~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Mullakin on jo sovellus (vau.fi odotus) ladattuna mutta en ole sitä vielä käyttänyt. Ehkä sitä jo voisi herätellä henkiin. :D Ihanaa että pääset adelmiina, noin paljon aikasemmin ultraan :love: mulle ei oo vielä neuvolaa varattu kun saan sitten ultrassa lisätietoja jatkojen suhteen. Niin ja meillä oli sama siirtopäivä :)
 
Super paljon onnea teille, jotka olette saaneet oman vauvan kainaloon nyt viime aikoina :love:

Omia kuulumisia sen verran, että huomenna alkaa loma ja siitä sitten suoraan äitiyslomalle. On se vaan jännä fiilis, ettei tule töihin takaisin piiiiiitkään aikaan! Mutta ehdottomasti ihanaa, töihin ei oikein olekaan pystynyt keskittymään viimeaikoina, ja valtava univajekin vaivannut. Nukkuminen on lähes mahdotonta tämän järkyttävän jokapäiväisen närästyksen kanssa, joka pahenee saman tien kun laittaa pään tyynyyn. Maha kovettuu yöllä, ja aina kun nousee vessaan mahaan todella sattuu, eli kai ne yölliset supistelut alkavat olemaan hieman kivuliaitakin. Sen lisäksi kamala suklaanhimo alkanut vaivaamaan, ja paino varmaan noussut taas ihan kiitettävästi kiitos kaiken syömisen :p

Oliko täällä muita juuri äitiyslomalle jääneitä tai pian jääviä?

Rv 33+3
 
Elikalle suuren suuret onnittelut vauvasta :love:

Ja taas on uusia plussia, ihanaa ja onnea :)

Mun torstainen lähes pyörtyminen ei jäänytkään sit vaan siihen. Pe iltana alkoi uudelleen pyörryttää tosi paljon eikä se la-aamuun mennessäkään ollut mennyt ohi. Tuli sellaisina ajoittaisina oloina. Lisäksi sydän tykytteli ja sykkeet olleet koholla viime aikoina. Konsultoin sairaanhoitajasiskoani ja hän kehotti varmuudeksi soittamaan tyksiin.
Soitinkin ja ajattelin saavani jotkut kotihoito-ohjeet ja et rauhoittelisivat tällaista esikoisen odottajaa puhelimessa vaan. No he pyysivätkin sitten näytille! Aloin ehkä itekin huolestua tässä vaiheessa.
Päivystyksessä otettiin paineet ja sydänfilmit ja konsultoitiin synnäriä mut mitään selittävää tekijää ei raskauden ja stressin lisäksi löydetty. Onneksi! Vauva touhunnut koko ajan hyvin vatsassa.
Nyt vaan seuraillaan kotona ja pitää sit hakeutua uudelleen jos oireet lisääntyy tai pahenee.

Viralliseen äitiysloman alkuun on vielä vajaa 2kk mutta mulla on paljon lomia ja plussavapaita sisällä, joten varsinaisia työpäiviä ei ihan kauheen montaa enää oo:whistle:

Cerezahille oikein mukavia loma-ja äikkäripäiviä!:)
 
Onnea vauvasta elika! :)
Huomenna olisi neuvolassa lähetteen tekeminen käynnistykseen, onko jollain kokemusta siitä? Kuulemma hus:in alueella käynnistetään 41+5, eli se olisi viikonloppuna. Ei taida kyllä mikään sairaala käynnistää viikonloppuna niin saisikohan pyytää perjantaia niin mieskin pääsisi mukaan :D tietysti toivon että lähtisi itsestään vaikka ensi yönä syntymään.
Rv 40+6
 
Jasmina HUS alueella on yliaikaiskontrolli 41+5 jolloin tutkitaan tarkemmin kaikki jutut (ultrataan ilmeisesti yms), ja silloin päätetään käynnistyksestä. Mä soitin neuvolan ohjeistuksesta sinne 41+3 muistaakseni, että sovitaan aika 41+5 kontrolliin. Sanoivat sieltä, että soita muistaakseni 41+5 vielä, että aika sulle kyllä saadaan, mutta kun ne tuppaa alkamaan ne synnytykset kuitenkin niin usein vielä siinä välissä. Sitten 41+5 menikin ne vedet kotona.

Toivotaan, että lähtisi itse kuitenkin!

Niin ja mulla käynnistettiin pe. Tosiaan uskon, että kyllä heidän pakko on myös vloppuna käynnistää esim mun tilanteessa kun vedet menee, eli siitä on 24h päästä käynnistettävä tulehdusriskin yms takia.
 
Viimeksi muokattu:
Milloin muut ovat päässeet siihen ekaan normiultraan (sori, en yhtään tunne näitä termejä)? Varasin heti ekan neuvolan jälkeen, ja sain ajan 13+0. Jotenkin tuntuu että kauhean myöhään.(n)
Hiljaisuus jatkukoon siis vielä monta viikkoa. Tosi ärsyttävää, kun en uskalla ylemmälle esimiehellekään vielä kertoa ennen kuin tiedän missä mennään. Hän kun tiettävästi möläyttelee tällaisia asioita muille, vaikka ei tietenkään saisi. En todellakaan halua joutua selittelemään kenellekään, jos raskaus ei jatkukaan. Lähin esimieheni sen sijaan tietää. Hän on itsekin käynyt aikoinaan saman hoitorumban läpi, ja on kyllä ollut kiva, kun jollekulle on täälläkin voinut puhua.

Mulla on pieni ongelma kalkkitablettien kanssa. Niistä tulee välitön yökkäysreaktio. Nyt on kolmas valmiste menossa. Ekat oli nieltäviä, tokat imeskeltäviä, kolmannet pureskeltavia. Mikään ei mene, kaikki yököttävät. En ymmärrä, miksi en pysty edes nielemään niitä. Kaikenlaiset särkylääkkeet on kyllä menneet ilman vettäkin. Tietäiskö joku jotain oikein pieniä, mahdollisimman mauttomia ja hajuttomia tabletteja?
 
Niskaturvotusultrastako nyt puhutaan eli ensimmäisestä sikiöseulonnasta? Itsehän mä kävin kaksi kertaa yksityisellä ultrassa 6+4 ja 8+2, koska en olisi millään pystynyt odottamaan niin pitkään kuin se eka seulonta olisi ollut (mulla 12+4).
 
Meillä oli nt-ultra 12+6 eli päivää teidän aikaa ennen pussipiru. Kyllä ne välillä kurjan pitkälle menee :( aina voit kokeilla soittaa, onko peruutusaikoja ennemmin XD

Mari ja Elika: ihanaa, että vauvat ovat turvallisesti maailmassa, suuret onnittelut <3

Täällä tuntuu nyt liikkeet päivittäin, NIIN helpottavaa <3 16+5
 
Mamido onnea liikkeiden tuntemisesta! Se oli ihan mieletöntä kun niitä alkoi tuntumaan :love::)
Tänään tosiaan terkkari teki lähetteen käynnistykseen ja huomenna soittavat milloin menen tarkastukseen sinne. Luultavasti maanantaina alkaisi sitten käynnistäminen.
Hemoglobiini oli pompannut pilviin ja se kuulemma enteilee synnytystä mutta saapi nähdä millä tavoin pikkuinen tähän maailmaan tulee, kunhan tulee! :ROFLMAO:
Rv 41
 
Pussipiru me oltiin naistenklinikalla hoidossa ja heillä on kai ihan rutiinisti positiivisen testin jälkeen eka ultra n.rv 7, niinkuin meilläkin oli 7+0, en olisi kyllä ikinä pystynyt odottamaan nt-ultraan saakka! Jännä juttu toi kalkkitabletti homma, en ole pystynyt itsekään koko raskauden ajan ottamaan niitä, kun niistä tuli niin oksettava olo. En ole pystynyt syömään edes kokonaista 2dl jogurttia, kun siitäkin tulee huono olo, 1dl kerrallaan on ollut ok o_O Soitin sitten alkuraskaudessa huolissani neuvolaan, että mitäs nyt kun kalkki ja suurin osa maitotuotteista saa oksentamaan.. sanoivat, että kyllä se vauva ottaa kaiken tarvitsemansa meidän luustoista sitten ja toisaalta 9kk on niin lyhyt aika, ettei siinä ajassa saa osteoporoosiakaan kehittymään itselleen.

rv 33+3
 
Kiitos vastauksista!
Niskaturvotusultraa tarkoitin, olen käynyt kyllä varhaisultrassa Naikkarilla 8.viikolla. Nyt vain odotan hartaasti sitä seuraavaa. Senkö jälkeen tulee rakenneultra sitten viikolla 20 tai jotain?

Mies kertoi vihdoin äidilleen uutiset. Päättivät olla vielä kertomatta miehen isälle, koska ei kuitenkaan osaa olla hiljaa. Miehen tytölle kerrotaan vasta sitten, kun sikiöseulonnoista on selvitty kunnialla.

Ja kiitos myös kalkkitablettikokemuksesta! "Hauska" kuulla, että muitakin on! Jännä juttu kyllä. Mähän olen päässyt tosi vähällä, ja pahoinvointi on yhtä migreeniä lukuunottamatta ollut tosi lievää. Nuo tabletit vaan aiheuttavat välittömän reaktion, kun yrittää saada niitä alas. Ehkä muun luustossa on kalkkia riittävästi meille molemmille. :D Se olisi sinänsä mielenkiintoista, koska en ole lapsenakaan käyttänyt maitotuotteita mitenkään mainittavan paljon.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: cerezah
Onnea tosiaan kaikille nyytin saaneille ja tsemppiä, voimia ja pitkiä hermoja niille jotka vielä odottelee nyyttiä saapuvaksi (y) ja isot onnittelut plussanneille! :love:

Minä palaan takaisin tuonne toiselle puolen.. :cry: tänään poli ja ultrassa tyhjä kohtu :cry: olihan tää tietyllä tapaa tiedossa mutta silti. Munatorvessa "näkyi jotain", ei vielä varmaa onko munasarjaan liittyvää vai kohdunulkoinen. Mut siis voi tiputtaa listalta.

Toivottavasti Yrittäjällä on parempia uutisia :)
 
Pahoittelut love :(:(
Onnea yrittäjä! Olen jotenkin niin onnellinen teidän puolesta!! :) Viime talvella taidettiin piinailla samaan aikaan.

Lauantaina yliaikais kontrolli, saakohan vaatia että käynnistäkää nyt jo! Kun matkamme sairaalaan on tunti per suunta ja joutuisin vain sunnuntaiksi kotiin ja taas takaisin. :rolleyes:
Onko muilla tässä ihan loppuvaiheessa alkanut tulemaan ihan uusia tunne tiloja? Tai yhtäkkiä tunnen itseni kovin rauhalliseksi, tyyneksi ja onnelliseksi, en osaa selittää :ROFLMAO: vai viiraako vaan:ROFLMAO: tunne valtaa koko kropan..
rv 41+2
 
  • Tykkää
Reactions: Yrittäjä J
Suuren suuret pahoittelut Love- :cry:. Ei ole reilua. Voimia!

Yrittäjä Jlle onnittelut! Ja myös Mari32lle ja Elikalle. Ihanaa kun tulee vauvaantumisia! :love:

Piti oikein tarkistaa, että mulla oli nt-ultra 12+0. Ja muistan kyllä että varhaisultran ja sen välinen aika tuntui ehkä kaikista pisimmältä ja teki vain kokoajan mieli mennä ylimääräiseen ultraan yksityiselle. Yhden ajan varasinkin ja sitten peruin, kun en kuitenkaan uskaltanut mennä. Ultrasta sai kuitenkin mielen rauhoitettua vain niin tosi lyhyeksi aikaa, ja seuraavana päivänä oli taas samat mietteet kuin ennen ultraa. Jotkut kyllä sanoivat että toimi pidemmällekin, ja tietysti jos vuotoja tms. olisi ollut, niin en varmaan siitä välistä olisi selvinnyt järjissäni :).

Jasminalle tsemppiä, voin kuvitella että nuo yliajalle venyvät viikot kuluu hitaasti!

Mulla oli viikko sitten neuvolalääkäri, jossa ultrattiin ja kuunneltiin sydänäänet. Jotenkin oisin toivonut että olisi kohdunsuun tilanne tarkistettu, mutta lääkäri oli sitä mieltä että jos ei mitään syytä ole niin ei rasiteta. Ultrallahan pieni oli tietysti ihana nähdä, hyvin voi. Ja jotenkin mulla on yhä sellanen tunne että ei tuolla kyllä tule kiire olemaan maailmaan. Myös synnärille tutustuminen oli viime viikolla. Kiva ja hyödyllinen tilaisuus sekin. Nyt taas viikon päästä neuvola, mulla taitaa nyt olla kahden viikon välein loppuun asti.

Tsempit muillekin kaikkiin vaiheisiin.

37+0
 
  • Tykkää
Reactions: Yrittäjä J
Jasmina oot kyllä salee ihan synnytyksen kynnyksellä! Mulla puski päälle ihan samanlainen rauhallinen fiilis heti sen jälkeen kun vedet meni :D

Tuosta kohdunsuun tarkastelusta, sitä vältetään mahdollisimman paljon synnytyksessäkin. Näin ainakin kättärillä. Välillä kun mulla pohdittiin kivunlievityksiä niin kätilö aina sanoi "jaa kauans aikaa siitä viime tarkastuksesta olikaan". Mulla kyllä viimeinen neuvolalääkäri sitten taas tarkasti sen kyllä vaikka ei mitään erityistä ollutkaan.
 

Yhteistyössä