~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Täälläpä hiljaista...
(.) Tänään pelätty varhaisultra. Hyviä ja huonoja uutisia. Sikiö vastas viikkoja 7+1 ja nyt 7+2 eli ok. Mutta sydämenlyönneistä ei puhuttu mitään ja olin niin jäässä että en osannut kysyä!!! Sain äitiyskortin jne.
MUTTA... Sain myös uuden ultra-ajan ens viikoksi. Ensin lääkäri sanoi että historian vuoksi mutta myöhemmin lisäsi, että kohdun limakalvo alaosassa ohut ja sikiö kiinnittynyt takaseinämään. Nyt pitää kontrolloida että kokonaisuudessa kohtu lähtee mukaan...? Ja mä en kysynyt mitään, vaan lähdin hiljaisena pois. Eli en tiedä onko asiat hyvin vai ei :eek:??? Mutta kaipa se kohdussa ainakin on, kun kuvan sain ettei tarvi kohdunulkoista pelätä.
Nyt kyllä vi****aa kun jäädyin niin totaalisesti että en osannut kysyä mitään. Epäilen kuitenkin että jotain pielessä kun väliviikolle toisen ultra-ajan antoi.

Viime viikolla taisin kirjoitella oireettomuudesta, mutta vähän niitäkun alkoi tulla kunnes hävisivät viikonloppuna.
 
Kylläpäs sua pidetään jännityksessä huh! onneksi tosiaan ei tarvi kauaa kärvistellä uutta ultraa. Kaikki varpaat ja peukut pystyssä täällä, että menee hyvin!
Takaseinämähän se perus paikka taitaa olla mihin sopisi kiinnittyä, joten sen puolesta varmasti ihan hyvin asiat. Uskoisin, että se kohdun ohuus ei välttämättä ole aivan kauhea juttu kuitenkaan ja uskon, että varmasti lääkäri olisi maininnut mikäli ei sykettä olisi ruudulla nähnyt kun tuossa iässä se mitä luultavimmin jos suurimmalla osalla on nähtävissä. Harmi ettei kuitenkaan asiaa muuten ottanut puheeksi kuten yleensä se melkein ensimmäisenä katsotaan.

Isot peukut! samoin Yrittäjälle kuka pähkäili sitä lisäselvitystä, eiköhän tosiaan ole ihan rutiinijuttu vaan kuten muutkin maininnut!
 
No nyt oli tullut omakantaan teksti... syke oli löytynyt, aikaa vastaava raskaus kiinnittyneenä korkealle vasemmalle. Tarkistetaan viikon kuluttua että ontelo hakee laajenemissuuntaa kaviteetin suunnalta eikä kohti cornua. Jos toispuoleisia kipuja, ottaa yhteyttä...

Eli vielä onkin riskinä cornu-raskaus tai siis se etää lähtee kasvamaan sinne päin (lasketaan kai kohdunulkoiseksi, vaikka onkin kohdussa) Prkle!!! Ja ei tosiaankaan kannattanut Googlettaa asiaa :(...

Anteeksi omanapaisuus, mutta kun tuntuu että koko ajan meitä potkitaan päähän. Ehkä on vaan tarkoitettu ettei tämän kuulu onnistua... Toki nyt hyvä kun tietää, että osaa toimia jos tulee kipuja.
 
Joo usein liika tieto voi olla kyllä huonosta! Itse olin aivan käsittämättömän onnellinen, että mun raskauden pari isoa riskitekijää selvisi vasta just synnytyksen jälkeen eli mulla oli lyhyt napanuora mikä oli kalvokiinnitteinen. En olisi selvinnyt järjissäni millään jos nämä olisin tiennyt raskauden aikana :unsure:

Nyt tosiaan KAIKKI onnen hippuset kehiin, että laajenee oikeaan suuntaan ja tällä tarinalla on sitten onnellinen loppu! tsemppaan ihan täysillä virtuaalisesti <3
 
Voi Vilijonkka, toivon sydämeni pohjasta että pikkuinen alkaa kasvamaan turvallisesti kohdun sisällä! <3

Kiitos Mandala. Np-ultrassa kaikki hyvin. Edelleen rusehtavaa vuotoa tulee pyyhittäessä. Lääkäri on kahden viikon kuluttua, ellei vuoto muutu runsaammaksi.

Seulat tulee omaankantaan mahdollisesti huomenna. Mietin että jos menisi lapsivesipunktioon tuloksesta huolimatta. Nipt-testiä ei vissiin tehdä kuin pk-seudulla?
 
Voisiko oikeasti olla niin ettei yksityiset tee muualla kuin Helsingissä sitä testiä? Itse mietin sitä aikoinaan että olisiko pitänyt omalla klinikalla tehdä kun mulle sitä riskilukua ei laskettu kun oli alkanut kaksoisraskautena ja jäi pelko siitä kytemään takaraivoon nt-ultran jälkeen. Ei kuitenkaan sitten otettu sitä testiä, onhan se aika hintava yksityisellä.
 
Heips! Ehkä uskallankin nyt jo tulla "tänne puolelle". Tänään oli siis varhaisultra (7+0) ja sieltä löytyi kuin löytyikin pieni ihme ja sydän sykki :) alkio on mittauksen mukaan hieman pieni, mutta menee siis kyllä niihin mittoihin mitä näillä viikoilla/päivillä pitäisikin olla.

Taustaa, yritystä takana 5 vuotta ja hoidoissa on oltu 3 vuotta (tai tulee siis täyteen helmikuussa ens vuonna mut kuitenkin).

Hoitoina 5 inssiä, negaa kaikki ja sen jälkeen ivf. 1 ivf, 3 alkiota, pelkkää negaa. 2 ivf, 2 alkiota, pakastimesta saatiin plussa mutta se meni kesken ennen rv8 (mutta huomattiin vasta rv10+5). Nyt 3 ivf, 6 alkiota ja tuoresiirrosta tämä plussa. Pakkasessa siis 5 alkiota.

En ole osannut vielä nauttia tästä niinkuin nautin edellisestä plussasta. Nyt tietää liiankin hyvin että vaikka plussa on ja alkion ja sykkeen on ultrassa nähnyt niin mikään ei ole varmaa. Nyt vain koitan nauttia joka päivästä ja olla ajattelematta tuota alkion koko asiaa :) toivotaan että on sitkeä kaveri :rolleyes:

Meillä hoito julkisella ja pakko kertoa teille meidän ihanasta lääkäristä joka tänään teki ultran :LOL: hän on siis vanhempi mies ja itse rauhallisuus ja hyvin huumorintajuinen lääkäri. Kun kyseli millä mielellä tullaan ultraan ja kerroin että pelottaa kovasti, lääkäri sitten kysyikin että "uskalletaankos sitä nyt ollenkaan katsoa tilannetta" vastasin että toivottavasti joku uskaltaa. Ja siinä kun lääkäri ultrasi ja rauhotellen kyseli kaikkea ja sanoikin sitten yhtäkkiä "katsos, hänhän on hoidosta huolimatta raskaana" :ROFLMAO: kevensi tunnelmaa kivasti :ROFLMAO: Lääkäri ei muistanut laskea laskettua aikaa mutta en ehkä vielä haluakaan sitä tietää. Kerkiää selvitä sekin päivä kun ollaan menty hieman eteenpäin viikoissa ja jos kaikki menee hyvin.
Anteeksi tämä omanapaisuus, pitää lukea kunnolla teidän muiden tarinoita myöhemmin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Domi
Voi Viljonkka mitä jännitys näytelmää käyt läpi :eek: toivottavasti kaikki kääntyy vielä parhain päin ❤

Tervetuloa Gerbera, pitkä taival ollut teillä kuljettavana. Toivottavasti nyt kaikki menee hyvin loppuun asti :)

(.) Täällä pahoinvointi vaan yltyy ja jatkuu koko päivän, ollen aamulla pahin ja iltaa kohden taas voimistuu. Saas nähä kuin jouluruokien kanssa käy :sick: Tissitkin on kipeät ja turpoo kun pullataikina :D pitäis lähteä liiviostoksille..
Tänään 10+5
 
Viimeksi muokattu:
Voin muuten lämpimästi suositella Bravadon Seamless liivejä! tilasin ne jo suht alussa rintojen muutosten takia, en voinut kaaritiuellisia mukavasti millään käyttää. Onhan nuo vähän hintavat mutta käytin niitä ihan jatkuvasti ja synnytyksen jälkeenkin imettäessä. Ei puristanut myöskään ympärysmitaltaan edes ison mahan kanssa lopussa.
 
Kiitos mandala :love:, yrittäjä ja toive*. Nyt jo vähän rauhallisemmin mielin. Tosiasia on, että en voi tilanteelle nyt mitään. Jännitys jatkuu, mutta onhan tässä nyt jo vuosia jännitetty niin ei viikko tätä kaada. Eli nyt yritän nauttia hetken pienestä ihmeestä, jonka sydän sykki. Ja jos ens viikolla tulee huonoja uutisia, niin sitten tulee. En anna tämän pilata joulua (viime jouluna alkoi vuoto aattona, jonka seurauksena tuulimunaraskaus todettiin). Toivon kovasti, että ens vuosi olis kaikesta huolimatta meidän vuosi.

Jollain tavoin haluaisin uskoa, että näissä hoitoalkuisissa vaan voidaan huomata asioita tarkemmin ar-ultrien ja muiden tutkimusten suhteen (esim. hcg-arvot ja niiden vertailu). Normaalistihan asioita ei tutkita niin perinpohjaisesti. Ja kuten mandala totesitkin, joskus olis hyvä ettei ihan kaikkea tiedä.

Onnea Gerbera plussasta ja hyvistä varhaisultrauutisista :). Aika samoissa mennään aikataulullisesti. Pitkän kaavan olette tekin taivaltaneet, toivotaan että tästä tulee nyytti syliin asti.
 
Heippa! Onnea uusille plussanneille ja tsemppiä muille kaikkiin eri vaiheisiin (y)

Nyt on tasan kuukausi kulunut tytön syntymästä. Synnytys käynnistyi yliaikaiskontrollin jälkeen illalla, kotona kärvistelin 16h ja sairaalassa meni toiset 16h ennenkuin tyttö oli maailmassa. Synnytys oli rankka, ponnistusvaihe kesti 2h ja lopuksi käytettiinkin jo imukuppia koska olin jo niin väsynyt. Tällä hetkellä toivun edelleen, sain kolmannenasteen repeämät välilihaan ja sulkijalihakseen pienen repeämän.
Kärsin myös jonkin verran babybluesista mutta se on jo onneksi takanapäin ja vihdoin olen täällä ihanassa vaaleanpunaisessa vauvakuplassa :love: Tyttö on kiltti kuin mikä, itkee oikeastaan vain nälkäänsä:love:
 
Viu
Voi Vilijonkka, onpas ollut hieman erikoinen ultraaja, kun ei maininnut sykkeestä eikä selittänyt tarkemmin, miksi tarvitsee kontrolliajan. Jännotyksessä eläminen on kamalaa ja voimia kuluttavaa, mutta jos vain mahdollista, koita iloita tästä hetkestä, niin kuin sanoit.
Tervetuloa myös Gerbera ja onnea sykkeestä. Onko lapsi siis teillä ensimmäinen? Vaikka toki sykkeen näkymisen jälkeenkään mikään ei ole varmaa, on kuitenkin silloin jo tosi hyvä mahdollisuus saada lapsi syliin asti.
Onnea Jasmina tyttösestä, muista huolehtia itsestäsi, nuo repeämät voi vaivata kovasti ja olla pitkään kipeitä. Niistä kannattaa puhua topakasti neuvolassa, jos tuntuu etteivät parane ja korjaustoimenpiteille on tarvetta. Mulla ekassa synnytyksessä tehtiin eppari ja repesin myös molempiin suuntiin ja kärsin ihan liian pitkään niistä hiljaisuudessa ja vaikutti myös mielialaan.
Omia kuulumisia sen verran, että tänään 7+0 ja varhaisultrassa tismalleen viikkoja vastaavaava köllijä, jolla pieni sydän jumputti. Huh mikä helpotus! LA olisi 9.8. Pidetään tätä nyt miehn kanssa joulusalaisuutena, en halua vielä sukulaisille kertoa ja lapsillekin kerrotaan sitten vasta selkeästi turvallisemmilla viikoilla. Minua vaivaa aivan hillitön väsymys, voisin vain nukkua, onneksi tänään alkoi joululoma. Kahvia en ole voinut juoda pariin viikkoon ja suuri osa ruuista ällöttää. Jouluruokien laittoa odotellessa!
 
Kiva kuulla Jasmina susta :) Toivottavasti paranet pian.

Ihania uutisia Viu :)

Seulat ok, 1/320 ja 1/67 000 (y) Varasin silti ajan nipt-kokeeseen. Täällä on juuri joulukuun alusta alettu tekemään testiä. 500€ joutuu pulittamaan, mutta ikäni vuoksi ajattelin tehdä sen. Ja toisaalta muissa lääkärikeskuksissa siitä voi joutua maksamaan yli 1000€
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Moi, mäkin tuun tänne kurkkaamaan. Ekasta tuoresiirrosta tärppäsi, nyt 14+3. Tuota NIPT-asiaa tulin etsimään. Meillä oli down riski 1:105, ikää mulla 38. Käytiin tiistaina Oulussa julkisella NIPTissä, tulokset tulee ens vuonna. Mun käsittääkseni näitä testejä tehdään kyllä yksityisellä ympäri Suomea.

Onko täällä ketään, joka on jo saanut tuloksia tuosta testistä?
 
Kiitos YrittäjäJ ja Toive <3. Niin vain tuli tästäkin joulusta ihan hirveä. Kirsikkana kakussa isäni soitti ja kertoi että mummollani on luultavasti vain muutama päivä elinaikaa. Voisiko tämä kirottu 2016 vaan loppua nyt, kiitospliis.

Lääkäri soitti vähän aikaa sitten että hcg on vielä 1060, toivottavasti edes se lähtee pian laskuun.
 
Viimeksi muokattu:
Eikä marrasmai :cry::cry::cry:. Toivon kovasti, että ens vuosi olisi teille suotuisampi.

Vielä mun varhaisultraan... Ehkä siis lääkäri puhui sykkeestä, mutta olin vaan niin jäässä että en tajunnut. Samassa kun ihmeteltiin kohdun alaosan limakalvoa. Kerroin heti alussa, että en ole koskaan ennen siellä jännittänyt niin paljoa. Ja lääkärikin sanoi, että harvoin nähnyt mua niin vakavana ja hiljaisena. Lopussa vielä totesi, että nyt kyllä olisi jo aika hymyillä. Ja siis kaipa ne nyt jollain tavoin luottaa, että kaikki menis hyvin kun lääkäri toivoi ettei ainakaan vuoteen tavata ja toivotti onnea. Eli ehkä itse vaan löysin käynnistä ne kaikki huolenaiheet ja unohtui kokonaan lääkärin muu sanoma.

hannuliini Varpu ultras mikä oli kiva, koska eniten kuitenkin käynyt just hänellä.
 
Hän on täällä <3 Pieni prinssimme syntyi pitkän odotuksen jälkeen maanantaina 19.12. sektiolla rv 42+2, koska ei käynnistysyrityksistä huolimatta olisi malttanut luopua maha-asunnostaan. Nyt toivutaan ja ihmetellään...ja yritetään saada maitoa nousemaan, on taas tiukassa niin kuin esikoisenkin kanssa, mutta josko se joku päivä alkaisi herua. Korviketta siis menee lisänä sellaisella imetysapulaitteella.

Tänään kotiuduttiin, ihmeellisen ihanaa on <3

Hullabulla ja pieni ihmemies 3 vrk

Marrasmaille pitkä ja lämmin halaus, sanattomaksi vetää ja se pohjattoman tyhjä tunne tuossa tilanteessa on niin kovin harmillisen tuttu. Voimia ja aikaa toipumiseen ja siitä sitten taas eteenpäin, kun aika on kypsä.
 
Valtavasti onnea Hullabulla! <3 ja samaan aikaan pahoittelut marrasmaille :( sanat tuskin riittävät kuvaamaan tuota tuskaa. Toivottavasti uusi vuosi tuo tullessaan onnellisempia hetkiä <3

Hullabulla olisi ihana kuulla tarkempaa synnytyskertomusta, jos jaksat tai haluat tänne jossain vaiheessa kirjoitella :) Itsellä odotus vielä jatkuu 1-3 viikkoa :p Vielä ei kuitenkaan minkäänlaisia merkkejä lähestyvästä synnytyksestä.

Rv 38+6
 
Hullabulla paaaljon onnea pikkumiehestä <3 onneksi toinen raskaus meni aivan eri tavalla kuin ensimmäinen ja pääsit kokemaan raskauden loppuun asti :)

Mulla nousi maito vasta viidentenä päivänä kun oltiin oltu jo himassa reilu vuorokausi. Kyllähän siinä jo ehti miettimään, että nouseeko vaiko ei, poikakin vain asui tissillä ne kaikki päivät, huh että teki kipiää nänneissä! Oli aivan taivaallista kun maito vihdoin nousi ja toinen nukkui tyyliin 20h yhteensä parin vuorokauden aikana niin sai nännit rauhoittua eikä sen jälkeen enää sattunutkaan. Tai no sitten oli ongelma kivikovat ja julmetun kokoiset tissit kun sitä maitoa oli tosiaan tilailtu "hieman" :D

Edelleen surkeaa lukea täällä myös huonoja uutisia :( ei sitä kenellekään todellakaan toivo, että se onni otetaan pois kun sen kerran saa :(
 

Yhteistyössä