~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Hienoja uutisia Mamido :love:

Pussipiru ja aniara, samaa oireettomuutta minäkin poden. Minulla ei oo enää ees tissit kipeet, no nyt oon saanu aamusin oksentaa.. Että näköjään vaihtelee olot! Onhan tässä aikaa potea kaikkea :D

*Me käytiin eilen varhaisultrassa ja yksi pieni sydän siellä sykki:love:
Ei voi oikein uskoa todeksi, seitsemän vuotta yritystä ja niistä viisi hoidoissa, onko tämä mahdollista ja totta?!!! Meijän pitkä aikainen lääkäri oli sanonu työvoitoksi, kun kuullu plussasta :ROFLMAO:
 
Ihanaa, VienoUnelma! Tuon pienen sykkeen itsekin odottaa kovasti ensi viikolla näkevänsä <3

Migreenit vaivaa mua noin 3 päivän välein mikä on melko uuvuttavaa, varsinkin yhdistettynä reippaan 2-v hoitoon töiden jälkeen. Eilen kävin lääkärillä ja sain estolääkityksen, katsotaan miten lähtee toimimaan. Taas on silmäoireita, huoh...
 
Hienoja uutisia ultrista :)(y) niitä kyllä jännitti iha hirveästi!
Huomenna olisi taas neuvola, siellä saa nyt loppumetreillä juosta joka viikko. Minä olen taas sen tyyppinen että tykkään kovasti käydä neuvolassa, siellä kun minä ja vauva ollaan keskipisteenä ja saa jutella raskaudesta:D
Kolmesta ässästä nyt sauna ja siivous käytetty, no onhan vielä aikaista mutta kun en jaksa enää :ROFLMAO:
Viime hetken vaate hankintoja peseskelen täällä, kuin myös rintareppu pääsi koneeseen ja keittelen pumppua käyttövalmiiksi, itku hälyttimenkin jo laitoin valmiuteen:ROFLMAO: sairaalakassin pakkaus olisi sitten viimeinen askare.
Kummasti sitä vielä jaksaa tuonkin verran puuhastella, iltaisin kyllä huomaa että nilkkoja ei enää ole:D
Rv 37+1
 
Mamido ja VienoUnelma: Hienoja ultrakuulumisia teillä!
grey83: Kiitos vinkistä, kävinkin yksityisellä ja sain tämän ja ensi vkon saikkua. Joskos sitten jo alkais helpottaa.

Ihanaa lukea teidän pitkällä olevien postauksia. Äkkiä se aika menee. Aina sanotaan että nauti raskausajasta, se kuluu nopeaan. Kyllä kai sitä sitten nauttii, jahka tämä olotila vähän tasaantuu. Onko teillä muuten ollut kohdun kasvukipuja ja millaisina olette ne kokeneet?
Meidän "toukka" sai työnimen Arvi-Iines, heh. Kummastakaan ei tule ainakaan oikeaa nimeä! Nimet tuli siitä mitkä nimipäivät oli silloin punktio- ja siirtopäivinä.
 
Shelterme, ihana työnimi :) saa nähdä josko sitä vauvalle muodostuu meilläkin joku työnimi jos/kun pidemmälle päästään.

Mulla on ihan hirveä keskenmenon pelko. Siis tajuan itsekin ettei tällä ole mitään mittasuhteita nyt. Soitin klinikalle ja menen huomenna verikokeisiin (se hoitaja oli kyllä vähän että ei mitään järkeä näillä viikoilla, mut mut...). Hoitaja ehdotti että voisin mennä jo tän vko pe ultraan kun 6+0. Ensi viikolla on varsinainen varhaisultra sitten.

Mainittakoon vielä, että mulla ei ole mitään keskenmenon oireita, pelottaa vaan kauheasti. Viime yönä sain vaan pari tuntia unta kun hätäilin. Toivon että huominen verikoetulos auttais edes vähän.
 
Tänään oli neuvola käynti, terkka sanoi että ihme jos ensiviikolla nähdään :eek: vauva on kuulemma laskeutunut ja lähtökuopissaan,turvotukset viikossa lisääntyneet ja on kuulemma hyvä merkki. Huomasi myös supistuksia kun vatsaa kopeloisi. Nyt alkoi jännittää! :rolleyes::)
Minun tuurilla kyllä olen yhtenä kappaleena vielä kolmenkin viikon päästä..
Onko kellään kokemuksia siitä kun vauva on laskeutunut ja milloin synnytys alkoi? :)
Rv 37+2
 
Mulla neuvolassa rv39 muistaakseni neuvolantäti sanoi vauvan kiinnittyneen (alamahaa kopeloidessa ei pää liikkunut yhtään), en tiedä tarkoittaako heidän puheissaan samaa kuin laskeutuminen? Sanoi myös mulle silloin, että tuskin nähdään rv40 neuvolassa, mutta niin sitten nähtiin kuitenkin :) Mulla sitten vedet meni 41+5 jonka jälkeen käynnistettiin seuraavana päivänä kun ei supistukset koventuneet ja säännöllistyneet itsekseen.

Tsemppiä hurjasti lopputaipaleelle kaikille (ja tietysti alkutaipaleen jännityksiin myös!) Muistan sen jännityksen itsekin kyllä kummastakin ajasta, varsinkin tietysti viimeisien viikkojen! mutta silti sitten vesien mentyä kuitenkin minut valtasi jokin ihme rauhallisuus jännityksen päällä.
 
Voi miten ihania ultrakuulumisia täällä:love: Onnea niistä kaikille! Ja tsemppiä myös niille, jotka malttamattomina ultria oottelevat. Oli kyllä niin jänniä aikoja ja pelon läsnäolo oli kyllä niin tuttua...
Ja Jasmina20, ihan loppusuoralla jo;) Ihanaa sekin :love:

Täällä starttasi tänään taas uusi viikko. Nyt 23+0. Edelleen välillä pelottaa, että meneekö kaikki hyvin. Esim. asioiden/tavaroiden hankkiminen on jopa tuntunut ahdistavalta, et mitä jos ei päästäkään käyttämään niitä. Viime viikonloppuna kuitenkin uskaltauduttiin lastentarvikeliikkeisiin vaunuja ja kaukaloita ihmettelemään. Nyt alkaa olla jo niidenkin suhteen innostunut olo :)
Kieltämättä silti siellä liikkeissä tuli välillä sellainen feikkaus-fiilis mistä täälläkin ollaan paljon nyt puhuttu. On se hassua vaikka vatsa jo näkyy selkeesti ym...
 
Kysymystä pukkaa: onko teillä naiset kokemuksia kohdun kasvukivuista ei siis liitoskivuista? Millaista liikuntaa olette harrastaneet? Ihmettelen kun vesijumppaa aina suositellaan, mutta viimeksi jumpan jälkeen alkoi akavatsaa niin juilimaan et oli monta tuntia kipeä. Tehtiin paljon hyppyjä ja vatsalihasliikkeitä. Luulis ettei nyt vielä tässä vaiheessa niistä haittaa olis, mut pistää kyllä mietityttään ku sen verran epämukavat tuntemukset tuli sen jälkeen.
Rv 9+2
 
Kyllähän sitä aina sanotaan, että ihan oman jaksamisen kanssa mennään mitä ikinä tekeekään. Kropassa voi raskaana tapahtua ihan omasta mielestä kummallisia juttuja kummallisissa vaiheissa ja luulisi helposti pystyvänsä tekemään tiettyjä asioita, mutta sitten kroppa voikin vain ilmoittaa että eipä käy ja sitä kannattaa kuunnella. Mua kummastutti ihan about samoilla viikoilla alkanut häntäluun ja peffan kipeytyminen istuessa. Toimistotöissä se oli aika inhottavaa ja piti jaloitella vähän väliä. Olisin voinut kuvitella sen tulevan vasta kun vauva olisi ollut painava.

Varsinkin kohtua rutistavien ja painavien vatsalihasliikkeiden tekemisen kanssa kannattaa ottaa iisisti, omaan lähtötasoon nähden tietysti.
 
Tiistaina oli lääkäri neuvola, mutta en saanu kyllä mitään uutta tietoa. Ei edes kokeillu onko kiinnittyny eikä löytäny kohdunsuuta.. Ja seuraava käynti laskettuna aikana eli 8.11. eli en sit saanu niitä alussa lupailtuja joka viikkosia käyntejä.. Onneksi 1.11. on ultra jossa harkitaan käynnistystä vauvan koon ja minun lantion koon perusteella. Tavallaan jo niin malttamattomana odottaa että sais vauvan syliin, mutta toisaalta sellanen olo, että nopeestihan tää raskaus on menny enkä halua vielä luopua masusta :D
Rv 37+3
 
Kiia-s onpa kummallista että toisilla paikkakunnilla ei tarjota joka viikkoista neuvola käyntiä viimeisellä kuukaudellao_O
Neuvolan täti kun sanoi ettei tavata enää ensiviikolla,minusta kyllä tuntuu että tavataan vielä kolmella seuraavallakin :ROFLMAO:
Puukon iskuja kohdunsuulla kyllä tuntuu ja iltaisin menkka jomotusta.
Ja vähän sama juttu täälläkin, että tavallaan odotan synnytystä herkeämättä ja toisaalta ajattelen, että vielä saan olla ja tehdä mitä itse haluan ja vain nauttia tekemättömyydestä.
Pitäisikö aloittaa aggressiivinen imurointi, josko jotain tapahtuisi:whistle::ROFLMAO:
Rv 37+5
 
Voi miten jännittäviä aikoja elätte Kiia-s ja Jasmina20, ei varmastikaan malttaisi odottaa, että saa pikkuisen jo syliin! Ilmotelkaahan heti täällä, kun alkaa tapahtua niin seurataan ja ollaan hengessä mukana :love: Kummallista kyllä Kiia-s, että lääkäri ei tutkinut, onko edes kiinnittynyt, saatika löytänyt kohdunsuuta.... Ei tainnut kyllä itsellekään lääkäri silloin alkuraskaudessa sano muuta kuin, että kohdunsuu on tuolla korkealla piilossa, eli ei tainnut multakaan sitä löytää :D

Täällä eletään jatkuvien harjoitussupistusten kanssa, eikä silti määrätä lääkärin tutkittavaksi, että mikä tilanne on. Eihän nämä harjoitussupistukset toki kivuliaita ole, mutta kun niitä tulee lähes koko ajan, tuolilta ylös noustessa, kävellessä, joskus istuessakin, periaatteessa ihan sama mitä teen niin maha kovettuu. Onkohan tämä nyt sitten normaalia?

Rv 30+1
 
Kiia S ja Jasmina, joko oletta synnärillä? :love: Ihan pian teillä on pieni käärö sylissä.

Shelterme, veikkaisin itse kokevani juurikin kohdun kasvukipuja. Välillä sellasta jomotusta, etenkin iltaisin ja öisin. Välillä toisella puolen mahaa, välillä toisella.

ON: Täällä 11+1, pahoinvointi edelleen jatkuvaa. Primperania kuluu, välillä pysy sekään sisällä. Ruokahalua ei vieläkään, pakotan kuitenkin itseni syömään jotain edes. Helposti oksennettavaa. Onko kenelläkään ollut raskauspahoinvointi näin voimakasta? Maanantaina täytyisi yrittää käydä töissäkin, veikkaan vaan että haen lisää saikkua heti seuraavana päivänä.

Olen alkanut jo jännittämään NP-ultraa, se siis 31.10. Toivottavasti beibillä on vaan kaikki kunnossa omassa yksiössään.

Edit//: Unettomuus. Saan unen päästä kiinni vasta reippaasti puolen yön jälkeen ja herään sit alle 5h unien jälkeen. Luulis että väsyttäis enemmän (mitä nyt päivällä sit tunnin puolentoista päikkärit), onko tämäkin luontoäidin tapa kertoa, että kohta et nukukkaan?
 
Viimeksi muokattu:
Reuna: mulla nyt rv 9+4 ja pahoinvointi jotain ihan kauheeta! Yritän väkisin syödä mut valmiiksi jo pelkään "jos tämäkään ei pysy sisällä". Olen ollut tiputuksessakin. Olo on tosi heikko, ei jaksa mitään muuta kuin maata. Onneksi on koira niin tulee käytyä edes kävelyllä. Mulla on nyt 3 viimeistä yötä ollut myös unettomuutta. Sitä ennen oisin voinu nukkua vaikka 24h. Tähän onkin ollut totuttelemista. Saatan nukkua 4h ja sitten loppuyön hereillä tai 10 min torkahduksia. Ja väsyttää kamalasti mutta ei silti nukuta. Olen myös nähnyt näinä öinä painajaisia ja kaikissa ollut syntynyt käärö mukana. Yhdessä olimme sodan keskellä ja mä suojelin sitä vastasyntynyttä. Ei ollu kunnon vaatteita ja oli talvi. Sitte ku mun piti imettää niin tajusin ettei mulle oltu neuvottu siitä mitään ja kun yritin niin ei sitä maitoo vaan tullut. Vauva huusi ja huusi eikä ollu muuta ruokaa. Että tällaista täällä. Herätessä ihan ahdistunut olo.
 
Cerezah, pakko olo tulla kommentoimaan noita harkkasupistuksia kun mulla niitä oli tosi paljon alle 20rv alkaen. Loppuvaiheessa myös maha kovettu millon mistäkin, istuessa tuli myös usein ja joskus monta peräkkäin. Mulle ne ei kohdunsuulla tehny alkuvaiheessa mitään, siinä samoilla tienoilla kun mitkä raskausviikot sulla on niin välillä alko tuntua vähän kovemmilta vaikka ainahan ne oli tuntunu epämukavilta vaikkei sattunutkaan varsinaisesti. Kohdunsuu oli sormelle auki jo synnytystapa arviossa ja mulle kovasti "lupailtiin" että syntyy ennen laskettua. Loppua kohti harkkasupistuksia tuli edelleeb paljon ja kovenivat vähitellen. Silti synnytys lähti käyntiin vasta 41+3. Mut kannattaa pyytää tutkimusta jos itseä mietityttää, on kyllä normaalia mut jollekkin voi pehmentää kohdunsuuta. Eikä tietty sekään sano varmaksi että vauva olis lähiaikoina syntymässä.
 
  • Tykkää
Reactions: cerezah
Tsemppiä alun pahoinvointeihin ja piinaavaan ultrien odotteluun:X3:(y) mulla oli pahinolo rv6-11 sitten helppas! En saanu koko tuona aikana syötyä mitään lämmintä..

Cerezah, kannattaa pyytää kyllä tsekkaamaan tilannetta, ihan oman mielenrauhankim vuoksi jo! Kuten jo kommentoitu voi olla että nuo eivät "tee" mitään (ja ovat toki normaaleja) mutta parempi tosiaan kyllä tarkastuttaa jos yhtään siltä itestä tuntuu! Mulla ollu siis noita myös nyt todella paljon ja kivuilla jo myös, lisäksi kun lonkka/lantiokivut pahoja (myös menkkamaisia kipuja ollut nyt) niin ei ollut vielä kummia tapahtunut: Pe lääkärissä siis tehtiin myös pikanen sisätutkimus ja kohdunkaulaa oli vielä jäljellä paljon (?) ja vauva ei ollut vielä täysin laskeutunut!

Katotaan kuka kerkiää ensin :D vauvalla oli siis kaikki hyvin ja sen hetken (35+5) kokoarvio oli 2,8kg, eli kuulema ihan keskikäyrillä! Ja..sektiopäivä on nyt sitten 10.11 kuitenkin jo:eek::whistle::censored::coffee: kyllä alko vähä taas konkretisoitumaan-ja jännittämään entistä enemmän-, mutta tavallaan ei vieläkään usko :whistle: :love:hullunmoista katella päivämäärää paperissa !!! Onpa kyllä erikoista muuten että Kiiaa ei tutkittu tarkemmino_O

36+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: cerezah
Voi kun oliskin jo synnärillä, mutta ei en ole eikä mitään merkkejä siitä että pian sinne päästäis ei ole. Mullakin on harkka supistuksia ollu paljon monta kuukautta vaikka et kävellessä saattaa olla kokoajan maha pinkeenä ja muutenki kyllä ihan sama makaako vai liikkuuko nii tulee paljon. Supistukset ei kuitenkaan ole vielä yhtään koventuneet, ehkä jotain pientä menkkakipuilua silloin tällöin..
Mutta joo tulen varmasti heti kertomaan kun jotain alkaa tapahtua jos olo sallii :D Tutuille ei varmaan viitti kertoa pahemmin ettei sitten puhelin pimpattele kokoajan väliaikatietoja kyselevistä viesteistä, voin vaan kuvitella kuinka ainaki äiti sielä jännityksellä oottais ja kyselis :rolleyes:
 
Sama täällä, yhtenä kappaleena vielä. :) Valoin jo toivoa viime yönä kun vatsa meni sekaisin ja tuli tosi huono olo mutta pyhh, oli kai vaan joku pöpö :cautious:
Yöt on muutenkin tosi katkonaisia niin nyt vasta nukuttaisikin :coffee:
Niin ja täytyyhän sitä tulla tänne heti kertomaan kunhan jotain tapahtuisi!:ROFLMAO:
Rv 38+0
 
Oi jännää! mulla muuten meni vatsa löysälle muistaakseni päivä pari ennen kuin vedet meni kotona ;) Olin itse siitä silloin toiveikas kun tosiaan ummetus oli vaivannut sitä aiemmin. Mutta mitään muuta oireilua ei sen vatsan tyhjenemisen lisäksi ollut niin ajattelin myös eka jotain vatsapöpöä.

Mä olin siinä loppua kohden itse sillai halunnut vaan päästä synnyttämään kun se jännitti ja pelotti, että mitä se tulee olemaan, että sais nyt sen pois alta :D En ollut kuitenkin ehkä valmis vielä itse vauvan tulemiseen vaan mietin, että olisi siellä nyt sitten niin kauan kuin mahdollista :D vaikka eihän sellaiseen kai koskaan voi olla täysin valmis kuitenkaan. Mies oli mun lasketusta ajasta asti kotona lomalla sen 9 viikkoa, joten ehdittiin viettää se pari viikkoa ennen pojan tuloa vielä käyden joka paikassa ja viettämässä viimeistä kesälomaa kahdestaan. Itse en pitkiä matkoja kävellä pystyny, mutta muuten olo oli ihan hyvä kuitenkin ja kelit oli tosi hyvät niin oli kyllä tosi mukavaa kun tehtiin kaikkea kivaa. Jos siis vaan mahdollista loppumetriläiset niin viettäkää rentouttavaa aikaa, syökää niin hyvin kuin maistuu ja nauttikaa toisistanne, kohta se kaikki mullistuu ihanan hämmentävästi! :love::love:

Mandala & pikku-ukko 5kk
 
Heippa hei tällekin puolelle :) Täältä löytyy varmasti alkuraskauden hermoilijoita? Piinailen päivillä 10 ja testisuora näyttää tuolta http://aijaa.com/95sskc Testit alhaalta ylöspäin pp 7 (päivä), 8 (aamu), 9 päivä), 10 (aamu). Mä sain ekat viivat pp 6 eli aika aikaisin, mutta nousu on ollut maltillista. Nyt pelkään että se on mennyt/menossa kesken, koska menkkaoireet ovat tulleet ja aamun testi ei täysin vakuuttanut. Mitä mieltä olette? Kovasti haluisin siirtyä tänne :unsure:
 
Kyllä mun mielestä on tasaisesti vahvistunut! Kuin vanha alkio sulle siirrettiin? Jos ei ole koskaan ollut raskaana niin on oikeasti mahdottomuus tietää minkälaisia oireita se aiheuttaa tai ei aiheuta, ja ilmeisesti eri raskaudet samalla henkilöllä voi olla erilaiset! Joten mä uskoisin ennemmin testiä, mikä vahvistuu, kun oireita :) hirmusti tsemppiä ja kylmiä hermoja, ja niitä tarrasukkia <3
 

Yhteistyössä