~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

shelterme Mulle sanottiin et omakantaan tulee teksti normaali tai poikkeava. Kysyin että saanko sinne riskiluvut (olin tietty hysteerisesti googlettanu näitäo_O). Hoitaja sano et laittaa pyynnön et haluan riskiluvut. Olisko siis paikasta kiinni?
 
Shelterme, päivittäin paastot ja joka toinen pvä aterioiden jälkeen. En kyllä ymmärrä miksi täytyy aterioiden jälkeenkin mittailla, kun siinä ei ole koko aikana tapahtunut ylityksiä. o_O Ja pidän paljon enemmän siitä toisesta gdm-hoitajasta. Katsoo paljon laajemmin koko kuvan, eikä vain tuijota yhden viikon arvoja ja muutenkin ottaa huomioon koko tilanteen.
Taidatkin jakautua ennen minua, olen varmaan vielä syyskuussakin yhtenä kappaleena! (y)
 
Minuu jännittää ihan hulluna paljonko ne riskiluvut ovat esikoisesta 10 vuotta sitten oi 1:2800 nii montahan sataa ne sit näi vanhana on ku turvotustakin oli enemmän.. kaikilla muilla ku tuntuu huitelevan sadoissatuhansissa :)
 
Mä oon miettiny tota riskilukua..toisaalta en haluais edes verikokeisiin mut järki sanoo et parempi se on selvittää...
Ikää tänä vuonna 33v niin ahdistaa kun se nostaa jo riskiä...

Ristus mulla on taas pää kipeä..maailman rasittavin raskausoire kun ei voi lääkkeitäkään popsia kokoajan :cry:
 
Heipä hei, edelleen yhtenä täällä! Reuna, höh noiden sokereiden kanssa. Ihan ku tässä lopussa ei ois muutakin vaivaa niin sitte pitäisi vielä jotain lääkkeiden sivuvaikutuksia :( toivottavasti saat asioida enemmän sen toisen hoitajan kanssa. Oliko hän mitä mieltä lääkityksestä?
Mä en tarkkoja riskilukuun myöskään tiedä ja uskon et hyvä näin kun kuitenkin pohtisin niitä liikaa...
Shelterme: hyvä ettei ollu supistukset saaneet mitään aikaan. Tsemppiä ja koita ottaa vielä hetken rauhassa.
Täällä tänään 38+0. Supistaa herkästi (harkkareita siis, mitä ollu 16. Vkolta, plääh), särkyjä ja hengitys ahistavaa...ei siis mitään uutta. Odotan jo reilun viikon päästä olevaa kokoarviota...tavallaan tiedostan et vauva voi tulla koska vaan mutta sitte taas käytännössä en siihen usko eikä vauvalla oo vielä sänkyä, sairaalakassi pakkaamatta jne. Tulee varmana sitte shokkilähtö kuitenkin ;) esikoisen synnytys kun kesti sen 3vrk niin ei osaa oikein nopeampaan lähtöön varustautua ;)
 
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

Mamido ... 2.IVF ... toinen ... 26.4.2017
Reuna ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 13.5.2017
shelterme... 1.IVF ... ensimmäinen ... 22.5.2017
VienoUnelma ... 6. ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 2.6.2017
aniara ... 1.IVF ... toinen (1.raskaus) ... 16.6.2017
pussipiru ... 1. ICSI 2. PAS ... ensimmäinen ... 17.6.2017
Yrittäjä J ... 2.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... 4.7.2017
Toive* ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 13.7.2017
adelmiina_ ... 3.IVF ... ensimmäinen ... 13.7.2017
Sphinx ... 3.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... 21.7.2017
Viu ... 4.ICSI ... kolmas ... ?
Kuuru ... 2.IVF 1.PAS ... ? ... ?
Viljonkka_ ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 4.8.2017
Gerbera_81 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... 7.8.2017
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ... 18.10.2017
Emmiina85 ... 3.IVF ... ? ... 19.10.2017
Ange ... 1.IVF ... ? ... ?
Jansku00 ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 12.11.2017
Roxanne ... 6.ICSI ... ensimmäinen ... 16.11.2017
LA1012 ... 1.IVF ... kolmas ... 22.11.2017
Blob ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen yhteinen ... 27.11.2017

Tapahtumia tulossa :)


Myöhemmin onnistuvat :cry:
Kesäheinä-78 (3.IVF 3.PAS - tm)
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
annila (5.ICSI - kkm)
SalamaT (2.IVF - kkm)
Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
SalamaT (2.IVF 1.PAS - km)
Nenna81 (2.IVF 3.PAS - kkm)
Siida (1. ICSI 7.PAS - kem)
AdeliinaJosefiina (2.ICSI 2.PAS - km)
Ravishing (1.IVF - kkm)
love- (1.ICSI ?.PAS - kem)
marrasmai (3.ICSI - kkm)
Bridge (5.ICSI - tm)
Jantzu (1.ICSI 2.PAS - kkm)

Maaliin päässeet :love:

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 40+6 ... 3.5.2016
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 38+0 ... 4.5.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 41+4 ... 21.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 41+3 ... 28.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 4.6.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 11.6.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 39+4 ... 17.7.2016
flow^... 2. IVF ... ensimmäinen + toinen ... 39+1 ... 8.7.2016
grey83 ... 1.ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 39+2 ... 19.7.2016
Suvipilvi ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+2 ... 11.8.2016
frankie ... 1.IVF ... toinen ... 39+1 ... 18.8.2016
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 41+1 ... 20.8.2016
JONPA77 ...3.IVF 1.siirto ... ensimmäinen+toinen (2 sijaislasta) ... ??+? ... 14.10.2016
kiia-s ... 1.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... ??+?
Jasmina20 ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 42+0?
Rizu ... 1.IVF 3.PAS ... toinen ... ??+?
Elika ... 2. IVF/ICSI ... ensimmäinen ... ??+?
RooRoo1 ... 1. IVF ... toinen ... ??+?
Mari32 ... 5.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+?
Tupsuli ... 4.IVF ... toinen ... 38+1
Hullabulla ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 42+2
mar80 ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+0
cerezah ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+1
Haaveilija87 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+2

************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön.
 
Blob, mahtavaa että ultrassa oli kaikki hyvin! :love: Onko selvinnyt, mistä se vuoto oikein johtui?

Vipelle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!

Mäkin odotan kovasti - ja samalla pelkään - nt-ultraa. JOS kaikki on hyvin niin ehkä sen jälkeen jo uskaltaa vähän huokaista ja alkaa suunnitella tulevaa. Nyt täytyy koko ajan pitää mielessä se mahdollisuus, että entä jos... :unsure: Mun korviini teidän kaikkien riskiluvut kuulostaa tosi pieniltä, omalla kohdallani en uskalla edes ajatella mitä ne on ikäriski huomioiden... Toisaalta yritän muistuttaa itseäni siitä, että tässäkin iässä enemmistö vauvoista syntyy terveenä, ja toisaalta jos oikein huono tuuri kohdalle osuu niin kurjasti voi käydä nuorenakin.

Kiitos muuten vielä kaikille, jotka kertovat omista vähäoireisista raskauksistaan. :) Tosi huojentavaa kuulla, etten ole ainoa. Ja eiköhän tässä kaikenlaista kremppaa ehdi vielä kehittää itselleen. ;) Huomenna on eka neuvolakäynti, ihan uskomaton ajatus! :confused:o_O:rolleyes:
 
@Roxanne ei selvinny..edelleen tihkuu mut vauvalla kaikki hyvin..

--

Mä eilen muuten päätin kokeilla doppleria kun mies sellaisen osti lahjaksi ja mä löysin jo sykkeet :love: ihan hirmu aikaisin ku nyt on 7+5 mut tosi hyvä juttu ni voi aina tarkistaa jos siltä tuntuu eikä tarvi vuotojen takia miettiä. :)
Hirmuinen syke kyllä kun heilui 142-166 :LOL:
 
Alan perumaan sanojani, että tämä olisi vielä syyskuussakin tukevasti paikoillaan. Viime yö oli aika karsea, beibi työnteli päätään siihen malliin jo, että mietin pään kohta näkyvän tuolla alhaalla. Ja potkua tuli kylkiin enemmän kuin tarpeeksi. Supistuksia en kyllä tunnistanut, mutta maha tuntuu kovalta melkeenpä 24/7. Synnytystapa-arvio vasta 25.pvä, edelleen mietityttää istukan paikka ja sitä myötä synnytys. Entäs jos synnytys nyt lähtisi käyntiin ihan oikeasti? (n)

Tänään 36+0. Vielä viikko niin oltaisiin täysiaikaisia.
 
Onko kellään muuten klexane käytössä? Ite pistelen sitä, alotin melkein punktion jälkeen.

Mulle tulee huono omatunto kaikesta mitä teen. Tänään söin pizzaa jossa oli aurajuustoo ja sen jälkeen itkin että oon pilannu kaikki, eilen olin sisällä koko päivän ja sama homma. Huh huh. Vieläkään ei tunnu että ollaan turvallisilla vesillä o_O

Yritin soluttautua tonne normaalien ihmisten joukkoon jossa on lasketun ajan mukaan viestiketjuja. Siellä on jo hankittu vaunut ja harmitellaan kun mies ei ole tukena. Niin kaukaisia ajatuksia itselle :unsure:
 
Blob, oletkin saanu aikasin sydänäänet kuulumaan kotikonstein. Hienoa!
Vipe1986, hyvä tulos sinulla!
Onkos kellään vaivannu peräpukamat? Mulla nyt niiiiin inhottava ja kipeää tekee!! Ei oikein tiedä miten päin olisi... tällainenkin sitten vielä tähän loppuraskauteen. Luulin jo välttyneeni siltä. Tänään kävin korvistani kontrollissa. Huonompaan suuntaan vaan menny tulehdus. Se todettiin tammikuun lopussa ja nyt jo 3 ab-kuuria takana. Nyt sain kiireellisenä lähetteen tyksin korvapolille puhkaisuun. Harmittaa ku joutunu tuota antibioottia syömään ja sekin ollu täysin turhaa. Nyt odotan puhkaisua ku kuuta nousevaa jos pääsis niistä säryistä ohi ja sais kuulonsa takas. Valitusvirttä tällä kertaa....
 
Täällä purkamista kärsivä :( on kyllä ikävä ja kivulias vaiva!! Mulla tuli esikoisesta ne loppuraskaudesta kun vauva aiheuttaa painetta suoliin... nehän ylty ihan järkyttäviksi synnytyksessä ja voin sanoa et tikkeineen kaikkineen alapää ei ollut yhtään niin kipee ku ne tunnin ponnistuksesta älähtäneet pukamat. Suosittelen Shelterme scheriproct voidetta raskauden loppuun ja heti synnytyksen jälkeen niitä suppoja, jotakin tehoo paremmin ja nopeemmin mut niitä ei vielä raskauvaiheessa mulle ainakaan suositellu... kurja juttu kyllä vielä tuo korvatulehduskin. Toivottavasti apu tulee nyt pian puhkaisusta
39+0 huomenna. Maha lähes koko ajan pinkeenä mut edelleen kivuttomia suppareita vaan. Ja menkkajomotusta. Perjantaina kokoarvioon, sitä odotan!
 
Suosittelen myös hoitamaan keinolla millä hyvänsä pukamat kuntoon! Mulla tuli ulkoiset pukamat loppuraskaudessa ja tilanne räjähti käsiin synnytyksessä kun sen tunnin verran ponnistelin _kaikin_ voimin poikaa ulos. OIkeasti tuntui joku pari viikkoa sen jälkeen kun olisi istunut ISON kävyn päällä, niin hurjat ne oli :X3::X3::X3: käytin synnytyksen jälkeen kahta eri pukamavoidetta joka päivä monta kertaa, koska oli tosi inhottavaa. Kyllä ne siitä sitten tasoittuivat vähitellen onnneksi, vaikka olin jo kauhukuvia elätellyt, että joudun lääkäriin hirttoon :confused:

Jos siis maha on kovalla, niinku mulla loppuraskaudessa oli, niin kannattaa myös käyttää Levolac yms tavaran pehmittämiseen sen lisäksi, että käyttää voidetta itse pukamiin.

Nykyäänkin jos on maha yhtään kovalla niin tosi helposti tulee pukamat verrattuna aiempaan.

Tsemppiä!
 
Onneksi ei ole pukamia ilmaantunut! *koputtaa puuta* Vatsa kyllä on kovalla, luumuja syön päivittäin vatsaa pehmittämään.

Mamidolla kuulostaa tilanne aika samalta kuin mulla. Vatsa sen verran pinkeä ja harkkasuppareita tulee useasti. Välillä ihan kivuliaitakin. Limatulppaakin olen muka bongaillut. Tän viikon lauantaina 37+0 ja ens viikon tiistaina tyksiin synnytystapa-arvioon.

Shelterme, tyhmä kysymys - mutta miten sulla korvatulehdus oireili? Mulla on nyt flunssa pitkittynyt ja yskiminen alkaa sattua korviinkin.
 
Kyllä paheni pukamat viimesillä r-viikoilla uudelleen vaikka kertaalleen on hirtetty joitain vuosia sitten, eikä ollu juur ollenkaan ummetuksia. Oli tosin alkanu tulla takasin jo ennenkin raskautta. Synnytys ei ihme kyllä tuntunu niissä mitenkään, sen sijaan oikeestaan vielä häirittevämpi vaiva rectocele jäi siitä.. nyt se on jo jonkin verran palautunu ja kudokset tiukentunu mut silti välillä on paskareissut suht hankalia. Mut yritän toistaseks pärjätä, turha kai niille nyt ois mitään erikoisempaa tehdä kun yrittää vielä raskautta, ja sit ne tulis kuitenkin taas uudestaan.
 
Reuna; ekat oireet korvatulehduksesta tuli flunssan yhteydessä. Niistäessä paukahti korvat lukkoon ja pyörrytti kamalasti. Sen jälkeen on tullut kova kutina, särky, vihlova kipu ja kuulonalenema. Toinen korva on liimautunut kiinni, sillä en kuule mitään.
Enpä olisi ikinä uskonut, että pukamat voi näin ärtyä. Heräsin viime yönä polttavaan kipuun. Tuntui ku pukamaseutu ois tulessa ollu. En sit sen jälkeen nukkunutkaan. Aamulla heti soitto lääkäriin ja käynti siellä. Oli kyllä todella epämukava käynti. Lri työnsi dildon näköisellä härpäkkeellä ulostyöntyneet sisälle. Sain tujumpaa voidetta ja puikkoja ja lisäksi kuitulisää. 2 vkoa mennään näillä ja jos ei helppaa niin kuulemma puukolla avataan. Lri sanoi et näyttää et tullu verihyytymää ja se pitäis saada pois. Nyt oon kädet kyynärpäitä myöden ristissä et olo helpottuisi. Surkuhupaisaa: yläpää reistaa ja alapää reistaa. No onneksi tuolla keskivälillä on varmaankin ihan hyvät oltavat (y)
Rv 35+2
 
Ah, peräpukamat... Tuttuja täälläkin valitettavasti. :mad:
Ummetus varmasti mullakin osasyyllinen noiden muodostumiseen. Yritän nyt juoda oikein ahkerasti vettä ja otan varmaan jonkun kuitulisänkin käyttöön. Vaiva tuntuu pahenevan vain, joten saapa nähdä että selviääkö loppuun saakka ilman jotain toimenpiteitä. :( Onneksi eivät ole kipeitä, mutta ei se miellyttävääkään ole kun menee nuo vessareissut vähän monimutkaisemmiksi.
Scheriproct kombi nyt käytössä.

Tsemppiä vain kaikille niiden kanssa kamppaileville!
 
Täällä yksi pukamapylly :cautious: Mulla on ollu alusta asti maha kovalla ja peräreikä kipee, yks päivä tuli vertakin ihan kunnolla. Hädissäni soitin lääkäriin ja sanoivat että seuraa pari päivää, menihän se sit ohi. Nyt oon syöny luumuja ja muuta. Inhottava vaiva.
 
Mä olen toistaiseksi välttynyt pukamilta (koputan puuta), mutta ummetus on kyllä ollut aika kiusallinen vaiva. Yleensä mulla on aika nopea aineenvaihdunta, mutta nyt on ollut jumissa. Tänään kävin apteekistakin ostamassa apuja, kun enää ei luumut helpota. Muuten vointi on ollut suht hyvä. Ei mitään suurempia kipuja ja aika hyvin pystyy vielä juttuja tekee.
Mullahan ei ole VIELÄkään vatsa kunnolla pullahtanut, vaan näytän lähinnä vsin lihonneelta. No kesällä sitten otan loppukirin...

Vilijonkka rv 24+6
 
Heippa

Löytyisiköhän täältä vastaavaa kokeneita. Vuosien jälkeen sain viikko sitten ekan plussan. Kohta ilmeisesti 5+0. Mutta eilen alkoi kovat selkä ja vatsakivut. Onkohan kellään ollut näin ilman huonoa lopputulemaa?
Mulla oli 5+4 kovat kivut + verinen vuoto, jatkui muutaman päivän..nyt on viikot 8+6 ja joka ultrsssa kaikki ollu hyvin vaikka kipuja on vieläkin välillä. Tsemppiä!
 
  • Tykkää
Reactions: giraffen___

Yhteistyössä