~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Yrittäjä, toivotaan ettei tuosta ainkaan lisäänny, mutta harmitonta se varmaankin on. Minulla kans tuhrutteli alussa jonnekin lähemmäs 8-viikolle, just lugejen seassa ruskeaa ja pari kertaa punasta pyyhittäessä. Hoin mielessäni, että niin kauan kun ei ylly ja mihinkään ei koske niin kaikki on ok.
Sinulla kanssa disperiini käytössä, millä annostuksella ja mille viikolle asti syöt?
Minulla pitäis loppuu viikolle 12, mutta klinikka eikä neuvola antanu ohjetta, että lopetanko kerrasta vai mitenkä..

Toivotaan, että Lovellakin kaikki olisi hyvin vuodosta huolimatta! Ja ne vuodot nyt loppuis kokonaan! Varmaan hyvin stressaavaa, kun ei tiiä miten käy, tsemppiä!
 
  • Tykkää
Reactions: love-
Shelterme: ihania ultrauutisia, onnittelut <3
Toiveelle myös onnittelut plussasta ja hyvästä arvosta! Kiva, kun saadaan joukkoon jatkoa!

Love ja yrittäjä: teille hurjasti tsemppiä epävarmaan tilanteeseen. Uskoisin kyllä kummallakin olevan kaiken hyvin, kun vuoto ei ole yltynyt! Pidän peukut teille <3

Mä oon ollu nyt viikon saikulla. Migreeni sitten venyi 2vkon mittaiseksi, kun en saa kohtauslääkkeitä syödä. Sinnittelyn vaan töissä, tosi typerää :( Työterveydessä kirjoitti sitten viikon heti, et saadaan kierre poikki ja stressi katkaistua. Nyt huomenna töihin ja olo onkin parempi :) neuvolalääkärillä kävin jo varhennettuna migreenin takia mutta ei kyllä mun mieltä rauhoittanut yhtää.. tuntuu et lääkkeistä on yhtä monta mielipidettä kun lääkäriäkin. Toinen sanoo et voit ottaa rauhallisin mielin kohtauslääkkeet, toisen mielestä ei missään nimessä ja että aloitetaan estolääkitys.. no faktahan on se, ettei kummastakaan ole tarpeeksi tietoa ja näyttöä, sillä kuka nyt haluaisi koekaniineiksi tuollaiseen tutkimukseen. Nyt siis ahdistuneena mietin edelleen mitä teen :( no, tää viikon saikku paransi pään mut totta kai stressaan taas heti kun meen töihin, et millon iskee kipu taas. Hohhoijaa..kun nyt saisi stressin pois töistä ja oikeesti ajateltua itteä ja vauvaa mut vaikeeta se on kun puheterapeuttina en sijaisia saa ja lapset jäävät vain ilman terapiaa, jos oon poissa. Ahdistus! Huh mikä vuodatus, mutta muutenkin kun hoitojen ja keskenmenon jälkeen on muutenkin stressiä ja pelkoja niin en tietenkää haluaisi millä lääkkeillä aiheuttaa pienintäkään riskiä vauvalle <3
No iloisempia juttuja: satunnaisia liikkeitä on alkanut tuntumaan.. muutamia muljahduksia, mutta lähinnä epämääräistä möyrintää ja myllerrystä. Ihanaa, tätä on ootettu! Tänään myös poksutaan, pokspoks 16+0. Rakenneultraan 4vkoa 6 päivää!
 
Oi kun kivoja kuulumisia Mamido :) Hyvä että jäit sairaslomalle. Toivotaan että stressi helpottaa ja pääkivut pysyy poissa!

Täällä ainakin toistaiseksi ihan levollinen mieli. Saattoi olla että raapasin lutinusasettimella limakalvoa, hope so. Myös nenän limakalvot vuotavat herkästi.
 
Mä itse raskausaikana olin sitä mieltä, että jos minä voin huonosti ilman lääkettä niin ei se vauvallekaan voi olla hyvä. Ja jos lääkkeestä ei ole suoraan tietoa, että on varmasti aivan kauhean paha sikiölle niin usein se pienempi paha kannattaa valita ja ottaa lääkettä sitten tosi tarpeeseen. Esim influenssan kourissa otin kaksi kertaa resilaria ja kahdet suihkaukset lasten nasolinia tms vastaavaa mitä se olikaan, että yksinkertaisesti pystyin edes pari yötä hengittää/nukkua joten kuten.

Yrittäjä limakalvot on TODELLA herkällä raskaudessa, joten mun klinikan mukaan jopa pitkät kävelylenkit voi hangata ja saada vuotoa aikaiseksi. Soittelin sinne silloin itse kun sen tuhruamisen lisäksi tuli ihan verta varhaisultran jälkeen heti. Ilmeisesti se sisään laitettava anturi oli hangannut, vuoto sitten muuttui ns vanhaksi vereksi parissa tunnissa kuitenkin. Nuo vuodot/tuhrut on kyllä niin persiistä kuitenkin, aina ne säikäyttää vaikka suurimmaksi osaksi ihan normaalia!
 
Au au au! Kai tämä kipuilu molemminpuolin kohtua vaan kertoo kohdun kasvamisesta ja/tai liitoskivuista? Mitään vuotoa ei ole, ellei lasketa lisääntynyttä valkovuotoa. Oksentaessa vaan vatsa kramppaa, niin pieni pelko on aina.
 
Täällä ollaan edelleen yhtenäisenä..
Olin tänään neuvolassa jossa valitin etten nuku kauheasti öisin. Verenpaineet vähän koholla ja proteiinit kahdella plussalla. Pisti minut heti äippäpolille käyrille ja kohdunsuun tutkimukseen. Kohdun suu oli niin vauvan takana ettei päässyt "käsiksi". Käyrissä ei mitään ihmeellistä. Kaikki siis hyvin :) kyllästyttää tämä odottaminen!! Tahdon jo tosi toimiin :ROFLMAO:
Rv 40+2
 
Valtavasti ONNEA Mari32!!! :love: Niin se Ihmeiden Ihme on vihdoin teidänkin luona! Muistanko omiani, vai oliko tämä vihon viimeisestä alkiosta alkanut raskaus ja hoidot oli tarkotus lopettaa tän siirron jälkeen? Niin ihanaa ja liikuttavaa lukee kuinka se onni voi olla myöten vielä "yhdennellätoista hetkelläkin", ei koskaan tiedä... :rolleyes:
 
Suuret onnittelut Mari32 :love:

Jasminalle
tsemppiä (y) Ei enää kauaa..

Reuna, mulla ainakin paljonkin kipuili kohtu silloin alkupuolella ja aina vakuuteltiin et on normaalia.

Terveiset synnytysvalmennuksesta!
Meinasin pyörtyä sinne:unsure: En tosin mistään videon näkemisestä, se oli vähän turhankin iisi. En yhtään tiedä mikä aiheutti mut meni ohi kyllä kun pääsin siellä makuuasentoon ja jalat koholle. Jospa sitä alitajuisesti synnytys alkoi jo pelottaa..?:D
 
Onnea Mari32!! :love: ihanaa että siellä se onni on nyt käsin kosketeltava :love: itellä se tuntuu vasta turvonneina tisseinä ja nipistyksinä mahassa :D
Vaikka eihän tätä vielä edes ymmärrä ja on kovin aikaista yrittääkään ymmärtää. Mutta en ikinä elämässäni ole näinkään pitkälle tämän asian suhteen päässyt, niin olen antanut itselleni luvan ajatella että raskaana ollaan kunnes toisin todistetaan ja aion nauttia nyt! Jos pudotaan niin pudotaan korkeelta ja kovaa. Nyt en mieti sitä :)
 
Onnea valtavasti Mari32! :love: on se vain niin ihmeellinen asia tuommoinen pieni ihminen :love:

Jasmina20 vieläkö siellä ollaan yhtenä kappalleena? ;) tsemppiä!(y)

Yrittäjä J kyllä sieltä varmasti elämää löytyy :love:
itsellä jostain syystä nenän limakalvot herkillä. Ei oo varmaan 15 vuoteen vuotanut verta nenästä, ei nytkään mutta niistäessä tulee värän veristä räkää ja nenään haisee koko ajan veri o_O pakkanenkaan ei koskaan ole tällaista aiheuttanut..
Tuhrua täällä edelleen.. puhdasta veri-tuhrua. Huomenna mielenrauha-testi tehdä ja sit odotella tiistaihin. Sinne tuntuu olevan vielä piiiiiiitkä matka (n)
 
Yrittäjä J mennään siis "käsi kädessä" :D;) joo siis ihan ärsyttää kun koko aja haisee veri nenään.. :unsure: onkos sulla ollut nyt minkäänlaisia oireita? Mulla on edelleen maha ja rinnat turvoksissa mut tissikivut on hävinnyt kokonaan :eek: mutta kyllä siel jotai edelleen tapahtuu :love: kaksi viivaa testissä, vaikka testiviiva melkein haamu-luokkaa. Toisesta reunasta lähes kontrolliviivan värinen, muuten haalea mutta selkeä viiva. Seuraava jännäyksen aihe onko siellä oikeasti mitään ja onko kaveri ees oikeassa paikassa (n)
 
Hitsi sua pidetään piinassa. Mä en olis ikipäivänä pystynyt olemaan noin rela. Mä olisin varmaan kahlinnut itseni naistenpolin tiskille, kunnes olisivat ottaneet verikokeet ja ultran. Toivon sydämessäni että pikkuruinen on oikeassa paikassa:love:

Täällä on kans turvotusta, sekä mahassa että tisseissä. Hirveä väsymys kokoajan. Nukuin tunnin päikkäritkin juuri. Hupsista. Lisäksi voisin pitää kolmea kokovartalovillapukua päällä ilman että olisi kuuma. Pahoinvointia on myös, mutta aika lievänä.
 
Viimeksi muokattu:
Yrittäjä J tää rauhallisuus lienee johtuu siitä että koko ajan pitää olla "normaalisti". Miehen lisäksi ei hoidoista tiedä kuin yksi työkaveri joka itse on äippälomalla tällä hetkellä. En siis "pysty" heittäytymään hysteeriseksi :oops: ja tietyllä tapaa mulla on se asenne että jos ei onnistukaan niin ainakaan se ei ole minusta kiinni. Ja tietysti se, että uskonko tätä todeksi itsekkään :pse mitä sitten tulee olemaan kun ti oon käyny ultrassa niin on toinen juttu, sen jälkeen saattaa pakka hajota, oli kaveri kyydissä tai ei :ROFLMAO:
 
Heipat kaikille! :)

Ehkä mä nyt kumminkin uskaltaudun tänne puolen, tänää siis 5+1 :love:
Pari viikkoa ois vielä ekaan ultraan. Pitkä ja kivinen tie takana, ehkä siks tätä ei vieläkään voi uskoa todeksi. Tissit turpoaa sitä tahtia, että vanhoja liivejä ei saa edes hyvällä mielikuvituksella päälle :LOL: ja nippailua mahassa, ja esim. yskiessä välillä vihloo.. välillä jo tuntuu että kuvitteleeko sitä vaan :LOL::LOL:

Mikä päivä sulla toive on ultra? :)

Ja onnea kaikille pienistä nyyteistä :love::love:
 
Adelmiina, mulla on ultra tiistaina 29.11. Onneksi mieheni ehtii tulla työreissulta kotiin niin, että pääsee mukaan :love: eikös sullekin siirretty viis päiväinen? Sitä vaan että mennäänkö me ihan samoissa? Vai muistanko sun siirtopäivän oikein? Täällä myös turvottaa, ällöttää ja etoo.
 
Joo siirrettiin 5-päivänen, mulla on 24.11 ultra ja neuvola 1.12 :) 25.10 oli mulla siirtopäivä. Suht samoissa muistaakseni mentiin. :) latasin puhelimeen kivan sovelluksen, se kertoo paljon raskautta on kulunut, millä vkolla on yms.
 
Mulla oli raskaana käytössä kaksikin sovellusta :D toinen oli Ovia Pregnancy ja toinen Pregnancy+ tms. Niitä tuli ahkerasti luettua koko ajan ja Oviaan tuli kirjattua oireita yms ihan synnytyksen alkamiseen asti. Onkin niitä tullut sieltä luettua välillä :)
 

Yhteistyössä