~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Ihanaa uusia plussaajia, onnea aniara ja Pussipiru! Kiva saada muitakin alkuvaiheessa olevia :)

Minä en oo vielä neuvolaan soitellut, sitten varhaisultran jälkeen, jos vielä tarvetta niin sitten. En haluis ees mennä, kun se neuvolan työntekijä on tuttu, se hoitaa sekä odottajat, että lapset, muita ei oo :rolleyes:

Aniara, minulla on ihan sama fiilis, en minä oo raskaana ja ne tekemät testitkin on huijausta :cautious: Tähän tunteeseen vaikuttaa vielä sekin, kun oireita ei juuri ole. Ja vedän estrogeeniä ja progea, jotka varmaan pitää vuodon poissa, eikä tuolla mitään ole. Ja kun oli niin varautunut ja odotti vaan, että vuoden loppuun mennessä viimesetkin alkiot siirretty ja hoidot ohi, niin nyt sitte kesken kaiken tuleekin joku plussa! Ei oo todellista.

Pussipiru ja aniara, oliko teillä tuoresiirto, josta plussasitte?

Kiia-s, hieno että poika kääntynyt itsestään! Ootko sinä seuraillut sokereita jo pitkään? Hyvä, että kasvua seurataan ja siigen sitte puututaan (y)

Jasmina20, oliko hyvä synnäri tutustuminen?

Ravishing, onko sinulla milloin se seuraava ultra?

Mamido, täällä toinen joka ei nuku samaisena yönä :LOL: nimittäin just tulevana maanantaina varhaisultra, apua..

*Minä oksensin tänä aamuna, kun en kerinny heti syömään kun heräsin ja nousin, jeee. Tosin toissa päivänä tuli taas vähä verta ja epäusko valtaa mielen.. Näinköhän kehitys pysähtynyt ja nuo lääkkeet pitää vaan vuodon poissa. Ei tässä järissään meinaa pysyä :unsure: Muilla jo tässä vaiheessa kunnon pahoinvoinnit, väsymykset, yms, minulla ei mitään.. Tänään 6+6. Sori tämä sama valitusvirsi, tämä on henkisesti rankkaa..
 
VienoUnelma, minä plussasin tuoresiirrosta, oli 5-päiväinen blasto kyseessä. Mulla alkoi pahoinvointi jo pp5 ja plussasinkin pp8 (aiemmin en tosin yrittänytkään). Uskon tosin että osittain noi kaikki tukilääkkeet aiheutti pahoinvointia, yhdistettynä varmaan alkaneeseen raskauteen. Nyt on lähinnä iltaisin paha olo, mutta ei kovin paljon. Toki viikkojakin on vasta se 4+6. Tukilääkkeet oli ohje lopettaa heti pos tuloksen jälkeen, itse toki odotin sinne viralliseen testipäivään saakka.

Mua on vaivannut alaselkäsärky, varsinkin iltaisin. Tuntuu, että vatsalihakset ei anna niin hyvin tukea kuin aiemmin. Mulla on yliliikkuvat nivelet ja korostuu tuo lihasten rooli asennon ylläpitämisessä. Olin tietty aluksi ihan paniikissa että on keskenmeno kun selkää särkee! Mutta mitään muita oireita ei ole sen suuntaan. Oppiikohan tästä raskaudesta nauttimaan jossain vaiheessa myöhemmin?
 
Pitää vielä jakaa hassu tapaus tänään: olin asiakkaalla ja siellä oli tarkoitus syödä myös lounas. En syö lihaa ja ruoka oli tietty liharuokaa. Mä melkein (oikeasti) rupesin itkemään! Siis minä, joka en normaalisti itke juuri mistään :) onneksi sain pidäteltyä, olis muuten ollu seliteltävää... mut oli se lounaattomuus muutenkin kyllä vaikeaa vaikka yleensä pystyn hyvin olemaan ilman lounasta jos ei ehdi syömään.
 
Onnea uusille plussanneille: Ainakin Aniara, pussipiru ja Vienounelma! :love: Ihanaa, että lisää porukkaa ilmaantuu hoitoketjun puolelta.

Neuvolan varaamisesta: Itse en uskaltanut varata neuvolaa kuin vasta alkuraskauden ultran jälkeen. Olisi ollut inhottava alkaa perumaan, jos kohtu ois ollut tyhjä.

ON: Täällä pahoinvointi äityi sellasiin mittoihin, että työmatkakin tuplaantui ajallisesti kun joutui pysähteleen jokaisen puskan kohdalla oksentamaan, töissä kertaalleen ja kotona x- monta kertaa. Työnteosta ei tullut mitään, kun ei ole energiaa. Ruoka ei vaan maistu, kaikki haisee ihan :poop:. Nesteet pysyny sisällä vaan tuli kaaressa ulos. Sain onneksi ajan neuvolalääkärille, määräs mut sit melkein kahdeksi viikoksi saikulle, onneksi ymmärsi ettei nyt pysty töitä tekemään. Lipitellään tässä sit varovasti urheilujuomaa ja rennieitä vuorotellen. :sick: Huomenna poksuu viikot kaksinumeroisille viikoille! Mihin se aika menee? Ja maanantaina nt-labrat.
 
Vienounelma: minulla alkoi pahoinvointi vasta viikolla 7 ja rv9 oksensin ekan kerran :D et ole yhtään "myöhässä":ROFLMAO:

Aniara: muistan myös tuon alun itku herkkyyden, nenäliinat sai kaivaa esiin kun katsoi telkkarista vaikka avaraa luontoa,luki kuolin ilmoituksia tai mies kehui :ROFLMAO:

Ne kenellä alkaa tai olette puolivälissä raskautta niin nauttikaa! Sanoisinko että tästä loppuajasta on vaikea nauttia kipujen keskellä kun sitä on kestänyt monta viikkoa..

Käynti lohjan sairaalassa oli oikein positiivinen, suosittelen kaikille joilla on mahdollisuus tutustua omaan synnytyssairaalaan. Sain paljon vastauksia mietittytäviin asioihin ja tuli positiivinen olo synnytyksestä vaikken sitä ole aiemminkaan pelännyt. (y)

Vielä olisi 24päivää laskettuun!
Rv 36+4 <3
 
  • Tykkää
Reactions: Pussipiru
Heip. Pitkästä aikaa tänne kirjottelen vaikka lukemassa oon käynyt ihan säännöllisesti. Itselläni eka neuvola käynti tuntui myös tosi oudolta. Katselin vain ympärilleni et mitä hittoa teen täällä. Ei ollut yhtään iloinen tai hyvä fiilis siellä vierailusta,mutta voin lohduttaa että kyllä siellä vierailuun tottuu . Täällä on siis äippäloma aloitettu, mutta samalla tavalla tää tuntuu oudolta kun eka neuvolakin. Ihminen joka on tottunut olemaan töissä 24/7 ei osaa olla tekemättä mitään, etenkin kun suurempia vaivoja ei vielä ole.
Tsemppiä kaikille uusille täällä! Yrittäkää nauttia näistä hetkistä. Tää aika menee niin nopeasti!
Rv 35+3
 
Vienounelma oliskohan siitä nyt 4viikkoa kun aloin sokereita mittailemaan.

Kyllä mulla on oelot ja epäusko raskaudesta pysynyt kokoajan, mutta kyllä sitä on osannut nauttiakkin. Ensin helpotti varhaisultran jälkeen sit vähän enemmän kun maagiset 12 oli takana ja taas enemmän kun puolivälin jälkeen, mikä viikko se nyt olikaan, kun tietää et vauva yritetään pelastaa jos päättää syntyä.

Huomaan muuten, että nyt kun vauva on raivotarjonnassa niin liikkeitä tuntuu paljon enemmän. Sitähän se lääkärikin epäili kun menin liikkumattomuuden vuoksi synnärille et voi johtua perätilasta ettei liikkeet niin tunnu.
 
Onnea kaikille uusi plussanneille! :love:

Mulla oli kans epävarma olo ekoilla neuvolakäynneillä. Mä tosin varasin ekan neuvolan jo 3+5 :LOL: Mutta ajattelin päin vastoin, että se tois "hyvää onnea" ja auttais raskautta kestämään, kun on kerta neuvolakin varattu... Mut toki mietin, että ihan p***stä sitten perua neuvola, jos jotain tapahtuu. Tuo kun joku kuvasi sitä, että tuntuu että "näyttelee" raskaana olevaa, just sama tunne mullakin oli! Mut pikkuhiljaa se sitten hälveni ja Doppleria voin minäkin suositella! Mä voisin sitten synnytyksen jälkeen myydä omani pois, on hyvä laite ja toimii hyvin, ollut minulla kaksi kertaa ja kolmella kaverilla kertaalleen käytössä. Angelsound 49,90 Raskauskeijussa aikoinaan. Mutta myyn sen vasta sitten marras-joulukuun vaihteessa, silloin saapi laitetta kysellä, jos joku just silloin sattuu tarvimaan.

Olot alkaa täälläkin olemaan aika tukalia. Supparit on onneksi satunnaisia, mutta yleensä aina tosi kipeitä :confused: Nyt on tullut uutena paineen tunne persuuksissa, kun supistaa, mietin, että vauva on varmaan laskeutunut alaspäin. Edellisessä synnytyksessä mulla oli pahimmat kivut nimenomaan häntäluun tienoilla ja just sinne nämä harjoitussupparit käy... Vielä viikko pitäisi jaksaa töissä, mutta saa nähdä miten tässä käy, suppareita tulee töissä todella paljon, samoin työpäivän jälkeisinä iltoina ja yölläkin niihin herään.

Lisäksi pahoinvointi alkanut uudelleen, kuten edellisessäkin raskaudessa :sick: Onneksi ei ole enää pitkästi matkaa!

Jasmina alkaa olla siinä vaiheessa, että mikä päivä tahansa voi tapahtua :ROFLMAO: Kaveri just synnytti 36+0 hyvänkokoisen ja terveen vauvan... Tsemppiä loppumetreille ja tule toki heti kertomaan, jos jotain tapahtuu! Mua on alkanut jännittämään synnytys, itse asiassa paljon enemmän kuin ekalla kerralla!

33+3
 
Olipa pölö olo kietää henkkamaukan äitiysosastolla kattomassa talvitakkia. Oli vaan olo, et joo mä oon läski ja tuun tässä syömään ja lihoamaan tulevaisuudessa niin paljon, että tarviin vähän takkiin tilaa XD No mutta nyt on takki. Olis pitänyt housutkin sieltä samalla kattoa, Jotkut verkkarit vaikka. Yllättävän huonosti mistään liikkeestä löytyy mitään äitiysvaatteita, ellei sit mene ihan alan liikkeisiin. Niihin en ainakaan vielä haluis rahojani hassata, kun eivät ole edullisimmasta päästä.

26.10. olis seuraava ultra. Sitä odotellessa.
 
Onnea täältäkin kaikille uusille tulokkaille! :) <3 Miten te, jotka olette n. 30 viikolla tai hieman alle tai yli, niin onko teillä ollut minkälaisia kipuja tai liitoskipuja? Olen itse vähän ihmetellyt, että mitä nyt oikein on meneillään, kun kävely sattuu nivusiin ja alaselkääkin vihloo silloin tällöin. Onko nämä nyt niitä kuuluisia liitoskipuja? Kuitenkaan varsinaisesti häpyluu ei ole kipuillut. Joka tapauksessa tuntuu, että kävelen hitaasti kuin mikä ja keikun kuin ankka puolelta toiselle.. :D

rv 29+1
 
Tää on kyllä sitä just ensikertalaisena tietysti etenkin että mistäs sentään mikä on mitäkin kipua ja tuntemusta?!o_O:confused::LOL: Itse olen ilmeisemmin välttynyt noilta liitoskivulta mutta harj.supistuksia on ollut jo piiiitkän aikaa, jotka kyllä esim liikkuessa pysäyttää kyllä etenemisenkim täysin kun niin kireeksi ja tukalaksi vetää! Nyt vielä kun vauva on superaltiivinen ollut niin hänen liikkeet noissa kohdin vielä tietysti tukaloittaa entisestään :whistle: mutta hyvinhän näiden "ongelmien" kanssa pärjää kun ottaa iisisti, suurin haaste täällä on nyt 3-4vkoa jatkuneet todella pahat lonkka/pakarakivut jotka vaikeuttaa liikkumista välillä todella paöjon ja sitte ku siihe yhdistetääm levottomat jalat niin on kyllä aika tuskasta, ja tämä siis haitannu öitä tietysti (ja se taas rassaa pääkoppaa pahemmin kun mulla siis ahdistus/paniikkilääkitys muutenkin, jota siis nyt vähennetty)..en ois kyllä uskonut kuinka "kaameeta" voi niinki hassun kuulonen ku levottomat jalat ja "pakotus" olla:oops: Mutta näillä mennään, tulipas rutistua:sick::LOL: no sekin lienee sallittua!

Mari 35+1


Ps.mulla on vieläki sellanen olo että "teeskenten" raskautta..ja tuntuu oikeesti että tämä kaikki tapahtuu vaan jollekkn muulle! Vauva myllää masussa ja laittelen kehtoa ja vaatteita valmiiksi mutta en oikeasti vieläkääm tajua että "tämä on mun elämä" ja vauva oikeasti tulisi tähän!
 
Oletteko muut käyneet plussan jälkeen myös verikokeessa varmistamassa tasot? Kun soittelin plussan jälkeen klinikalle, niin sieltä ohjeisti kätilö, että ei oikeastaan ole tarvetta verikokeelle, että siitä ei varsinaisesti ole mitään hyötyä. Nyt kuitenkin alkoi mietityttämään että pitäisikö kuitenkin...

Rv 5+3
 
Mari32 "ihanaa" niin sanotusti, että joku muukin kärsii ikävistä oireista, eikä vain itse :D Tottakai sitä yrittää valittaa mahdollisimman vähän ja muistaa aina, että kaikki "kärsimys" ja joka ikinen vaiva ja särky on kyllä sen arvoista, jos sen oman lapsen saa terveenä vielä syliin, niin senkin avulla jaksaa puurtaa kyllä eteenpäin aika hyvin. Itselläkin on noita harjoitussupistuksia ollut jo ihan rv 5 lähtien, eli kävellessä maha kovettuu, eli todellakaan ei ole voinut edes haaveilla minkäänlaisesta urheilusta koko raskausaikana, kun tosiaan kävelylenkitkin on tosi hitaita ja melko lyhyitä. Mutta pitääpä silti olla onnellinen, että voi edes kävellä, eikä tarvitse esim. kainalosauvoja liitoskipujen vuoksi :p
 
Aniara mä kävin kaksissa verikokeissa. Sain sillä tavalla edes vähän hermoja tyynnyteltyä niillä ekoilla viikoilla ennen varhaisultraa. Mulla oli kemiallinen takana edellisestä siirrosta ennen onnistunutta raskautta joten rn olisi millään pystynyt vain odottelemaan ekaa ultraa.
Mulla vielä alkoi tuhru 4+2 joten marssin samana päivänä klinikalle kokeeseen. Vaikka mulla se hCG oli tosi korkealla niin menin hermostuksissani vielä 5+4 uudestaan kun tuhru jatkui (aina sitte rv9 asti itse asiassa) ja aika tuntui matelevan. Kun selvisi että hormoni oli noussut hyvin edelliseen kokeeseen verrattuna niin pärjäsin jotenkin ekaan ultraan asti mikä oli 6+4.

Eihän se kokeiden ottaminen tietty takaa mitään etteikö voisi mennä vähän myöhemmin huonosti tms mutta itse sen kemiallisen takia olin niin vauhkona että halusin tietoa tilanteesta koko ajan että voisi sitten saada myös mahdolliset huonot uutiset selville heti. Kävin kahdessa varhaisultrassakin ennen nt-ultraa.

Mene ihmeessä verikokeisiin jos siltä tuntuu! Mä ainakin halusin just kahdet kokeet että näkee nouseeko se normaalisti. Mun klinikalla verikoe maksoi 44eur mikä tuntui pieneltä summalta että sai hermoja ihan vähän edes rauhoitettua :D terveysaseman kautta täällä stadissa ei ainakaan saanut verikoetta kun kotitesti näytti plussaa, se riitti ja muuten vain olisi pitänyt sitten odotella miten käy, Ugh :D
 
Meilläkin verikoe kuuluu asiaan, halusi tai ei.

Mulle tuli nyt jotenkin epäluuloinen olo tämän suhteen, kun kaikki oireilu on kuitenkin niin lievää. Veljen vaimo on muutaman viikon edellä, ja kertoi juuri oksentavansa hullun lailla aina tilaisuuden tullen. Sisäinen masokistini heräsi välittömästi, ja rupesin jollain sairaalla tavalla jopa kaipaamaan tuollaista. :ROFLMAO: Toki manaisin toiveeni alimpaan helvettiin heti, jos moinen toteutuisi, mutta jotenkin kaipaisin nyt niin hirveästi vahvistusta sille, että joku siellä oikeasti on kyydissä.

Kaksi viikkoa kärvistelyä ultraan, ja se tuntuu aivan loputtoman pitkältä ajalta. Tänään 5+4 kai.
 
Periaatteessa ottavat kyllä meidänkin klinikalla kai aika standardisti noita verikokeita mutta mun puheluun vastanneen hoitajan asenne oli aika sellainen että 'voithan sä tulla jos haluat mutta ajan haaskausta'. Mikä kai tavallaan on tottakin koska jos joku olisi vialla niin tuskin sille mitään voisi. Mutta ehkä käyn vaan rauhoittelemassa hermoja :)

Pussipiru, mullakin oireet on aika vähäisiä ja just mietin että onneksi ei myöskään ole mitään vuotoa, koska olisin ihan paniikissa. Ihan aluksi mulla oli enemmän paha olo mutta helpotti kun lutinus loppui. Nyt lähinnä ällötystä joitain hajuja kohtaan ja koko ajan nälkä. Selkein oire kuitenkin on rintojen huomattava kasvu ja arkuus; sattuu kävelykin tosi kovasti eikä voi nukkua mahallaan. Meillähän on muuten melkein just samat viikot!
 
Pussipiru, mullakin oireet on aika vähäisiä ja just mietin että onneksi ei myöskään ole mitään vuotoa, koska olisin ihan paniikissa. Ihan aluksi mulla oli enemmän paha olo mutta helpotti kun lutinus loppui. Nyt lähinnä ällötystä joitain hajuja kohtaan ja koko ajan nälkä. Selkein oire kuitenkin on rintojen huomattava kasvu ja arkuus; sattuu kävelykin tosi kovasti eikä voi nukkua mahallaan. Meillähän on muuten melkein just samat viikot!
Tuon tissiongelman unohdin jotenkin kokonaan, sitä ei kyllä oikeasti voi olla huomaamatta! :ROFLMAO: Illalla kun ottaa rintsikat pois, tuntuu kuin säkillinen teräviä kiviä olisi tungettu nahan alle. :eek:

Kiva että on kärvistelykavereita!
 
Joo kyllä se huonovointisuus voi olla vielä tuloillaan. Ja antaisin olotilani kyllä vaikka lahjaksi. Nimimerkillä 2x viikon sisään tiputuksessa. Että sen verran voimakasta täällä on ollu... ja menossa rv 8+5. Huomenna loppuu saikku, uutta hakemaan. Ei muu auta!
 
Shelterme,jos ollenkaan mahdollista, hae saikku privaatista ajanvarauksella. Makasin viime joulukuussa terkkupäivystyksessä 4h ihan perkeleellisessä olotilassa yhtä helvetin saikkulappua varten. En tehnyt sitä virhettä kahdesti, 50e terveystalon yleislääkärin käyntimaksu oli pieni uhraus :sick:
 
Huh. Yhdestä etapista selvitty <3 oltiin tänään aamulla nt-ultrassa ja kaikki oli hyvin. Pieni oli 7cm ja vastasi viikkoja 13+1 kun nyt on 12+5, turvotusta oli 1.3. Kerrottiin tänään sitten esikoiselle 3v kun olin sitä niin hirveesti odottanu. Reaktio oli ettei hän tarvi pikkusiskoa/veliä kun hänellä on jo (menee pieni serkku vähän sekaisin ;)). Kurkkasi myös mun paidan alle ja sanoi ettei täällä mitään vauvaa oo..no ehtii vielä tottua ajatukseen ja varmasti kysellä monesti vauvan perään.. hyvä ja onnellinen olo <3
 

Yhteistyössä