen tuntevani jo about päivittäin. Se on kyllä rauhoittavaa ja ihanaa :love::love:

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Tinnu mä oon kans miettinyt miten sulla menee. Ikävää kuulla, että keskenmenosta tuli noin hankala juttu. Nythän on paljon mediassa ollut puhetta keskenmenoista ja siitä miten ei saa keskustelu ym. apua julkisessa terveydenhuollossa. Olen kans miettinyt, melkein joka päivä ja aina kun kuulee jonkun raskauden päättyneen keskenmenoon, että voi olla kyllä ikuisesti kiitollinen, että nämä kaksi alkanutta raskautta ovat jatkuneet. Tämä toinen ei vielä ole syntynyt, mutta toivotaan, että kaikki menee loppuun asti hyvin. Mikä oli teidän tilanne, luomu-ihmeitä toki joskus tapahtuu, mutta ovathan ne aika epätodennäköisiä mitä pitempi historia taustalla on. Oliko teillä tämä viimeisin siirto 4. IVF vai muistelenko väärin? Lapsettomuuden syy siittiöissä? Mulla on surkea muisti, mutta muistan, että kun koit keskenmenon, jätit lopullisesti hoidot. Jaksamista sinulle ja koko perheellesi!

Hullabulla kyselit aiemmin mun suppareista. Ne liittyvät selvästi väsymiseen, loppuviikkoa kohti supistelee iltaisin ja varsinkin silloin jos esikoinen on nukkunut huonosti ja olen väsynyt. Mulla on toimistotyö, istun pääosin päivät, mutta kiirettä pitelee joten henkinen stressi selvästi vaikuttaa suppareihin. Mutta olin niiden takia saikulla 1,5 viikkoa, sitten oli vuosilomaa ja nyt flunssan takia pari päivää sairaslomaa, että näiden pienten breikkien avulla oon jaksanut ja toivottavasti jaksan äitiysloman alkuun asti. Ihana kuulla, että sullakin edelleen jatkuu raskaus normaalisti. Muistan kun toivoit normaalia raskautta vuotelusta ja esikoisen tilanteesta huolimatta. Kohtahan nämä meidän vauvat syntyessään jo selviäisivät lyhyellä osastoseurannalla, meillä alkaa varmaan 1500g paino jo paukkua!
 
Reuna toivotaan, että siellä olis kyse hematoomasta tai jostain muusta. Mulla kans vuoteli eka raskaudessa jatkuvasti, viimeisen kerran nt-ultran aamuna 12+1, sitten onneksi loppui syytä ei tosin koskaan saatu selville, ilmeisesti kontaktivuotoa kohdunsuulta. Mutta kyllä se säikäyttää! Mulla oli kans tässä raskaudessa jatkuvia menkkajomotuksia aika pitkään. Toivotaan, että siellä on kaikki hyvin ja maanantaina saat helpotusta huoliin! Pyydä ihmeessä sairaslomaa, se on ihan perusteltua.
 
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

JONPA77 ...3.IVF 1.siirto ... ensimmäinen+toinen (2 sijaislasta) ... 29.10.2016
Jasmina20 ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 7.11.2016
Rizu ... 1.IVF 3.PAS ... toinen ... 7.11.2016
kiia-s ... 1.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 8.11.2016
Elika ... 2. IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 14.11.2016
RooRoo1 ... 1 IVF ... toinen ... 16.11.2016
Mari32 ... 5.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 20.11.2016
Tupsuli ... 4.IVF, tuore ... toinen ... 30.11.2016
Hullabulla ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 3.12.2016
mar80 ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 7.12.2016
cerezah ... 1.IVF, 1.tuore ... ensimmäinen ... 30.12.2016
tuba factor ... xxx ... xxx ... 30.1.2017
Janne91 ... 1.IVF, tuore ... ensimmäinen ...2.2.2017
Jolana ... 1.IVF, tuore ... ensimmäinen ... ?
Mamido ... 2.IVF/2.PAS ... toinen ... ?
Haaveilija ... 1.IVF/tuore ... ensimmäinen ... 15.2.2017
Reuna ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 16.5.2017
Ravishing ... 1.IVF/tuore ... ensimmäinen ... 17.5.2017
shelterme... 1.IVF/tuore ... ensimmäinen ... 22.5.2017

Tapahtumia tulossa :)
Reuna
varhaisultra 26.9.2016
Ravishing varhaisultra 28.9.2016
Haaveilija 87 rakenneultra 29.9.2016
shelterme varhaisultra 3.10.2016


Myöhemmin onnistuvat :cry:
Kesäheinä-78 (3.IVF 3.PAS - tm)
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
Bridge (2.IVF/1.siirto - tm)
annila (5.ICSI - kkm)
Vilijonkka_ (1.IVF 4.PAS - tm)
SalamaT (2.IVF - kkm)
Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
SalamaT (2.IVF 1.PAS - km)
Nenna81 (2.IVF 3.PAS -kkm)
Siida (1. ICSI 7. PAS - kem)
AdeliinaJosefiina (2. ICSI/2. PAS - km)

Maaliin päässeet :love:

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 40+6 ... 3.5.2016
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 38+0 ... 4.5.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 41+4 ... 21.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 41+3 ... 28.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 4.6.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 11.6.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 39+4 ... 17.7.2016
flow^... 2. IVF ... ensimmäinen + toinen ... 39+1 ... 8.7.2016
grey83 ... 1.ICSI/3.PAS ... ensimmäinen ... 39+2 ... 19.7.2016
Suvipilvi ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+2 ... 11.8.2016
frankie ... 1.IVF ... toinen ... 39+1 ... 18.8.2016
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 41+1 ... 20.8.2016

************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön.
 
Päivitin itsenikin nyt listalle...
Reuna, ymmärrän kyllä että tuo vuoto kyllä säikäyttelee. Voi kun loppuisi jo. Onneksi silti ihan normaaliin raskauteen voi noita vuotoja kuulua. Osaan silti asettua tilanteeseesi, jos itsellä nyt alkaisi vuoto niin olisin ihan hermoheikko.
Olen meinaan nytkin.... Olispa itselläkin ensi viikolla ultra, mutta vasta sitä seuraavana maanantaina... Mä olen alkanut niin paljon pelkäämään, että mulla on tuulimuna. Hassuja nää pelot! Serkulla oli tuulimuna, joten se kolahti vähän lähemmin. Voi kumpa voisi jostain oireista edes päätellä onko normi raskaus vai tuulimuna. Hetken aikaa osasin oikeasti olla todella onnellinen raskaudesta, mutta nyt päälimmäinen tunne on voimakas pelko. Tiedän, ettei asialle mitään mahda vaikka kuinka pelkäisi. Nyt on ollut kovin vaikeaa salata tätä, kun mulla on ollut viime päivinä niin kova turvotus. Yrittänyt töissäkin pitää isompia vaatteita ettei vaan näy.
http://aijaa.com/6FWan2
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Tupsuli, mä kävin tuossa jo kerran puhumassa maksulliselle yksityiselle psykoterapeutille, täytyisi varmaan vielä jatkaa käyntejä. Jotenkin yritän vaan näköjään mielummin unohtaa kaiken kuin kaivella ja puhua.

Meille tehtiin ensin 2 ivf:ää, joista tuli vain pari kypsää munasolua, niistä hoidoista siirrettiin yhteensä 3 kpl 3-päiväisiä, yksikään ei edes yrittänyt kiinnittyä. Enkä jälkikäteen ihmettele, kun kolmannessa hoidossa kävi ilmi, että yhdeksästä nätisti hedelmöittyneestä munasolusta blastoksi asti jaksoi jakautua lopulta vain yksi, loput kuukahti just siinä 3. päivän tienoilla.
Mitään todettua vikaa ei ole, kierto toimii, siittiöt toimii jne.

Mulla loppui voimat. En näe järkeä maksaa ja läpikäydä hoitoja, kun aina tulee vain yksi alkio ja näköjään sekään ei ole elinkelpoinen.
Kyllä meidän hoidot oli tässä. Kai mun munasolut alkaa vaan olla jo niin vanhoja, ettei niillä synny mitään. Vammaisen lapsen riskikin alkaa jo pelottaa.

Hyvää syksyä!
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on kyllä alkanu jo toivoa et syntyis jo. Viikkoja vaan vielä niin vähän et ei ehkä oikeasti kumminkaan :rolleyes: koko viikonlopun särkeny päätä ja koko selkä jumissa ja vauva liikkunu monta päivää entistäkin vähemmän. Eilen kahteen mennessä olin tuntenu vaan, ehkä aamulla vähän ja soittelin jo sairaalaan monta kertaa, mutta kukaan ei vastannu :coffee: sen jälkeen tuliki alle tunnissa se 10 liikettä ja muutenki illalla normaalisti, mutta tänään ei oo taas montaa liikettä tuntunu, jos ei virkisty nii huomenna pitää taas yrittää soittaa.. Tällä tosiaan ennenki ollu noita et pari päivää voi olla hiljasempi ja sit taas alkaa tuntua, niin en heti huolestunu, mutta nyt on menny jo niin monta päivää..
33+5
 
Kiia-s kuulostaa niiiin tutulle toi vauvan liikkuminen. Itsellä voi olla ihan sama että aamulla tuntuu vaan pari heikohkoa liikettä ja sitten vasta esim iltapäivällä. Jotkut päivät on täynnä vain tällaisia heikohkoja liikkeitä harvakseltaan ja joskus taas rummutellaan täysiä menemään tosi usein. Itsellä ainakin istukka edessä, voisikohan johtua siitä? Vai pitäisikö noita liikkeitä tosiaan tuntua ihan joka tunti? :0 en kyllä todellakaan ole tuntenut joka tunti itse....
Rv 26+2
 
Kiia-s ja cerezah, minulla on lähipiirissä juuri synnyttänyt kenellä oli istukka edessä ja sanoi että on todella hyvä vaimennin potkuille. Minulla istukka takana ja en joka tunti myöskään tunne potkuja. Vauvahan nukkuu suurimmanosan ajasta joten ei kokoajan voikkaan nyrkkeillä. Itse olen huomannut että syömisen jälkeen on tomerimmat potkut ja yritystä työntää peppu vatsan läpi :D
Nyt on äippäloman ensimmäinen päivä, omituista.. En ole ollut yhtään raskaus aikana pois töistä enkä pidä pahemmin lomia koska olen yrittäjä, niin nyt on iha tyhjä olo :D millähän alkaisi päiviä täyttämään..
Ihanaa alkanutta viikkoa kaikille <3
Rv 34+0
 
Niin kai se tuo istukka sit tosiaan tekee sen ettei siihen kohdistuvia liikkeitä tunne. Tänään sit kävin synnärillä tarkistuksessa kun ei eilen juuri ollenkaan ollu liikkeitä ja eikä tänään puoleenpäivään mennessäkään. Tuo tuleva isä varsinki alko jo huolestua ja pakotti jo soittamaan jonnekki:barefoot: Ja yllätys yllätys sielä käyrillä maatessa alkokin kunnon jytinä mahassa, sen koko tunnin se sielä riehu kun makasin :love: Tuntu että reagoi jokaiseen asiaan mitä tein vähän kosketin ylävatsaa niin heti tuli potku vastaan tai jos hengitin syvään nii riehunta alko, ei tosiaankaan kotona koskaan ole tuommosta :D Sain myös hikalle varmistuksen että tiedän miltä se tuntuu kun ultratessa oli just hikka ja alavatsalla tuntu jatkuvaa liikettä. Painoarvioksi tuli 2,3kg pää ja masu kasvaa vähän yläkanttiin kun vastaavat viikkoja 35+ ja huomenna tulee 34 rv täyteen.

Mulla on kyllä menny äitiyslomapäivät ihan vauhilla, aloitin siis varhennettuna, alussa jännitin kans että miten saan ajan kulumaan, mutta kevät ja alkukesä meni opiskelujen suhteen niin rennosti et olen tainnu tottua lomailuun että eipä sitä ole oikeestaan edes miettiny. Viiminen työviikkokin meni saikulla joten tässähän on jo kuukausi lomailtu, huh menny ihan huomaamatta :ninja:
 
Jotkut vauvat on vaan tosi paljon rauhallisempia liikkeiden suhteen, ja omastakin kokemuksesta voin sanoa että etuistukka vaimentaa. Ainoastaan silloin on syytä huoleen jos kovasti potkiva vauva onkin yhtäkkiä liikkumaton, tai siis ei välttämättä edes syytä huoleen vaan tekee sitä liikelaskentaa kotona ja jos ei tule tuloksia niin sitten näytille. Onneksi kuitenkin suurimmaksi osaksi kaikki on hyvin vaikka hiljaisia päiviä välillä onkin!

Muistan tuon tyhjän olon äitiyslomalle jäätyäni, mutta aloin sitten pesemään pikku vaatteita ja järjestelemään vauvan huonetta pikku hiljaa. Ja käytiin paljon syömässä yms ulkona miehen kanssa ja tekemässä pikku reissuja lähiympäristössä kun hän jäi lomalle mun laskettuna aikana niin olikin sitten tosi kivaa vähän ikään kuin lomailla yhdessä ennen vauvan tuloa.
 
Hienoa Reuna, että siellä kaikki hyvin! Mulla tuli eilen paahtoleipähimo. Kaikki muu on yököttäny ja väkisin oon joutunu syömään, mut nyt paahtoleipä; sitä voisin vedellä vaikka kuinka! Ihan järkky väsymys on iskeny. Mä voisin nukkua kellonympäri. Töissäkin vaikeaa, kun koko ajan kova uni. Kävin tänää työterveydessä verikokeilla. Sain vastauksetki jo, kaikki ok. Toivoin toisaalta et ois ollu joku häikkä, jonka ois voinu korjata ja sitten väsymys ois ollu tiessään. Ei se kotona haittaa, nukun siellä, mut nää työpäivät on kyllä aika tuskaa...
 
Ihanaa Reuna :love:.

Tuo liikkeiden vähäinen tuntuminen on täälläkin tuttua, juuri etuistukan, tai rauhallisen vauvan tai kummankin takia. Liikelaskentaa en ole kauheasti tehnyt, jotenkin ajatellut että jos se olisi vähän aikaista vielä kuitenkin. Mutta on se vaan ihana tunne sitten aina silloin kun niitä liikkeitä tuntuu. Ja yksi yö oli kun tuntui ettei vauva pysähtynyt ollenkaan, silloinkin alkoi mietityttämään että onkohan kaikki nyt ok :).

Uskomattomalta tuntuu että viikkoja on näin paljon kasassa. Mullakin alkaa ensi viikon jälkeen loma (varhennettuna), mutta vähän vaikuttaa siltä että nyt yritetään viedä viimeisiäkin mehuja töissä, onneksi mä en anna sen häiritä, vaan poistun silloin kun tuntuu että päivä on täysi.

29+6
 
Ihan järkky väsymys on iskeny. Mä voisin nukkua kellonympäri. Töissäkin vaikeaa, kun koko ajan kova uni. Kävin tänää työterveydessä verikokeilla. Sain vastauksetki jo, kaikki ok. Toivoin toisaalta et ois ollu joku häikkä, jonka ois voinu korjata ja sitten väsymys ois ollu tiessään. Ei se kotona haittaa, nukun siellä, mut nää työpäivät on kyllä aika tuskaa...
Ymmärrän. Olen jo puoleenpäivään mennessä töissä ihan päikkäreitä vailla. Voisin vaan nukkua vaan. Täytyy kohta soittaa työterveyteen.
 

Yhteistyössä