~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Mullakin on nyt ollut sellaista voimakasta menkkakipumaista juilimista, joka on kyllä mennyt aika nopeasti ohi, kun olen pitänyt kuumavesipulloa mahan päällä. Kauhea huoli silti. Tulisi jo se ultra, kun ei yhtään tiedä mistä mikäkin johtuu, ja onko vielä normaalia. Migreeniä pukkaa myös. :mad:
 
Mä sain onneksi migreeninestolääkkeet, joista lääkäri ainakin lupaili että ovat täysin turvallisia raskauden aikana. Ihanaa, kun auttoivat koska alkoi olla lähes tauoton migreeni jo. Kai hormoneista johtuu ainakin mulla...
 
Aniara: hienoa, että sait lääkkeet ja olo on helpottunut. Mä oon joutunut lääkärin ohjeiden mukaan nyt kolme kertaa ottamaan kohtauslääkkeet kun muuten en oo pärjänny kipujen kans ja migreeni jäänyt päiviksi päälle. Mulle sanottiin kans et jos usein on tarvetta niin aloitetaan estolääke..nyt pohdinkin, et oisko syytä vai ei. Mikä lääkitys sulle alotettiin? Mulla on pe neuvola niin kysyn sieltä.

Kiialle ja jasminalle hurjasti tsemppiä loppumetreille...ja kärsivällisyyttä!! Muistan kyllä tuon loppu ajan malttamattomuuden..ei enää osaa nauttia siitä levosta ja tekemättömyydestä kun niin kovin haluaisi tavata vauvan <3 toivottavasti pian saatte nyyttinne!

Yrittäjä: onnea plussasta. Kiva, että pääset verikokeeseen, rauhoitti ainakin mua vähän. Ja hyvin mun silmään noi sun viivat on vahvistunut <3

Tänne ei mitään kummempaa. Olo päänsäryistä ja mahakivuista huolimatta hyvä. Väsymys on helpottanut vähäsen eikä pahoinvointiakaan ole kun ihan satunnaisesti ja hetken kerralla. Rakenneultraan on ikuisuus, mutta onneksi pääsee pe vähän sykkeitä neuvolaan kuuntelemaan <3
Piti lisätä vielä viikot 13+5 :)
 
  • Tykkää
Reactions: Yrittäjä J
Mamido, mulla on Propral estolääkkeenä. Kohtauksiin en uskaltanut ottaa normimigreenilääkkeitä vaikka lääkäri sanoi että hyvin pieni riski jos harvoin ja annos pieni. Mulla vaan kun ei mikään pieni annos tahdo riittää ja pelotti liikaa ottaa. Mutta toisaalta lääkäri sanoi myös että särky ei myöskään ole hyvä ollenkaan. Kirjoitti sitten raskauden kannalta turvalliset lääkkeet kipuun mut onneksi ei ole tarvinnut kun estolääke toiminut!

Yrittäjä, Mä koitin sinnitellä käymättä verikokeessa mut pakko oli mennä rv 5+6 kun pelkäsin niin paljon että jokin on vialla tai etten kumminkaan ole raskaana. Ja rauhotuin suunnattomasti kun arvot olivat hyvät. Onneksi varhaisultra tällä viikolla! Niin - ja onnea plussasta!!

Rv 6+3
 
  • Tykkää
Reactions: Yrittäjä J
Onnea Yrittäjä plussasta! Menkkamaiset tuntemukset on itsellekin hyvin tuttuja. Vieläkin välillä sen kaltaista, mutta ei niin voimakasta. Kasvukipuja. Tänään ollu pahoinvoinnin suhteen helpompi päivä. Olen pystynyt jopa syömään ja mulla oli pitkästä aikaa nälkä. Toivottavasti ei kostaudu. Viime yönä tuli oikeaan nivuseen tosi syvälle kauhea pistävä ja jomottava kipu. Meni onneksi lämpöpakkauksella ohi. Tasan 2 vkon päästä ois nt-ultra. Jänskää aikaa.
rv 9+5
 
Onnea Yrittäjä J! Kattelin jo tuolla hoitoketjun puolella sun testisuoraa, että hyvältä näyttää! (y) Muistan käyttäneeni pikkuhousun suojaa sen pari viikkoa (ihan jo lugejenkin takia), kun koko ajan tuntui et tulppa aukeaa ja vuoto alkaa.

Shelterme, hyvä että sielläkin voidaan jo paremmin. Eilen sain syötyä jo loimulohta ja perunasalaattia ihan ok. Muutenkin pahoinvointi helpotti iltaa kohti. Tänään oli ensimmäinen työpäivä Primperanien voimalla, rankkaahan se on, kun kokoajan täytyy olla jotain suuhun pistämässä. Työkaverit nauraa, että syön kohta paperiakin nälissäni. Aamulla tosin tuli oksennettua ihan huolella, kai se on uskottava ettei kaakao sovi mulle nyt. :sick:

Tasan viikko nt-ultraan! :notworthy:
 
Julkisesta puolesta en tiedä varmuudella, mun omalla klinikalla sain kaivettua omadextrasta tulokset iltapäivällä kun kävin aamulla niillä verikokeessa ennenku lähetti haki näytteet dextran labraan tutkittavaksi. Toivottavasti saat tulokset pian, on varmasti tarpeeksi jännää odotella! Jospa tulokset tulisi omakantaan?
 
Onnea Yrittäjä :love:!!

Kiialle ja Jasminalle hurjasti tsemppiä loppumetreille!! Ja Marille myös! Sullahan olikin jo sektiopäivä tiedossa, aika hurjalta varmaan tuntuu sekin.

Mä oon nyt kolmatta viikkoa kotona. Ekat 2 viikkoa oli lomaa, ja meni sitten mökillä ja sukuloidessa, nyt tää viikko on sitten oikeesti jo äippälomaa. Ihanaa kun ei tarvitse mihinkään raahautua aamuisin! Vaikka eiköhän tämäkin jossain vaiheessa ala riittämään.

Eilen oli neuvola. Vauva oli raivotarjonnassa ja hyvin jo alhaalla. Mä en ollut sinne mennessä mitenkään varma tosta tarjonnasta, mutta mies oli ihan varma että potkii ylöspäin. Ihmettelikin sitä että miten mun sisällä voi olla ihminen ja mä en edes tiedä että miten päin :). Mutta hyvä näin, jos ei enää mahtuisi kääntymäänkään. Nyt siten lääkäri kahden viikon päästä ja synnärille tutustuminen. Kyllähän tämä alkaa pikkuhiljaa vaikuttaa siltä että jossain vaiheessa pitäisi vielä synnyttääkin. Kaikki valmistautuminen on kyllä yhä tosi vaiheessa äitiyspakkausta ja sen lisäksi jotain vaatteita lukuunottamatta, jotenkin pelkään yhä että oonko kuitenkin liian ajoissa jos alan hankintoja tekemään. Kai se pikkuhiljaa pitäis aloittaa :).

33+6
 
  • Tykkää
Reactions: Yrittäjä J
Mulla meni julkisella pari viikkoa, että tulokset tuli Omakantaan. HcG näkyy olleen pp14 315. Onkohan se ihan normaali?

Koska paino ei ole vaa'an mukaan noussut yhtään, sain aamulla neronleimauksen ja laitoin tiukat korkeahkot farkut jalkaan. Virhe! Alavatsa on niin pinkeä, ettei toivoakaan että voisin pitää niitä housuja kiinni. Onneksi istun pääosin pöydän takana. :ROFLMAO: Mitään äityishousuja en aio kyllä vielä ruveta ostelemaan, joten pitänee vaan hankkia jotain muita joustavampia vaihtoehtoja.
 
Mulle lähetettiin hcg tulokset tekstiviestillä samana iltapäivänä.
Viimeks oli pp10 6pv blastolla 183 ja aiemmassa 5pv (joka myös jakautu kahtia) pp15 305. Eli ihan hyvä kaiketi Pussipirulla.. moniko päivänen sulle siirrettiin?

Täällä on nyt monella taas loppusuora meneillään ja taustalla käyn aina jännityksellä kattomassa tilanteiden etenemistä...kovasti onnea kaikille viime metreille ja tulevaan puserrukseen (y) ja tietty muillekin kellä varhasemmat vaiheet meneillään, rautasia hermoja!
 
Mä kävin silloin aamulla verikokeella ja kahdelta sain soitella tuloksista. Kyllähän Pussipirun hcg on ihan hyvä. Tuohon aikaanhan taulukon mukaan hcg voi olla 5-426. Niissähän on aika isot vaihteluvälit noissa viitearvoissa.
 
Mun eka verikoe oli pp11 ja klinikalla sanoivat, että kyllä jokaiselle päivällä on omat viitearvot missä olisi hyvä olla, noi netistä löytyvät on joo tosi laajalla skaalalla. Mulla silloin pp11 ois pitänyt olla muistaakseni 280-550 tms joten eiköhän sun tulos pp14 mahdu sinne sun testipäivän viitearvoihin myös!
 
Kiitos kiitos :love: hassua että tämä osui vielä munkin kohdalle. Pidetään peukut pystyssä, että on pysyvä olotila.

Mä nyt varasin torstaille verikokeen, että saan varmasti perjantaina testituloksen. Pää ei kestäisi odottaa viikonlopun yli.

Kiva että laitoitte hcg-arvoja, ne on tietysti seuraavaksi mielessä :) Onko muuten tuplaraskaudessa arvo (noin) tuplana?
 
Luonnollisestihan tuo viitearvoskaala alkaa kasvaa aika rajusti kun viikkoja tulee lisää. Päivätasollakin siis. Koska arvo tuplaantuu noin joka 30 tunti, pienikin heitto alussa korostuu myöhemmin. Mulla oli arvo jo yli 18 000 rv 5+6 ja normaali olisi ollut mitä vaan 5000 ja 19 000 välillä, siis tuona päivänä, ei yleisesti viikolla 5.
 
Pussipiru joo muuten mulla oli 5päiväinen alkio joten kyllä sulla tosi hyvä tulos on!

Yrittäjä mulla oli tulos 1028 silloin pp11 kun ainokainen siirretty alkio oli jakaantunut kahtia (tämä havaittiin varhaisultrassa), joten mulla tulos oli aikalailla tuplat. Kuulemma kuitenkaan ei läheskään kaikki monikkoraskaudet ole yksösraskauden arvoja korkeammat.
 
Yrittäjä mulla oli tulos 1028 silloin pp11 kun ainokainen siirretty alkio oli jakaantunut kahtia (tämä havaittiin varhaisultrassa), joten mulla tulos oli aikalailla tuplat. Kuulemma kuitenkaan ei läheskään kaikki monikkoraskaudet ole yksösraskauden arvoja korkeammat.
Juu, kuten mulla oli pp:iin nähden suhteellisesti heikompi siinä kaksosraskaudessa. No sehän meni kesken vaikka eihän tolla välttämättä mitään tekemistä sen kans ollu.. ihan normaalisti sekin kuitenkin tuplaantu.
 
Tulenpas vielä kertomaan omat arvoni kun ne löysin :)
Eli pp13 hcg arvo ollut 551 ja kolmipäiväinen siirretty :)
Huh! Koko päivän kävellyt (lue 3 tuntia) ostoskeskuksessa, miten ollakkaan niin sattui taas läjä vauvan vaatteita mukaan :ROFLMAO: toki isompaa kokoa mitä ei vielä juurikaan ole:D Eikös tämmöset "urheilu" suoritukset voisi jo käynnistää synnytyksen:whistle:
 
Itsellä hcg arvo oli myös tosi matala ekassa verikokeessa, oliskohan ollut 43, ja ihan normaalisti on raskaus jatkunut, eli kovin yksilöllistä siis ilmeisesti :)
ja sitten omia kuulumisia taas tänne väliin :p eli pääsin sitten kuitenkin tänään neuvolalääkärin vo:lle lisääntyneiden harkkasupistelujen takia. Nyt sai onneksi mielenrauhan hetkeksi, kun lääkäri katsoi ultralla että kohdunkaula on "normaali", oliskohan ollut nelisen senttiä, ja ei ollut auennut. Sain kuitenkin muutaman päivän sairaslomaa, vaikken sitä pyytänytkään, jotta supistelut vähän rauhoittuisi. Ja baby oli raivotarjonnassa, mikä oli tosi kiva kuulla, kun olenkin miettinyt että pää vai pyllykö se siellä puskee aina ulospäin, eli pyllyhän se

Rv 30+5
 
Siirryn täältä puolelta pois. Ultrassa ei enään sydän sykkinyt. Kasvu loppunut siinä 9vko paikkeilla. Perjantaina haetaan pillereitä tyksistä, että tulisi tyhjennys. Katotaan koska voidaan yrittää uusiksi, jos voidaan. Aika takki tyhjä olo.
 

Yhteistyössä